Samenwonen!!
+17
Merai
Flinder
Pannetoet
TukTuk
Frappuccino
Rev3rie
bolus26
Snoes
Niekske
Guus
Rumble
SarahKey
SoGood
TGR
Pien
lieke89
Roze25
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Samenwonen!!
Over een maand ga ik samenwonen!! Ik heb heel lang nagedacht of ik dit wel wilde, omdat ik ook wel een beetje bang was dat alles dan misschien saai zou worden, en je zo aan elkaar gewend zou raken. Inmiddels heb ik er wel echt veel zin in! Wat zijn jullie ervaringen met samenwonen??
Roze25- Fluisteraar
- Aantal berichten : 32
Punten : 40
Registratiedatum : 21-01-11
Re: Samenwonen!!
Anousch schreef:Oh super leuk! Gefeliciteerd!
Hoe lang zijn jullie al samen?
Al 9,5 jaar!
Roze25- Fluisteraar
Gefeliciteerd! Super leuk voor je! Bij mij is het samenwonen eigenlijk vanzelf gebeurd. Ik was zo vaak bij hem en eigenlijk nooit meer thuis, dus hebben wij het na 9 maanden officieel gemaakt en heb me op het nieuwe adres ingeschreven en betaal nu ook de huur. Mijn ervaring is heel goed. Tja, soms heb je wel eens ruzietjes over huishoudelijke dingen maar daar komen we altijd vrij snel weer uit.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
Gefeliciteerd!
Ik vind het heerlijk, wist in deze relatie ook al heel snel dat ik het wilde. Na een half jaar bij hem te hebben gewoond hebben we sinds drie jaar echt ons eigen huisje.
Het kan in het begin even wennen zijn, ligt er ook aan hoeveel tijd jullie nu al bij elkaar doorbrengen. Veel plezier in ieder geval!
Ik vind het heerlijk, wist in deze relatie ook al heel snel dat ik het wilde. Na een half jaar bij hem te hebben gewoond hebben we sinds drie jaar echt ons eigen huisje.
Het kan in het begin even wennen zijn, ligt er ook aan hoeveel tijd jullie nu al bij elkaar doorbrengen. Veel plezier in ieder geval!
Gast- Gast
Ik vind het ook heerlijk, moet echt niet meer denken aan die tijd dat we steeds heen en weer moesten reizen pff! In het begin kan het inderdaad wennen zijn, was bij ons ook.
Gast- Gast
freakielief schreef:Gefeliciteerd!
Ach ja, eigenlijk maak ik me er ook helemaal geen zorgen over. We hebben er zo goed over nagedacht, en eigenlijk hebben we in al die jaren bijna geen ruzie gehad! Het is heerlijk om naar het moment van samenwonen toe te leven
Roze25- Fluisteraar
mijn, inmiddels man, en ik zijn in oktober 2005 bij elkaar gekomen en in juni 2006 gaan samen wonen. redelijk snel allemaal, maar het voelde gewoon goed! inmiddels wonen we in ons 2de huis, een mooie eensgezinswoning waar we echt onze toekomst samen door kunnen brengen én in juli komt er zelfs een kleintje bij!
ik geniet echt van het samen zijn, het samen naar bed gaan, het uit je werk komen en dat het eten dan klaar staat, zelfs het schoonmaken samen vind ik fijn! vaak hebben we dan lekker een muziekje op staan en kletsen er een eind op los.. na al die tijd zijn we nog steeds niet uitgepraat en kunnen we tot diep in de nacht kletsen, fantaseren en nadenken over hoe ons leven verder zal verlopen....
ik geniet echt van het samen zijn, het samen naar bed gaan, het uit je werk komen en dat het eten dan klaar staat, zelfs het schoonmaken samen vind ik fijn! vaak hebben we dan lekker een muziekje op staan en kletsen er een eind op los.. na al die tijd zijn we nog steeds niet uitgepraat en kunnen we tot diep in de nacht kletsen, fantaseren en nadenken over hoe ons leven verder zal verlopen....
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Gefeliciteerd dat jullie gaan samenwonen.
Mijn vriend en ik zijn na 2 maanden gaan samenwonen. In het begin moest ik er erg aan wennen, kon amper mijn keel uit krijgen ben thuis. Ik ben bij hem ingetrokken vandaar.
Nu wil ik echt niet meer anders. Wel mopperen we eens opelkaar, gaat dan om huishoud dingen.
Maar vind het super. Zijn nu 1,5 jaar samen.
Mijn vriend en ik zijn na 2 maanden gaan samenwonen. In het begin moest ik er erg aan wennen, kon amper mijn keel uit krijgen ben thuis. Ik ben bij hem ingetrokken vandaar.
Nu wil ik echt niet meer anders. Wel mopperen we eens opelkaar, gaat dan om huishoud dingen.
Maar vind het super. Zijn nu 1,5 jaar samen.
Gast- Gast
Samenwonen: Leuk idee, maar niets voor mij.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Jullie zijn allemaal snel samen gaan wonen zeg! In ieder geval super fijn dat jullie allemaal blij zijn met deze beslissing. Dat geeft vertrouwen
Roze25- Fluisteraar
Bij ons was het niet echt officieel, nou ja.. Ik stond hier al heel lang ingeschreven maar in de praktijk lagen mijn spullen nog bij mijn ouders en sliep ik daar ook nog regelmatig. Op een gegeven moment sliep ik eigenlijk alleen nog maar bij mijn vriend en vond ik het erg vervelend worden dat ik op 2 plaatsen woonde dus ben ik maar ook onofficieel bij hem ingetrokken. Er veranderde eigenlijk niks.
Het gaat nu goed, we hebben een periode problemen gehad. Soms hebben we wel wat ruzietjes of irritaties. Nu hebben we een discussie via e-mail (I know, niet de manier!) n.a.v. gisterenavond waarin ik had aangegeven lekker een avond samen te willen zijn en hij toch besloot te gaan sporten net na ons romantisch etentje.
Het gaat nu goed, we hebben een periode problemen gehad. Soms hebben we wel wat ruzietjes of irritaties. Nu hebben we een discussie via e-mail (I know, niet de manier!) n.a.v. gisterenavond waarin ik had aangegeven lekker een avond samen te willen zijn en hij toch besloot te gaan sporten net na ons romantisch etentje.
Laatst aangepast door Sogood op vr 21 jan 2011 - 1:03; in totaal 1 keer bewerkt
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Gefeliciteerd, leuk vooruitzicht!
Wij zijn na 11 maanden 'verkering' gaan samenwonen. En ik vind het nog steeds, 6 jaar later en getrouwd zijn, nog steeds heerlijk. Vind het nog steeds fijn om samen naar bed te gaan en samen wakker te worden. Eerst een knuffel en de dag kan weer beginnen
Wij zijn na 11 maanden 'verkering' gaan samenwonen. En ik vind het nog steeds, 6 jaar later en getrouwd zijn, nog steeds heerlijk. Vind het nog steeds fijn om samen naar bed te gaan en samen wakker te worden. Eerst een knuffel en de dag kan weer beginnen
SarahKey schreef:Gefeliciteerd, leuk vooruitzicht!
Ja, dat is inderdaad het fijne, dat gevoel van samen de dag eindigen en samen weer wakker worden. Ik kan me ook helemaal niet voorstellen dat ik zonder die liefde zou kunnen leven.
@ Sogood: Pfff dat heb ik ook een keer meegemaakt. Had mijn vriend ineens 's avonds met een vriend afgesproken terwijl wij uiteten waren. Dat vond ik toen zó raar, dat mijn vriend daardoor ook inzag dat dat inderdaad misschien wel een beetje gek was van hem! Daarna heeft hij dat niet meer gedaan
Roze25- Fluisteraar
Het allerfijnste van samenwonen is elkaar missen als je even niet samen bent.
( huh, wat zeg ik nou... )
Ik bedoel, het is toch fijn om 's avonds thuis te komen en je lief staat al lachend voor het raam te wachten?
( huh, wat zeg ik nou... )
Ik bedoel, het is toch fijn om 's avonds thuis te komen en je lief staat al lachend voor het raam te wachten?
Gast- Gast
Gefeliciteerd! En al een behoorlijke tijd dat jullie samenzijn zeg! Trek je bij hem in, hij bij jou of hebben jullie samen een nieuw stekkie? of heb ik daar overheen gelezen?
Wij gingen na 3 maanden samenwonen en het voelt nog steeds heerlijk! Hij heeft voor mij ook al samengewoond maar dat duurde maar 4 weken en dat was 4 weken lang ruzie hahaha. Ik ben blij dat het zo goed gaat.
Spannend hoor, voor het eerst samenwonen. Geniet ervan!
Wij gingen na 3 maanden samenwonen en het voelt nog steeds heerlijk! Hij heeft voor mij ook al samengewoond maar dat duurde maar 4 weken en dat was 4 weken lang ruzie hahaha. Ik ben blij dat het zo goed gaat.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Nucia schreef:Gefeliciteerd! En al een behoorlijke tijd dat jullie samenzijn zeg! Trek je bij hem in, hij bij jou of hebben jullie samen een nieuw stekkie?of heb ik daar overheen gelezen?
Nee, daar heb je niet overheen gelezen hoor! Ik trek bij hem in. We hebben allebei een huushuis, alleen ik heb een oud flatje, en hij woont in een duplexwoning. Das groter en mooier.
Roze25- Fluisteraar
Ik vind samenwonen heerlijk! En van dat thuiskomen snap ik helemaal, het is echt thuiskomen!
(ik kan nu alleen echt nooit slapen als een van ons twee eens een weekendje oid weg is... Volgend weekend neem ik de pup mee naar bed )
(ik kan nu alleen echt nooit slapen als een van ons twee eens een weekendje oid weg is... Volgend weekend neem ik de pup mee naar bed )
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn in juni 2006 bij elkaar gekomen, en in februari 2008 gaan samenwonen.
Daarvoor sliepen we al heel vaak samen, en pendelden we steeds heen & weer.
Dat was lastig, mede doordat ik 30 minuten verderop woonde ..
We zijn wel gelijk echt gaan samenwonen, hij vanuit het ouderlijk huis en ik vanaf mijn kamer.
Eerst hebben we 2,5 jaar gehuurd, en nu sinds een paar maanden een eengezinswoning gekocht ..
Het is wel heel leuk om samen te wonen, vooral het halfuurtje voor het slapen gaan is heilig bij ons.
Hoe laat we ook thuiskomen, we kletsen er nog steeds op los! En het is dan niet alsof je continu samen bent, vind ik,
want je hebt en houdt allebei ook je eigen leven dus ziet elkaar ook vaak zat een avond niet .. tenminste dat is hier het geval!
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het misgaat bij jullie, aangezien jullie bijna 10 jaar samen zijn!
Gefeliciteerd trouwens! Hebben jullie al een huis op het oog?
Daarvoor sliepen we al heel vaak samen, en pendelden we steeds heen & weer.
Dat was lastig, mede doordat ik 30 minuten verderop woonde ..
We zijn wel gelijk echt gaan samenwonen, hij vanuit het ouderlijk huis en ik vanaf mijn kamer.
Eerst hebben we 2,5 jaar gehuurd, en nu sinds een paar maanden een eengezinswoning gekocht ..
Het is wel heel leuk om samen te wonen, vooral het halfuurtje voor het slapen gaan is heilig bij ons.
Hoe laat we ook thuiskomen, we kletsen er nog steeds op los! En het is dan niet alsof je continu samen bent, vind ik,
want je hebt en houdt allebei ook je eigen leven dus ziet elkaar ook vaak zat een avond niet .. tenminste dat is hier het geval!
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het misgaat bij jullie, aangezien jullie bijna 10 jaar samen zijn!
Gefeliciteerd trouwens! Hebben jullie al een huis op het oog?
Gast- Gast
november 2009 elkaar leren kennen & augustus 2010 ben ik bij hem ingetrokken! Ik vind het héerlijk en zou echt niet meer anders willen.
Gast- Gast
Leuk voor je, gefeliciteerd! Mijn vriend en ik zijn pas een dikke maand samen, dus dat zal nog wel even duren. Ik denk wel dat samenwonen sneller gaat als je iets ouder bent en toch al allebei een baan hebt en regelmaat enzo. Dat geldt trouwens wel voor ons beiden, dus wie weet over een paar maandjes Je moet gewoon doen wat goed voelt! Al heeft mijn broertje het nu ook al over samenwonen... hij is 21 en is nog geen drie weken samen met zijn allereerste vriendinnetje :S ben erg benieuwd...
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Ik vind het ook heerlijk, samenwonen =). Wij zijn gaan samenwonen toen we 2,5 jaar samen waren, we waren er echt aan toe.
Gefeliciteerd voor jou ook overigens!
Gefeliciteerd voor jou ook overigens!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
gefeliciteerd! samenwonen bevalt mij ook prima! wij hadden ook al lang verkeing voro we gingen samenwonen maar moesten toch nog wel afstemmen hoor! maar dat is wel goed gekomen
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Gefeliciteerd!
Ik vind het heerlijk om samen te wonen. We woonden allebei nog thuis en waren de regeltjes en het gezeik daar helemaal zat. We waren 23 en 25 toen we de sleutel kregen en 24 en 26 toen we echt samen gingen wonen.
We hadden toen al 6 jaar een relatie, in april wonen we er 4 jaar.
Ik vind het heerlijk om samen te wonen. We woonden allebei nog thuis en waren de regeltjes en het gezeik daar helemaal zat. We waren 23 en 25 toen we de sleutel kregen en 24 en 26 toen we echt samen gingen wonen.
We hadden toen al 6 jaar een relatie, in april wonen we er 4 jaar.
Gast- Gast
Samenwonen is leuk! Ik heb 1 jaar samengewoond met mijn ex, beviel prima. Nu woon ik weer een jaar alleen en gaan ik en mijn vriend binnenkort samen wonen. Hij woont zowat al bij mij in (slaapt ieder avond bij mij, eet bij zijn mams).
Wij hebben al veel afspraken gemaakt met elkaar over hoe en wat we het gaan doen en aan gaan pakken. Dit moet wel ivm ons meningsverschillen om zo onenigheden te voorkomen.
Wij hebben al veel afspraken gemaakt met elkaar over hoe en wat we het gaan doen en aan gaan pakken. Dit moet wel ivm ons meningsverschillen om zo onenigheden te voorkomen.
Rev3rie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Samenwonen.. Wat als hij niet wil?
» Samenwonen
» Ik ga samenwonen!
» Financiën en samenwonen
» Samenwonen
» Samenwonen