Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

+7
Dolphinne
SnowWhite
Jerry
Mida4you
Minx
Pompoen
rapa nui
11 plaatsers

Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 3:55

Ik heb al een aantal weken zwemmerseczeem tussen 2 tenen en ik word er echt gek van. Ik ben nu al 3 weken trouw aan het smeren met Canesten maar ik zie echt geen verbetering. Ik maak m'n voeten goed droog na het douchen en ik trek iedere dag schone sokken aan. Hebben jullie verder nog tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  rapa nui di 15 mei 2012 - 3:59

Ik vind de Lamisil beter werken. Ik gebruik ongeveer 1x per jaar de Lamisol Once en dan is het daarna wel weer een hele poos over en is de jeuk ook meteen weg. Ik heb ooit de Canesten ook wel geprobeerd maar had minder resultaat.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Pompoen di 15 mei 2012 - 4:31

Ik zou even daktarin halen, je hebt poeder en creme, ik vind de creme het fijnst. Dat is er echt voor bedoeld, ik geloof dat je het zonder recept kunt halen maar het is ook hetgeen de huisarts voorschrijft! Bij mij is het dan echt in een paar dagen weg. Maar doordat ik daarna nooit doorsmeer komt het regelmatig terug.
Wat ook goed schijnt te helpen bij erg hardnekkige zwemmerseczeem is elke dag je tenen goed droogföhnen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Minx di 15 mei 2012 - 4:34

тыквашка schreef:Ik zou even daktarin halen, je hebt poeder en creme, ik vind de creme het fijnst. Dat is er echt voor bedoeld, ik geloof dat je het zonder recept kunt halen maar het is ook hetgeen de huisarts voorschrijft! Bij mij is het dan echt in een paar dagen weg. Maar doordat ik daarna nooit doorsmeer komt het regelmatig terug.
Wat ook goed schijnt te helpen bij erg hardnekkige zwemmerseczeem is elke dag je tenen goed droogföhnen.

Daktarin kun je idd gewoon bij de drogist krijgen. Verder +1
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Mida4you do 17 mei 2012 - 0:21

Ik raad ook daktarin aan
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Jerry do 17 mei 2012 - 1:20

en anders naar de huisarts smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  SnowWhite do 17 mei 2012 - 2:10

Je tenen, en vooral tussen je tenen, goed droog maken. Vervolgens talkpoeder op de plekken waar het zit en dan schone sokken aan.
Ik heb er vroeger ontzettend veel last van gehad (heel mijn voetzolen en tenen zaten onder, tot 'blaren' aan toe), kon zelfs niet meer lopen en zat met mijn voeten ingezwachteld en ingesmeerd. Ook met natte doeken vanwege de jeuk! Wat een hel was dat als ik er nu weer aan terug denk.

Gelukkig heb ik er tegenwoordig weinig tot geen last meer van. Heel soms komt het voor dat ik een klein plekje heb, maar dat behandel ik dan gelijk en gaat ook weer over. Ik ben daarom ook geen fan van gedeelde douche's (omdat mijn voeten dus zo gevoelig zijn daarvoor).
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Pompoen do 17 mei 2012 - 3:51

Wauw, dat lijkt me echt verschrikkelijk snowwhite! Ik heb eigenlijk altijd vlagen van zwemmerseczeem gehad, van jongs af aan. Maar nooit zo erg, alleen tussen mijn kleine teentje, die zit namelijk helemaal over de andere teen gevouwen, kan er nauwelijks met een handdoek tussen komen. Maar talkpoeder is wel een goeie!! Ik heb er eigenlijk ook bijna geen last van als ik het heb, soms begint het zeer te doen of te jeuken en dan ga ik weer smeren of als ik zie dat ik het weer heb want het is besmettelijk en ik wil niet mijn man of anderen ermee besmetten. Maar mijn man heeft het nog maar 1x gehad dus het valt wel mee volgens mij.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  SnowWhite do 17 mei 2012 - 5:31

Het was ook echt verschrikkelijk Yes Ik kwam er ook maar niet van af. Natuurlijk met allerlei smeersels van de dokter werd er gesmeerd, dan was het tijdelijk weg, maar het kwam ook net zo hard weer terug. Ik heb het al jaren niet meer gehad hoor, zeker niet meer zo erg als vroeger (basisschool), thank god! Als ik nu een 'belletje' signaleer op mijn voet behandel ik dit gelijk en is het ook snel weer weg.

Wanneer heb jij er meestal last van? Bij mij valt het op dat het altijd wel in de zomer is, als ik er al last van heb. Natuurlijk wat zweterige voeten, wat dus een ideale plek is om te gaan broeien. Daarom zodra ik thuis ben ook gelijk sokken uit en voeten luchten.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Pompoen do 17 mei 2012 - 9:42

Ik heb eigenlijk geen idee, ik heb er zowel zomer als winter last van, 't komt en gaat. In de zomer loop ik wel heel vaak op slippers of sandalen, maar heb niet het idee dat het dan minder is!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Dolphinne do 17 mei 2012 - 9:51

Ik heb hier standaard een tube daktarin op mn nachtkastje liggen.
Als ik weer last krijg smeer ik weer een paar dagen (en als ik geen last heb vergeet ik het weer om vol te houden).
Maar ik pik het ook heel snel weer opnieuw op omdat ik in een zwembad werk. Ik loop dan meestal op slippers en heb dus ook heel vaak natte voeten op een dag.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Muis do 17 mei 2012 - 21:09

Ik zweer echt bij Lamisil (of zoiets)! Binnen een paar dagen is alles weg.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Truttebol zo 20 mei 2012 - 0:35

Ook ik zweer bij Daktarin. En daarnaast je sokken binnenstebuiten wassen op 60 graden..Daar gaat de schimmel dood van en zo blijven er geen schilfers in je sokken hangen smile
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Prosecco zo 20 mei 2012 - 7:21

Ik gebruik een creme met tea tree oil en menthol en die werkt perfect. Hier heb ik hem nog gevonden maar ik laat hem altijd uit amerika mee nemen.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 3:59

Ik heb het ook heel erg sinds een aantal weken. Ik heb ook Canesten gebruikt en afgelopen week Lamisil Once. Ik zie wel iets van verbetering maar m'n huid tussen m'n teen is nu zo droog en het doet echt ontzettend pijn dat ik er morgen echt voor naar de dokter ga. Er zitten gewoon kloven en ik kan m'n grote teen niet eens bewegen van de pijn Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 4:16

Oooh, ik krijg alweer jeuk als ik eraan denk!
Ik heb het vaak aan de binnenkant/zijkant van mijn voeten Aaarrrgggh, dan ben ik in staat om eem borstel te pakken en er flink overheen te rausen.

Anyway, nu heb ik er niks meer voor maar toen ik het nog heel erg had kreeg ik een hormoonzalfje van de huisarts.
Dat werkte echt als een tierelier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Tamago ma 28 mei 2012 - 10:43

ik heb van de dokter miconazolnitraat gekregen. Is ook zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek.

In combinatie met triamcinolonacetonide was het bij mij binnen een aantal dagen weg.
Tamago
Tamago
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 18
Punten : 30
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip? Empty Re: Zwemmerseczeem, wie heeft de gouden tip?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum