Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

+70
Sorrento
Toet
Mermaid
SoGood
Raven
_Lacey_
Ooh La La!
Barbabella
Lavendel
Kowalski
minoessepoes
blondje1313
Melis_je
Discordia
TukTuk
Twellie
Jerry
Zora
luisa
rapa nui
Highway
Rapunzel
Feline
Truttebol
Aardbei
Lejow
Poubelle
Tyrael
Lenthe
June
Minx
Bubbelicious
Snoes
Mees
Siem
SuperGrover
Jasmine
Gympie
TNMN
Bliss
Marin
Cheesegirl
Caro
Caribbeanlover
Paper Crown
Pomodori
Blond
Sterre
ellibre
MaiMai
M@niek
Sugarfall
Phileine
Caresses
Susan
Esperanza
Rush
Sanne
MAS
Pandora
VeryCherry
Zwerver
Bazinga
Kaboutertje
Rumble
Sweet Sylvana
RYW
Sushi
Liz
Pompoen
74 plaatsers

Pagina 2 van 19 Vorige  1, 2, 3 ... 10 ... 19  Volgende

Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 18:12

Sorry voor de zwangere dames maar ik vind ons wondertje een kriebelig woord. Begrijp dat het soms een wonder is als je moeilijk zwanger kan worden, en dat is mensen zijn goed recht maar het komt erg kriebelig over, zelfde met het woord wij zijn zwanger, uhhh is de man ook zwanger dan? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 18:43

Hoeven, dat vind ik echt het lelijkste Nederlandse werkwoord. Geen idee waarom, dus lekker ongefundeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 18:46

Euri. Daar krijg ik echt de kriebels van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  VeryCherry di 12 jun 2012 - 19:38

"Wat zit er in je pannetje vandaag?" Oftewel; hoe gaat het? Oh, ik heb zo'n hekel aan die zin. Die vind ik nog erger dan "dingen helder krijgen" en "dat gooien we in de groep".
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Pandora di 12 jun 2012 - 19:43

Geen woord, maar het zinnetje "je hebt het verdiend" (als je bijvoorbeeld iets leuks gaat doen, of met vakantie gaat...)
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  MAS di 12 jun 2012 - 19:55

Ik krijg de kriebels van als iemand iets voorstelt en dan er achter aanplakt 'de ja of de nee'. En ook van 'Dit moet overdwars'. Wat is overdwars!!!!!!!!!!!????

MAS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Sanne di 12 jun 2012 - 19:56

RYW schreef:

En waar ik me ook schuldig aan maak: 'aangeven' als in: 'ik heb aangegeven dat ik dat niet wil'. Zo'n overkill van gehad, whatever happened to 'gezegd'?

Misschien omdat niet altijd alles wordt 'gezegd'? Ik benoem (haha) sommige punten ook per e-mail. Dan vind ik later dat ik het heb 'aangegeven' in plaats van 'gezegd'.

Ik vind vooral die zwangerschapswoorden tenenkrommend. Ik vraag me wel eens af waarom bepaalde woorden (seks, ongesteld, eisprong, 'broertje of zusje' etc.) niet gewoon bij hun naam worden genoemd. Het zijn toch geen rare (vieze) woorden?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  VeryCherry di 12 jun 2012 - 20:01

Ik vertelde mijn vriend laatst dat sex hebben om het zwanger worden ook wel "klussen" wordt genoemd, hij viel bijna van de bank van het lachen, whahaha.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 20:05

Aan de uitdrukking 'je ding doen'.....

Waar slaat dat überhaupt op? Kun je ook iemand anders' ding doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  VeryCherry di 12 jun 2012 - 20:09

Oh, ik heb er nog een; als iemand zegt "dat is mijn persoonlijke mening" Brrr.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Rush di 12 jun 2012 - 20:09

VeryCherry schreef:Ik vertelde mijn vriend laatst dat sex hebben om het zwanger worden ook wel "klussen" wordt genoemd, hij viel bijna van de bank van het lachen, whahaha.
'Henkie krijgt een brusje'

pale
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  VeryCherry di 12 jun 2012 - 20:11

Rush schreef:
VeryCherry schreef:Ik vertelde mijn vriend laatst dat sex hebben om het zwanger worden ook wel "klussen" wordt genoemd, hij viel bijna van de bank van het lachen, whahaha.
'Henkie krijgt een brusje'

pale

Iewh!! Is het een dan een hermafrodiet of zo laughcry
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Esperanza di 12 jun 2012 - 20:13

Het woord 'pagina'. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom, ik vervang het eigenlijk altijd voor bladzijde. Nog erger vind ik het als ook nog eens de klemtoon verkeerd wordt gelegd, daar krijg ik letterlijk kippenvel van.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Susan di 12 jun 2012 - 20:16

Het woord 'brusje' heb ik in mijn studie vaak voorbij zien komen, omdat er veel Engelstalige studieboeken werden gebruikt en in het Engels bestaat het woord 'sibling', wat 'broer of zus' betekent. Omdat er geen Nederlands woord voor is, werd dan vaak het woord 'brusje' gebruikt. Ik zie het daardoor niet als populaire term en heb er ook niet zo'n hekel aan.

Veel andere zwangerschapswoorden zoals klussen, ongi, NOD, broekloeren, vlos, beebje, et cetera, vind ik wel heel erg, of de zin: 'Het was de eerste ronde raak.'

Verder inderdaad het woord 'nomnomnom', ik zie het steeds vaker staan, ook op Facebook, en krijg er echt de rillingen van.

Yep en nope vind ik ook heel erg, zeg gewoon ja en nee.

Oh ja, ook een heel erge: bips.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 20:17

MAS schreef:Ik krijg de kriebels van als iemand iets voorstelt en dan er achter aanplakt 'de ja of de nee'. En ook van 'Dit moet overdwars'. Wat is overdwars!!!!!!!!!!!????

Is dat niet streekgebonden?

Ik kom uit Twente, en hier gebruiken we dat best veel. Net als je kleren 'krang' aan hebben. (binnenstebuiten)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Pompoen di 12 jun 2012 - 20:20

Chipp schreef:Hoeven, dat vind ik echt het lelijkste Nederlandse werkwoord. Geen idee waarom, dus lekker ongefundeerd.

Laughing Jaaaa, die is zeker lekker ongefundeerd!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Pompoen di 12 jun 2012 - 20:25

Oh, ik ken iemand die het steeds heeft over 'stukje' als in: "je legt nu een stukje bij mij neer." vreselijk vind ik dat!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Caresses di 12 jun 2012 - 20:27

Ik wist niet dat ik hier een hekel aan had, tot ik de topic titel las: ongefundeerd
Verder veel dingen die hier genoemd zijn: woorden m.b.t. zwangerschap, Nomnom, mensen die goeidemoggel etc, zeggen (gelukkig ken ik deze mensen niet). Onbekenden of nauwelijks bekenden die een ander steeds schatje etc, noemen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Phileine di 12 jun 2012 - 20:30

Aan de uitdrukking 'Dat pakken ze me niet meer af' Dat was iemand vast ook van plan, ja Rolling Eyes

Monument in plaats van moment en nog veel meer waar ik nu niet op kan komen.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  VeryCherry di 12 jun 2012 - 20:35

Mensen die het woord sowieso zeggen/schrijven als zo-en-zo laughcry
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Sugarfall di 12 jun 2012 - 20:38

Vriendlief/manlief.

Of opmerkingen als ''Buiten de box denken''.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Susan di 12 jun 2012 - 20:40

Of als er een topic is waarin wordt gevraagd hoe lang je samen bent met je vriend en iemand schrijft: 'Vier jaar alweer.' Dat 'alweer' vind ik dan heel irritant, alsof diegene wil benadrukken hoe lang dat wel niet is en hoe de tijd toch ongemerkt voorbij is gevlogen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Pompoen di 12 jun 2012 - 20:40

Oh ik heb ook een hekel aan "wat dat aan gaat"! Misschien moet ik het aan elkaar schrijven want het word meestal als één woord gebruikt.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  M@niek di 12 jun 2012 - 20:40

Wat betekent nomnomnom dan?

Het enige wat ik kan bedenken is euri. De rest vind ik niet echt irritant ofzo. Oja klussen ipv neuken vind ik ook een beetje gek. Als ik het over klussen heb dan doe ik dat in huis.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Susan di 12 jun 2012 - 20:43

M@niek schreef:Wat betekent nomnomnom dan?

Net zoiets als 'jam jam', dat iets lekker is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel? - Pagina 2 Empty Re: Aan welk woord heb jij een ongefundeerde hekel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 19 Vorige  1, 2, 3 ... 10 ... 19  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum