VvE en machtiging afgeven
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
VvE en machtiging afgeven
De laatste paar maanden verbaas ik me over mijn (nieuwe) VvE. Zo hebben ze, zonder vergadering vooraf, besloten dat we een glazenwasser krijgen, dat er een container komt dat troep afvoert die oude bewoners hebben achtergelaten en nog meer dingen die geld kosten. Niets wordt overlegd, alles wordt maar gedaan en we krijgen daar achteraf schriftelijk bericht over.
Nu ben ik één van de weinigen (de enige als je de twee bestuursleden niet meetelt ) in mijn portiek die naar de ledenvergadering gaat en hebben de meeste bewoners een machtiging afgegeven, wat inhoudt dat ze met alles instemmen wat er wordt besloten. Houdt dat nu in dat, door hun machtiging, mijn stem al in zijn geheel niet meetelt? Omdat ze, het bestuur, ten alle tijden een meerderheid heeft, ook al is er geen vergadering geweest?
Nu ben ik één van de weinigen (de enige als je de twee bestuursleden niet meetelt ) in mijn portiek die naar de ledenvergadering gaat en hebben de meeste bewoners een machtiging afgegeven, wat inhoudt dat ze met alles instemmen wat er wordt besloten. Houdt dat nu in dat, door hun machtiging, mijn stem al in zijn geheel niet meetelt? Omdat ze, het bestuur, ten alle tijden een meerderheid heeft, ook al is er geen vergadering geweest?
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Re: VvE en machtiging afgeven
Niemand die het weet?
Nyx- Kletskop
Als er geen vergadering aan vooraf geweest is, is er sowieso geen stemming geweest, lijkt mij.
Gast- Gast
Het hangt er denk ik ook van af wat er afgesproken is. Moet er een 2/3e meerderheid zijn, de helft of moet het juist unaniem worden besloten...?
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Er moet een meerderheid zijn. Of dit de helft of 2/3 moet zijn is niet bepaald. Door de machtigingen, die zijn afgegeven door de bewoners, hebben ze altijd een meerderheid van stemmen in een vergadering. Ik heb menig stemming verloren. Maar goed, in een vergadering kan ik wel aangeven waarom ik iets niet zie zitten en houden ze rekening met bepaalde wensen. Dus in een vergadering verliezen vind ik nog niet zo erg.
Maar nu worden bepaalde dingen besloten buiten de vergadering. Zoals het opruimen van andermans troep. Prima dat we het doen, jammer dat het plompverloren in een brief wordt medegedeeld. Even als de glazenwasser. Ik was al 4.5 jaar mijn eigen ramen en nu wordt dat voor mij gedaan. Geheel onnodig vind ik. Maar hij stond er vanmorgen wel. De ramen van mijn voordeur te doen. Het begint inmiddels een principekwestie te worden. Ook al zijn mijn ramen nu mooi schoon.
Maar nu worden bepaalde dingen besloten buiten de vergadering. Zoals het opruimen van andermans troep. Prima dat we het doen, jammer dat het plompverloren in een brief wordt medegedeeld. Even als de glazenwasser. Ik was al 4.5 jaar mijn eigen ramen en nu wordt dat voor mij gedaan. Geheel onnodig vind ik. Maar hij stond er vanmorgen wel. De ramen van mijn voordeur te doen. Het begint inmiddels een principekwestie te worden. Ook al zijn mijn ramen nu mooi schoon.
Nyx- Kletskop
Gewoon nieuwsgierig: hoeveel moet je hier nu extra voor betalen?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef:Gewoon nieuwsgierig: hoeveel moet je hier nu extra voor betalen?
Helemaal niets tussen aanhalingstekens.
We zijn een jonge, maar rijke VvE. We leggen maandelijks 26 x 70 euro in. En qua onderhoud is hier al jaren niets meer gedaan (ook niet nodig). + de oude VvE heeft gesjoemeld met rekeningen. We hebben dus teveel in de kas. En in plaats van dat we eens iets terugkrijgen, zoals beloofd, gaan we het aan onzinnige dingen besteden; Zoals dus de glazenwasser en een container om andermans vuil weg te brengen.
In september wordt bekend wat de nieuwe maandbijdrage moet worden. Dan weet ik ook pas wat de glazenwasser en de schoonmaakster van een uurtje kost. Zal nooit veel zijn.
Nyx- Kletskop
Als er hier een machtiging wordt afgegeven kunnen ze zelf ja of nee invullen zeg maar. Je krijgt hier altijd van te voren een brief waarin in het kort beschreven staat waar de vergadering over gaat. Op je machtiging kan je dan aan kruisen of je het er mee eens bent of niet. Bijv. of de ramenwasser vaker moet komen, er een nieuw vloertje in de containerruimte gelegd mag worden enz
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Zo is het bij ons ook altijd gegaan. We kregen vooraf een brief met de agendapunten, een machtigingsformulier en een datum en tijd waarop we als bewoners uitgenodigd waren voor de ledenvergadering en tijdens de ledenvergadering werd er gestemd. Het lijkt nu bijna de omgekeerde wereld. Want de laatste brief was een uitnodiging voor een ledenvergadering, één agendapunt en vervolgens enkel mededelingen over dingen waar nooit tijdens een vergadering over is gesproken.
Ik denk dat ik onze beste beheerder binnenkort toch maar even moet bellen. Ik weet niet wat het is, maar ik voel me lichtelijk in de zeik genomen.
Ik denk dat ik onze beste beheerder binnenkort toch maar even moet bellen. Ik weet niet wat het is, maar ik voel me lichtelijk in de zeik genomen.
Nyx- Kletskop
Wil je dan dat die achtergebleven spullen tot het einde der dagen blijven liggen?
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
ellibre schreef:Wil je dan dat die achtergebleven spullen tot het einde der dagen blijven liggen?
Ze liggen mij niet in de weg.
Maar nee, daar gaat het niet om. Natuurlijk is het fijn dat het opgeruimd wordt en dat er een afrastering komt, zodat herhaling wordt uitgesloten. Ik vind het alleen jammer dat dit buiten een vergadering om is besloten. Het werd medegedeeld i.p.v. over gestemd. Uiteindelijk zou de uitkomst hetzelfde zijn, maar ik vind dat ze er te makkelijk mee omgaan.
Ik snap wel dat ze koppen met spijkers slaan buiten een vergadering om. De opkomst is belabberd. Maar ik kom wel altijd op een ledenvergadering en mijn stem wordt gewoon in zijn geheel al niet meegenomen.
Nyx- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: