Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

backpack meeneem tips

+4
Atelier Madame
Ellusss
bolus26
nina
8 plaatsers

Ga naar beneden

backpack meeneem tips Empty backpack meeneem tips

Bericht  nina di 5 jun 2012 - 21:04

Mijn vriend en ik gaan over 6 weekjes voor 7 weken naar Australië.

Ik ben al eerder wezen backpacken maar ik vroeg me af of mensen nog tips hebben wat we vooral moeten meenemen en wat vooral heel handig is met backpacken.

We slapen gewoon in hostels en willen natuurlijk veel dingen meenemen die niet te veel ruimte in beslag nemen zodat onze backpacks niet te zwaar zijn.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

backpack meeneem tips Empty Re: backpack meeneem tips

Bericht  bolus26 di 5 jun 2012 - 21:51

ik vond zelf zon sneldrogende handdoek van de xenos ideaal, ik had een beetje groot formaat dus ook als badhandoek gebruikt, zo droog en vuil kan je er ook makkelijk afkloppen. en van hg een flesje met zeep die je als shampoo,douchgel maar ook als wasmiddel en afwasmiddel kunt gebruiken.slippers!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Ellusss di 5 jun 2012 - 22:17

zo'n laken-slaapzak.. weegt amper wat maar slaap je ergens waar het niet zo fris is, dan hoef je niet onder 'in' de vieze bedden etc te liggen. smile
Ellusss
Ellusss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Atelier Madame di 5 jun 2012 - 22:20

Ellusss schreef:zo'n laken-slaapzak.. weegt amper wat maar slaap je ergens waar het niet zo fris is, dan hoef je niet onder 'in' de vieze bedden etc te liggen. backpack meeneem tips 561177

+1 hoewel ik gewoon een hele dunne slaapzak bij me had.

Wat ik ook heel handig vond om bij me te hebben was een toilettas die je op kunt hangen met veel verschillende vakjes

En een tekentang!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Kruidkoek di 5 jun 2012 - 23:30

Mijn vriend en ik hebben bijna 5 weken door Thailand gereisd met backpack en we hadden onze kleren in diepvrieszakken met die sluitstrips gedaan. Was ideaal want je kunt het zo redelijk vacuum verpakken en omdat het allemaal losse pakketjes zijn, ook makkelijker even snel uit je backpack te halen.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Bericht  Poisongirl wo 6 jun 2012 - 19:29

Oprolbare vacuumzakken voor je kleding. En dan verdelen in ondergoed, zak met truitjes, zak met broeken, etc. Inderdaad makkelijk uit je backpack te vissen als je iets nodig hebt. En zo'n handdoek van de xenos inderdaad!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  *Noosa wo 6 jun 2012 - 20:21

Ik vind een sarong ook altijd wel handig, ik gebruik het zelf vaak om op het strand op te liggen maar je kan het ook als laken oid gebruiken. Een lakenzak kan wel handig zijn maar heb ik volgens mij in Australie maar 1x gebruikt, ik koos gewoon de wat schonere (en iets duurdere) hostels uit. Van die ziplock zakjes zijn idd heel handig, ik doe daar alles in van kleding, ondergoed, sokken en toiletspullen.
Zonnebrand zou ik daar kopen, die schijnt daar beter te zijn dan hier. Ik geloof dat het de periode dat jij gaat nog niet overal mooi weer is toch?! Misschien een dun regenjasje of poncho meenemen.

Heeeel veel plezier, het is een geweldig land!
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Bericht  minoessepoes do 7 jun 2012 - 2:27

Snoetenpoetsers (al kan je die daar ook wel kopen). Maar wij gebruikte die dingen om handen af te vegen, bestek schoonte maken als we onderweg waren, te verfrissen, na de toilet enz enz enz. Vond ik ideaal om bij me te hebben.

Ik vond die lakenzak (ook van de Xenos) ook ideaal omdat ze ook heel snel drogen, dus mocht je een hele warme zweterige nacht hebben gehad dan kan je die makkelijk even uitspoelen en is het zo weer droog en het weegt echt minder dan wanneer je alleen een hoeslaken meeneemt en daar in slaapt.

Die handdoeken van de xenos zijn inderdaad ideaal.

Verder vond ik slippers waar je mee kan zwemmen, douchen enz ook echt een must, dus niet alleen maar "leuke" mooie slippers of slippers zoals Birkenstocks. Ik heb vaak genoeg in een vies hostel onder de douche gestaan, dat ik heel blij was dat ik slippers aan kon doen, of wanneer je op een kiezelstrand terrecht komt en een duik wilt nemen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud