De hond & je kind
+6
Annemie
Slakje
Aggi
Sanne
Lenthe
Lolly's
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: De hond & je kind
PrinsesBo schreef:Tuurlijk ziet hij er geen kwaad in, hij ziet de hond als zn beste vriend.
Gelukkig heb je een heel brave hond.
Kun je geen boek kopen ofzo over omgaan met honden? Of hem mee zn eten laten geven? Zo leert hij wat je wel en niet met de hond mag doen.
Ook dat doen we, hij mag helpen eten geven en borstelen en uitlaten en samen met de bal gooien en dat soort dingen zodat hij weet dat je dat wel met de hond kunt doen.
Gast- Gast
En anderzijds is de hond ook gek op hem.. De eerste die uitgebreid begroet word bij thuis komst is mijn zoontje
Gast- Gast
Dan komen we toch weer terug op deze tip!PrinsesBo schreef:Laurientje85 schreef:Lenthe schreef:+1PrinsesBo schreef:Ik zou m zelf gewoon eens op zn donder geven.
Goh laat ik daar nou zelf nog nooit opgekomen zijn zeg! Bedankt voor de tip!
Nog iets meer dan, want schijnbaar werkt t niet?
Lolly's- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Dan zal de hond t wel prima vinden..
Als je gewoon naar zn signalen kijkt en m naar buiten/garage laat als ie dat wil is t ook prima.
Maar wel goed dat je er iig mee bezig bent!
Als je gewoon naar zn signalen kijkt en m naar buiten/garage laat als ie dat wil is t ook prima.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Dan zal de hond t wel prima vinden..
Ze komt zich er ook heel vaak mee "bemoeien" dan is mijn zoon lief aan t spelen en komt ze zelf aandacht vragen waardoor mijn zoontje haar dus gaat "plagen" dus het is vaak ook gewoon een wisselwerking.
Het kost me wel veel energie, dat dan weer wel.
Gast- Gast
Ons zoontje heeft dit heel lang bij de kat geprobeerd. Ook rond die leeftijd. Straffen leek ook echt niet te werken, maar de aanhouder wint. Ik hoef nu maar te 'dreigen' met de trap en hij luistert. Overigens heb ik hem een keer heel 'volwassen' verteld dat de kat maar heel klein is en dat het zeer doet wat hij doet. Ter vergelijking heb ik hem herinnerd aan het stoten van zijn hoofd die ochtend (was dat toch nog ergens goed voor) en toen zei hij ook dat hij dat niet wilde. Sindsdien is hij echt heel erg lief voor de kat. Dit is zeker een jaar geleden geweest. Misschien begrijpt je zoontje ook meer dan je denkt...
Gast- Gast
Onze zoon is ook de negen maanden gepasseerd en als hij onze hond ziet dan kruipt hij naar dr toe en gaat bij haar op het kussen liggen, zo vanavond ook weer... mijn vriend en ik stonden er bij... maar hadden het even niet in de gaten... hoorde de hond grommen... en haar hoofd wegdraaien, nu hebben wij het over een hondje wat in april 14 jaar is geworden...
Dit is trouwens de 2de keer dat ze naar hem gromt... maak me wel zorgen maar weet ook niet goed wat ik moet doen, ja zeggen dat het niet mag en hem gewoon weghalen... dat snap ik, maarja ook onze zoon wil kruipen...
Oja we hebben ook nog 2 katten, maar die hebben een eigen verdieping boven en die komen wel beneden maar zijn toch op hun eigen vertrek gesteld.
Dit is trouwens de 2de keer dat ze naar hem gromt... maak me wel zorgen maar weet ook niet goed wat ik moet doen, ja zeggen dat het niet mag en hem gewoon weghalen... dat snap ik, maarja ook onze zoon wil kruipen...
Oja we hebben ook nog 2 katten, maar die hebben een eigen verdieping boven en die komen wel beneden maar zijn toch op hun eigen vertrek gesteld.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
hier kunnen onze dochter en onze hond ook niet, maar ook niet zonder elkaar. Meestal zijn ze gek op elkaar, liggen samen op een kleedje tv te kijken, dochter wordt ook altijd als eerste uitgebreid begroet, maar onze dochter kan er ook wat van met plagen. En dan met name aan zijn snorharen trekken. Ze vindt het heel leuk als de hond haar handjes likt, maar ze grijpt 'm dan vast bij de haren rond de bek van de hond. Als ze boos is, gaat ze ook in de mand van de hond staan, omdat ze weet dat ze daar niet bij mag komen.
Gast- Gast
Honden kunnen maar beter uit de buurt van Louise blijven. Mijn mama en grootmoeder hebben elk een hond (beide zo tam als iets) en als ze ook maar iets te dicht in haar buurt komen grabbelt Louise een oor, staart of pluk haar vast en trekt ze eens goed. De honden komen niet meer in haar buurt.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Als de hond er maar niet de dupe van word... ik hoorde eens dat een hond van iemand, hun kindje erg had gebeten,ze wilde het dier toen in laten slapen,bleek bij de dierenarts dat de oren van hun hond vol nietjes zat,dat had hun zoon/dochter blijkbaar gedaan,vind je het gek dat de hond dan bijt..
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:Als de hond er maar niet de dupe van word... ik hoorde eens dat een hond van iemand, hun kindje erg had gebeten,ze wilde het dier toen in laten slapen,bleek bij de dierenarts dat de oren van hun hond vol nietjes zat,dat had hun zoon/dochter blijkbaar gedaan,vind je het gek dat de hond dan bijt..
Wat een sneu verhaal
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Annemie schreef:Als de hond er maar niet de dupe van word... ik hoorde eens dat een hond van iemand, hun kindje erg had gebeten,ze wilde het dier toen in laten slapen,bleek bij de dierenarts dat de oren van hun hond vol nietjes zat,dat had hun zoon/dochter blijkbaar gedaan,vind je het gek dat de hond dan bijt..
Ja dit is een vrij bekend verhaal. Onze hond is heel coullant en zoekt hem op als hij daar zin heeft. Andere momenten loopt hij gewoon weg en gaat hij ergens anders liggen en mijn zoontje gaat er niet achteraan. Ook weet hij dat de mand de plek van de hond is. Alleen de speeltjes nog niet, maar dat komt langzaamaan ook, want als ik hem waarschuw krijg ik een boevenglimlach en dan toch nog gauw even aanraken haha!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Steep schreef:Annemie schreef:Als de hond er maar niet de dupe van word... ik hoorde eens dat een hond van iemand, hun kindje erg had gebeten,ze wilde het dier toen in laten slapen,bleek bij de dierenarts dat de oren van hun hond vol nietjes zat,dat had hun zoon/dochter blijkbaar gedaan,vind je het gek dat de hond dan bijt..
Ja dit is een vrij bekend verhaal. Onze hond is heel coullant en zoekt hem op als hij daar zin heeft. Andere momenten loopt hij gewoon weg en gaat hij ergens anders liggen en mijn zoontje gaat er niet achteraan. Ook weet hij dat de mand de plek van de hond is. Alleen de speeltjes nog niet, maar dat komt langzaamaan ook, want als ik hem waarschuw krijg ik een boevenglimlach en dan toch nog gauw even aanraken haha!
Hier hetzelfde verhaal, we hebben 2 jack russels en de ene keer liggen ze op hun kleed en laten ze D met rust en de andere keer komen ze met van alles aandragen (balletjes, etc) om te spelen. D wordt helemaal afgelebberd, toch laat ik hem nooit alleen.
Ik ben D wel aan het leren dat het kleed van de honden en de voerbakken verboden terrein zijn. Datzelfde geldt straks voor het speelkleed van D.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Ik laat Y. nooit alleen met Bello, maar als ze in de woonkamer aan het spelen is (eerder dus Bello aan het treiteren) gromt hij wel, en soms geeft hij een blaf!
Maar hoe meer ik Y. op dr kop geef of zeg dat ht niet mag hoe leuker ze het vind en uiteindelijk gaat de hond dan weer naar zijn plek, in het halletje..
Zodra Y. naar bed is of buiten dan geef ik de hond natuurlijk weer even lekker wat meer aand8..
Maar zo hebben mijn ouders ook een hondje, een sheltie en die is verzot op Y. die vind echt alles best..vind het soms zielig voor de hond...en dan zeg ik ook wel eens tegen mijn ouders dat ze niet alles moeten toelaten als Y. bij hun is en met Milo loopt te donderjagen.
Maar hoe meer ik Y. op dr kop geef of zeg dat ht niet mag hoe leuker ze het vind en uiteindelijk gaat de hond dan weer naar zijn plek, in het halletje..
Zodra Y. naar bed is of buiten dan geef ik de hond natuurlijk weer even lekker wat meer aand8..
Maar zo hebben mijn ouders ook een hondje, een sheltie en die is verzot op Y. die vind echt alles best..vind het soms zielig voor de hond...en dan zeg ik ook wel eens tegen mijn ouders dat ze niet alles moeten toelaten als Y. bij hun is en met Milo loopt te donderjagen.
Gast- Gast
D. is helemaal bezeten van ons hondje. Ze volgt hem overal waar ze kan met haar ogen en 'daagt' hem telkens uit door geluidjes naar hem te maken. Onze hond is een echte likkerd ( tot vervelends toe ) en likt haar dus ook helemaal af, als hij de kans krijgt. Zij krijgt dan helemaal te slappe lach haha. Maargoed, ben bang dat ik daar nog een hoop werk aan krijg, als ze straks gaat kruipen
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Star007 schreef:D. is helemaal bezeten van ons hondje. Ze volgt hem overal waar ze kan met haar ogen en 'daagt' hem telkens uit door geluidjes naar hem te maken. Onze hond is een echte likkerd ( tot vervelends toe ) en likt haar dus ook helemaal af, als hij de kans krijgt.ZijHij krijgt dan helemaal te slappe lach haha. Maargoed, ben bang dat ik daar nog een hoop werk aan krijg, als ze straks gaat kruipen
Hier ook! Das zoooo lief!!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» De hond...
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Baby en hond
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Baby en hond
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: