Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Backpack tips

3 plaatsers

Ga naar beneden

Backpack tips Empty Backpack tips

Bericht  Live Laugh Love vr 21 jan 2011 - 3:59

We willen deze zomer een maand gaan backpacken, we denken aan Mexico, Guatemale en Belize, maar twijfelen nog.
Thailand, Maleisie, Singapore, Venezuela hebben we al bezocht. We willen een combi van cultuur, natuurlijk en lekker relaxen aan het strand. Mijn vriend wil graag duiken.

Heeft iemand tips?

Ben heeeel benieuwd en kan niet wachten tot de rugzak weer op mijn rug zit! Very Happy
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Backpack tips Empty Re: Backpack tips

Bericht  Zora vr 21 jan 2011 - 8:36

Ik zou gaan voor Belize en Guatemala (mexico dan ook inderdaad). Jammer dat het oude forum nu echt weg is, want daar had ik al wel veel over verteld. Ik kijk even of ik nog iets kan vinden in mn mail...

Ik heb 2 jaar geleden Cancun-Playa del Carmen-Caye Caulker-San Ignacio-Flores-Tulum - Cancun gedaan.
Playa del Carmen is ontzettend toeristisch maar vonden wij erg fijn voor één nachtje om even bij te komen, te
zwemmen, en rond te lopen in het stadje. Daarna met de bus naar Chetumal, en overstappen op een andere
bus naar Belize City. Die laatste busreis vond ik heel zwaar maar wel heel leuk. Duurde ongeveer 6u, in een
gloeiendhete chickenbus. Je komt door allerlei verschillende dorpjes en landschappen, ziet heel veel
verschillende mensen... drinken kopen in een stop ergens in de middle of nowhere. Da's leuk! Belize city
schijnt een ontzettend gevaarlijke stad te zijn, dus toen wij door de bus midden in de stad werden afgezet
hebben we heel snel een taxi gefixed. Hou je bagage in de gaten! Daarna met de speedboot naar Caye
Caulker. Wauw, wat is het daar mooi! Een heel mooi eilandje, omgeven door andere eilandjes. Je kunt daar
snorkelen en duiken bij en in de op één na grootste rif van de wereld. Ontzettend mooi en cool! En het
sfeertje op dat eiland is ook super, heel gezellig!Op een uur rijden van Belize city kun je ook tuben in een
oude mayagrot, waar een rivier/beekje doorheen loopt. Dat is ook een geweldige aanrader, ontzettend
magisch. Heel zwaar, want je loopt eerst een paar uur door de jungle in 40 graden, maar erg mooi. En in de
tube (grote opblaasbanden) word je in je kont gebeten door minivisjes, haha!Daarna zijn we naar Guatemala
geweest, Flores. Dat is ook een superleuk stadje, heel schattig, met kleine straatjes met allemaal tuktuks.
Vanuit daar hebben we Tikal gezien (mayatempels). Dat mag je echt niet missen, erg mooi. Uhm, wat nog
meer.... Bij San Ignacio kun je een heel coole kanotocht doen door de jungle, waar je de meeste rare, mooie
beesten tegenkomt. Ook een aanrader dus. Tulum was onze laatste stop, maar daar vond ik niks aan. Het
strand was mooi, maar niet heel speciaal, en helaas hebben we ook geen schildpadden gezien (wel al op
Caye Caulker). Zo smile Dus.

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 11:13

Vietnam, het heeft alles wat je zoekt: schitterende natuur, heel andere cultuur (is echt weer heel anders dan Thailand) en natuurlijk strand! Het eten is er lekker, het reizen makkelijk en het is goedkoop. Wat wil je nog meer smile ?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 11:31

Twellie schreef:Vietnam, het heeft alles wat je zoekt: schitterende natuur, heel andere cultuur (is echt weer heel anders dan Thailand) en natuurlijk strand! Het eten is er lekker, het reizen makkelijk en het is goedkoop. Wat wil je nog meer smile ?

Haar vriend wil ook nog duiken Wink.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 12:23

costa rica, panama en nicaragua?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 21 jan 2011 - 21:48

Zora schreef:Ik zou gaan voor Belize en Guatemala (mexico dan ook inderdaad). Jammer dat het oude forum nu echt weg is, want daar had ik al wel veel over verteld. Ik kijk even of ik nog iets kan vinden in mn mail...

Als je op google zoekt kan je ze nog wel terug vinden in de cache!

http://www.google.nl/advanced_search?hl=nl

Gebruik deze link, dan bij zoekresultaten (de bovenste) jou forumnaam plus bijvoorbeeld mexico of een ander woord wat in dat topic voor kwam. Dan bij Domein (8ste van boven) www.yes.nl invullen, en laat google maar zoeken! Vervolgens zie je bij de zoekresultaten rechts onder bij ieder zoekresultaat in het blauw "in cache" staan, en daar moet je dan op klikken. Het topic is wel helemaal vervormd dan, maar nog wel te lezen smile

Heb hem zelf even opgezocht:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:_BgrHIzHt8MJ:www.yes.nl/yescafe/forums/thread/2654639.aspx+Cancun+gedaan.+site:www.yes.nl&cd=6&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Voila Wink

Zo kan je dat dus met ieder topic doen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Zora vr 21 jan 2011 - 22:03

Oh dat is handig!! Ik had maar een paar topics bewaard, die ik leuk vond om nog eens na te lezen, maar ik heb op dat forum wel veel verteld over Centraal-Amerika, dus TO: je kunt ze dus terugzoeken!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Live Laugh Love vr 21 jan 2011 - 22:41

Zora schreef: Voila Wink

Zo kan je dat dus met ieder topic doen.

Wat ben jij slim!! Very Happy Ik ga eens lezen!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Live Laugh Love za 22 jan 2011 - 2:16

Zora, mag ik je nog wat dingen vragen?
Heb jij toevallig een reissite bijgehouden waarin ik je verhalen/ foto's kan zien?
Hebben jullie gebackbackt? Was het reisen tussen de steden en het zoeken naar een verblijfplaats goed te doen. Ik las dat jij 2.5 week bent geweest. Wij willen er 4 gaan, denk jij dat dat 'teveel' is voor dat stukje.

Leuk om dingen te lezen, word helemaal enthousiast! smile
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Zora za 22 jan 2011 - 5:58

Tuurlijk mag je dat vragen smile Ik heb alleen geen reissite bij gehouden... Ik kan natuurlijk wel hier een aantal foto's posten!

Openbaar vervoer is prima te doen daar. In Mexico zijn de bussen erg luxe, erg koud (heel goede airco, dus hou daar rekening mee. In een rokje bevries je!). In Belize en Guatemala rijden met name chickenbussen, maar daarmee kun je wel overal komen. Het gaat niet zo supersnel, maar je past je echt op de eerste dag al aan wat dat betreft. Over het algemeen kun je altijd overal wel wat rondvragen, en er is meestal ook wel een andere backpacker die meer ervaring heeft bijvoorbeeld...

Of jullie het redden in 4 weken hangt natuurlijk helemaal af van waar je heen wilt en wat je daar allemaal wilt doen.

Backpack tips P5100277
Grens overlopen van Belize naar Guatemala. Bus zelf mocht de grens niet over...

Backpack tips P5070149-1
Zonsopkomst vanuit onze cabana op Caye Caulker, Belize

Backpack tips P5040104-1
Vissershutje bij Caye Caulker

Backpack tips P5130333
Tulum, Mexico

Backpack tips P5110315
onder de waterval smile

Backpack tips P5090219
Tikal, Guatemala. Ik heb normaal geen hoogtevrees, maar halverwege die trap (bovenaan zie je mensen, zo hoog is het dus) dacht ik echt dat ik doodging. Zo ontzettend eng.

Backpack tips P5090210

Backpack tips P5030044
Caye Caulker, Belize. Waar het water breekt is de Blue Hole, waar je kunt duiken en snorkelen.

Backpack tips P5030041
Nurse sharks. Kun je gewoon mee zwemmen smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Live Laugh Love za 22 jan 2011 - 7:44

Waaaauuuwww!! Super gaaf!!
Je maakt me helemaal enthousiast! We hebben al even naar tickets gekeken en als we het deze week op ons werk rond krijgen, gaan we boeken!
Heb je zelf al een nieuwe mooie bestemming op het oog. Bedankt voor het plaatsen van de foto's!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TukTuk za 22 jan 2011 - 8:06

Is Mexico niet nog steeds behoorlijk gevaarlijk btw?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Zora za 22 jan 2011 - 11:56

Geen probleem hoor smile Ben benieuwd wat jullie gaan boeken, en wat jullie reis wordt!
Zelf helaas geen ontzettend spannende dingen op het menu staan... In ieder geval niet buiten Europa.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Live Laugh Love vr 4 feb 2011 - 22:57

We gaaaaaaaaaan!!! Very Happy Eind augustus vliegen we naar Mexico om Yucatan, Guatemala en Belize te zien. Lonely planet is aangeschaft! AFTELLEN!!!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud