Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bewegingen bij 2de kindje

+14
CCC
Lavendel
Tania
Annemie
Printje
Puggle
Poisongirl
Snoes
Paper Crown
M@niek
Makamba
Jazzlyn
loesje
Slakje
18 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Poisongirl di 5 jun 2012 - 22:55

Snoes schreef:Ik vind het ook heel raar dat je echt dan pas terechtkan. Hoe onbegripvol zijn de mensen daar aan de telefoon?

Misschien is het een idee om in Nederland naar een pretechobureau te gaan? (Ik weet niet of we die hier in België hebben namelijk). Het lijkt me wel heel belangrijk nu dat je weet hoever je bent.

+1. maar misschien is dat het verschil tussen Nederland en België, in België moet het in zieken huis/kliniek, bij ons kan je meestal gewoon naar vk en die zijn er meer dan ziekenhuizen denk ik.. Van een dergelijke wachtlijst bij ons heb ik in elk geval nog nooit gehoord...
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Snoes di 5 jun 2012 - 22:57

Ik woon ook in België en ga dus ook in België naar een ziekenhuis, maar ik moest toch echt niet zo lang wachten hoor. Ik heb zelf ook een hele tijd gewerkt op de poli gynaecologie, en als mensen belden voor een afspraak, vroeg ik gewoon hoever ze dachten te zijn en dan plande ik altijd standaard een echo in tussen 8 weken en 12 weken.

Maar als ik iemand aan de lijn had die het zelf niet goed wist, die net zo goed 6 als 10 weken kon zijn, dan kreeg die persoon binnen de 2 weken een echo hoor.

Edit: Ik vind dat dat gewoon ook niet kan, wachtlijsten voor zwangeren. Hallo, je bent NU zwanger, straks moet ze al bijna bevallen als ze haar 2de afspraak heeft.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Annemie di 5 jun 2012 - 23:01

Wat raar geregeld in Belgie... Ben blij dat ik er niet woon als je zo lang moet wachten op een echo en al helemaal als je misschien al wel langer zwanger bent.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 23:07

Wat raar geregeld zeg..lijkt me echt niet prettig voor je! Misschien inderdaad zoals hier geopperd wordt een pretecho laten maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Makamba di 5 jun 2012 - 23:10

Mijn huisarts kan trouwens ook inwendige echo's maken! Maar dat is ook bij lange na niet overal zo natuurlijk.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Snoes di 5 jun 2012 - 23:19

Slakje, ik zie dat je in M.echelen woont. Ikzelf ga naar een ziekenhuis in T.urnhout. Dat is zo'n 3 kwartiertjes rijden, maar dan kan je wel al véél eerder terecht. Ik zou echt voor proberen te zorgen dat je eerder een echo krijgt, dan maar niet in je eigen ziekenhuis, toch?

Als je wilt, wil ik je de gegevens van mijn ziekenhuis en (goede) gynaecologen wel PM'en hoor. Kan je daar eventueel naartoe bellen, kan je sowieso veel sneller terecht.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Slakje di 5 jun 2012 - 23:30

Ik zal eens kijken dat ik een pretecho kan regelen. Turnhout is nogal ver, en mijn vriend heeft deze maand zijn eindwerken en examens, dus niet al te veel tijd om zo ver te gaan rijden.

Bij Louise moest ik ook helemaal niet zo lang wachten. Toen had ik een afspraak op 12 weken geloof ik. Maar had toen een ongeval gehad waardoor ik rond 9w een echo had.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Snoes di 5 jun 2012 - 23:34

Is er verder in de buurt bij jullie geen ziekenhuis (buiten die je gebeld hebt) waar je heen kan?
Ik zou het echt niet pikken als ze mij zo laat pas een echo zouden geven. Ik zou dan zelfs sterk overwegen om gewoon te bellen dat ik bloedverlies heb ofzo angel

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Snoes di 5 jun 2012 - 23:35

Ik lees trouwens dat veel mensen uit M.echelen een pretecho laten maken bij een bureau in K.ortrijk. Is dat kortbij voor jou?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Slakje di 5 jun 2012 - 23:39

Nee, dat si echt suuuperver! Ik was net aan het kijken voor pretecho in de buurt van Antwerpen of Leuven. Maar vind niet echt iets.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Tania di 5 jun 2012 - 23:41

Slakje schreef:Ik zal eens kijken dat ik een pretecho kan regelen. Turnhout is nogal ver, en mijn vriend heeft deze maand zijn eindwerken en examens, dus niet al te veel tijd om zo ver te gaan rijden.

Bij Louise moest ik ook helemaal niet zo lang wachten. Toen had ik een afspraak op 12 weken geloof ik. Maar had toen een ongeval gehad waardoor ik rond 9w een echo had.

Het lijkt me toch dat je voor zoiets belangrijks wel een halve dag tijd kunt maken. Het gaat tenslotte om jullie kindje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Puggle di 5 jun 2012 - 23:42

Tania schreef:
Slakje schreef:Ik zal eens kijken dat ik een pretecho kan regelen. Turnhout is nogal ver, en mijn vriend heeft deze maand zijn eindwerken en examens, dus niet al te veel tijd om zo ver te gaan rijden.

Bij Louise moest ik ook helemaal niet zo lang wachten. Toen had ik een afspraak op 12 weken geloof ik. Maar had toen een ongeval gehad waardoor ik rond 9w een echo had.

Het lijkt me toch dat je voor zoiets belangrijks wel een halve dag tijd kunt maken. Het gaat tenslotte om jullie kindje.

Mee eens. Het lijkt een beetje alsof je ook niet echt wilt zeg maar sorry.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Slakje di 5 jun 2012 - 23:46

Nee, op dit moment gaat dat heel moeilijk.

Ik heb gebeld met een pretechobureau in Herselt. Ze namen niet op, dus heb even een berichtje ingesproken of ze me zouden willen terugbellen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Snoes di 5 jun 2012 - 23:49

Ligt H.erselt niet ook zo'n 40 minuutjes van M.echelen?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Slakje di 5 jun 2012 - 23:50

Zij kunnen ook thuis langskomen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 23:50

Tania schreef:

Het lijkt me toch dat je voor zoiets belangrijks wel een halve dag tijd kunt maken. Het gaat tenslotte om jullie kindje.
Ik zie de noodzaak eigenlijk niet zo. Ze is zwanger en misschien wel wat langer dan dat ze nu denkt. Helaas kan ze kennelijk niet eerder terecht, is dat zo'n ramp? Zwanger is zwanger, toch? Misschien heb ik ergens overheen gelezen hoor, maar ik zie de noodzaak gewoon niet zo. En dat ze nu meteen minder geïnteresseerd is omdat ze lang moet wachten vind ik ook een beetje een aparte wending. Maar zoals ik al zei, misschien heb ik iets gemist.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Paper Crown di 5 jun 2012 - 23:54

Soms is het kindje weken dood in je en dat wordt dan niet afgestoten.. zeker als je wat verder bent in je zwangerschap dan kan dat schadelijk zijn. En er zijn ook vaak missed abortions, dan groeit het vruchtzakje en denk je dat je zwanger bent en voel je je ook zwanger maar in feite komt er geen kindje.

Ik zou het wel heel belangrijk vinden om bepaalde dingen wel te weten voor ik mogelijk 15 ver ben.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Printje di 5 jun 2012 - 23:55

Ik snap het persoonlijk ook niet zo goed, een echo is nog geen 10 minuten daar kan je toch wel vrij voor krijgen. Ik zou ook om de redenen die ckc aangeeft niet zolang wachten. Bovendien zou ik knetternieuwsgierig zijn.

Maar goed iedereen is daar anders in natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Tania wo 6 jun 2012 - 0:04

Lieskuh schreef:
Tania schreef:

Het lijkt me toch dat je voor zoiets belangrijks wel een halve dag tijd kunt maken. Het gaat tenslotte om jullie kindje.
Ik zie de noodzaak eigenlijk niet zo. Ze is zwanger en misschien wel wat langer dan dat ze nu denkt. Helaas kan ze kennelijk niet eerder terecht, is dat zo'n ramp? Zwanger is zwanger, toch? Misschien heb ik ergens overheen gelezen hoor, maar ik zie de noodzaak gewoon niet zo. En dat ze nu meteen minder geïnteresseerd is omdat ze lang moet wachten vind ik ook een beetje een aparte wending. Maar zoals ik al zei, misschien heb ik iets gemist.

Buiten dat ik zelf gewoon graag zou willen weten of alles goed is en nog de keus zou willen hebben voor wel/geen nekplooimeting enz. zou ik het in dit geval ook belangrijk vinden om onder controle te zijn omdat ze dus waarschijnlijk zwanger is geworden twee maanden na de bevalling. Dat lijkt me vrij heftig voor je lichaam. Maar goed verder heb je wel gelijk en zullen er ook mensen zijn die het niet noodzakelijk vinden. Het blijft haar eigen keus natuurlijk. Alleen zou ik 'geen tijd' geen argument vinden als ik graag op controle wilde.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Slakje wo 6 jun 2012 - 0:20

Ja zeg hee, ik geraak daar wel niet op 1 2 3 he. Ik ben het hier nu echt meer dan beu.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Poisongirl wo 6 jun 2012 - 0:22

Ik snap je zin niet. Is dat een Belgische uitdrukking? Wat bedoel je daarmee? Nogmaals ik snap helemaal dat je je zorgen maakt en er zijn hier al veel tips gegeven...
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Lavendel wo 6 jun 2012 - 0:28

Poisongirl schreef:Ik snap je zin niet. Is dat een Belgische uitdrukking? Wat bedoel je daarmee? Nogmaals ik snap helemaal dat je je zorgen maakt en er zijn hier al veel tips gegeven...

Hoezo snap je die zin niet? Ze kan niet zo 1 2 3 ergens naar toe voor een echo en ze is het gezeik hier zat. Lijkt me niet zo moeilijk.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Paper Crown wo 6 jun 2012 - 0:30

Lavendel schreef:
Poisongirl schreef:Ik snap je zin niet. Is dat een Belgische uitdrukking? Wat bedoel je daarmee? Nogmaals ik snap helemaal dat je je zorgen maakt en er zijn hier al veel tips gegeven...

Hoezo snap je die zin niet? Ze kan niet zo 1 2 3 ergens naar toe voor een echo en ze is het gezeik hier zat. Lijkt me niet zo moeilijk.

Maar meiden proberen haar alleen maar te helpen..? Wat Tania zegt klopt, een nekplooi en combinatietest kan tussen de 11-14 weken, als jij met 15 weken aankomt is het te laat voor bepaalde onderzoeken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Lavendel wo 6 jun 2012 - 0:39

Oh daar gaat het me niet om, ik vind het een beetje flauw dat na het topic van gister nu weer gedaan wordt alsof iemand haar Belgische zinnen niet snapt. Het staat er krom maar er worden ook genoeg kromme 'Nederlandse' zinnen geschreven waarvan iedereen ook de bedoeling wel snapt.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Poisongirl wo 6 jun 2012 - 0:39

Slakje schreef:Ja zeg hee, ik geraak daar wel niet op 1 2 3 he. Ik ben het hier nu echt meer dan beu.

dat snapte ik niet, maar nu door de uitleg wel. Verder eens met CKC
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje - Pagina 2 Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum