Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dat raar van mij over vega eten?

+9
Aziraphale
Sanne
Lejow
Arwyn
Marin
June
Ibbeltje
Gympie
Caribbeanlover
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Is dat raar van mij over vega eten? Empty Is dat raar van mij over vega eten?

Bericht  Caribbeanlover vr 8 jun 2012 - 0:21

Morgen hebben we een bbq en ik ben de enige vega. We hebben wel eens eerder bbques gehad met deze mensen. De bbq zelf is niet groot en gezien het aantal mensen is er best wat vlees wat er aan doorgaat bovendien zijn het aardige eters.

Ik neem altijd mijn eigen eten mee, vind ik niet erg. Ik leg vaak zelf mijn eten op de bbq zodat het een eigen plekje heeft aan de zijkant. Daarna let ik er vaak niet op en als het klaar is is het vaak verschoven en bovendien word het altijd gepakt door een ander met een tang waar daarvoor vlees mee is gepakt.

Eerst maakte ik daar geen probleem van, vond het niet fijn, maar zei er niets van. Sinds een tijd let ik er erg veel op. Ik heb geen zin om het zelf in de gaten te houden op de bbq aangezien er meestal 1 persoon is die het eten erop legt en er weer af haalt. De enige oplossing is om het gewoon in de koekenpan te bakken, want voor de smaak hoef ik het niet te doen dat is hetzelfde.

Of is dat heel raar?

Zeur ik nou heel erg of is het logisch dat ik geen vleessmaak aan mijn vega eten wil hebben? Ik stoor mij eraan dat mensen dat gewoon niet snappen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat raar van mij over vega eten? Empty Re: Is dat raar van mij over vega eten?

Bericht  Gympie vr 8 jun 2012 - 0:23

Ik vind dat niet raar hoor. Gewoon in de pan bakken, dat is een goede oplossing. Als mensen er naar vragen, leg je gewoon uit dat je liever geen vleessmaak aan je vegadingen hebt. Als ze dat raar vinden, is dat maar zo.

Laatst aangepast door Gympie_ op vr 8 jun 2012 - 0:24; in totaal 1 keer bewerkt
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Is dat raar van mij over vega eten? Empty Re: Is dat raar van mij over vega eten?

Bericht  Ibbeltje vr 8 jun 2012 - 0:23

Je kan ook zo'n zilver kleurig aluminium bakje er op zetten om hem op te bakken (doen ze ook wel eens vis op). Denk iig dat het dan ook kan, en dan zelf bakken? Maar zo is het iig los van al het vlees. En dan toch zelf er bji blijven?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:23

Ik vind het wel wat overdreven, maar als jij niet wil dat een ander jouw vegavlees omdraait met een vleestang die gebruikt wordt voor gewoon vlees, zul je er bij blijven moeten staan denk ik.

Mensen die geen vega zijn letten daar echt niet zo op, en dat doen ze vast niet om je te pesten, maar omdat ze er gewoon geen benul van hebben.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover vr 8 jun 2012 - 0:25

Ibbeltje schreef:Je kan ook zo'n zilver kleurig aluminium bakje er op zetten om hem op te bakken (doen ze ook wel eens vis op). Denk iig dat het dan ook kan, en dan zelf bakken? Maar zo is het iig los van al het vlees. En dan toch zelf er bji blijven?

Zat ik idd ook aan te denken aan zo bakje, maar dan hoef je het daarna niet nog eens te bakken hoor.Er steeds bij blijven zou kunnen, maar heb ik geen zin in.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:26

als ik vega zou zijn zou ik het ten eerste al niet fijn vinden dat m`n vlees omgedraaid zou worden met de tang waar het andere vlees mee omgedraaid wordt en dat het daar ligt tussen het andere vlees. Ik zou dan voor een eigen tang zorgen en een folietje waar ik m`n vlees mee zou bakken. En anders gewoon binnen in de pan wat je al aangeeft.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover vr 8 jun 2012 - 0:27

PurpleSparkle schreef:Ik vind het wel wat overdreven, maar als jij niet wil dat een ander jouw vegavlees omdraait met een vleestang die gebruikt wordt voor gewoon vlees, zul je er bij blijven moeten staan denk ik.

Mensen die geen vega zijn letten daar echt niet zo op, en dat doen ze vast niet om je te pesten, maar omdat ze er gewoon geen benul van hebben.

Hoezo is het nou weer overdreven? Lijkt me logisch dat ik er geen vleessmaak aan wil en ik weet heus wel dat men het niet expres doet. Ze hebben idd geen besef ervan. Neem sowieso een tang mee.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:27

Caribbeanlover schreef:
Ibbeltje schreef:Je kan ook zo'n zilver kleurig aluminium bakje er op zetten om hem op te bakken (doen ze ook wel eens vis op). Denk iig dat het dan ook kan, en dan zelf bakken? Maar zo is het iig los van al het vlees. En dan toch zelf er bji blijven?

Zat ik idd ook aan te denken aan zo bakje, maar dan hoef je het daarna niet nog eens te bakken hoor.Er steeds bij blijven zou kunnen, maar heb ik geen zin in.

Maar als je het binnen in de pan bakt dan moet je er toch ook zelf bijblijven scratch

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje vr 8 jun 2012 - 0:27

Caribbeanlover schreef:

Nee bedoel ook gewoon daarop bakken, op het bakje die je dan op de bbq zet.

Maar ja bij bakken in een pan blijf je er ook bij toch?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:28

Caribbeanlover schreef:
PurpleSparkle schreef:Ik vind het wel wat overdreven, maar als jij niet wil dat een ander jouw vegavlees omdraait met een vleestang die gebruikt wordt voor gewoon vlees, zul je er bij blijven moeten staan denk ik.

Hoezo is het nou weer overdreven? Lijkt me logisch dat ik er geen vleessmaak aan wil en ik weet heus wel dat men het niet expres doet. Ze hebben idd geen besef ervan. Neem sowieso een tang mee.

Je vraagt toch of het overdreven ( oké, je typte "raar" ) is? Daar geef ik eerlijk antwoord op. Anders moet je er niet om vragen meis. Ik bedoelde het niet vervelend.

Laatst aangepast door PurpleSparkle op vr 8 jun 2012 - 0:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  June vr 8 jun 2012 - 0:29

Voor mij is het heel logisch dat je dat niet prettig vindt, want mijn stiefmoeder eet ook geen vlees, dus ik ben er heel erg aan gewend. Anderen staan er gewoon niet zo bij stil. Het is niet dat ze dat met opzet doen. Ik denk dat je het gewoon even aan kunt geven dat je het fijn zou vinden als het apart gelegd werd, maar ik snap ook wel dat het omdraaien en dergelijke zo automatisch gebeurt, dat ze er niet bij stilstaan. Een aluminiumbak lijkt me een goede oplossing en als je zelf even een extra tang meeneemt, is dat ook meteen duidelijk toch? En vraag gewoon vriendelijk aan degene bij het vlees of hij er misschien rekening mee wil houden of dat hij wil dat jij er steeds bij blijft staan. In een pan bakken kan dan altijd nog als je daar geen zin in hebt.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:29

Kan het van jouw kant best begrijpen hoor, mijn zus is ook vegetarisch en wil het ook niet in de buurt van ons vlees hebben, vind het logisch. Als iemand bv. allergisch is, wordt er toch ook rekening mee gehouden? Dan moet dat ook in dit geval vind ik. Ik zou het ook in zo'n bakje doen, of in bv. aluminiumfolie, zodat het gescheiden blijft. Anders zelf bakken, maar dan ben je er toch zelf mee bezig in de keuken, en dat wilde je eigenlijk niet met de BBQ doen, dus ook niet leuk om dat dan binnen te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:30

Die bakjes lijken me ook een goede oplossing trouwens.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:30

PurpleSparkle schreef:Die bakjes lijken me ook een goede oplossing trouwens.

Maar wat vind je er overdreven aan dan? Ze is vegetarisch en eet geen vlees met redenen, waarom zou je dan wel vleessap e.d. aan je eten willen hebben?

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 8 jun 2012 - 0:31

Ik zou er wel bij blijven in jouw geval. Dan weet je zeker dat er 'niks raars' gebeurd met je eten en kan je zelf gewoon zorgen dat het netjes aan de kant ligt en met een goede tang gepakt wordt. Ik snap dat van de vleessmaak dat dat niet zo lekker is, zeker van een bbq, als je vegetarier bent, maar het is natuurlijk geen allergie waarbij er écht niets op mag komen. Dus als het onverhoopt toch gebeurd..tja kan gebeuren. Maar goed zelf opletten, zou ik dan dus doen. Niet de verantwoordelijkheid bij een ander leggen, maar gewoon lekker bij jezelf houden, dan kan er weinig mis gaan denk ik. Denk inderdaad niet dat anderen het uit onwil doen, maar zoiets is zo snel vergeten. Dus gewoon even lekker zelf bakken (pan of bbq), dan weet je zeker dat het goed gaat.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:32

Pippa schreef:

Maar wat vind je er overdreven aan dan? Ze is vegetarisch en eet geen vlees met redenen, waarom zou je dan wel vleessap e.d. aan je eten willen hebben?

Ik heb ook wel eens vegavlees gegeten, langere tijd zelfs. Dat smaakt soms ook best naar vlees. Dus dan snap ik niet heel goed dat je bang bent voor een beetje vleessmaak aan je vegaburger. Dat zal echt niet heel overheersend zijn qua smaak.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:34

ik vind het logisch dat je niet wilt dat er met een vleespen je vega dingen om worden gedraaid, maar dan vind ik wel dat je erbij moet blijven. Je kunt tijdens zo'n bbq niet verwachten dat iedereen precies weet van wie welk stukje vlees is en met welke spies het omgedraaid mag worden.

Gast
Gast

Bericht  June vr 8 jun 2012 - 0:34

Maar PurpleSparkle, het gaat toch ook gewoon om het idee dat je geen dode dieren wilt eten? Daar heb je toch bewust voor gekozen? Waarom zou je dan wel die sappen willen eten?
June
June
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:34

PurpleSparkle schreef:
Pippa schreef:

Ik heb ook wel eens vegavlees gegeten, langere tijd zelfs. Dat smaakt soms ook best naar vlees. Dus dan snap ik niet heel goed dat je bang bent voor een beetje vleessmaak aan je vegaburger. Dat zal echt niet heel overheersend zijn qua smaak.

Maar het gaat niet om die vleessmaak, het gaat om het hele principe, lijkt me juist dat jij dat dan wel zou moeten begrijpen, als je in ieder geval vegetarier was om redenen van geen dier willen eten etc.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn vr 8 jun 2012 - 0:35

Ik vind het wel raar dat je gelijk zegt dat andere mensen dit niet snappen, terwijl je het nooit gezegd hebt.
Zelf ben ik niet vegetarisch, ik zou er gewoon niet eens aan denken. Als je het mij gewoon fatsoenlijk uitlegt, wil ik daar best rekening mee houden.
Bij de bbq morgen kun je toch best gewoon aangeven dat je het niet prettig vindt dat jouw vega stukjes op een plekje liggen waar vlees heeft gelegen? En anders toch gewoon zelf op je eigen eten letten, zo'n moeite lijkt dat me nou ook weer niet.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:35

Hadewijch schreef:Maar PurpleSparkle, het gaat toch ook gewoon om het idee dat je geen dode dieren wilt eten? Daar heb je toch bewust voor gekozen? Waarom zou je dan wel die sappen willen eten?

Dat inderdaad. Het gaat natuurlijk totaal niet om het sap zelf, maar om het hele verhaal eromheen bij vegetarier zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gympie vr 8 jun 2012 - 0:36

PP, het gaat toch om die sappen, die zijn van een dood dier. Vleesvervangers kunnen misschien wel zo smaken, maar dat lijkt me ook de bedoeling. Anders noem je iets niet een vegahamburger. Maar dat is natuurlijk nep.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  June vr 8 jun 2012 - 0:37

Pippa schreef:
Hadewijch schreef:Maar PurpleSparkle, het gaat toch ook gewoon om het idee dat je geen dode dieren wilt eten? Daar heb je toch bewust voor gekozen? Waarom zou je dan wel die sappen willen eten?

Dat inderdaad. Het gaat natuurlijk totaal niet om het sap zelf, maar om het hele verhaal eromheen bij vegetarier zijn.

Wij bakken het 'vlees' voor mijn stiefmoeder ook altijd in een andere pan om die reden. Een studiegenootje van mijn beste vriendin weigert overigens ook een pan af te wassen die al uitgespoeld is, maar waar wel vlees in is gebakken. Dat vind ik dan wel weer een beetje overdreven.
June
June
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow vr 8 jun 2012 - 0:38

Ik ben het wel eens met Arwyn.
Ga nou niet eens gelijk van het slechtste uit, maar bespreek de dingen die je dwars zitten.
Vertel tegen de barbecuemeneer/mevrouw dat je vega bent, en vraag of zij daar rekening mee willen houden. Dat doen ze dan vast wel, niet ieder persoon is een heks hoor.

Die tip met die bakjes vind ik een goed idee, een eigen tang meenemen lijkt me wat overdreven. Lijkt me dat de mensen bij wie de barbecue is, best een extra vork of tang hebben.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 0:38

ja maar CBL wil niet zelf erbij blijven maar ik heb zoiets van als je je vlees apart gebakken wil hebben met een andere tang dan moet je er ook maar zelf bijblijven.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: