Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding en zwangerschap

+2
loesje
Linda
6 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding en zwangerschap  Empty Borstvoeding en zwangerschap

Bericht  Linda zo 3 jun 2012 - 19:54

Wie heeft er hier ervaring met borstvoeding geven tijdens de zwangerschap?
Heb je nog lang melk gehad of was het vrij snel op?
Hoe reageerde je kindje? En hoe oud was hij/zij?
Is je kind de hele zwangerschap blijven drinken of gestopt?
Als je kind door is blijven drinken. Hoe beviel het tandemen? Hoe stond je daar zelf tegenover?
Heb je tegen de vk verteld dat je nog bv geeft? Hoe reageerde zij?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding en zwangerschap  Empty Re: Borstvoeding en zwangerschap

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 19:58

Ik heb nog tot vier maanden kunnen voeden. Hij liet toen 1 voeding vallen (ik geloof dat hij nog op 3 per dag zat maar begin nu te twijfelen kunnen er ook 4 geweest zijn) en toen liep het heel gauw terug en wilde hij zelf niet meer drinken. Hij was toen 13 maanden. Hij reageerde verder helemaal niet op de zwangerschap qua drinken, mijn productie liep in het begin niet terug, tot hij die voeding liet vallen dus. Mijn VK zei alleen dat ze het zelden zag dat iemand nog voedde tijdens de zwangerschap, en uberhaupt dat iemand langer dan een jaar voedde.

Gast
Gast

Bericht  loesje zo 3 jun 2012 - 20:12

ik hoorde van mijn buurvrouw dat heel veel kindje borstvoeding niet mee lekker vinden zodra je zwanger bent. Haar zoon werd er zelf ziek van.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aimee zo 3 jun 2012 - 23:38

loesje schreef:ik hoorde van mijn buurvrouw dat heel veel kindje borstvoeding niet mee lekker vinden zodra je zwanger bent. Haar zoon werd er zelf ziek van.

Lijkt me behoorlijk onwaarschijnlijk...

OT: Ik heb zelf nog geen ervaring, maar heb wel wat links voor je gevonden:
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/zw-bv/ervaring1.html
http://www.lalecheleague.nl/Oudere-baby-vast-voedsel-en-borstvoeding/Borstvoeding-geven-in-een-nieuwe-zwangerschap.html
http://forum.viva.nl/forum/Kinderen/Borstvoeding_tijdens_zwangerschap/list_messages/8667
http://www.ouders.nl/forum/lf00103.htm
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Roodkapje ma 4 jun 2012 - 1:58

Hier tot ongeveer 7 weken zwangerschap borstvoeding nog gegeven aan O. Ik merkte aan mijn terugloop van de bv dat ik zwanger was... test gedaan en positief.... Heb van alles geprobeerd om het nog te rekken, tussendoor meer kolven etc. maar werkte niet.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Darius ma 4 jun 2012 - 2:23

Pepijn heb ik nog een maand of twee kunnen voeden, daarna was het gewoon echt op. De zwangerschap heeft me helemaal droog gelegd. Borstvoeding en zwangerschap  561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Linda ma 4 jun 2012 - 3:13

Darius en roodkapje. Zijn jullie toen gestopt met het aanbieden of hadden jullie kindjes nog wel droog willen drinken?
Ik heb zo het vermoeden dat mijn dochter stug door zou drinken.

Arden, dat is mooi geleidelijk gegaan. Ik ben er zelf nog niet overuit wat ik van tandemen vind.

Loesje, de smaak kan inderdaad veranderen, maar er ziek van worden lijkt ook me ook overdreven.

Aimee, ik heb ook een beetje zitten surfen. Er bestaat zelfs een forum voor moeders die bv geven en zwanger willen worden of zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius ma 4 jun 2012 - 3:24

Toen Pepijn 9 maanden was en ik was toen 8 a 9 weken zwanger, begon het flink terug te lopen. Daarvoor heb ik proberen op te krikken, maar dat ging gewoon niet meer. Ik heb toen nog een tijdje eerst de borst gegeven en daarna een fles ( 's avonds) maar al vrij snel duurde het te lang voordat ik een tsr kreeg of dat er uberhaupt melk uitkwam, en was het drinken ook niet meer plezierig. P lag te krijsen om melk dus die kreeg al vrij snel een flesje melk. Een week of wat later weigerde hij ook de borst.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 3:45

Linda schreef:

Arden, dat is mooi geleidelijk gegaan. Ik ben er zelf nog niet overuit wat ik van tandemen vind.

Tot ik vier maanden zwanger was heb ik gevoed, niet tot de tweede vier maanden was. Ik heb dus niet getandemd, weet niet of je dat bedoelt maar ik lees nu terug wat ik schreef en dat zou je zo wel op kunnen vatten Wink
Het is niet heel geleidelijk gegaan, binnen een week nadat hij die voeding liet vallen was het klaar. Maar ik hield er wel rekening mee al en had ook besloten om verder niet de productie proberen te verhogen, als het zou stoppen was het goed.

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 4 jun 2012 - 5:33

Linda schreef:Wie heeft er hier ervaring met borstvoeding geven tijdens de zwangerschap? Ik
Heb je nog lang melk gehad of was het vrij snel op? Met 4 maanden liep het een heel eind terug.
Hoe reageerde je kindje? En hoe oud was hij/zij? Toen ik zwanger werd was Yara 1 jaar en 8 maanden. Zij heeft er nooit een probleem mee gehad dat het minder werd. Ze stopte gewoon eerder met drinken en zei dan 'op'.
Is je kind de hele zwangerschap blijven drinken of gestopt? Ze is zelf gestopt toen ik ongeveer 23 weken zwanger was.
Als je kind door is blijven drinken. Hoe beviel het tandemen? Hoe stond je daar zelf tegenover? nvt. Ik was wel blij dat Yara zelf stopte met drinken tijdens de zwangerschap want tandemen lijkt me heel zwaar. Als ze niet zelf gestopt was, had ik het overigens wel gedaan.
Heb je tegen de vk verteld dat je nog bv geeft? Hoe reageerde zij? Ja, ik heb het verteld, ze zei dat het geen probleem was maar dat ik wel zou moeten stoppen met voeden als ik vroegtijdige weeen zou krijgen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roodkapje ma 4 jun 2012 - 5:48

Droog drinken deed O. niet trouwens, die krijste van de honger en ik merkte zelf ook gewoon dat het ontzettend terug liep. We zijn toen overgegaan op halfvolle melk. Hij was toen 15mnd. Dus voor het helemaal op was, had hij er al flesjes bij. Ik wist dat het zo kon lopen en had daar van te voren al wel vrede mee. Als het goed was blijven gaan had ik niet gaan tandemvoeden. Ik vind dat echt te druk en wil graag alle aandacht voor het voeden dan bij de baby leggen. In een gezin van 4 kindjes moet je je aandacht als kind al veel delen, dus dat is dan even een mama-baby moment.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud