Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+39
Ella
Sylvana
Travelgurly
Printje
kippiee
Marin
Happy
koNijntje
Paper Crown
Limburg85
Jezzie
Ayla
Roodkapje
Papillio
bolus26
Happydobby
Sanne
Earane
Jasmine
L!ND@
Lejow
piene1983
Monnie
Pien
Jazzlyn
Aimee
Wennes
LDJ
Puggle
Snoes
Filoria
Muppetje
Clapperdie
tweeling
CCC
Amber-
PiP
Viva
loesje
43 plaatsers

Pagina 11 van 28 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 19 ... 28  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 11 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Lejow ma 11 jun 2012 - 8:04

Snoes schreef:Limburg, ik woon en werk inderdaad in België.

Muppetje, hebben ze bij jou op het werk andere regels dan? Omdat jij tot een week op voorhand mag blijven werken?

Je leest weer verkeerd Snoes Very Happy
Ze gaat 4 weken van te voren met verlof, en plakt daar een week voor Very Happy

*edit*
Toch? Maar hoe kom je dan aan die 15 weken erna?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 11 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Muppetje ma 11 jun 2012 - 8:05

Snoes schreef:Limburg, ik woon en werk inderdaad in België.

Muppetje, hebben ze bij jou op het werk andere regels dan? Omdat jij tot een week op voorhand mag blijven werken?

Oh, nee, ik bedoel n week voor mn verlof heb ik vakantie. Tenminste, mijn verlof gaat in op vrijdag. Maandag-donderdag heb ik vrijgenomen. Dan werk ik voor het laatst met 35+1. Na mijn verlof neem ik ook nog drie weken vakantie, waardoor ik minimaal 15 weken na de geboorte vrij ben

Laatst aangepast door Muppetje op ma 11 jun 2012 - 8:06; in totaal 1 keer bewerkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Lejow ma 11 jun 2012 - 8:06

Ah, zo dus Very Happy

Snoesje, Lezen nerd hug
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Muppetje ma 11 jun 2012 - 8:07

Lejow schreef:Ah, zo dus Very Happy

Snoesje, Lezen nerd hug

Ja, zo dus. Heeeeerlijk vooruitzicht Very Happy

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Snoes ma 11 jun 2012 - 8:08

Ah zo, ik vond het al zo raar Very Happy

Oh jeetje, dat is al de derde keer vanavond en dan ook nog in hetzelfde topic Evil or Very Mad
Zal ik het op de vermoeidheid steken? Ik heb amper 3 uurtjes geslapen vannacht drunken

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  CCC ma 11 jun 2012 - 8:13

Had nog geen tijd gehad om te reageren! Thnx allemaal! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  CCC ma 11 jun 2012 - 8:16

Charlie schreef:Ik kom net van de echo....aaah ik ben weer helemaal verliefd! We hebben zulke mooie beelden gezien, ze heeft ook nog even 3d echo gedaan van het jongetje....zo leuk om te zien! I love you Ben er helemaal opgetogen van.

Het jongetje weegt nu 1182 gram en het meisje 1390. Meisje heeft dus haar achterstand zo goed als helemaal ingehaald, jongetje ligt nog steeds ietsjes achter, maar groeit verhoudingsgewijs wel. Dus ik ben eigenlijk heel tevreden!

Wat een goed nieuws Charlie! En leuk he zo'n 3D echo! smile Onze 3D echo was praktisch mislukt, ze was enorm eigenwijs. Maar de 2 foto's die we hebben van haar, die zijn redelijk duidelijk. Heb vandaag nog zitten kijken en haar neusje en mondje en gezichtsvorm zijn gewoon nog precies hetzelfde! I love you

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 11 jun 2012 - 8:17

LDJ schreef:Wat een heerlijk bericht Charlie.
Nu weer lekker doorgaan met genieten Very Happy .

Puggle: De zenuwen lijken nu iets minder dan gister.
Ik probeer het maar op me af te laten komen, heb er vooral heel veel zin in om ons kindje weer te mogen zien.

Heeel veel succes en plezier morgen! Gaat vast goedkomen joh!

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Amber- ma 11 jun 2012 - 9:03

Haha snoes! Laughing
Ik heb over een kleine 7 weken verlof. Neem zes weken voor de tijd en plak achter mijn verlof nog 2 weken vakantie dus heb 12 weken naar de tijd.

Ldj, succes morgen!

Ik heb vanavond weer controle gehad bij de verloskundige en alles was prima. Toch weer fijn om controle te hebben gehad, vooral na die val.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Puggle ma 11 jun 2012 - 9:05

Haha snoesje goed bezig Laughing

Ccc, nu nog even je ticker veranderen hè Wink

Ik had het al gezien amber, maar fijn dat alles weer goed was! Je gaat ook al hard nu smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Snoes ma 11 jun 2012 - 9:06

Haha ja, tijd om te gaan slapen Sleep

Amber, ik had het ook al gelezen, maar fijn dat alles weer goed was! Hoe gaat het met je stuitje nu?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Wennes ma 11 jun 2012 - 19:18

Amber, hoe gaat het met je? Heb je nog veel pijn?
Fijn dat je controle bij de vk goed was.

CCC, jammer dat ik je foto's gemist heb. Zo te horen zit je op een roze wolk en ben je lekker aan het genieten.

Muppetje, er zijn ook medicijnen tegen het maagzuur die je tijdens de zwangerschap mag hebben, misschien toch fijn om te proberen? Ik lees dat je al wel gaviscon hebt, maar je hebt nog iets anders bij de apotheek en anders zou je omeprazol kunnen vragen aan je huisarts.

Jezzie, gefeliciteerd met je verjaardag!

Charlie, wat fijn dat je kindjes zo goed groeien!

Snoes, wow jullie mogen lang door blijven werken in België! Hoe zit het dan als je eerder bevalt, gaat dan ook gelijk je verlof in net als hier in Nederland?

Zo meiden, wat kletsen jullie veel! Ik heb maar even terug gelezen.
Ik zie het bevallingslijstje en er zijn nog 4 wachtende voor mij! Ben benieuwd of ik netjes op mijn beurt kan wachten Wink Wink
Hier gaat het allemaal wel z'n gangetje. Natuurlijk moet ik rustig aan doen en dat is soms wel lastig. Ik had gisteren een goede dag en als ik dan 2x extra naar boven loop heb ik daarna gelijk last. Tja moet ik ook niet doen natuurlijk.
Gisteren alweer 33 weken! Nog 1 week erbij en dan mag er niet meer geremd worden. Spannend! Op dit moment voel ik me alsof ik nog wel een week of 5 door kan lopen, maar dit gevoel kan over een uur weer anders zijn.
We zijn nu in ieder geval wel uit de naam! Pfhoe een hele geruststelling. Nu nog wat kleine dingen afwerken in de babykamer, nog een paar setjes aan kleding bestellen via internet en dan denk ik dat we wel ver klaar zijn. Onee, de geboortekaartjes nog! Daar ga ik vandaag maar eens achteraan.
Morgen moet ik naar de vk in het ziekenhuis op controle. Normaal ga ik naar de gyn, maar hij is op vakantie. Gisteren heb ik nog gebeld naar het ziekenhuis want ze hadden mijn urine op kweek gezet om te kijken of daar de gbs bacterie in zit, maar die blijkt er niet in te zitten Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 11 281626781 Nu even vragen hoe of wat, want het is mij toch niet helemaal duidelijk of ik nu wel of geen antibiotica zou moeten of dat ik na 37 weken nu wel thuis mag bevallen als ik dat kan halen etc.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Puggle ma 11 jun 2012 - 21:27

Wat fijn wennes bijna de 34 weken! En wat fijn dat jullie nu uit de naam zijn. En goed nieuws dus van die bacterie. Heb je al wel een leuk kaartje op het oog of helemaal nog geen idee?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Wennes ma 11 jun 2012 - 22:22

Puggle, mijn man heeft al wel wat boeken van de drukkerij meegenomen en ik vind 2 kaartjes erg leuk. Alleen op 1 kaartje kan dan geen gedichtje en dat is wel wat ik wil. Maar hij zou van de week om nog een paar boeken gaan en dan hoop ik mijn keuze gemaakt te hebben.
Waarschijnlijk willen we een kraamfeest geven, maar ik weet niet of we dat op het kaartje erbij moeten zetten of het met een los inlegvel erbij doen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  Amber- ma 11 jun 2012 - 22:26

Hallo allemaal,

Wennes, het gaat steeds iets beter. Heb gistermiddag een paar uurtjes gewerkt en werk vanmiddag ook 4 uur. Morgen ben ik vrij.
Het doet nog pijn en kan nog steeds moeilijk een houding vinden maar als ik het vergelijk met een paar dagen terug gaat het echt wat beter gelukkig.
Wat fijn dat je de bacterie niet in je urine hebt zitten. En kan me voorstellen dat je die 34 weken weer spannend vind, aangezien de remming dan gestopt word. Maar jeetje alweer 34 weken, echt supergoed!

Puggle, 38 weken vandaag!!!!!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Puggle ma 11 jun 2012 - 23:07

Wennes, ik zou het denk ik dan met een inlegvel doen.

Amber, gelukkig dat het steeds beter gaat nu. Gelukkig maar!
Ja ik schrik zelf ook wel van mijn ticker :O haha Laughing
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Wennes ma 11 jun 2012 - 23:29

Amber, fijn dat het steeds iets beter gaat.
Ik ben nu nog geen 34 weken, maar nog 33 weken. Laten we niet te hard van stapel lopen Wink
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  CCC di 12 jun 2012 - 1:09

Puggle: het word spannend nu! bounce bounce bounce Gaat hard opeens he, had ik ook rond de 38 weken dat ik dacht wooow... het zit er echt bijna aan te komen! Maar gaat je lukken, weet ik zeker! '

Wennes: wat fijn dat je alweer de 33 weken gehaald hebt zeg! En vooral dat bepaalde zaken nu geregeld zijn. Zag in het andere topic jullie kamertje, wat ziet het er leuk uit zeg! Echt super! Ook dus spannend voor jou hoe alles zich gaat ontwikkelen! Stuur je straks wel even een PM met een foto smile Ben zo trots op mijn kleine meisje! I love you Oh en wat een goed nieuws over de GBS, dat betekend dat je waarschijnlijk niet preventief behandeld hoeft te worden! Supergoed, bij mij was het GBS positief, dus zal bij jou wel negatief zijn en dan is alles oke zoals de VK mij toen vertelde. Lekker hoor! Wees wel alert he, mocht je opeens koorts krijgen tijdens de weeen enzo, meteen aan de bel trekken!

Amber: wauw! Alweer gewerkt en ging dus lekker! Kan me voorstellen dat het lastig is een houding te vinden, maar wel fijn dat je iets kunt al... Nu maar niet meer vallen hoor! Wink

Zo... ik heb de kraamhulp vandaag eerder naar huis gestuurd. Is echt een topmens hoor, maar word er een beetje moe van dat mijn huishouden word overgenomen, dat iemand continu verteld wat ik moet doen, doorzet met bepaalde dingen ed. Was ook behoorlijk moe vandaag, mijn vriend slaapt de nachten redelijk goed door... Hij hoort gewoon weinig, maar probeert wel te helpen hoor. Maar uiteindelijk komt het toch meer op mij neer omdat ik BV geef. Mijn productie lijkt sinds vandaag ook beter te zijn! Ben ik erg blij mee, en ook de pijn is minder. Mijn tepels zijn zo gevoelig nl. Gisteren kwam de VK langs en die constateerde dat ze al 7% (ook de kraamhulp trouwens) van haar geboortegewicht kwijt was, dus moest meer gaan bijvoeden. Mijn gevoel zei maandagavond al dat ik meer bijvoeding moest geven, maar iedereen wist het allemaal uiteraard beter. En gisteren zat ik er dus even doorheen, dacht verdorie zie je wel, mijn gevoel was gewoon goed. Vanaf nu, volg ik dus geheel mijn eigen gevoel. Ik geef nu elke voeding 40 cc erbij uit de fles, geen gezeik meer met zondeslangetjes die ik bij mijn tepel moet inleggen of via mijn vinger. Er past ook maar 10cc in dat stomme spuitje dus dat schiet niet op. Menig discussie weer gestart over verwarring van fles en borst, speen en tepel ed. Nou, mevrouwtje doet het goed en heeft er geen last van.... Ze is vandaag 100 gram aangekomen! cheers Ben dus weer een happy mom! Very Happy Moet alweer stoppen, moet weer voeden... Dat vind ik dus wel even wennen die voedingstijden, je bent zo gebonden aan tijd, en heb weinig tijd meer voor mezelf tussendoor. Zal straks wel weer goedkomen! Dus ik ga de kleine meid maar weer even wakker maken hier! smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle di 12 jun 2012 - 4:46

Ja het gaat zeker hard opeens nu! En ik sta nog steeds niet te springen Wink
Maar ja ik ben de pijn ook echt wel heel erg beu dus in dat opzicht wil ik wel dat het begint hoor.

Wat fijn dat het zo goed gaat allemaal! En wat goed dat je zo doorzet met de bv, terwijl je het eerst niet zo zag zitten. En mooie ticker ook Very Happy

Ik stuur je vanavond nog effe een whatssappje, dan blijft dit topic netjes Wink

Krijg ik vandaag mijn leuke kledingboom binnen, is hij gewoon gebroken. Hele tak doormidden Cry dat was wel een beetje jammer. Nu komen ze hem vrijdag ophalen en krijg ik morgen een nieuwe smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Jezzie di 12 jun 2012 - 4:50

@Puggle, spannend hoor, 38 weken al!

@Amber, fijn dat het wat beter gaat en je gewerkt hebt.

@Ccc, fijn dat het allemaal goed gaat. Gewoon doen wat voor jou het beste voelt! En als dat goed gaat is er toch ook niks aan de hand!

@All, ik heb net weer wat babyspulletjes gekocht. En het kraampakket opgehaald...die doos kijk ik liever nog even niet in haha! Er zat wel een leuk boekje in 'baby's eerste jaar' waarin je van alles kan opschrijven!
Gister ben ik voor het eerst naar de zwangerschapscursus geweest, vond het heel interessant, komt nu toch wel steeds dichterbij! Ook leuk om met wat vrouwen te zijn, die rond de zelfde tijd zijn uitgerekend!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Wennes di 12 jun 2012 - 7:28

CCC, ik ben benieuwd naar de foto van jullie meisje.
Fijn dat ze nu aangekomen is. En idd op je moeder gevoel vertrouwen hoor meid!
Toen ik gisteren belde zei ze dat de gbs positief was? Morgen nog maar eens goed navragen hoe het zit.

Puggle, balen dat de boom stuk was! Hopelijk krijg je snel een nieuwe.

Jezzie, wat heb je allemaal voor babyspulletjes gekocht?

Vandaag best een goede dag gehad, dat was fijn! Ik wil wel lekker op tijd naar bed, want ik ben echt super moe.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jezzie di 12 jun 2012 - 8:13

Wennes, fijn dat je een goede dag gehad hebt.
Ik heb hydrofielluiers, washandjes en spuugdoekjes gekocht. En een truitje en broekje voor de baby.
Wilde ook een voedingskussen kopen, maar die lagen er niet meer...
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Puggle di 12 jun 2012 - 9:55

Jezzie, leuke spulletjes gekocht dus smile

Wennes, positief is idd goed dan denk ik! Ja was jammer, maak je die doos open gebroken, maar morgen komt er een nieuwe. Hopen dat ze daar voorzichtig mee hebben gedaan.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  CCC di 12 jun 2012 - 10:33

Wennes: heb je een PM gestuurd smile Positief is dan toch dat je het juist hebt? Of word ik nou gek? Weet het even niet meer, maar ik ben volgens mij positief... Naja al met al zou ik me er niet druk om maken, het ziekenhuis waar jij loopt is aardig op de hoogte van alles als ze er zelf zo mee komen dus dan houden ze zich goed aan de protocollen.

Puggle: ja klopt, ben er vrij blanco in gegaan met het idee alles wat ze krijgt is mooi meegenomen ne probeer het wel en dan kan ik beslissen of het bij me past... Maar met oog op de allergieen van mijn vriend en zijn astma vind ik het toch wel erg belangrijk. Maar moet zeggen, heb ook genoeg momenten gehad dat ik dacht ik kap ermee, wat een gedoe, het past niet bij me ed. Ook omdat ik wat teleurgesteld was dat de productie niet echt goed op gang kwam. Maar wonder boven wonder, vanavond was ons meisje zelfs wat overvoed vermoed ik... Ze heeft behoorlijk wat teruggegeven van de bijvoeding... Dus daar zijn we mee gestopt. Heb nu ook echt gezien dat er melk uit mijn borsten komt, heeeeel apart kan ik je vertellen haha! Maar ben blij dat het nu wat lekkerder loopt, aanleggen is ook minder pijnlijk en mijn tepels krijgen blijkbaar wat eelt ofzo... Al heb ik nu wel even wat vragen over BV en ga denk ik ook maar eens een topic openen over voeden als je weggaat enzo... want vraag me nu even af, hoe ga ik dat allemaal doen enzo. Stom, maar had gedacht dat ik niet zou doorzetten ofzo, dus ook niet echt nagedacht hoe ik het precies zag.

Jezzie: leuk! Wat voor cursus doe je? Over cursussen gesproken, ik heb dus yoga gedaan en echt bizar... we hadden afgesproken elkaar te mailen als het kindje geboren is... dus de mails stromen nu binnen. Mailt een van die meiden, met een foto erbij... en echt zo bizar, maar is net onze kleine N. Dat kraampakket moet je idd maar niet teveel naar kijken, heeft geen nut er nu energie aan te besteden Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 11 253468018 Ik heb hem altijd netjes in de kast gehouden en de dag dat de bevalling begon heb ik maar eens even de doos gepakt haha!

Ik ga nu maar weer slapen, straks weer voeden... smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Wennes di 12 jun 2012 - 22:52

Jezzie, Goed geshopt dus!

Puggle, is de boom al binnen?

CCC, ik heb je pm gezien hoor, wat een dotje!

Zo, ik ben net terug van de vk uit het ziekenhuis.

Mijn bloeddruk was goed, 105/70. Ik gaf aan dat ik af en toe een
onbehaaglijk gevoel heb. Ik ben dan niet slap, niet duizelig, geen
hartkloppingen maar gewoon een algeheel soort tintelig en onrustig gevoel. De vk zei
dat als ik het had dat ik beter gelijk langs kan komen. Dan zouden ze
ook mijn bloeddruk kunnen controleren. Het kan namelijk zijn van de
weeenremmers omdat het een bloeddrukverlager is.

Tja dat is voor mij niet helemaal handig met dat ik zelf geen auto kan
rijden en ik B thuis heb. Dus ik moet het er maar gewoon mee doen.

Ze heeft naar het hartje geluisterd van de baby en deze was helemaal
goed. Ze voelde nog wel aan mijn buik en gaf aan dat ze deze erg groot
vindt voor de 33 weken die ik nu ben. Ze vroeg wanneer ik een groeiecho
had gehad, dit is ongeveer 3 a 4 of zelfs al 5 weken geleden volgens
mij. Het hoofdje voelde ook heel groot aan zei ze.

Over 2 weken moet ik weer naar mijn eigen gyn en dan krijg ik daarvoor
eerst nog een groeiecho. Kindje mag niet te groot zijn, anders past het
niet door mijn bekken.

De bacterie:

Deze zit dus alleen vaginaal, niet in de urine dus dat is heel fijn! Ik
had een aantal vragen en dat heeft ze nog met een gyn die dienst had
overlegd.

Wat ze gezegd heeft: als ik voor de 37 weken beval moet ik wel
antibiotica omdat het kindje nog vatbaarder is. Na de 37 weken hoeft dit
niet meer en mag ik gewoon thuis bevallen.

Ik zal een andere antibiotica dan normaal krijgen omdat ik voor amoxicciline
allergisch ben. Ze zou kijken of deze antibiotica invloed heeft op de
borstvoeding. Eigenlijk moet ik 4 tot 6 uur aan het infuus voordat ik
mag bevallen, maar waarschijnlijk zal dat niet haalbaar zijn voor mij.
Als ik voor de 37 weken beval dan komt de kinderarts naar ons kindje
kijken hoe hij het doet. Er worden geen standaard testen bij hem gedaan
om te kijken of hij besmet is. Het is bekijken of hij alert is, goed
drinkt, goede kleur heeft en geen koorts of ondertemperatuur zal
krijgen.

Al met al best positief dus!
Ik ben zo benieuwd wanneer ik zal bevallen, zal het voor of na de 37 weken zijn? Had ik maar een glazen bolletje om in te kijken.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 28 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 19 ... 28  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: