Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samenwonen

+10
SparklingEyes
Kreeftje
Rovine
Arwyn
Verona
SoezieQ
VeryCherry
Atelier Madame
minoessepoes
Maria
14 plaatsers

Ga naar beneden

Samenwonen Empty Samenwonen

Bericht  Maria zo 3 apr 2011 - 20:46

Ik ken mijn vriend al 1,5 jaar en we hebben nu sinds een maand of 4 een relatie. Vanaf het begin benik veel bij hem geweest (hij woont op zichzelf, ik thuis)

We hebben het er al over gehad dat we de toekomst samen wel heel erg zien zitten.
Dit weekend kreeg ik bericht van de woningstichting (waar ik mezelf een poosje terug heb ingeschreven) dat er een woning voor mij beschikbaar is. Ik heb het hier met mijn vriend over gehad en we zijn tot het besluit gekomen dat het totaal niet praktich is, dat ik nu op mezelf zou gaan, als je zeker weet dat je misschien dit jaar nog wel samen woont. Er tijd en geld insteken is dat zonde.

Dus zei mijn vriend dat ik dan maar bij hem moest komen wonen. Mij lijkt het ook wel wat, maar wat ik me af vraag is of het niet een beetje snel/vroeg is na 4 maanden?
Uit mijn omgeving krijg ik nl wel eens zulke reacties. Zelfs mijn beste vriendin staat er niet achter, ze staat uberhaupt niet achter mijn realatie, omdat die volgens haar te kort na mijn vorige was.
NU weet ik wel dat het mijn leven en beslissingen zijn, maar als ik dat van wat mensen hoor dat na 4 maanden samenwonen wat vroeg is ga ik twijfelen....

Dus vroeg ik me af of hier nog iemand nuttig advies had smile En wat is de termijn geweest waarop jullie gingen samenwonen? wist je het 100% zeker? Heb je rare reacties gehad? Ik ben toch vast niet de enige bij wie het zo snel gaat :P
Maria
Maria
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 15
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen Empty Re: Samenwonen

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 20:50

Kan jouw vriend niet tegen die tijd bij jou intrekken dan?

Vier maanden is nog wel héél pril. Daar zou ik een huurwoning en daarmee de kans om op jezelf te gaan, zelfstandig te zijn, niet voor laten schieten. Zouden jullie gaan samenwonen en samen voor een huisje gaan kijken, dan heb je de huur zó weer opgezegd.

Ik ben direct vanuit huis samen gaan wonen en heb ergens spijt dat ik nooit eerder alleen heb gewoond. Niet dat ik het echt extreem mis hoor, maar die ervaring had ik ook graag willen hebben.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes zo 3 apr 2011 - 20:57

Ik vind dat een beetje lastig te beoordelen door de computer.
Het gaat er om hoe jullie je er bij voelen, of dit nu de juiste stap voor jullie is of dat jullie het nu gaan doen omdat het praktisch is omdat je anders dat huisje " moet" accepteren. In het eerste geval zou ik het gewoon doen, in het tweede geval zou ik het niet doen.

Ik zou het zelf wel wat snel vinden, voor mij was het na 4 maanden te snel geweest, maar dat is puur een gevoel. Wij gingen pas na ruim 4 jaar samen wonen, maar dat kwam omdat we beide in een andere stad studeerde, dus dat had ook gewoon met de omstandigheden te maken. Sommige mensen die ontmoeten elkaar en zijn vanaf dag 1 elk moment samen en dat gaat ook prima. Het is maar net waar je je fijn bij voelt.

Ik zou wel luisteren naar wat je omgeving te zeggen heeft en de argumenten die ze hebben, maar daar vervolgens alleen uithalen wat voor jullie goed voelt.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Atelier Madame zo 3 apr 2011 - 21:00

Ik vind het ook wel heel erg snel hoor, ik ben met 1,5 jaar gaan samenwonen en zelfs dan krijg je heel veel reacties van goh wat snel!
Denk ook dat het belangrijk is om tekijken heo je het vind om op jezelf te wonen. en zeker een eigen huisje is zo leuk!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:04

Als het goed voelt, waarom niet? Je bent de eerste niet die zo snel gaat samenwonen. Ik zou me niet zoveel aantrekken van de mensen om je heen maar goed kijken wat jij wilt en waar jij waarde aan hecht. Wil je op jezelf wonen, ga dan op jezelf wonen, wil je graag samenwonen, ook prima.

Wij gingen na anderhalf jaar samenwonen maar hadden het er al zeker een jaar eerder over. We woonden vrij van elkaar en waren dat gereis na een aantal maanden al echt spuugzat.

Gast
Gast

Bericht  Maria zo 3 apr 2011 - 21:06

Mijn vriend woont daar ivm het bedrijf. Die kan daar niet weg.
De huur heb je zo opgezegd ja, maar wat met alles dat je hebt gekocht (meubelen enzo) lekker zonde geweest dan.
Ik ken ook mensen die na de 1e keer overnachten niet meer weg gegaan zijn bij elkaar, het is heel divers, en voor ons is dit een goede stap dara niet van, maar ik wilde gewoon wat ervaringen horen, dank daarvoor alvast.
Maria
Maria
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 15

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:15

Doe wat je gevoel je ingeeft en wat voor jullie goed voelt. Dat is het enige wat ik er over te zeggen heb.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry zo 3 apr 2011 - 21:21

Mijn vriend en ik woonden na 5 dagen al samen. Omdat we beiden geen weekendrelatie wilden en omdat er een kind in het spel is.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  SoezieQ zo 3 apr 2011 - 21:38

Ik woonde met 4 maanden al samen smile
En tja, dan krijg je wel de opmerkingen dat het erg snel is, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad en mijn vriend ook niet smile
Het voelt voor ons gewoon zo goed aan.. Er is zelfs een kans dat wij gaan trouwen dit jaar ( we zijn vandaag 8 maanden samen Wink ) omdat wij er zeker van zijn dat het allemaal goed zit smile
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Verona zo 3 apr 2011 - 21:40

Wij zijn na 3,5 jaar echt samen gaan wonen. Ik zou het niet anders gewild hebben! Je kent elkaar dan zo goed en hebt al meerdere dingen meegemaakt, dat je je ook niet zo gauw aan iemand gaat irriteren bijvoorbeeld.

Maar als jou gevoel zegt dat je het moet doen, dan zou ik het gewoon doen. Als het mis gaat heb je het iig geprobeerd toch?
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:40

Als het goed voelt, zou ik het doen. Sluit me dus aan bij Fauve. Wij zijn na 11 mnd gaan samenwonen en we zijn nu 6 jaar samen. Was ook vroeg volgens anderen. Toch zijn wij wel degenen met de langste relatie in onze vriendengroep.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn zo 3 apr 2011 - 21:50

Ik zelf vind 4 maand wel wat vroeg. Voor sommige mensen werkt het hoor (heb je hierboven al gelezen Wink), maar in de situaties die ik persoonlijk ken, zijn de relaties van mensen die snel zijn gaan samenwonen allemaal stuk gelopen, vaak omdat ze elkaar toch niet goed genoeg kenden om gelijk al samen te wonen, te veel ergernissen daardoor. Maar ja, wie zegt dat het niet uit was gegaan als ze niet samen waren gaan wonen he, dat weet je nooit van tevoren!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Rovine zo 3 apr 2011 - 21:54

Ik zou het doen. Als het niet bevalt kun je daarna altijd nog richting die ene huurwoning. Je bent toch al van plan te verhuizen en als het samenwonen niet bevalt verhuis je in het slechtste geval 2x, wanneer je bij hem intrekt en wanneer je alleen in een huurhuis gaat zitten. Als je eerst alleen gaat huren verhuis je in het slechtste geval 3x, al ben je bij die derde keer je wachttijd wel kwijt, dus zul je een alternatief moeten zoeken.

Tenzij je er meer zin in hebt wel een keer alleen gewoond wil hebben.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Kreeftje zo 3 apr 2011 - 22:05

Ik denk dat ik na ongeveer een half jaartje ben ingetrokken bij mijn vriend. Maar daarvoor sliep ik misschien 2x in de week thuis.
Wij hebben na 1,5 jaar ook samen een huis gekocht. Ik zou zeggen luister naar je gevoel, als iets goed voelt is´t toch goed!!
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 22:17

SoezieQ, trouwen misschien al? Wauw!

Ik ging met 8 maanden samenwonen met mijn vriend, maar daar hadden we het met 2 maanden al over, dat dat eraan zat te komen. Ik moest alleen nog werk vinden hier, en dat is de reden dat het langer duurde haha! Dus doe wat je hart je ingeeft, alleen jullie kunnen het bepalen samen.

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes zo 3 apr 2011 - 22:21

Ja wat is snel...?

Ik woonde ook binnen een half jaar samen, kende hem toen één week langer dan dat we samen waren!
Mijn ouders waren binnen een half jaar getrouwd...

Als het voor jou goed voelt, waarom niet?

Ik zou eens kijken naar die woning van de woningbouw, misschien is die wel mooier dan zijn huisje!

Wie niet waagt, wie niet wint Wink

Succes er mee!

Groetjse,

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 0:04

Ah joh wat is snel? Met mijn ex woonde ik binnen 1.5 samen, nooit spijt van gehad. (dat het te snel was)
Als het voor jullie goed voelt, zou ik het gewoon doen!
Wel raad ik je aan je eigen inschrijving als woningzoekende altijd te blijven verlengen.

Ik zou me niks aantrekken van wat anderen zeggen!

Gast
Gast

Bericht  Benthe ma 4 apr 2011 - 1:05

Wij zijn ook na een maand of drie gaan samenwonen. Ik heb er eigenlijk nooit rare reacties op gehad, misschien hebben mensen het wel gedacht, maar ik heb het niet gehoord in elk geval Wink Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Achteraf ben ik wel blij dat het zo snel gegaan is, want als ik hier soms lees hoe moeilijk sommige meiden het vinden om uit huis te gaan, dan verbaast het me dat ik zelf zo makkelijk ben vertrokken (terwijl ik echt een hele goede band heb met mijn ouders en het wel had verwacht), maar ik was zo verliefd en heb er nauwelijks over na kunnen denken. (Hmm, dat laatste klinkt dan ook weer niet zo positief, maar heb heeft goed uitgepakt hoor Very Happy )
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 1:09

Jen_ schreef:Ah joh wat is snel? Met mijn ex woonde ik binnen 1.5 samen, nooit spijt van gehad. (dat het te snel was)
Als het voor jullie goed voelt, zou ik het gewoon doen!
Wel raad ik je aan je eigen inschrijving als woningzoekende altijd te blijven verlengen.

Ik zou me niks aantrekken van wat anderen zeggen!

Ben ik het mee eens. Edit: al ben ik niet van plan om dat "altijd" te blijven doen, maar voorlopig lijkt me voor to een goed plan.

Laatst aangepast door Fauve op ma 4 apr 2011 - 5:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Sweety ma 4 apr 2011 - 1:34

Als jullie het graag willen moeten jullie het vooral doen. Persoonlijk vind ik het wel snel maar ja dat is mijn mening. Wel zou ik je aanmelding ieder jaar verlengen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 5:42

Wij woonden ook heel vlot samen; lees ik ben eigenlijk vanaf dag 1 nooit meer bij hem thuis op zn flat weggegaan, heel af en toe door de weeks ff na huis, bij kletsen..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 5:46

Als het goed voelt moet je het gewoon doen. Wij woonden ook na 3 maanden al samen. Moet ik zeggen; ik heb er niemand over gehoord, iedereen vond het leuk voor ons.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 5:50

Mijn vriend en ik zijn ook na een maand of 4 gaan samenwonen, voor onze verkering kenden we elkaar 2 maanden, dus ach... Als het goed voelt dan moet je het lekker doen, je kent hem ook al even langer en als het echt vertrouwd voelt met hem zou ik het gewoon doen! Je kunt je inschrijving gewoon verlengen en als je dan toch behoefte hebt aan je eigen woning, dan sta je ergens bovenaan de wachtlijst!

Oja, ik moet er wel bij zeggen dat wij huurden, dat vind ik toch wat anders dan kopen. Je kunt er binnen een maand uit zijn als het toch niet werkt. Voor het kopen van een huis samen met iemand zou ik nog net wat beter nadenken....

En wat iemand anders al zei: misschien kunnen jullie samenwonen in een huis van de woonstichting? Soms zitten daar echt ideale starters woningen tussen voor zeeeeeeer weinig geld!

Gast
Gast

Bericht  Phileine ma 4 apr 2011 - 6:09

Toen ik drie maanden samen was met mijn vriendin, woonden we ook al samen. En dan moet je nagaan dat we echt samen een huisje hebben gezocht, dus na anderhalve maand hadden we het er al over. Het bleek een goede keuze, want we zijn nu bijna tweeënhalf jaar samen. Als het maar goed voelt, dat is het belangrijkste. En een inschrijving bij de woningbouw is ook een goed idee, want dan heb je altijd nog een optie voor een eigen huisje indien het noodzakelijk is.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Le Chat Noir ma 4 apr 2011 - 6:36

Ik zat in een vergelijkbare situatie. Ben na 7 maand gaan samenwonen. Ik heb de woning laten schieten toen we 4 maand samen waren. Ben nog wel even thuis blijven wonen (woonde hier tijdelijk ivm stage, eerst woonde ik op kamers) omdat ik graag mijn studie/stage afgerond wilde hebben en een beetje omdat ik 4 maanden heel snel vond. Maar ook dan was het goed gekomen, want wij waren gelijk al heel zeker van elkaar. We zijn bijna een jaar geleden getrouwd, nadat we 3 jaar samen waren.
Het kan ook fout gaan, vriendin ging na 8 maand samenwonen, had haar huisje opgezegd. Toen ging de relatie over en had ze geen woning meer en kon weer opnieuw beginnen met de wachtlijsten (die heb je hier).
Dus blijf idd eerst maar ingeschreven staan...Voor de rest kun je het zelf beter inschatten.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud