Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is er tegenwoordig beter?

+12
patjuhhh
TGR
Pien
Mari
NoorA
mzcharlotte
Yzma
Prosecco
Jeanette
Alias
Caresses
Zwoesj
16 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? - Pagina 2 Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:41

Trisha schreef:Ik ben blij met de verbeterde schoonmaakproducten...

Wie het kleine niet eert Very Happy

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is er tegenwoordig beter? - Pagina 2 Empty Re: Wat is er tegenwoordig beter?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:43

Trisha schreef:Ik ben blij met de verbeterde schoonmaakproducten...
HG verslaafde..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:44

Caresses schreef:@Storm, als je daarvan baalt, kan je het niet alsnog proberen te veranderen zodat jullie (weer) aan tafel gaan eten?

Jawel, maar mijn leven is sowieso een chaos op dit moment Very Happy I'm working on it.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:52

Internet, maar daarbij ook Skype/msn. Gratis/goedkoop communiceren met vrienden&familie.

Verder zijn apparaten zoals een stofzuiger, een wasmachine etc. ook goed uitvinden. Het scheelt ons veel tijd en gedoe!

Ook een topuitvinding: Thuiswinkelen, vanuit je stoel producten vanover de hele wereld gemakkelijk kunnen bestellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 23:41

Nou niet zozeer HG verslaafd hoor! Maar meer dingen eigenlijk op 't gebied van schoonmaken/huishouden... Ik had 't er laatst over met mijn surrogaatoma'tje; Elke vrijdag gingen bij haar de stoelen naar buiten, de matrassen, de planken van 't bed werden afgenomen, álles werd afgenomen, met een bezem bij elkaar geveegd, de vloer met een boener gedaan.... Heel vroeger hadden ze een stuk groene zeep en ossegal, waar álles mee werd gedaan... Niks lekker ruikends, altijd pijn in de rug.... Wat een gedoe! Oh en de ramen lappen; met krant! Okee dan hebben we 't over de jaren 40 maar toch... Ik vond 't nogal wat en ben heel erg blij met de Swiffer, de stofzuiger, de sprays ipv emmers sop, maar als je wél een emmer sop gebruikt; de fijne geuren! De geurvreters, de wc-verfrissers, de dweilen en moppen op stokken....

Oma'tje redde het huishouden gewoon niet in één dag; arme huisvrouwen van toen!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 23:45

Trisha schreef: Oh en de ramen lappen; met krant! Okee dan hebben we 't over de jaren 40 maar toch...
En ook gewoon over 2011 hoor Wink

Ramen lappen met een krant is gewoon perfect!

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte vr 21 jan 2011 - 0:09

Jen_ schreef:
zegmaar_ schreef:Contact met mijn vader door e-mail. Mijn vader is vaak langere tijd in het buitenland (op zee) vanwege werk. Brieven kwamen niet of laat aan, telefoneren was veel te duur (satelliet). Nu zijn onze berichten ook beperkt tot een aantal karakters, maar je kan tenminste actueel nieuws meteen kwijt.

Waarom zijn jullie berichten beperkt tot een aantal karakters? Je kunt een e-mail toch zo lang maken als je zelf wilt?

De systeem/provider daar accepteert grote mailberichten niet, dan krijg ik het dus terug. Ik heb het wel vaker geprobeerd, denkende dat de technieken wel beter zouden zijn geworden, maar elke keer word ik teleurgesteld. Ik geloof dat het iets met de verbinding te maken heeft.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pien vr 21 jan 2011 - 0:19

de medische zorg is door de jaren heen ook flink verbeterd. mijn zus, geboren met 29 weken zwangerschap heeft het 28 jaar geleden helaas niet gehaald, als ze nu geboren zou zijn zouden ze veel meer kunnen dan toen... ik zeg niet dat ze het nu wel gehaald zou kunnen hebben, maar de kans was in ieder geval groter.

daarnaast denk ik dat het onderwijs ook veel beter is als jaren geleden, toen had je gewoon de huishoudschool waar alle dames heen gingen of een technische richting voor de heren...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  TGR vr 21 jan 2011 - 0:20

Seks

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  patjuhhh vr 21 jan 2011 - 1:47

het rookverbod
mobiele telefonie
en het internet
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  mzcharlotte vr 21 jan 2011 - 8:36

Mobiele telefonie is iets waar je mee om moet kunnen gaan, vind ik. Ik vind het geen gezicht dat heel Nederland turend naar die GSM door het leven gaat (ik doe er zelf ook aan mee hoor, ik ben verplicht om bereikbaar te blijven voor mijn werk). Ik vind het heerlijk om gewoon eens de telefoon niet om me heen te hebben. Behalve de duidelijke voordelen (anderen inlichten als je later bent, iemand in kunnen schakelen als je pech hebt, bereikbaar zijn als het nodig is), vind ik mobiele telefonie een de verschrikkelijkste uitvindingen. Evenals ik het ook fantastisch vind. Ik heb een haat/liefdeverhouding met mobiele telefonie. Ik ben er nog niet over uit.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 8:50

Stokslagen op school waren er ook in mijn generatie, al werd het wel met een liniaal gedaan Very Happy

Verder heb ik het ook niet zo op een mobiele telefoon. Het is heel handig maar ik vind het vervelend als iemand mij smst en dan verwacht dat ik ook binnen een bepaalde tijd antwoord. Als je een antwoord wil op iets, bel me dan gewoon.

Wat vind ik beter? Ik ben blij met de medische kennis die is gegroeid. Voor de rest kan ik eigenlijk niks bedenken want ik heb vroeger niet meegemaakt dus ik weet niet wat het verschil is smile.

Gast
Gast

Bericht  CaptainSpectacular vr 21 jan 2011 - 8:53

TGR schreef:Seks
Zolang de voorraad strekt.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 8:59

Naast internet, mobiele telefoon en Ipod scoort het navigatiesysteem bij mij echt hoog. Ik zou echt niet weten hoe ik anders (als ik alleen op de weg ben) op plaats van bestemming aan zou moeten komen. Zelfs met navigatiesysteem heb ik er nog moeite mee. Kaartlezen en autorijden tegelijk, niet te doen.

Vaatwasser, mijn moeder deed de afwas nog met de hand (gezin van 6 pers.), plaatsing van vaatwasser was dan ook echt een hallelujah moment.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:21

Prenatale onderzoeken!

Heel vroeger kwam je er bij de bevalling pas achter dat het er 2 waren. Ben blij dat ik het nu zo vroeg weet!!

En navigatie... ik kan niet meer zonder

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ vr 21 jan 2011 - 10:27

O navigatie ja! Ik kan me niet voorstellen hoe ik anders overal zou moeten komen.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Prosecco vr 21 jan 2011 - 10:40

Yzma schreef:@Prosecco, spreek je jezelf niet een beetje tegen? Eerst zeggen dat de stokslagen iets is van voor onze ouders? Maar de mogelijkheid voor iedereen om te studeren dan niet? Volgens mij was dat juist vroeger (al in een paar jaar geleden) veel beter geregeld, tegewoordig gaan er gewoon meer regels gelden.

Ik vind de iPod (en alle anders compacte muziekspelers) echt veel beter dan de diskman, haha. En de mobiele telefoon en internet ook.

Maar goed, als mensen het hebben over vroeger was alles beter, dan gaat meestal over regels/wetten en dergelijke. Wat ik nu echt beter vind, is dat de supermarkten langer open zijn, haha. En het rookverbod, ondanks dat ik toen helemaal niet voor was.

Nou mijn moeder heeft wel eens verteld dat haar leraar er voor heeft gevochten dat zij naar het MBO kon. Vroegah was het gewoonte dat vrouwen naar de huishoudschool gingen. Mijn moeders leraar is toen ontzettend boos op mijn opa geworden en uiteindelijk heeft zij toen MBO kunnen doen. Maar dat was dus niet echt gewoon. En nu is het gewoon als je je HBO diploma gaat halen.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Prosecco vr 21 jan 2011 - 10:46

vruchtenhagel schreef:Stokslagen op school waren er ook in mijn generatie, al werd het wel met een liniaal gedaan Very Happy

Verder heb ik het ook niet zo op een mobiele telefoon. Het is heel handig maar ik vind het vervelend als iemand mij smst en dan verwacht dat ik ook binnen een bepaalde tijd antwoord. Als je een antwoord wil op iets, bel me dan gewoon.

Wat vind ik beter? Ik ben blij met de medische kennis die is gegroeid. Voor de rest kan ik eigenlijk niks bedenken want ik heb vroeger niet meegemaakt dus ik weet niet wat het verschil is smile.

Maar ik denk dat dat aan de plaats van je school ligt of niet?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Yzma vr 21 jan 2011 - 11:40

Prosecco schreef:
Yzma schreef:@Prosecco, spreek je jezelf niet een beetje tegen? Eerst zeggen dat de stokslagen iets is van voor onze ouders? Maar de mogelijkheid voor iedereen om te studeren dan niet? Volgens mij was dat juist vroeger (al in een paar jaar geleden) veel beter geregeld, tegewoordig gaan er gewoon meer regels gelden.

Nou mijn moeder heeft wel eens verteld dat haar leraar er voor heeft gevochten dat zij naar het MBO kon. Vroegah was het gewoonte dat vrouwen naar de huishoudschool gingen. Mijn moeders leraar is toen ontzettend boos op mijn opa geworden en uiteindelijk heeft zij toen MBO kunnen doen. Maar dat was dus niet echt gewoon. En nu is het gewoon als je je HBO diploma gaat halen.

Ik bedoelde dat je je hier mee tegensprak: "Ik lees nu dingen over vroeger als in stok slagen enzo, maar dat is toch helemaal niet onze vroeger? Dat is de vroeger van onze ouders en nog verder daarvoor" En dat je dan zelf wel over iets begint wat van voor onze tijd is.
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392

Bericht  Prosecco vr 21 jan 2011 - 21:47

Yzma schreef:
Prosecco schreef:

Ik bedoelde dat je je hier mee tegensprak: "Ik lees nu dingen over vroeger als in stok slagen enzo, maar dat is toch helemaal niet onze vroeger? Dat is de vroeger van onze ouders en nog verder daarvoor" En dat je dan zelf wel over iets begint wat van voor onze tijd is.

Oh ja, daar heb je wel gelijk in ja :$ haha
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  SuperGrover za 22 jan 2011 - 6:11

Sowieso internet. En energy-drankjes.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 6:20

Gelijke carrierekansen voor mannen en vrouwen
Homo acceptatie

Gast
Gast

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 10:21

Medische kennis, maar kennis in het algemeen. Hoe de wetenschap zich steeds verder ontwikkelt en we steeds meer te weten komen over van alles.

Mijn moeder heeft trouwens een HBO opleiding gedaan. Dat was inderdaad niet vanzelfsprekend, maar er werd ook niet raar naar gekeken bij haar thuis, al was ze wel het enige meisje die dat deed.

Gast
Gast

Bericht  Shy za 22 jan 2011 - 11:19

TGR schreef:Seks
Laughing
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 12:19

We hadden het hier toevallig vandaag nog over aan tafel. Tegenwoordig wordt vaak geroepen dat iedereen nu maar gaat scheiden en dat dit vroeger allemaal veel minder was, maar er wordt nooit bij gezegd dat die mogelijkheid er toen ook niet echt was. Wat mannen ook deden: de meeste vrouwen moesten het wel pikken, want de mannen waren hun bron van inkomen. Zonder hun man, konden ze niets beginnen en scheiden zat er dan eigenlijk ook niet in. De oma van mijn stiefmoeder wilde dolgraag in het onderwijs blijven werken, maar dat mocht daar niet, omdat ze getrouwd was. Zodra je ging trouwen werd je ontslagen.. dat is toch ernstig?! Dat kan ik me niet meer voorstellen!

Ik ben blij dat ik onafhankelijk mag zijn en dat ik niet bij iemand zal moeten blijven, omdat ik anders niet echt lang blijf leven.

En het huishouden inderdaad.. mijn oma deed vroeger altijd al de was toen ze nog bij haar vader woonde (moeder overleden), nou daar was ze alleen al een volledige dag mee bezig zonder wasmachine!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: