Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huishouden van Jan Steen

+9
Petteflet
Teddyaapje
PapillonRose
LotteK
Susan
Lindsya
Phileine
Tania
Flemy
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  LotteK vr 21 jan 2011 - 1:34

Susan schreef:Ik begin het de laatste weken eindelijk een beetje in de vingers te krijgen, nog lang niet helemaal. Mijn moeder is echt superefficiënt en netjes, bij haar vergeleken heeft echt iedereen een huishouden van Jan Steen. Als ze hier is doet ze heel veel om me te helpen, wat heel fijn is, maar ook weer maakt dat ik me extra onzeker voel over mijn eigen capaciteiten, ook omdat haar lat toch hoger blijft liggen dan die van mij, dus als ik voor mijn gevoel heel goed heb opgeruimd voordat ze komt, ziet zij toch altijd nog wel rommel.

Heel herkenbaar! Mijn moeder is precies zo. Altijd als ik denk dat ik het redelijk netjes heb en ze is hier dan begint ze toch altijd nog wat te ruimen of te poetsen.
Nu ik hoogzwanger ben, helpt ze me inderdaad erg goed. Ze komt regelmatig stofzuigen, dweilen, ramen wassen en als het goed is kan ze elk moment hier zijn om de badkamer te poetsen. Erg fijn, zeker nu. Maar soms heel frustrerend.....
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  PapillonRose vr 21 jan 2011 - 1:44

Mijn moeder is ook een stuk opgeruimder dan ik! Dan denk ik het inderdaad netjes te hebben en dan ziet ze toch nog wel iets wat gedaan kan worden. Maar niet op een vervelende manier gelukkig. Ze laat mij het gewoon doen zoals ik het wil en vraagt soms wel of ze kan helpen, en dan niet omdat ze vind dat het hier vies is ofzo maar om mij werk uit handen te nemen.

Verder begint het hier een beetje te komen qua huishouden. Ben ook maar alleen met één kleintje, maar merk dat ik toch een stuk meer werk heb dan toen ze er nog niet was. Vooral qua was- en strijkgoed. Ik hou ook niet van veel rommel, daar word ik onrustig van. Ik probeer ook elke dag wat te doen (bijvoorbeeld ene dag zuigen, volgende dag wc) en de dingen die elke dag moeten (was, afwas) doe ik ook elke dag. Zo lukt het wel. En inderdaad altijd handig om vervelende klusjes als was vouwen te combineren met een leuk programma op tv kijken! En dan nog is het hier soms ook een gevalletje bom ontploft hoor Laughing Maar dat probeer ik dan wel weer gauw weg te werken.

Ben wel benieuwd hoe dat over een paar weken allemaal zal gaan als ik er ook weer bij ga studeren! Ik hoop het wel ongeveer hetzelfde te kunnen houden, zou fijn zijn als me dat lukt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Flemy vr 21 jan 2011 - 1:46

Coco schreef:Ik heb er trouwens ook een bloedhekel aan om de difraxflesjes af te wassen. Evil or Very Mad

Ja ik ook!
Mijn man volgens mij ook, want die laat ze altijd staan. :P
Het is ook zo'n klus die nooit ophoudt..
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Susan vr 21 jan 2011 - 1:48

Coco schreef:Ik heb er trouwens ook een bloedhekel aan om de difraxflesjes af te wassen. Evil or Very Mad

Ik heb niet echt verstand van flesvoeding, maar moet babymelk altijd uit een flesje? Als je kind op een gegeven moment uit een beker of door een rietje kan drinken, mogen ze het zo dan ook hebben?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Flemy vr 21 jan 2011 - 1:52

Susan schreef:
Coco schreef:Ik heb er trouwens ook een bloedhekel aan om de difraxflesjes af te wassen. Evil or Very Mad

Ik heb niet echt verstand van flesvoeding, maar moet babymelk altijd uit een flesje? Als je kind op een gegeven moment uit een beker of door een rietje kan drinken, mogen ze het zo dan ook hebben?

Ik zie niet in waarom niet. Flesvoeding wordt toch niet beter door een speen? :P
Het is alleen niet zo handig lijkt me, omdat ze uit een beker o.i.d. toch minder snel drinken en dus niet alles in 1x. Mijn ervaring met bekertjes (gewone) melk, is dat er nog niet eens voor de helft uit gedronken is en dan krijgen ze dus niet genoeg voeding binnen.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 2:01

Susan schreef:
Coco schreef:Ik heb er trouwens ook een bloedhekel aan om de difraxflesjes af te wassen. Evil or Very Mad

Ik heb niet echt verstand van flesvoeding, maar moet babymelk altijd uit een flesje? Als je kind op een gegeven moment uit een beker of door een rietje kan drinken, mogen ze het zo dan ook hebben?

Nee hoor, mag ook uit een beker of tuitbeker, denk ik tenminsten. Very Happy
Bij pap eten ze ook de flesvoeding, aangedikt met bambix, met een lepel. Dus lijkt mij dat de rest ook anders als uit de fles mag.
Heb alleen difraxflessen bij mijn ouders (en daar ben ik nu al de hele week). Dus werd er weer even aan herinnert. Thuis gebruik ik tegenwoordig meestal andere flessen die wel makkelijk af te wassen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Susan vr 21 jan 2011 - 2:05

Ezra kon met een half jaar uit zo'n oefenbeker van Difrax drinken en Yrsa door een rietje, als je dat rond die leeftijd probeert dan heb je misschien niet meer zo'n vervelende afwas. Ik neem tenminste aan dat bekers minder vervelend zijn om af te wassen dan die flesjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 2:09

De andere flessen die ik heb vallen wel mee, daar kun je de bodem gewoon goed uitwassen, bij difrax moet je alles uit elkaar halen en blijven in de "schroeven" restjes melk zitten. Zoveel werk.

Maar thuis drinken ze nu ook vaak uit een tuitbeker de melk, en water/thee/sap laat ik ze zoveel mogelijk uit een gewone beker drinken. Maar zo'n bekerrietje kan ik ook wel eens aanschaffen, vinden ze vast erg interessant.
Al heb ik al een kast vol met allerlei bekers en flessen. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 2:17

Susan schreef:Ik begin het de laatste weken eindelijk een beetje in de vingers te krijgen, nog lang niet helemaal. Mijn moeder is echt superefficiënt en netjes, bij haar vergeleken heeft echt iedereen een huishouden van Jan Steen. Als ze hier is doet ze heel veel om me te helpen, wat heel fijn is, maar ook weer maakt dat ik me extra onzeker voel over mijn eigen capaciteiten, ook omdat haar lat toch hoger blijft liggen dan die van mij, dus als ik voor mijn gevoel heel goed heb opgeruimd voordat ze komt, ziet zij toch altijd nog wel rommel.
Aaah ja herkenbaar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Teddyaapje vr 21 jan 2011 - 2:52

Ik krijg het redelijk goed voor elkaar, maar ik heb dan nog wel verlof en ik neem het allemaal niet zo nauw haha. Tenminste..het is hier wel altijd goed toonbaar en schoon maar ik kan er echt niet wakker van liggen als ik eens geen tijd heb gehad om te dweilen of de badkamer te poetsen. Ook laat ik vaak dingen liggen waar ik mee bezig was maar niet heb afgekregen (bijv. iets van de boekhouding), zodat ik er later weer snel mee verder kan en dat ik het niet vergeet. Hier kan mijn vriend niet zo goed tegen.

En strijken...hier doe ik niet aan! We hebben geen droger en ik hang alles netjes strak op. Ik sorteer het al met ophangen, de spullen van mijn vriend bij elkaar, die van T bij elkaar en die van mij bij elkaar. De sokken hang ik al netjes per paar langs elkaar...opvouwen doe ik op het wasrek en leg ik meteen goed in de wasmand (broeken bijelkaar, shirts bijelkaar enz.). Opruimen is daarna binnen 2 tellen gebeurd.
Heel af en toe haal ik wel eens iets uit de kast wat toch even gestreken moet worden en dat doe ik dan op dat moment. Als ik daar dan geen tijd voor heb dan trek ik me gewoon wat anders aan...niet te moeilijk doen Very Happy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 3:00

Ik ben zelf echt een poetsmiep en wil dan ook graag een opgeruimd en schoon huis.. echt ontploft is het hier dan ook niet. Tja speelgoed dat ligt soms oooveral maar dat mag ook wel want er leven nou eenmaal kids in huis!

Buiten dat werk ik elke dag de was weg,doe ik de wc's,keuken en stofzuig ik. *hebben ook een loslopend konijn dus vind dat wel zo fris*
De grotere dingen zoals huis stoffen,dweilen,beddenschoonmaken,ramen wassen ect ect. Daar doe ik gewoon elke dag iets van.. Zo ben je nooit de hele dag aan het schoonmaken en ben je zo klaar! Geeft mij ook altijd wel weer voldoening als ik dan op de bank plof en denk; zoo ook weer gehad!

Al moet ik wel zeggen nu ik alleen ben *man is een half jaar weg* dat ik het soms lastig vind om alles te moeten van mezelf.. ik heb nou eenmaal werk, 2 kids, sporten,sociale leven,huishouden en dat kan nu soms niet zoals ik het hebben wil en daar moet ik me bij neerleggen smile

tja de enige oplossing om die chaos weg te krijgen is je er 1 keer toe te zetten om alles op te ruimen en het dan weer bij te houden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Flemy vr 21 jan 2011 - 3:28

Teddyaapje schreef:
En strijken...hier doe ik niet aan! We hebben geen droger en ik hang alles netjes strak op. Ik sorteer het al met ophangen, de spullen van mijn vriend bij elkaar, die van T bij elkaar en die van mij bij elkaar. De sokken hang ik al netjes per paar langs elkaar...opvouwen doe ik op het wasrek en leg ik meteen goed in de wasmand (broeken bijelkaar, shirts bijelkaar enz.). Opruimen is daarna binnen 2 tellen gebeurd.
Heel af en toe haal ik wel eens iets uit de kast wat toch even gestreken moet worden en dat doe ik dan op dat moment. Als ik daar dan geen tijd voor heb dan trek ik me gewoon wat anders aan...niet te moeilijk doen Very Happy

Echt PRECIES hetzelfde hier Very Happy
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Petteflet vr 21 jan 2011 - 4:14

Wij hadden juist een huishouden van Jan Steen toen Luka nog niet was geboren. Eten stond dan gerust de volgende dag nog op tafel..... *schaam*. Maar sinds Luka er is, gaat het steeds beter. Ik wil dat hij in een schoon en opgeruimd huis opgroeid. Tuurlijk is ons huis soms nog een zooitje, maar we gaan er dan met zijn 2-tjes even een uurtje doorheen en het ziet er weer spik en span uit.
Vaak doen we op zaterdag de grote schoonmaak. Dan pak ik de benedenverdieping en mijn vriend de bovenverdieping en zijn we in een ochtend klaar.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Mamsie vr 21 jan 2011 - 4:19

Ik had het net weer op orde en toen kwam er een baby. Weg schoon huis. Tja komt vanzelf wel weer.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Darius vr 21 jan 2011 - 7:55

Schijnt trouwens dat als kinderen opgegroeien in een schoon en opgeruimd huis, ze later meer geld verdienen! Heb ik ooit eens ergens gelezen, weet niet meer waar.

Hier gaat het redelijk, ik heb nu wel meer hulp van mijn man nodig want kan niet meer zoveel van de grond oprapen en bukken. Dus hij mag de vaatwasser inruimen en het speelgoed opruimen. Stofzuigen gaat nog prima verder, maar bijvoorbeeld het bad schoonmaken niet meer. Dus alles wat op de grond is lukt niet meer.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 6:43

Minneke schreef:
Mammalin schreef:Bij mij was het ook altijd een zooi. Maar sinds ik voor mezelf een rooster heb gemaakt en me daar ook echt aan houd, gaat het een stuk beter.

Ik wilde inderdaad niet nu met twee kleintjes dat het huis er niet meer uit zag.
Het is soms even passen en meten, maar het is te doen als je jezelf niet al te veel klusjes op een dag oplegt.

Is de postbode al geweest angel ?

Ja! Thanks! Heb je ook een PM gestuurd smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 6:53

Storm schreef:Ik vind het vooral moeilijk om eraan te beginnen. Die afwas zie ik elke keer zó tegenop....pfff...zodra we ruimte hebben nemen we echt een vaatwasmachine. Lijkt me al een hele verademing.
Ik kan er niet tegen als er afwas staat, dus die pak ik altijd gelijk aan als ik hem zie..

Darius, dat zal dan wel fijn zijn haha. Gelukkig is het hier in huis altijd vrij mooi schoon.

Ik vind het huishouden ook echt iets wat je gewoon moet doen. Ik weet dat als ik achter de pc kruip, het een verloren dag is. Want dan word de drempel steeds hoger om aan het huishouden te beginnen. Ik doe het dus vaak voordat ik de pc aan zet.
Het geeft mij een heel fijn gevoel als het huis weer mooi netjes is. Dus de laatste tijd is het ook gewoon echt netjes steeds. Het is vaak maar een kleine moeite, en des te langer ik het laat liggen des te meer tijd het gaat kosten en des te meer ik er tegen op ga zien.

Ik zet ook trouwens altijd muziek aan waar ik vrolijk van word. Lekker swingend het huishouden doen haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Rouge za 22 jan 2011 - 7:16

Ik was juist vroeger / voor de zwangerschap best slordig en makkelijk. Sinds ik moeder ben ben ik echt veel netter geworden en nu hou ik het huishouden goed bij. Natuurlijk is het niet altijd even netjes, maar probeer elke dag wel wat rommeltjes op te ruimen. En scheelt dat we nu een vaatwasser hebben en we hebben weinig troepjes in huis. Ik kan nu niet goed tegen rotzooi...hhaa heeft mijn ouders eindeloze gezeur vroeger toch geholpen smile
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Susan za 22 jan 2011 - 8:26

Dolcis_ schreef:

Ik vind het huishouden ook echt iets wat je gewoon moet doen. Ik weet dat als ik achter de pc kruip, het een verloren dag is. Want dan word de drempel steeds hoger om aan het huishouden te beginnen. Ik doe het dus vaak voordat ik de pc aan zet.

Als ik 's middags of 's avonds als de kinderen in bed liggen het huishouden doe dan werkt het voor mij juist om het om en om te doen. Steeds een taakje en dan heel even iets voor mezelf doen. Zo krijg ik het vrij snel af en dan ga ik echt zitten met een lekker kopje thee. Door het op te delen blijft het voor mij ook wat overzichtelijker op de een of andere manier.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 8:50

Mijn lat voor het huishouden ligt niet zo hoog. Ik wil dat het hier schoon is, maar helemaal netjes opgeruimd hoeft van mij niet. Ik gooi aan het eind van de dag het speelgoed van mijn dochter op een grote hoop, er ligt ook genoeg rommel hier op tafel. Ik wacht altijd tot ik me echt begin te ergeren aan de rommel en ruim dan alles in een keer op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  xxjojootjexx za 22 jan 2011 - 9:50

Hier is het ook een huishouden van lik me vestje.. Maja we werken ook allebei de hele week. En 's avonds is altijd één van ons de deur wel uit. Als dan de kids op bed liggen tussen 7 en 8, dan ben je ook wel moe. Vaak doe ik dan tot 8 uur nog wat dingen. Maar 8 uur is 8 uur en is het me-time met een kopje thee op de bank. Als ik naar bed ga hang ik nog wel een wasje oid op.. Maar het aanrecht hebben wij nooit leeg, staat altijd wel iets, er liggen altijd wel folders/papieren op tafel en op de kast. Ik ben er gewoon slecht in..
Wel zijn wij altijd blij als er iemand belt die dan die dag op visite wil komen. Dan rauzen we in 1 uur tijd met ons 2en door het huis en is alles beneden weer spik en span :P
Ach ik kan me er niet druk om maken. De kinderen hebben het verder goed, ze houden er echt niks van over dat het hier rommelig is. In mijn geheugen staat ook dat het bij mijn moeder altijd netjes is, maar nu ik zelf ouder ben valt dat ook wel mee.. Zij heeft ook de zichtbare ruimtes netjes, keuken, wc, woonkamer.. Maar in de slaapkamers en douche is het ook altijd een rommeltje:P

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 5:42

Nou, dankzij dit topic had ik vandaag de motivatie om eens goed aan de bak te gaan! Twee verdiepingen aan kant gekregen, dat voelt toch wel fijn. Komende week komt de bovenste verdieping aan bod.

Verder op jullie advies een schoonmaakrooster gemaakt. Nu me er nog aan gaan houden nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  xxjojootjexx zo 23 jan 2011 - 5:43

Ik heb vandaag boven gestofzogen, 2 wassen opgevouwen (waarvan 1 gelijk ingeruimd), 2 wassen in de droger gedaan en 1tje opgehangen;) Dus ik heb ook wel wat gedaan haha..

@minneke: Goed bezig geweest!!

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen - Pagina 2 Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum