Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Snurken

+4
rianne287
Caramba
Jerry
Mierzoet
8 plaatsers

Ga naar beneden

Snurken Empty Snurken

Bericht  Mierzoet zo 16 sep 2012 - 20:05

Heeft iemand een tip wat goed werkt bij snurken? Mijn vriend heeft overgewicht en snurkt (waarschijnlijk) daardoor ontzettend hard. Ik blijf er niet veel slapen want ik lig er wakker van. Zelfs oordoppen heeft geen nut. We zijn op dit moment bezig met afvallen maar dat gaat natuurlijk niet zo snel dat het snurken minder wordt. Ik zie gelukkig wel iets van vooruitgang maar niet voldoende. Wil graag goed naast hem kunnen slapen. Wie heeft er dus tips voor ons? Wat werkt goed? We hebben Silence (een spray) gebruikt maar dat werkt helaas niet. Heeft iemand de perfecte tip voor ons zodat we weer een keer samen kunnen slapen?

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Snurken Empty Re: Snurken

Bericht  Jerry zo 16 sep 2012 - 22:13

Mijn schoonvader heeft ook overgewicht en snurkt daardoor. Hij heeft een bitje aan laten meten, waardoor z'n mond 's nachts dicht blijft en hij niet snurkt... En als 't goed is, snurk je alleen als je op je rug ligt, heb weleens gehoord van mensen die een balletje in hun pyama naaien, zodat wanneer ze op hun rug liggen, het balletje in hun rug drukt en ze op hun zij worden gedwongen te liggen
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caramba zo 16 sep 2012 - 22:25

Mijn vriend snurkt ook, geen overgewicht, waarschijnlijk zijn huig.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  rianne287 zo 16 sep 2012 - 22:33

Mijn vriend is bij de kno-arts geweest hiervoor. Bleek dat hij aan 1 kant zijn neusgat gewoon heel smal heeft en daardoor s'nachts te weinig lucht krijgt. Daarom slaapt hij dus met de mond open.
Op advies van de kno heb ik neuspleisters (Breathe right) gekocht.
Hij heeft sinds de eerste pleister bijna niet meer gesnurkt. :cheering:
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Mierzoet zo 16 sep 2012 - 23:56

Oke, dank je wel.

Dan gaan we dit weekend maar eens wat dingen uitproberen.

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Bericht  Jerry ma 17 sep 2012 - 0:16

snurken doordat je een te klein neusgat hebt, is wel degelijk iets anders dan snurken door overgewicht. Daardoor heb je teveel vet bij je keel/strottenhoofd/kin/etc. waardoor dat allemaal naar beneden drukt als je op de rug ligt en daardoor gaat snurken. Zo'n pleister over de neus zal dus wss voor de vriend van TO niet helpen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  ellibre ma 17 sep 2012 - 3:12

rianne287 schreef:Mijn vriend is bij de kno-arts geweest hiervoor. Bleek dat hij aan 1 kant zijn neusgat gewoon heel smal heeft en daardoor s'nachts te weinig lucht krijgt. Daarom slaapt hij dus met de mond open.
Gebruikt mijn vriend ook, hij heeft nauwelijks kraakbeen in zijn neus waardoor zijn neus zichzelf als het ware dicht trekt tijdens het ademen. Sinds hij die pleisters gebruikt snurkt hij ook nauwelijks nog.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  BJA ma 17 sep 2012 - 6:20

Mmm vervelend! Mijn vriend snurkt ook. Nu hij 6 kg is afgevallen is het veel minder en daar ben ik erg blij om.
Ik hoef nu niet meer met oordoppen te slapen want op de één of andere manier slaapt dat niet altijd prettig.
Ik heb geen tips anders dan de standaard tips die je op internet kan vinden.

In ieder geval heeft afvallen bij mijn vriend geholpen.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Floor ma 17 sep 2012 - 6:43

ellibre schreef:
rianne287 schreef:Mijn vriend is bij de kno-arts geweest hiervoor. Bleek dat hij aan 1 kant zijn neusgat gewoon heel smal heeft en daardoor s'nachts te weinig lucht krijgt. Daarom slaapt hij dus met de mond open.
Gebruikt mijn vriend ook, hij heeft nauwelijks kraakbeen in zijn neus waardoor zijn neus zichzelf als het ware dicht trekt tijdens het ademen. Sinds hij die pleisters gebruikt snurkt hij ook nauwelijks nog.

Mijn man gebruikt deze ook, bij hem helpen ze ook gelukkig. Hij snurkt niet altijd, het wordt bij hem erger als hij slechter slaapt (door bijv. stress).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fearie di 18 sep 2012 - 8:33

Mijn vriend snurkte ook, heeft vorig jaar onderzoek gehad naar een slaapapnue. Dit bleek hij te hebben, heeft een slaapbeugek aangemeten gekregen, wat een rust voor mij!!
Sinds hij begin augustus een maqgoperatie heeft gehad, is hij aan het afvallen en snurkt hij ook niet meer.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven