Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haarverven en afgeven op kleding!

+6
Puggle
Barbabella
Blond
loura
Ibbeltje
Caribbeanlover
10 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Haarverven en afgeven op kleding! - Pagina 3 Empty Re: Haarverven en afgeven op kleding!

Bericht  Caribbeanlover ma 4 jun 2012 - 20:32

Puggle schreef:Ik snap het probleem niet echt. Het is er nu toch bijna uit? Het is bijna helder zeg je. Ik verf het ook altijd donker en het duurt dan ook wel een aantal keer voor het water echt helder is. Maar ik heb niet echt het idee dat het afgeeft. Als het water nu bijna helemaal helder is bij je dan kan het echt niet meer zo erg afgeven op je kleding lijkt me. Tenzij je je haar gaat wrijven op je kleren ofzo.

Waarom snap je m'n ''probleem'' niet? Nee, het is er nog niet uit aangezien ik zeg dat het blijft afgeven. Het water lijkt helder, maar zodra ik het was is het schuim van de shampoo nog steeds grijs dwz dat het dus niet goed is uitgespoeld is ondanks dat ik het tig keer uitspoel en was.

Het geeft wel degelijk nog af aangezien ik een oud wit shirt heb aangedaan en dat duidelijk zag. Heb net allemaal nieuwe kleding gekocht dus wil ik zeker weten of het over is voordat ik die aan doe.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarverven en afgeven op kleding! - Pagina 3 Empty Re: Haarverven en afgeven op kleding!

Bericht  Caribbeanlover ma 4 jun 2012 - 20:33

Birgit schreef:Je kunt je haar toch in een knot draaien zodat het niet op je kleding valt? Als het handdoekdroog is drupt het ook niet meer dus probleempje opgelost zou ik zeggen.

Als ik het in een knot doe, dan droogt het niet en als ik die uitdoe hangt het haar toch weer op m'n rug. Dus het is daarmee helaas niet opgelost.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover ma 4 jun 2012 - 20:37

Maura schreef:Dat de kleur afgaf, heb ik vroeger weleens gehad. Vooral met de kleuren van Live (bestaat dat nog?) had ik er last van.

Maar heb je het nu twee keer achter elkaar gekleurd? Als het water helder is, of optisch helder, dan moet het goed zijn en niet afgeven.

Ik had 2 verpakkingen en de 1e erin gedaan en dat leek mij genoeg ondanks dat 2 werd aangeraden met m'n lengte. De 1e had ik 30 min. laten inwerken zoals moest en de 2e had ik al gemengd met het idee dat ik vandaag (heb zondag geverfd) het nogmaals zou doen, maar dan met de 2e.

Toen ik hier las dat je dat niet zolang kon bewaren als het al gemengd is (dacht dat die paar dgn niet veel uitmaakte, maar goed) heb ik daarna de 2e alsnog gebruikt en dat ook 30 min. laten inwerken.

De 1e heeft dus 1 uur ingewerkt ipv 30 min. Dus ik denk dat dat de oorzaak kan zijn dat het nog steeds afgeeft.

Snap dus niet waarom kapper het maar 2x wassen en dan men dit probleem niet heeft. Hoe vaak spoelen zij het?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover ma 4 jun 2012 - 20:41

isatje1980 schreef:Ik laat mijn haar altijd bij de kapper kleuren en de eerste paar keer wassen geeft het ook nog af.. zie ik aan de handdoek, gelukkig gebruik ik geen witte handdoeken ;)

Ik ook niet, donkerblauwe. Maar voordat het echt uit zichzelf droog is ben ik weer een even verder. Ik ga altijd met nat haar weg. Fohnen is slecht voor je haar, maar nu zie ik haast geen andere oplossing. Ik zal dus nadat ik het handdoekdroog heb gemaakt de haarcreme erin doen (ik gebruik geen gel oid) en dan fohnen wat het een droog effect/gezicht heeft.

Als ik na het fohnen pas die creme erin doe, dan is het weer vochtig en dus geeft het weer af.

Weet niet of het nut heeft of het voortaan bij de kapper te laten doen aangezien jij zegt dat het daarna ook blijft afgeven.

Is er niet een kappersforum waar je je ei kwijt kan? Zo ja, dan hoor ik dat graag.

Weet iemand een manier om het uit de kleding te krijgen of is dat onmogelijk?

Het nadeel is ook als ik het uit ga kammen is het een grote klittenbol wat ik anders nooit zo heb. Dacht dat die verf in samenwerking met bijgevoegde conditioner dat voor een groot deel zou moeten voorkomen en dat het zacht zou zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle ma 4 jun 2012 - 21:50

Dan zou ik het maar niet meer verven als ik jou was.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  minoessepoes ma 4 jun 2012 - 21:55

Misschien kan je voor nu even kijken voor iets beschermends voor je haar voor als je het fohnt zodat het minder slecht is (andrelon heat protector bijvoorbeeld). Dan is het fohnen tenminste een klein beetje minder schadelijk. En dan zul je het helaas waarschijnlijk een aantal keren moeten fohnen totdat het niet meer afgeeft.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caribbeanlover di 5 jun 2012 - 0:15

minoessepoes schreef:Misschien kan je voor nu even kijken voor iets beschermends voor je haar voor als je het fohnt zodat het minder slecht is (andrelon heat protector bijvoorbeeld). Dan is het fohnen tenminste een klein beetje minder schadelijk. En dan zul je het helaas waarschijnlijk een aantal keren moeten fohnen totdat het niet meer afgeeft.

Ik doe sowieso eerst wat in m'n haar anders als ik het na het fohnen doe dan is het weer vochtig en geeft het alsnog af denk ik.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  minoessepoes di 5 jun 2012 - 0:20

Wat ik zei is bescherming tegen de warme lucht van de fohn, dat moet je er inderdaad in doen voor het fohnen, zodat dat minder schadelijk is.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caribbeanlover di 5 jun 2012 - 1:17

Dat spul van Andrelon wat je noemde. Weet je of er zoiets iets van Hema eigenmerk, Kruidvat ed? Andrelon is op dieren getest nl.

Ik ga 2x per dag m'n haar wassen. S'Ochtends eerst wassen, inzepen en dan nog een keer wassen. S'Avonds was ik het ook 2x ik weet het anders ook niet meer wat te doen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: