Woon je in een dorp of in een stad?
+35
Niekske
Silver
Sarah1985
Caramba
Lavendel
Parisienne
blonky1986
MissD
Antibes
Melis1985
Jade
Curious
Pompoen
Miss_Jessii
Sushi
Lady Starstruck
Polly
diddie
Zininzon
Mizz_S
Linnie1985
Jezzie
Summerlovin
Oasis
Zonnetje
Toet
Rush
Raindrop
PluDan
Snoes
Rouxxxe
Cato
Marin
Tsjip
Jeanette
39 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Woon je in een dorp of in een stad? Bevalt het of wil je juist iets anders?
Ik woon in een dorp en dat bevalt me goed. Nu woon ik vlakbij verschillende steden en sta daar zo. Ik denk niet dat ik in een grote stad als Amsterdam zou kunnen aarden. Verder vind ik steden met een beetje dorps karakter ook erg leuk.
Ik woon in een dorp en dat bevalt me goed. Nu woon ik vlakbij verschillende steden en sta daar zo. Ik denk niet dat ik in een grote stad als Amsterdam zou kunnen aarden. Verder vind ik steden met een beetje dorps karakter ook erg leuk.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Woon je in een dorp of in een stad?
Ik woon in een dorp en dat bevalt mij prima.
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10
Dorp en bevalt goed.
Zou alleen heel misschien naar een stad willen ivm mijn werk.
Zou alleen heel misschien naar een stad willen ivm mijn werk.
Gast- Gast
Ik woon in een vrij klein dorp, maar alle basisvoorzieningen zijn wel aanwezig. Ik kan zelfs (redelijk succesvol) kleding shoppen als ik dat wil! In de zomer is het er gezellig met braderieën en terrasjes en muziek.
In 5 minuten ben je lekker in de natuur en dat vind ik ook wel een groot voordeel van waar ik woon.
Verder wonen de meeste vrienden en familie in de buurt en is er een sportschool in het dorp waar ik naartoe ga.
Edit: Nadeel vind ik wel dat iedereen iedereen kent en iedereen zo op elkaar let.. Echt waar. Ik heb een overbuurvrouw die weer min of meer bevriend is met een vriendin van mij. Als onze auto er een weekend niet staat belt ze mijn vriendin om te vragen of we soms op vakantie zijn..
Maar de overbuurvrouw gooit wel lieve kaartjes bij ons in de bus en ik mag soms tijdschriften van haar lenen, dat is wel weer leuk.
Ooit (als ik later oud ben) zou ik wel wat meer 'buiten uit' willen wonen. Een woonboerderijtje lijkt me gaaf. Dan wil ik kippen, geitjes, konijntjes, katten en misschien zelfs een hondje.
In 5 minuten ben je lekker in de natuur en dat vind ik ook wel een groot voordeel van waar ik woon.
Verder wonen de meeste vrienden en familie in de buurt en is er een sportschool in het dorp waar ik naartoe ga.
Edit: Nadeel vind ik wel dat iedereen iedereen kent en iedereen zo op elkaar let.. Echt waar. Ik heb een overbuurvrouw die weer min of meer bevriend is met een vriendin van mij. Als onze auto er een weekend niet staat belt ze mijn vriendin om te vragen of we soms op vakantie zijn..
Maar de overbuurvrouw gooit wel lieve kaartjes bij ons in de bus en ik mag soms tijdschriften van haar lenen, dat is wel weer leuk.
Ooit (als ik later oud ben) zou ik wel wat meer 'buiten uit' willen wonen. Een woonboerderijtje lijkt me gaaf. Dan wil ik kippen, geitjes, konijntjes, katten en misschien zelfs een hondje.
Gast- Gast
In een stad. Ben ook echt een stadsmeisje. Ik zou alleen in een dorp willen wonen als ik kinderen heb, maar dan moet het wel op maximaal 5km van een stad liggen. Dus eigenlijk een soort voorgemeente. Anders het liefst in een stad.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Officieel gezien woon ik in een stad, maar qua grote is het echt een dorp maar van heel vroeger uit heeft het stadsrechten.
Cato- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10
Ik woon in een stad. Bevalt op zich goed, alle voorzieningen zijn er en dat vind ik wel heel makkelijk. Maar ik ben opgegroeid in een dorp en stiekem blijf ik in mn hart ook wel een dorpsmeisje.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb stad gekozen maar het is twijfelachtig . Als eerste is mijn stad op papier geloof ik officieel nog een dorp maar het is natuurlijk gewoon een stad (Den Haag). Daarnaast woon in aan de rand, in een gebied dat vroeger gewoon een dorpje was wat bij Den Haag is getrokken. Ik woon voor mijn gevoel niet echt in de stad maar vind het fijn dat het dichtbij is .
Gast- Gast
Qua grootte zou het een kleine stad kunnen zijn, maar ik vind het nodg altijd een dorp. Ook het centrum wordt hier in de volksmond 'het dorp' genoemd. Dus ik vind het een dorp :-)
Gast- Gast
In een dorp, ik zou niet anders willen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik woon in een dorp en dat bevalt mij prima.
Toen ik nog op kamers woonde, woonde ik in de stad en dan ook echt bijna middenin de stad. Dat was voor toen heel erg leuk, lekker veel stappen, shoppen ed (was mooi dichtbij), maar ik zou er nu niet meer aan moeten denken om daar te wonen haha.
Toen ik nog op kamers woonde, woonde ik in de stad en dan ook echt bijna middenin de stad. Dat was voor toen heel erg leuk, lekker veel stappen, shoppen ed (was mooi dichtbij), maar ik zou er nu niet meer aan moeten denken om daar te wonen haha.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Officieel is het een stad maar de meeste mensen noemen het een stad met een dorpsmentaliteit.
Ik heb het hier opzich prima naar mijn zin, maar zou het ook heel goed naar m'n zin hebben in een grote stad.
In een dorp zou ik nooit kunnen wonen.
Ik heb het hier opzich prima naar mijn zin, maar zou het ook heel goed naar m'n zin hebben in een grote stad.
In een dorp zou ik nooit kunnen wonen.
Gast- Gast
Ik woon in een stad en dat bevalt me niet echt. Ik woon zelf liever wat rustiger en sowieso vind ik deze stad niet zo heel erg leuk om in te wonen.
Volgend jaar willen we toch gaan verhuizen
Volgend jaar willen we toch gaan verhuizen
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Ik woon nu in een klein dorp (800 inwoners), aan de rand van het grote dorp waar ik vandaan kom (13.000) inwoners.
Overigens is dat ook geen dorp, maar een Vlecke. Een groot dorp met jaarmarkt, maar die nooit stadsrechten gekregen heeft.
Overigens is dat ook geen dorp, maar een Vlecke. Een groot dorp met jaarmarkt, maar die nooit stadsrechten gekregen heeft.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
barbabelle schreef:Officieel gezien woon ik in een stad, maar qua grote is het echt een dorp maar van heel vroeger uit heeft het stadsrechten.
+1.
Ons dorp heeft 1300 inwoners, echt klein dus. Ik vind het wel wat hebben. De dingen die ik prettig vind is dat iedereen elkaar kent, de saamhorigheid, je kunt overal en van iedereen hulp krijgen. Het is lekker rustig, 's nachts is het hier doodstil. Het is niet gevaarlijk op straat, je kunt je fiets parkeren zonder hem op slot te zetten, je hoeft je auto niet op slot te doen bij de supermarkt, je groet iedereen die je tegen komt. etc.
Toch zou ik hier niet mijn hele leven kunnen blijven, dat komt door de nadelen: geen openbaarvervoer, je moet dus áltijd met de auto/fiets, het dichtsbijzijnde treinstation is een half uur autorijden. Alleen een supermarkt, er zitten hier zelfs dorpen die dat niet hebben. De rust, die ik soms als prettig ervaar, ervaar ik nog vaker als niet prettig, het is vrij saai/uitgestorven hier. Voor 'jeugd' heel weinig te doen. Je bent best beperkt in je vrijheid, omdat alles verweg is.
Dat iedereen elkaar kent is ook meteen een groot nadeel: het eeuwige roddelen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik woon in een dorp en dat bevalt me goed. Het is wel een vrij groot dorp (28.000 inwoners) en ook dat vind ik prettig. Je hebt vrij veel voorzieningen: winkels, twee bibliotheken, banken, station, een kleine bioscoop, maar wel de mentaliteit van een dorp. Je bent ook zo in de stad: 7 minuten in de trein.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ik ben opgegroeid in een dorpje maar woon nu in een stad en zou het nooit meer anders willen!
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Volgens wikipedia is het een stad. De afgelopen 10 jaar is mijn (ik vind het nog steeds dorp ) heel erg gegroeid.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Ik woon in een heel klein dorpje, 300 inwoners. Het is lekker rustig hier en gemoedelijk. Ik kom uit de stad, maar heb het hier wel naar mijn zin!
5 min rijden is een dorp met supermarkt en wat winkeltjes. en 15 min. rijden is de stad.
5 min rijden is een dorp met supermarkt en wat winkeltjes. en 15 min. rijden is de stad.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Dorp heerlijk rustig
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
In een kleine stad, en het bevalt hier goed. Ik zou liever niet in een echt grote stad willen wonen, maar dit vind ik precies goed.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik woon in een stad met dorpsrechten en dus gewoon een dorp.
Gast- Gast
Ik woon in een dorp met 4000 inwoners en zo lang ik alleen ben, wil ik echt niet anders!!!
I mijn dorp!
I mijn dorp!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Woon je in een dorp of stad?
» stad of dorp?
» Opgroeien - stad vs. dorp
» n.a.v. Hoeveel inwoners heeft jouw dorp/stad.
» Verhuizen naar een ander dorp/stad, hoe makkelijk
» stad of dorp?
» Opgroeien - stad vs. dorp
» n.a.v. Hoeveel inwoners heeft jouw dorp/stad.
» Verhuizen naar een ander dorp/stad, hoe makkelijk
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: