Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?
+70
Sorrento
Toet
Mermaid
SoGood
Raven
_Lacey_
Ooh La La!
Barbabella
Lavendel
Kowalski
minoessepoes
blondje1313
Melis_je
Discordia
TukTuk
Twellie
Jerry
Zora
luisa
rapa nui
Highway
Rapunzel
Feline
Truttebol
Aardbei
Lejow
Poubelle
Tyrael
Lenthe
June
Minx
Bubbelicious
Snoes
Mees
Siem
SuperGrover
Jasmine
Gympie
TNMN
Bliss
Marin
Cheesegirl
Caro
Caribbeanlover
Paper Crown
Pomodori
Blond
Sterre
ellibre
MaiMai
M@niek
Sugarfall
Phileine
Caresses
Susan
Esperanza
Rush
Sanne
MAS
Pandora
VeryCherry
Zwerver
Bazinga
Kaboutertje
Rumble
Sweet Sylvana
RYW
Sushi
Liz
Pompoen
74 plaatsers
Pagina 13 van 19
Pagina 13 van 19 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19
Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?
Snoes schreef:Oh haha, ik zeg dat echt nooit en hoor het in mijn omgeving toch ook niet hoor.AngelNyn schreef:
In België hebben ze het altijd over groentjes ipv groenten, héél irritant, heb daar erg aan moeten wennen in het begin.Om vervolgens mezelf er af en toe op te betrappen dat ik soms het ook perongeluk zeg.
Misschien is het dan per regio verschillend, maar hoor het hier behoorlijk vaak voorbij komen
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Oh ja, of mensen die de klemtoon verkeerd leggen.
Zo had ik een sollicitant die in de hoREca had gewerkt
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Zo zeg ik dat ook!Rumble schreef:Oh ja, of mensen die de klemtoon verkeerd leggen.
Gast- Gast
Het is toch gewoon horeca? Hij zegt echt Horeeka zeg maar.
Rumble- Prater
Rumble schreef:Oh ja, of mensen die de klemtoon verkeerd leggen.
Jeetje wat simpel! Calimero!
Gast- Gast
Ik zag een tijd terug een verpleegkundige op tv die 'tetánus, zei i.p.v. 'tétanus'.
Gast- Gast
Het woord ongelooflijk omdat het zo vaak verkeerd uitgesproken/geschreven wordt (ongelovelijk brrrrr). In dezelfde categorie valt dan ook hemdje (hempje), fotograferen (fotograveren), begrafenis (begravenis) en ga zo maar door.
En het woord "me", omdat het te vaak verkeerd gebruikt wordt. Het is NIET me vriend, me hond, etc...
En het woord "me", omdat het te vaak verkeerd gebruikt wordt. Het is NIET me vriend, me hond, etc...
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Tantezegger (om in te haken van een discussie van tien pagina's terug ) wordt volgens mij ook alleen in en rond Friesland gebruikt. De Friese variant gebruik ik ook zeer regelmatig, en het is wel een heel praktisch woord. Voordat je weet of het een jongen of een meisje is, of als je meerdere neven/nichten hebt waar je tegelijk naar wil refereren, is het gewoon een super handig woord.
In het Fries heb je ook nog beppesizzer (geen idee of je dat zo schrijft, ik kan het alleen spreken en verstaan), maar volgens mij bestaat omazegger dan weer niet.
In het Fries heb je ook nog beppesizzer (geen idee of je dat zo schrijft, ik kan het alleen spreken en verstaan), maar volgens mij bestaat omazegger dan weer niet.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ja, horeeka dus, zo spreek ik het tenminste uit...heb ook nog niet anders gehoord.Rumble schreef:Het is toch gewoon horeca? Hij zegt echt Horeeka zeg maar.
Gast- Gast
Zelda schreef:Ja, horeeka dus, zo spreek ik het tenminste uit...heb ook nog niet anders gehoord.Rumble schreef:Het is toch gewoon horeca? Hij zegt echt Horeeka zeg maar.
Hm ik hoor het juist altijd als horeca. Zal misschien streekgebonden zijn. Ik vond het wel gek klinken maar dat zal jij dan vast van mijn uitspraak vinden.
Rumble- Prater
Ik vroeg het net aan mijn vriend en hij spreekt het ook als horeeka uit zal wel iets Brabants zijn dan.Rumble schreef:Zelda schreef:Ja, horeeka dus, zo spreek ik het tenminste uit...heb ook nog niet anders gehoord.Rumble schreef:Het is toch gewoon horeca? Hij zegt echt Horeeka zeg maar.
Hm ik hoor het juist altijd als horeca. Zal misschien streekgebonden zijn. Ik vond het wel gek klinken maar dat zal jij dan vast van mijn uitspraak vinden.
Gast- Gast
Ik zeg ook horeeka, maar ik denk dat Rumble bedoeld dat diegene hor-EEka zegt? Echt met de klemtoon op de EE terwijl het bij mij meer klinkt als echt 1 woord, maar wel met de E erin.Zelda schreef:Ik vroeg het net aan mijn vriend en hij spreekt het ook als horeeka uit zal wel iets Brabants zijn dan.Rumble schreef:Zelda schreef:Ja, horeeka dus, zo spreek ik het tenminste uit...heb ook nog niet anders gehoord.Rumble schreef:Het is toch gewoon horeca? Hij zegt echt Horeeka zeg maar.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik vind alle foutieve schrijfwijzen van SOWIESO irritant.
Het is gewoon een rotwoord, waarvan je net moet weten hoe je het schrijft. Er zit voor mij totaal geen logica in. Maar toch, het is sowieso en niet zowiezo, zoieso of wat dan ook
Het is gewoon een rotwoord, waarvan je net moet weten hoe je het schrijft. Er zit voor mij totaal geen logica in. Maar toch, het is sowieso en niet zowiezo, zoieso of wat dan ook
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Ja, ik spreek het ook uit als 1 woord, maar dan wel met de ERush schreef:
Ik zeg ook horeeka, maar ik denk dat Rumble bedoeld dat diegene hor-EEka zegt? Echt met de klemtoon op de EE terwijl het bij mij meer klinkt als echt 1 woord, maar wel met de E erin.
Gast- Gast
Zelda schreef:Ja, horeeka dus, zo spreek ik het tenminste uit...heb ook nog niet anders gehoord.Rumble schreef:Het is toch gewoon horeca? Hij zegt echt Horeeka zeg maar.
Het komt van de woorden hotel, restaurant en catering. Ik zeg ook altijd horeca.
Gast- Gast
Ik erger me altijd als mensen zeggen: 'het komt nu wel erg dichtbij', als er iets ergs gebeurd is in hun omgeving (maar vaak dan ook nog bij mensen die ze niet eens kennen).
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Dijn82 schreef:Zelda schreef:Ja, horeeka dus, zo spreek ik het tenminste uit...heb ook nog niet anders gehoord.Rumble schreef:Het is toch gewoon horeca? Hij zegt echt Horeeka zeg maar.
Het komt van de woorden hotel, restaurant en catering. Ik zeg ook altijd horeca.
Huh? Ik dacht de ca van café?
Ik zeg horuca zeg maar. Dus met een korte e.
Rumble- Prater
Oh Rumble haha, dan zat ik fout met wat ik dacht dat jij bedoelde. Ik heb het geleerd echt als horeca, met de 'echte' E.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Acherm zeg ik ook weleens, maar dan meer spottend om iemand te plagen. Is dat niet een beetje Brabants? Ik hoor het hier in Amsterdam in ieder geval nooit iemand zeggen.
Wel een collega die elke keer vraag: " Hoe gaat het nu vrouw?". Wat PB ook al aangaf. Dat vind ik ook zo iets vreemds, maar dat is echt Amsterdams volgens mij.
Ik erger me heel vaak aan het woord meis. Ik vind het altijd zo slijmerig overkomen, tenminste zo interpreteer ik het. Hey meis, hoe is het. Het meis, alles goed. Brr nee, niet mijn ding .
Ik erger me ook aan Quinty Trustfull, die in een recelame voor electische tandenborstels maar blijft praten over een Alectrische tandenborstel. En inderdaad uitspraken zoals Otoo, zeuven enz.
Wel een collega die elke keer vraag: " Hoe gaat het nu vrouw?". Wat PB ook al aangaf. Dat vind ik ook zo iets vreemds, maar dat is echt Amsterdams volgens mij.
Ik erger me heel vaak aan het woord meis. Ik vind het altijd zo slijmerig overkomen, tenminste zo interpreteer ik het. Hey meis, hoe is het. Het meis, alles goed. Brr nee, niet mijn ding .
Ik erger me ook aan Quinty Trustfull, die in een recelame voor electische tandenborstels maar blijft praten over een Alectrische tandenborstel. En inderdaad uitspraken zoals Otoo, zeuven enz.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Oh ja ik weet er nog een. Bips. Brr, krijg er al rillingen van als ik dat woord schrijf. Ook lekker ongefundeerd dus.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Oh ja ik weet er nog een. Bips. Brr, krijg er al rillingen van als ik dat woord schrijf. Ook lekker ongefundeerd dus.
Eens, die vind ik ook erg. Net als drukken (voor poepen).
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Rumble schreef:Dijn82 schreef:Zelda schreef:Ja, horeeka dus, zo spreek ik het tenminste uit...heb ook nog niet anders gehoord.Rumble schreef:Het is toch gewoon horeca? Hij zegt echt Horeeka zeg maar.
Huh? Ik dacht de ca van café?
Ik zeg horuca zeg maar. Dus met een korte e.
Ja, café is het, sorry!
Gast- Gast
- Overigs i.p.v. overigens.
- Engelse uitdrukkingen in een Nederlandse zin: 'In the end komt het erop neer dat...' Wat is er mis met uiteindelijk?
- Mediterraans. Ik weet dat het mag van de van Dale, maar het is gewoon mediterraan, punt. Hetzelfde geldt voor werkeloos/werkeloosheid waar mensen eigenlijk werkloos/werkloosheid bedoelen.
- Engelse uitdrukkingen in een Nederlandse zin: 'In the end komt het erop neer dat...' Wat is er mis met uiteindelijk?
- Mediterraans. Ik weet dat het mag van de van Dale, maar het is gewoon mediterraan, punt. Hetzelfde geldt voor werkeloos/werkeloosheid waar mensen eigenlijk werkloos/werkloosheid bedoelen.
Gast- Gast
minoessepoes schreef:Acherm zeg ik ook weleens, maar dan meer spottend om iemand te plagen. Is dat niet een beetje Brabants? Ik hoor het hier in Amsterdam in ieder geval nooit iemand zeggen.
Ja achgerm is heel brabants haha
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
+ 1Jasmine schreef:Ik vind alle foutieve schrijfwijzen van SOWIESO irritant.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Pagina 13 van 19 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19
Soortgelijke onderwerpen
» Aan wie heb jij een ongefundeerde hekel?
» Wat heb ik toch een hekel aan..
» Welk woord gebruik je vaak? (Stopwoord/zin)
» Waar heb jij een hekel aan?
» Hier heb ik zo'n hekel aan!
» Wat heb ik toch een hekel aan..
» Welk woord gebruik je vaak? (Stopwoord/zin)
» Waar heb jij een hekel aan?
» Hier heb ik zo'n hekel aan!
Pagina 13 van 19
Permissies van dit forum: