Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zucht, slapen en snurken

+8
Gympie
Minx
SparklingEyes
heartsdale
Rush
Prosecco
Ibbeltje
Pompoen
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zucht, slapen en snurken Empty Zucht, slapen en snurken

Bericht  Pompoen vr 15 jun 2012 - 16:40

Zucht, ik ben weer eens wakker.

Mijn man snurkt, niet altijd, soms maar heel zachtjes maar soms is ie het regenwoud aan het kappen. Op zich kan hij daar niet zo veel aan doen, maar als hij dan ook nog in mijn richting ligt te snurken en te blazen word ik er soms echt gek van.
Vroeger probeerde ik dan zijn neus dicht te knijpen, maar dat hielp eigenlijk niet, ik prikte soms mis (arme man) en eigenlijk altijd werd hij er wakker en boos van (zou ik ook niet fijn vinden). Ik heb ook geprobeerd met oordoppen te slapen, maar als hij dan mijn kant op snurkt hoor ik het er dwars doorheen.
Wat ik eigenlijk wil is dat hij zich omdraait want meestal stopt het snurken dan en kan ik ook weer verder slapen, alleen dat levert elke keer een strijd op. Ik wil hem dan het liefst heel zachtjes zonder hem echt wakker te maken de andere kant op laten draaien. Maar zachtjes een beetje duwen helpt niet, hij wordt er bijna altijd wakker van, valt dan weer gewoon op dezelfde plek in slaap en dan moet ik het nog eens proberen. En ik word zo moe er van, want hij word echt boos, gaat mopperen, zeggen dat hij dat niet wil op zijn andere zij liggen, gaat een discussie met mij voeren over dat hij dan heus niet stopt met snurken etc. Vervolgens staat hij vaak heel boos op, gaat luidruchtig naar de wc. Nou dan ben ik ook écht wel goed wakker. Als het 's ochtends vroeg is staat hij vaak op, maar dan is hij dus boos op mij dat ik hem wakker heb gemaakt.

Ik vind het echt super irritant want het is mijn intentie ook helemaal niet om zijn nachtrust te verstoren alleen wil ik graag zelf ook lekker kunnen slapen. Ik snap best dat hij het niet fijn vind om wakker gemaakt te worden terwijl hij lekker ligt te slapen, alleen ik word echt moedeloos van die discussies 's nachts. Na veel gemor draait hij eigenlijk altijd wel om (doe dat dan gelijk denk ik dan), alleen ben ik meestal helemaal onrustig er van geworden waardoor ik ook nauwelijks nog kan slapen.
Ik wou dat hij gewoon zonder boos worden zich om zou draaien, want door zichzelf zo op te fokken er over wordt het ook echt niet beter, daar krijg ik dan weer de zenuwen van en hij kan dan niet meer slapen en ik ook niet meer.
Gewoon laten snurken is ook geen optie, dan vreet ik mezelf op van ellende want het is meestal rond een uur of 5 's ochtends dat ik er wakker van wordt en dat is echt zo'n moment van de nacht dat je nog héél graag even verder wil slapen.
Mijn man vind trouwens dat ik op zulke momenten in het logeerbed moet gaan liggen. Alleen ik kan echt totaal niet slapen in het logeerbed, dan lig ik gewoon wakker en val niet meer in slaap. Hij kan wél slapen in het logeerbed, maar ik vind het ook zo wat om hem weg te sturen omdat ik last van hem heb.

Hoe doen jullie dat met jullie mannen? Doen die ook zo irritant 's nachts? Hebben jullie afspraken hierover?

Ik ga proberen vandaag overdag er met hem over te praten, hij heeft het alleen heel veel te doen en na een slechte nacht is hij meestal ook niet zo lekker aanspreekbaar. Wel voor gewone dingen, maar niet als ik 'kritiek' heb. Maar ik heb helemaal geen zin in ruzie, we hebben samen een probleem en wil het graag oplossen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zucht, slapen en snurken Empty Re: Zucht, slapen en snurken

Bericht  Ibbeltje vr 15 jun 2012 - 17:46

Vervelend dat snurken. Als hij hier snurkt duw ik hem regelmatig, maar dat helpt niet altijd. Als het echt irritant blijft ga ik op de bank liggen als ik dan nog kan slapen. Aangezien ik dan meestal al een tijd heb geslapen voor hij naar bed komt.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Prosecco vr 15 jun 2012 - 17:47

Mijn vriend snurkt ook heel erg en daar kun je inderdaad gek van worden. Ik doe vaak eerst oordoppen in, maar soms hoor je het er inderdaad dwars doorheen. Dan maak ik hem wakker en vraag hem of hij om wil draaien/op zijn zij wil gaan liggen. Dat werkt voor ons goed, want hij slaapt gelijk weer verder en ik heb er minder last van.

Ik vind het trouwens wel een beetje asociaal dat het jouw probleem gemaakt wordt, hij snurkt toch? Ok en jij hebt er last van,dus is het een gezamelijk probleem. Maar als jij niet op het logeerbed kunt slapen en hij wel , is het toch een kleine moeite dat hij daar gaat liggen zodat jullie beiden kunnen slapen?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 18:39

Ik geef altijd een harde ruk aan het dekbed en dan draait hij zich automatisch om.

Heb regelmatig nachten dat hij ligt te snurken en dat de kinderen veel wakker zijn. Zie dan maar eens in slaap te komen Mad

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 15 jun 2012 - 18:58

Mijn vriend snurkt alleen als hij drank gehad heeft gelukkig.

Mijn vader ook trouwens, maar die drinkt altijd laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 19:32

.

Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 6:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 20:20

Prosecco schreef:

Ik vind het trouwens wel een beetje asociaal dat het jouw probleem gemaakt wordt, hij snurkt toch? Ok en jij hebt er last van,dus is het een gezamelijk probleem. Maar als jij niet op het logeerbed kunt slapen en hij wel , is het toch een kleine moeite dat hij daar gaat liggen zodat jullie beiden kunnen slapen?
Helemaal mee eens, dat hij zelf maar op het logeerbed gaat liggen dan..

Gast
Gast

Bericht  Pompoen vr 15 jun 2012 - 20:53

Prosecco schreef:Mijn vriend snurkt ook heel erg en daar kun je inderdaad gek van worden. Ik doe vaak eerst oordoppen in, maar soms hoor je het er inderdaad dwars doorheen. Dan maak ik hem wakker en vraag hem of hij om wil draaien/op zijn zij wil gaan liggen. Dat werkt voor ons goed, want hij slaapt gelijk weer verder en ik heb er minder last van.

Jaa daar kan ik ook echt kwaad om worden, maar volgens mij gebeurt dit vooral 's nachts zeg maar, dat hij dan gewoon op het moment zelf stom doet daarover in een soort van wanhoop, hij slaap heel slecht soms. Hij gaat ook écht ruzie lopen maken. Dan denk ik echt: "Man draai je om en zeik niet dat kunnen we allebei weer slapen."

Laatst aangepast door тыквашка op vr 15 jun 2012 - 21:00; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  heartsdale vr 15 jun 2012 - 20:55

Pfff mijn vriend snurkt ook, elke nacht keihard!
Maar ik slaap iedere nacht met oordoppen in, echt een uitkomst...
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 21:54

Mijn vriend is hier het slachtoffer en ik ben blij dat hij er niet zo'n probleem van maakt. Maar goed, ik ben ook makkelijk om te draaien enzo, zonder dat ik er wakker van word. Hij vindt het vervelender om me te horen tandenknarsen maar over het algemeen slaapt hij er zelf gelukkig ook doorheen. Ik kan er zelf ook niet echt iets aan doen. Als hij daar echt een groot drama van zou maken zou ik me helemaal niet meer gemakkelijk voelen om met hem in 1 bed te slapen en ik weet niet in hoeverre dan een relatie mogelijk geweest zou zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 21:58

Zusje schreef:Mijn vriend is hier het slachtoffer en ik ben blij dat hij er niet zo'n probleem van maakt. Maar goed, ik ben ook makkelijk om te draaien enzo, zonder dat ik er wakker van word. Hij vindt het vervelender om me te horen tandenknarsen maar over het algemeen slaapt hij er zelf gelukkig ook doorheen. Ik kan er zelf ook niet echt iets aan doen. Als hij daar echt een groot drama van zou maken zou ik me helemaal niet meer gemakkelijk voelen om met hem in 1 bed te slapen en ik weet niet in hoeverre dan een relatie mogelijk geweest zou zijn.
Een partner die snurkt lijkt me echt een hel. Mijn nachtrust is heilig en ik zou niet met een partner kunnen leven die 's nachts hele oerwouden omzaagt. Mensen die snurken merken dit zelf niet, het lijkt me dus niet eerlijk om te zeggen dat iemand er een droot drama van maakt, want snurken is gewoon ontzettend hinderlijk, je zult je verbazen hoe veel mensen een echtscheiding aanvragen omdat de partner snurkt.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen vr 15 jun 2012 - 22:14

Weet je, het drama komt feitelijk van zijn kant. Ik heb ook geen behoefte aan nachtelijke ruzies maar als hij zich weigert om te draaien dan ga ik echt niet lijdzaam naast 'm liggen wachten tot hij er mee ophoud, dan krijgt ie gewoon nog een keer een duwtje. Maar op de een of andere manier verzet hij zich er dus tegen 's nachts, hij gaat echt ruzie zoeken, weigert om te draaien en dat soort dingen. Heel irritant!

Heb net knallende ruzie met 'm gehad, hij vond dat ik zeurde en etc. maar hij kwam daar later wel op terug, bleek eigenlijk dat het vooral was dat hij vond dat ik niet voor de koffie tegen 'm moest praten geloof ik laughcry. We hebben het daarna wel uitgepraat maar oh wat was ik kwaad zeg, eerst mij wakker houden en dan nog lullig tegen me doen ook. Maar goed, eind goed al goed, we hebben afgesproken dat hij probeert om niet meer boos te doen en discussies aan te gaan, al doet hij dat niet heel erg bewust. Ik denk wel dat het helpt dat we het er nu over gehad hebben. En ik probeer het gewoon eerst met een subtiel duwtje.
Werkt dat niet dan praten we wel weer verder.

Het is je nachtrust waar het over gaat en daarom is het zo verschrikkelijk belangrijk. Met weinig nachtrust kun je minder hebben en gaan dingen sowieso sneller mis. Ik zal niet snel van 'm scheiden omdat hij snurkt, dat snurken doet ie al zo lang als wij samen zijn, ik kan er wel mee leven. Maar dan moet hij wel een beetje meewerken natuurlijk!! Maar goed ik geloof dat hij dat nu wel begrepen heeft...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 22:14

Wij snurken beide, dus het is hier eerlijk verdeeld.Laughing De ene keer lig ik wakker, de andere keer hij. Gelukkig slaapt hij overal goed doorheen. Maar ik snurk schijnbaar behoorlijk erg af en toe, en als hij er dan zelfs wakker van wordt, is het toch wel echt heel hard, haha!

Als hij snurkt, stoot ik hem even aan en hij gaat dan verliggen en meestal is het dan over, hij merkt dat gelukkig niet eens.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen vr 15 jun 2012 - 22:18

Ja ik schijn ook wel te snurken 's nachts, dat haalde hij er nu ook bij, dat hij ook wel eens wakker ligt van mij. Nou ja, eh wat moet ik daar dan mee? Als ik er iets aan kan doen doe ik het met liefde dus dan moet hij mij maar vragen om om te draaien. Maar dat doet hij niet, hoor er nooit wat over, behálve als ik over zijn gesnurk begin. laughcry
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SparklingEyes vr 15 jun 2012 - 22:27

Ik begrijp uit je verhaal dat hij niet wil omdraaien.. misschien kun je voorstellen dat jullie van plek wisselen?? Wellicht heb je er dan iets minder last van..

Ik heb tijdens mijn beide zwangerschappen enorm gesnurkt, vreselijk! Werd er zelf ook wakker van! Als mijn man er erg last van had, ging hij boven op zolder slapen.. Als ik last van hem heb, hoef ik hem gelukkig alleen maar even aan te raken en dan draait hij om (of ik draai zelf even om, om de een of andere manier gaat hij dan ook altijd draaien!

Maar wat een nare situatie!!! Ik hoop dat je er een keer over kunt praten, zonder dat hij gelijk boos wordt...

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pompoen vr 15 jun 2012 - 23:21

Oooh, dat wilde ik inderdaad ook nog voorstellen, om van plek te wisselen. Maar dat is niet a la minute te realiseren, ten eerste moeten we onze matrassen dan omwisselen en ten tweede heb ik geen bedlampje. Hij leest altijd in bed en ik slaap zeg maar aan de donkerste kant waar geen nachtkastje (met lampje) kan staan.

Maar we hebben er uiteindelijk wel rustig over kunnen praten hoor, ik was gewoon even vergeten dat hij écht een knoert van een ochtendhumeur heeft altijd en dat 'problemen' bespreken voor de koffie over het algemeen alleen maar leidt tot ruzie.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx vr 15 jun 2012 - 23:24

Lijkt me vervelend, vooral omdat hij 's nachts de discussie aan gaat. Word hij zelf wel uitgerust wakker enzo??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gympie vr 15 jun 2012 - 23:33

Ik weet niet of ik er overheen lees, maar is dit niet medisch op te lossen?

Mijn vriend snurkt wel eens en ik snurk ook wel eens, maar dan is het een trap geven en klaar. Als je er zoveel last van hebt, zou het niet kwaad kunnen eens te kijken wat de oplossingen voor snurken zijn.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 0:01

Zelda schreef:
Zusje schreef:Mijn vriend is hier het slachtoffer en ik ben blij dat hij er niet zo'n probleem van maakt. Maar goed, ik ben ook makkelijk om te draaien enzo, zonder dat ik er wakker van word. Hij vindt het vervelender om me te horen tandenknarsen maar over het algemeen slaapt hij er zelf gelukkig ook doorheen. Ik kan er zelf ook niet echt iets aan doen. Als hij daar echt een groot drama van zou maken zou ik me helemaal niet meer gemakkelijk voelen om met hem in 1 bed te slapen en ik weet niet in hoeverre dan een relatie mogelijk geweest zou zijn.
Een partner die snurkt lijkt me echt een hel. Mijn nachtrust is heilig en ik zou niet met een partner kunnen leven die 's nachts hele oerwouden omzaagt. Mensen die snurken merken dit zelf niet, het lijkt me dus niet eerlijk om te zeggen dat iemand er een droot drama van maakt, want snurken is gewoon ontzettend hinderlijk, je zult je verbazen hoe veel mensen een echtscheiding aanvragen omdat de partner snurkt.

Mijn vader snurkt keihard. Als het echt te erg werd dan ging ze gewoon in een ander bed liggen. Niet gezellig en ja, dat is vervelend maar ze is ontzettend gek op mijn vader dus dat is echt geen reden voor een scheiding. Vandaar dat ik zelf wellicht het probleem ook niet zie. Natuurlijk is het vervelend als je partner snurkt maar je zegt zelf al; die partner kan er zelf ook niks aan doen dus tja, wat wil je dan. Ik hoef geen partner die mij midden in de nacht wakker maakt, klaagt, me naar de dokter stuurt etc. Dat zou ik drama vinden ja want ik heb net zo goed aan mijn nachtrust gehecht, ondanks dat ik snurk, knars, praat, droom, beweeg etc. Overigens heb ik nooit vriendjes gehad die er een probleem van maakte. Gelukkig.

Gast
Gast

Bericht  Minx za 16 jun 2012 - 0:05

maar snurken kan serieus een probleem voor je eigen nachtrust ook zijn. Er zijn genoeg mensen die onbewust veel last hebben van hun eigen gesnurk. Als het iedere nacht gebeurt is het ook niet erg om er naar te laten kijken. Je kan het als klagen zien maar veel slaapproblemen worden juist door de partner gesignaleerd. Dus om er maar niets van te zeggen om die reden ik heb er zelf geen last van ben ik het niet mee eens.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 0:10

Fairytale schreef:maar snurken kan serieus een probleem voor je eigen nachtrust ook zijn. Er zijn genoeg mensen die onbewust veel last hebben van hun eigen gesnurk. Als het iedere nacht gebeurt is het ook niet erg om er naar te laten kijken. Je kan het als klagen zien maar veel slaapproblemen worden juist door de partner gesignaleerd. Dus om er maar niets van te zeggen om die reden ik heb er zelf geen last van ben ik het niet mee eens.

Dat je er iets over zegt is prima natuurlijk. Mijn vriend heeft ook weleens gezegd dat hij me gehoord heeft, dat hij me hoorde knarsen. Maar daar laat hij het gelukkig ook bij. Ik heb dus zelf de keuze er iets mee te willen doen of niet. Mijn keuze is om daar niets mee te doen. Het probleem zal wel bij mijn neus zitten en ik zit niet weer te wachten op een neusoperatie. Been there, done that. Nooit meer. Sowieso gaan veel mensen snurken naar mate ze ouder worden. Ik heb niet echt de illusie dat daar altijd maar iets aan gedaan kan worden.

Gast
Gast

Bericht  Zora za 16 jun 2012 - 0:11

En een tennisbal in zijn shirt naaien? Dan ligt op z'n rug niet meer lekker laughcry

Voorheen was het bij ons ook een groot probleem. Ik ben wel eens heel dramatisch huilend naar beneden gelopen en dingen zeggend als 'ik zal nooit meer een normale nacht kunnen hebben in deze relatie' Laughing Gelukkig ben ik sinds mijn baan en studie naast elkaar meteen vertrokken en word ik pas 's ochtends weer wakker. Dan vind ik het nog wel heel vervelend dat ik niet nog even kan snoozen door het gesnurk, maar ok.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Bliss za 16 jun 2012 - 0:17

Nou, hier kan ik ook over meepraten! Mijn vriend snurkt ook gigantisch en de eerste twee maanden dat we samen waren, deed ik echt geen oog dicht. Uiteindelijk ging hij steeds maar op de bank slapen, zodat ik ook nog een paar uurtjes kon slapen. Ik heb al oordoppen, maar dan hoor ik het nog. Snurkspray geprobeerd, maar dat hielp niet. Ik ben bij de dokter geweest en heb nu slaappillen, zodat ik in elk geval kan slapen als we samen in bed liggen! Geen permanente oplossing natuurlijk. Volgens mij zit zijn neus chronisch verstopt ofzo en komt het voornamelijk daardoor. Hij is nu een maand op vakantie, maar als hij terug is gaat ie ook naar de dokter om eens te kijken of er iets aan te doen is.

Ik snurk zelf ook een beetje, maar hij slaapt overal doorheen, dus dat vormt geen probleem.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen za 16 jun 2012 - 0:17

Ik hoef er echt niet mee aan te komen dat hij naar een dokter moet, dat wil hij al niet als hij serieuze klachten heeft... Overigens heb ik hem er wel al eens op gewezen en hij was het wel met mij eens dat hij er misschien inderdaad klachten van heeft. Hij slaapt namelijk verschrikkelijk slecht. Maar hij wil tóch niet naar een arts en dat snap ik ook wel want op zich zou die ook zeggen dat hij moet stoppen met roken en afvallen en dat probeert hij nu ook.

Maar Zusje, weet je, als het mijn nachtrust niet zo zou verstoren zou het ook geen punt zijn. Maar dat doet het wel en voor mij werkt het niet om in een ander bed te gaan liggen want dan doe ik geen oog dicht. Ik heb in dit bed een speciale matras die precies bij mij past en ik ben bovendien een hele slechte slaper. Ik maak hem niet wakker als hij een beetje ligt te snurken en ik eigenlijk alweer wegdommel. Ik wacht altijd eerst een tijdje af. Maar als ik al een half uur wakker naast hem lig dan word het gewoon echt vervelend. Ik probeer altijd heel liefdevol te zorgen dat hij zich dan omdraait. Meestal geef ik eerst een zachte aai over zijn arm of probeer ik hem zachtjes te duwen. Maar hij begint nog half in zijn slaap vaak al terug te vechten en hij draait zich ábsoluut niet om als ik hem zachtjes duw en hij is bovendien vaak gelijk helemaal wakker en gaat dan stampend naar de wc ofzo.
En ik heb dus ook niet de intentie om hem te storen in zijn nachtrust en probeer dat alleen te doen als het écht niet anders kan maar wij zijn met z'n tweeën in dat bed en ik wil daar ook graag kunnen slapen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss za 16 jun 2012 - 0:22

Pompoen, wat vervelend dat hij er niet goed op reageert en zelfs boos van wordt! Kijk, niemand heeft er natuurlijk echt 'schuld' aan, maar als ik zo hard zou snurken, zou ik me behoorlijk bezwaard voelen en zeker kijken wat ik eraan kan doen! Ik hoop dat hij inziet dat jij ook lekker moet kunnen slapen en dat een goede nachtrust nou eenmaal erg belangrijk is.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende