Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

meer als 3 jaar leeftijd verschil

+5
Mamsie
RYW
Dolphinne
Thunder
mauwmauw
9 plaatsers

Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  mauwmauw do 7 jun 2012 - 9:03

Wie heeft er meer als 3 jaar leeftijdsverschil tussen de kindjes?
was dit een bewuste keuze?
zoja,is het bevallen,of tegen gevallen(dan bedoel ik een baby en een kindje van minimaal 3 jaar oud)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  Thunder do 7 jun 2012 - 9:06

Ik!

De jongens schelen 3 jaar en 3 maanden. Was niet helemaal bewust, maar achteraf wel erg prettig.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  Dolphinne do 7 jun 2012 - 9:56

Hier zal dat wel zo zijn als er ooit een tweede komt. Maar dat zal ook nog wel even duren, eerst maar een man vinden haha.
Het lijkt mij wel prettig dat mijn zoontje al naar school gaat mocht er ooit een tweede komen. Dan heb je weer genoeg tijd voor een kleine baby.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  RYW do 7 jun 2012 - 10:06

Rataplan schreef:Ik!

De jongens schelen 3 jaar en 3 maanden. Was niet helemaal bewust, maar achteraf wel erg prettig.

Exact hetzelfde verschil hier, ook niet bewust maar ik vind het top. Mijn oudste kon al een beetje helpen met de verzorging van de jongste (luiers aangeven enzo) en was al over de jaloezie heen gegroeid, zegmaar. Ook kon hij zich al tijdens de zwagerschap vrij goed voorstellen wat er stond te gebeuren, had daardoor gelijk een klik met zijn broertje (nog steeds zijn ze twee handen op een buik) en ze hebben elkaar leuk kunnen stimuleren. De oudste wilde graag zijn broertje laten zien hoe alles moest en hem duwen op de schommel enzo, en de jongste wilde maar al te graag smile

Ik vind het leeftijdsverschil echt helemaal prima zo. Baby's heel kort op elkaar had ik zwaarder gevonden, denk ik.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  Mamsie do 7 jun 2012 - 10:12

Tussen mijn oudste 2 zit 2.5 jaar en tussen de 2e en 3e 4 jaar. Ik vind het alle 2 prettig. De oudste spelen meer met elkaar en het was ook weer fjn dat de oudste 2 naar school gingen toen de 3e er was.
3 jaar lijkt mij prima.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  Muus do 7 jun 2012 - 10:17

Ik heb dadelijk ruim 7,5 jaar ertussen zitten. Dit was ook niet bewust, alhoewel, als het een paar jaar geleden wel gelukt was had er ook 4 a 5 jaar tussen gezeten. Maar dat komt meer door mijn man waar ik toen pas een jaar mee samenwoonde.

Nu vind ik het wel fijn dat ik mijn dochter alles duidelijk kan uitleggen en zij me overal mee kan en wil helpen. Ze is erg zelfstandig. Maar voor elkaar was het leuker geweest als het leeftijdsverschil kleiner zou zijn geweest denk ik.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  Parisienne do 7 jun 2012 - 18:52

Als er hier een tweede kindje komt zal er ook een jaar of 3 á 4 aan leeftijdsverschil tussen zitten. Dit is bewust, omdat er nu even geen tweede kindje bij kan. Aan de ene kant vind ik het jammer, omdat ze dan minder leuk met elkaar kunnen spelen misschien. Aan de andere kant vind ik het fijn dat N. het bewuster mee zal maken dat ze een broertje/zusje gaat krijgen. Ze zal meer snappen, waarschijnlijk minder jaloers zijn, meer kunnen helpen, etc. Daarnaast vind ik het ook fijn dat zij waarschijnlijk al naar de basisschool gaat. Ik weet nu al dat een zwangerschap erg zwaar voor mij gaat zijn i.v.m. complicaties die ik sowieso zijn, dus het feit dat ik overdag dan geen rondlopende dreumes heb is alleen maar fijn. Als baby nummer 2 er dan is heb ik overdag ook weer veel tijd om enkel van hem/haar te genieten, zo kunnen we de aandacht goed verdelen. Nu genieten we de komende jaren nog even van alleen N., dat vind ik ook wel een fijne gedachte! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  Thunder do 7 jun 2012 - 19:07

RYW schreef:
Rataplan schreef:Ik!

De jongens schelen 3 jaar en 3 maanden. Was niet helemaal bewust, maar achteraf wel erg prettig.

Exact hetzelfde verschil hier, ook niet bewust maar ik vind het top. Mijn oudste kon al een beetje helpen met de verzorging van de jongste (luiers aangeven enzo) en was al over de jaloezie heen gegroeid, zegmaar. Ook kon hij zich al tijdens de zwagerschap vrij goed voorstellen wat er stond te gebeuren, had daardoor gelijk een klik met zijn broertje (nog steeds zijn ze twee handen op een buik) en ze hebben elkaar leuk kunnen stimuleren. De oudste wilde graag zijn broertje laten zien hoe alles moest en hem duwen op de schommel enzo, en de jongste wilde maar al te graag smile

Ik vind het leeftijdsverschil echt helemaal prima zo. Baby's heel kort op elkaar had ik zwaarder gevonden, denk ik.

En ik sluit me weer aan bij jouw antwoord smile. Ze spelen ook gewoon heel leuk samen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 19:16

Hier zal er straks ruim 3,5 jaar tussen zitten. Niet helemaal bewust, het duurde 12 maanden voor ik zwanger raakte. Maar ik zie er de voordelen wel van in. Jesper is nu al best zelfstandig, waardoor ik hem niet vaak hoef te tillen. Hij begrijpt best veel. Ik heb het idee dat ik hem straks heel bewust bij de dingen kan betrekken. Dat vind ik dan ook wel weer leuk. Ik ben blij dat ik ze allebei nog even thuis heb, maar ook dat onze oudste een half jaar later naar school zal gaan.

Het nadeel lijkt me wel dat je weer helemaal bij het begin begint. Nachtvoedingen, slecht slapen, weer in de luiers enz enz. Maar ja de voordelen wegen nu toch wel op tegen de nadelen meer als 3 jaar leeftijd verschil 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  Makamba do 7 jun 2012 - 20:21

Hier zit er ook een aantal jaar tussen als er ooit een tweede komt! Geen bewuste keuze, maar wel de samenloop van omstandigheden.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  mauwmauw vr 8 jun 2012 - 9:18

Bedankt voor jullie reactie's.Het zit zo dat wij per 1 oktober groter wonen en ruimte hebben voor een 2e kindje,echter kriebelt het bij niet echt,mijn vriend heeft te kennen gegeven dat hij in de toekomst wel graag een 2e kindje zou willen,alleen nu nog niet.Wat dus zal betekenen dat mocht er een 2e kindje komen onze zoon al zeker 3 jaar zal zijn,waarschijnlijk ouder.Zoals hier ook gezegd werd lijkt het me wel prettig als het 1e kindje wat zelfstandiger is,en je eventueel een beetje kan helpen met de baby.Maar wat me "moeilijk"lijkt is het feit dat de oudste dan al weer zo zelfstandig en je dan weer in de luiers zit,maar goed dit is natuurlijk ook maar even(een jaar of wat)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  Parisienne vr 8 jun 2012 - 9:33

Wij hebben trouwens ook nog gezegd dat we minimaal een jaar lang normaal hebben kunnen slapen voordat we weer overgaan naar de gebroken nachten Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  Stuiterbal vr 8 jun 2012 - 9:35

Mocht ooit mijn wens in vervulling gaan dan zal er ook een ruime leeftijdsverschil hier zijn.

Ook door een samenloop van omstandigheden. En als ik nu kijk naar mijn peuterpuber ben ik blij dat hij nu nog alleen is laughcry
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  mauwmauw vr 8 jun 2012 - 9:45

Parisienne schreef:Wij hebben trouwens ook nog gezegd dat we minimaal een jaar lang normaal hebben kunnen slapen voordat we weer overgaan naar de gebroken nachten Laughing
Ja dat kan ik me voorstellen,(gelukkig)hebben wij daar nooit echt last van gehad,hij sliep al vrij snel door (vanaf laatste fles rond een uur of 12 tot 6-7)maar in jullie geval me N kan ik me dat zeker voorstellen dat je eerst eens normaal wilt slapen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 10:02

Hier ook een verschil van 3 jaar. Geen bewuste keuze, soms loopt het leven zo. Maar achteraf vind ik het niet zo erg. Mijn oudste kan al veel zelf en is al uit de luiers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meer als 3 jaar leeftijd verschil Empty Re: meer als 3 jaar leeftijd verschil

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum