Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!!

3 plaatsers

Ga naar beneden

Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!! Empty Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!!

Bericht  PiP do 29 maa 2012 - 9:42

Las dit zojuist op onze prive Facebook, maar vind het zeker een topic waard:

---------
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/aanvragen_en_wijzigen/aanvragen/toeslag_2012_aanvragen
Tot wanneer kan ik een toeslag over 2012 aanvragen?


Wilt u kinderopvangtoeslag aanvragen? Doe dat dan zo snel mogelijk. Vraagt u deze toeslag aan wanneer uw kind al naar de kinderopvang gaat? Dan kunt u alleen nog kinderopvangtoeslag krijgen vanaf de maand waarin u de toeslag aanvraagt en voor de maand ervoor.

De andere toeslagen over 2012 kunt u aanvragen tot 1 september 2013. Soms hebt u langer de tijd. Bijvoorbeeld als u of uw partner uitstel heeft voor de aangifte inkomstenbelasting 2012. U hebt dan ook uitstel voor het aanvragen van een toeslag. U kunt dan nog een toeslag voor 2012 aanvragen tot de datum waarop uw uitstel afloopt.


Voorbeeld

U hebt uitstel gekregen voor de aangifte inkomstenbelasting 2012 tot 1 november 2013. Hierdoor krijgt u automatisch uitstel voor uw aanvraag zorgtoeslag tot 1 november 2013. Op 1 mei 2013 doet u aangifte inkomstenbelasting 2012. U kunt nog steeds tot 1 november 2013 zorgtoeslag aanvragen.

Twijfelt u of u nog op tijd bent met uw aanvraag? Vraag de toeslag dan toch aan. Wij beoordelen of uw aanvraag op tijd is.

----------

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt zo is, maar het komt toch echt van de site van de belasting zelf af.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!! Empty Re: Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!!

Bericht  Flower_L do 29 maa 2012 - 9:51

maar eigenlijk is dat ook heel logisch toch?

Bedoel, ik neem aan dat de meesten sowieso aanvragen alvorens kind daadwerkelijk naar kdv gaat. Je vraagt toch niet na half jaar pas kdv toeslag aan? Of lees ik het nu helemaal verkeerd?
Vind het niet zo vreemd eigenlijk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!! Empty Re: Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!!

Bericht  Twellie do 29 maa 2012 - 9:52

Er zijn denk ik mensen die het aan het eind van het jaar pas terug vragen over het hele jaar. Ik las hier pas nog op het forum dat iemand dat zo deed.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!! Empty Re: Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!!

Bericht  Flower_L do 29 maa 2012 - 9:54

Tuinstoel schreef:Er zijn denk ik mensen die het aan het eind van het jaar pas terug vragen over het hele jaar.



Ok, dat is natuurlijk ook mogelijk. Desalniettemin vind ik het best redelijk van de beldienst, alleen twijfel ik of het wel goed verkondigd wordt. Heb er niets over gehoord verder. Hoe zit dat dan met de rente? Is die zo aantrekkelijk om het later uit te laten keren?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!! Empty Re: Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!!

Bericht  PiP do 29 maa 2012 - 10:01

het heeft denk ik niks met rente te maken, volgens mij doet de bd daar ook niet aan.
Maar sommigen kunnen het in de maand missen, net als bijv. De hyp.renteaftrek of de ouder combinatiekorting en laten het pas aan het einde van het jaar uitbetalen als een soort van spaarpotje.
Dat zou dan een mooie domper zijn.

Vind het ook raar hoor, wou het eerst niet geloven, maar toch staat het er.
Het lijkt mij ook dat ze zoiets moeten aankondigen....

Gelukkig krijgen wij het wel per maand.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!! Empty Re: Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!!

Bericht  Twellie do 29 maa 2012 - 10:03

Ja heel gek inderdaad. Wij zouden trouwens binnen drie maanden of zo failliet zijn als we het niet per maand terug kregen :P .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!! Empty Re: Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!!

Bericht  PiP do 29 maa 2012 - 10:06

Tuinstoel schreef:Ja heel gek inderdaad. Wij zouden trouwens binnen drie maanden of zo failliet zijn als we het niet per maand terug kregen :P .
Wij ook, maar krijgen dan ook 700 in de maand, voor sommigen gaat het om veel minder.
De teruggaaf van de hypotheek kunnen wij ook niet missen, maar de ouder combinatiekorting wel.
Dat laatste nemen dus ook pas aan het einde van het jaar mee.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!! Empty Re: Let op: Kinderopvangtoeslag niet meer per jaar in 2012 !!!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum