Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bewegingen bij 2de kindje

+14
CCC
Lavendel
Tania
Annemie
Printje
Puggle
Poisongirl
Snoes
Paper Crown
M@niek
Makamba
Jazzlyn
loesje
Slakje
18 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Slakje di 5 jun 2012 - 21:17

Wanneer voel je die ongeveer? Volgens mij wel sneller dan bij een tweede kindje eh?

Nu zal ik waarschijnlijk weer wat vervelende reacties krijgen, maar goed. Vorige maand was ik niet zo erg ongesteld als normaal (dacht dat het kwam door de overblijvende hormonen van de zwangerschap ofzo), maar nu begint het wat te dansen in mijn hoofd dat het misschien innestelingsbloed kon zijn? Ik denk er nu aan omdat ik best veel last heb van mijn darmen. Maar soms zijn het volgens mij echt niet mijn darmen en voel net de baby bewegen (het voelt echt exact hetzelfde als Louise haar bewegingen in het begin).

Kan iemand mij geruststellen en zeggen dat ik idioot ben en dat het helemaal niet kan ofzo? Of heeft er iemand ervaring mee dat ze langer zwanger was dan zijzelf dacht?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  loesje di 5 jun 2012 - 21:19

6 weken en dan de baby al voelen is heel erg vroeg dat kan haast niet! of je voelt de baarmoeder maar dat kan alleen bij zeer onrustige darmen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Slakje di 5 jun 2012 - 21:21

Nee, ik zou het bij 6 weken inderdaad nog niet kunnen voelen, het lijkt er alleen echt zo extreem hard op. Ben wat ongerust.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Jazzlyn di 5 jun 2012 - 21:21

loesje schreef:6 weken en dan de baby al voelen is heel erg vroeg dat kan haast niet! of je voelt de baarmoeder maar dat kan alleen bij zeer onrustige darmen.

Laat dat 'haast niet' maar weg. Dat kan dus gewoon niet.. Met 10 weken oke, dan kan je wel eens kriebels voelen. Geen bewegingen.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Jazzlyn di 5 jun 2012 - 21:23

Slakje schreef:Nee, ik zou het bij 6 weken inderdaad nog niet kunnen voelen, het lijkt er alleen echt zo extreem hard op. Ben wat ongerust.

Rommelende darmen (lucht) lijkt heel erg op het baby voelen idee
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Makamba di 5 jun 2012 - 21:23

Slakje schreef:Wanneer voel je die ongeveer? Volgens mij wel sneller dan bij een tweede kindje eh?

Nu zal ik waarschijnlijk weer wat vervelende reacties krijgen, maar goed. Vorige maand was ik niet zo erg ongesteld als normaal (dacht dat het kwam door de overblijvende hormonen van de zwangerschap ofzo), maar nu begint het wat te dansen in mijn hoofd dat het misschien innestelingsbloed kon zijn? Ik denk er nu aan omdat ik best veel last heb van mijn darmen. Maar soms zijn het volgens mij echt niet mijn darmen en voel net de baby bewegen (het voelt echt exact hetzelfde als Louise haar bewegingen in het begin).

Kan iemand mij geruststellen en zeggen dat ik idioot ben en dat het helemaal niet kan ofzo? Of heeft er iemand ervaring mee dat ze langer zwanger was dan zijzelf dacht?

Als je zo begint wel ja! Erg jammer dat je zo reageert vanwege dat ene topic.

Maar goed om antwoord te geven op je vraag, je bent net iets langer dan 6 weken zwanger als het goed is dus dan kan het de baby echt nog niet zijn. Het zou wel heel goed kunnen dat je al langer zwanger bent dan je denkt en dus al een stuk verder bent.

Wanneer heb je een echo? Alleen dat kan natuurlijk uitsluitsel geven.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Slakje di 5 jun 2012 - 21:24

Oké, bij Louise had ik niet zoveel last van rommelende darmen, dus waarschijnlijk daarmee.


Ik heb pas 20 juli een afspraak bij de gyn. Heb me ook niet laten testen bij de dokter (gewoon kruidvattest gedaan en Clearblue)
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Makamba di 5 jun 2012 - 21:27

Slakje schreef:Oké, bij Louise had ik niet zoveel last van rommelende darmen, dus waarschijnlijk daarmee.


Ik heb pas 20 juli een afspraak bij de gyn. Heb me ook niet laten testen bij de dokter (gewoon kruidvattest gedaan en Clearblue)

Ooh, dat is nog een hele tijd! Kan me voorstellen dat dat behoorlijk verwarrend is dan. Die Clearblue test gaf aan 3+ dus het kan zijn dat je echt verder bent dan je denkt omdat je ook nog een menstruatie hebt gehad waarvan je niet zeker weet of het wel een menstruatie of een innestelingsbloeding is geweest.

Kun je echt niet eerder terecht bij vk ofzo? Anderhalve maand nogal een behoorlijke tijd.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  M@niek di 5 jun 2012 - 21:27

Met 6 weken kun je de baby echt nog niet voelen bewegen. De baby gaat rond 6 weken wel bewegen in je baarmoeder maar dat ik voor jou echt nog niet waar te nemen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Makamba di 5 jun 2012 - 21:28

Slakje schreef:Oké, bij Louise had ik niet zoveel last van rommelende darmen, dus waarschijnlijk daarmee.



Vergeet niet dat je nog niet zo heel lang geleden bent bevallen! Je lichaam is eigenlijk nog herstellende en je baarmoeder is bij een tweede zwangerschap sowieso sneller groter dus het kan goed zijn dat dat is wat je nu voelt.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Paper Crown di 5 jun 2012 - 21:32

Makamba schreef:
Slakje schreef:Oké, bij Louise had ik niet zoveel last van rommelende darmen, dus waarschijnlijk daarmee.



Vergeet niet dat je nog niet zo heel lang geleden bent bevallen! Je lichaam is eigenlijk nog herstellende en je baarmoeder is bij een tweede zwangerschap sowieso sneller groter dus het kan goed zijn dat dat is wat je nu voelt.

En daarbij, welke zwangerschap verloopt precies hetzelfde? Je kan de baby nog lang niet voelen met 6 weken. Sterker nog je baby is met 6 weken nog geen cm groot! Dus zijn beentjes/handjes zijn superklein!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Snoes di 5 jun 2012 - 21:34

Ik vind ook dat je pas redelijk laat een echo hebt, Slakje. Kan het niet eerder? Als je nu al minimaal 6/7 weken bent, ben je al 13/14 weken als je de eerste echo hebt, dat is wel erg laat, niet?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Slakje di 5 jun 2012 - 21:38

Ja, ik vond het ook nogal laat. Ik zal eens eventjes bellen of ik niet vroeger een afspraak kan krijgen, desnoods bij een andere gyn.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Slakje di 5 jun 2012 - 21:43

Onmogelijk. Het is babyboom in het ziekenhuis daar.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Poisongirl di 5 jun 2012 - 21:46

Ik weet niet hoe het in België is geregeld, maar kan je niet naar een vk om eerder een echo te laten maken?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Puggle di 5 jun 2012 - 21:52

Maar als het vorige maand geen ongesteldheid was dan ben je nu toch ongeveer 10 weken? Of denk ik nu verkeerd. Dat zou betekenen dat je rond 20 juli al 15 weken bent?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Poisongirl di 5 jun 2012 - 21:59

Puggle schreef:Maar als het vorige maand geen ongesteldheid was dan ben je nu toch ongeveer 10 weken? Of denk ik nu verkeerd. Dat zou betekenen dat je rond 20 juli al 15 weken bent?

Ja, inderdaad, dat lijkt me rijkelijk laat, helemaal omdat je niet zeker bent dat je laatste menstruatie daadwerkelijk een menstruatie was.... Kan je niet naar een ander ziekenhuis?In Nederland kan je je zorgverzekering bellen en vragen om wachtlijstbemiddeling, weet niet of dat in België ook kan?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Puggle di 5 jun 2012 - 22:01

Poisongirl schreef:
Puggle schreef:Maar als het vorige maand geen ongesteldheid was dan ben je nu toch ongeveer 10 weken? Of denk ik nu verkeerd. Dat zou betekenen dat je rond 20 juli al 15 weken bent?

Ja, inderdaad, dat lijkt me rijkelijk laat, helemaal omdat je niet zeker bent dat je laatste menstruatie daadwerkelijk een menstruatie was.... Kan je niet naar een ander ziekenhuis?In Nederland kan je je zorgverzekering bellen en vragen om wachtlijstbemiddeling, weet niet of dat in België ook kan?

Ik vind dit ook erg laat! Heb je dit ook aan de telefoon gezegd dan dat je misschien al 10 weken ongeveer bent nu?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Slakje di 5 jun 2012 - 22:02

Euh, geen idee.

Ik zal eens bellen naar een ander ziekenhuis, of de praktijk die is verbonden aan het andere ziekenhuis.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Poisongirl di 5 jun 2012 - 22:09

Ik zou de termijn in elk geval zsm willen weten als ik twijfelde over mijn laatste menstruatie! Laat je weten wat ze zeiden?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Makamba di 5 jun 2012 - 22:10

Slakje schreef:Euh, geen idee.

Ik zal eens bellen naar een ander ziekenhuis, of de praktijk die is verbonden aan het andere ziekenhuis.

En desnoods vragen of ze je willen bellen zodra er iemand af belt! Dan heb je nog geen garanties, maar wel meer kans dat je eerder terecht kunt dan nu het geval is.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Slakje di 5 jun 2012 - 22:25

Afspraak in die praktijk is ook pas tegen 17 juli, dus dat gaat ook niet, en in het andere ziekenhuis zou pas kunnen vanaf augustus. Ik had de situatie ook uitgelegd, en ik kon ook echt dan pas terecht. In het ziekenhuis van mijn voorkeur zeiden ze dat ik op de eerste afspraak best een lijstje maak van alle volgende afspraken zodat ik zeker ben.

Dan maar wachten. Wie weet maak ik me zorgen om niks.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Printje di 5 jun 2012 - 22:35

En alvast eens gewoon een pretecho laten maken dan. Dan weet je in ieder geval meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Puggle di 5 jun 2012 - 22:44

Ik vind dit eigelijk best wel raar... Dat je gewoon niet eerder mag komen. Ik heb dat nog nooit gehoord. Dat er echt helemaal geen gaatje is.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Snoes di 5 jun 2012 - 22:49

Ik vind het ook heel raar dat je echt dan pas terechtkan. Hoe onbegripvol zijn de mensen daar aan de telefoon?

Misschien is het een idee om in Nederland naar een pretechobureau te gaan? (Ik weet niet of we die hier in België hebben namelijk). Het lijkt me wel heel belangrijk nu dat je weet hoever je bent.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewegingen bij 2de kindje Empty Re: Bewegingen bij 2de kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum