Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

stad of dorp?

5 plaatsers

Ga naar beneden

stad of dorp? Empty stad of dorp?

Bericht  Juutjepetuutje za 12 feb 2011 - 5:07

Hey meiden!

Wij zijn bezig met het zoeken naar een koopwoning. Op dit moment wonen we in een vrij kleine eengezinswoning vlakbij het centrum.
in de stad staan allemaal leuke jaren 30 woningen met leuke details, zoals glas in lood en kamer en suite. deze woningen vragen echter ook ontzettend veel onderhoud, waar wij allebei weinig zin in hebben (en ook totaal niet handig in zijn) bovendien is het boven allemaal vrij klein.
in een dorp hier zo'n 8 km verder op staan veel nieuwere huizen, die ook veel groter zijn! ze hebben allemaal 4 slaapkamers, grote woonkamer etc.
als ik de huizen vergelijk gaat mijn voorkeur zeker wel uit naar een nieuw huis.
maar kan en wil ik in een dorp wonen?
ik weet niet beter of alles is op loop of fietsafstand. ook mijn familie en vriendinnen.
nu is het dorp ook wel voorzien van alle voorzieningen en loop je ook zo even naar de supermarkt en scholen etc zitten er ook voldoende.
mijn man werkt al in dit dorp, dus die kan dan op de fiets naar zijn werk, waardoor ik vaker de beschikking heb over de auto en dus ook wel zo weer alle kanten op kan.

nou ja het wordt een heel verhaal! maar ik weet dus niet zo goed wat te doen! als we kiezen voor een mooi en groot huis, kiezen we ook voor het dorp en zullen een aantal dingen minder gemakkelijk gaan.
ik ben zo bang dat ik er misschien spijt van krijg of een soort van heimwee.. of denken jullie dat het wel mee zal vallen? het is ook weer niet het eind van de wereld..


Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stad of dorp? Empty Re: stad of dorp?

Bericht  Zora za 12 feb 2011 - 5:40

Tja, dat kunnen wij natuurlijk niet voor je bepalen smile Heb je nu een huis op het oog op beide plekken? Mocht je een huis zelf echt heel erg leuk vinden, dan zou ik gewoon een aantal keer 's avonds en overdag daar in de buurt rondrijden en fietsen. Ga een aantal keer van dat huis naar het centrum van de stad, of andere plekken waar je heen zou willen, en probeer na te gaan wat je daarvan vindt. Hoe voel je je in dat dorp? Als je er nu al wel vaak bent geweest, maar nu al twijfelt zou ik het niet doen denk ik.

In de stad kun je toch ook heel mooie gerenoveerde huizen vinden? Je hoeft niet per se altijd heel veel te doen aan een jaren '30 huis natuurlijk.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stad of dorp? Empty Re: stad of dorp?

Bericht  Flinder za 12 feb 2011 - 7:52

Wat een lastige keuze! Ik zou denk ik voor het ruimere huis gaan waar weinig aan hoeft te gebeuren qua onderhoud. Maar dat komt omdat wij zelf ook niet zo handig zijn ;-) Op zich is 8 km. niet ver en zou je als je bijvoorbeeld uit eten wilt of naar de bios nog steeds naar de stad kunnen gaan.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stad of dorp? Empty Re: stad of dorp?

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 8:19

Ik heb altijd in een stad gewoond en ben samen gaan wonen in een dorp.
Zo fijn!

Maar wij kunnen dat natuurlijk niet voor jou beslissen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stad of dorp? Empty Re: stad of dorp?

Bericht  Lynn_ za 12 feb 2011 - 8:24

Tja, het één is niet beter dan het ander. Het heeft beide voor- en nadelen. Jullie zullen dat zelf moeten bepalen; daar kan niemand jullie bij helpen.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stad of dorp? Empty Re: stad of dorp?

Bericht  Juutjepetuutje zo 13 feb 2011 - 11:36

nee, ik snap dat jullie niet voor ons kunnen beslissen! maar ik dacht misschien zijn er meiden die die keuze ook gemaakt hebben en bevalt het wel heel goed, of juist niet!
we hebben geen haast dus zolang ik nog twijfel (mijn man zou wel graag naar dat dorp willen) nemen we de tijd!
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stad of dorp? Empty Re: stad of dorp?

Bericht  lieke89 zo 13 feb 2011 - 12:07

Ik heb zowel in een stad als in een dorp gewoond en vind beiden wel voordelen hebben. Als ik jou was zou ik de voordelen tegen de mogelijke nadelen afwegen. misschien dat dat je helpt bij je beslissing. Zelf heb ik altijd heel graag in de dorpen gewoond waar ik gewoond heb. Ik vind alleen nu de stad makkelijker aangezien ik vanaf hier makkelijker met het openbaar vervoer naar school kan. Maar als jij in een dorp gaat wonen en je hebt een auto beschikbaar is dat natuurlijk net zo handig.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stad of dorp? Empty Re: stad of dorp?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 20:36

Ik ben van een dorp naar een stad verhuisd. Ik zou op dit moment echt niet meer terug willen naar een dorp. Ik vind die sociale controle in een dorp niet fijn. Ben liever wat anoniemer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stad of dorp? Empty Re: stad of dorp?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 20:37

lieke89 schreef:Ik heb zowel in een stad als in een dorp gewoond en vind beiden wel voordelen hebben. Als ik jou was zou ik de voordelen tegen de mogelijke nadelen afwegen. misschien dat dat je helpt bij je beslissing. Zelf heb ik altijd heel graag in de dorpen gewoond waar ik gewoond heb. Ik vind alleen nu de stad makkelijker aangezien ik vanaf hier makkelijker met het openbaar vervoer naar school kan. Maar als jij in een dorp gaat wonen en je hebt een auto beschikbaar is dat natuurlijk net zo handig.

Eens. Ik heb het ook allebei gedaan en vond allebei voor- en nadelen hebben. Ik woon nu nog in een stad en daar blijf ik nog de komende paar jaar, ik vind het hier heerlijk (wel een vrij rustige stad). Maar over een paar jaar, als we voor kindjes gaan etc, dan vind ik een (groot) dorp toch echt fijner. Het gaat om je eigen voorkeuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stad of dorp? Empty Re: stad of dorp?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum