Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Contract niet verlengd hoe lang van te voren

4 plaatsers

Ga naar beneden

Contract niet verlengd hoe lang van te voren  Empty Contract niet verlengd hoe lang van te voren

Bericht  Minx vr 30 sep 2011 - 9:27

Weet een van jullie hoe lang van te voren ze moeten melden dat een contract niet verlengd word?? Bij het werk van mijn broertje gaat zijn functie er uit dus heel logisch ze geven geen vaste contracten meer. Nu zou mijn broertje een vast contract moeten krijgen bij de volgende verlening. Nu kreeg hij vandaag een brief dat hij per 1 oktober geen verlening van zijn contract heeft. Mag dit zo maar

(ze gaan waarschijnlijk wel een oplossing zoeken omdat ze hem niet kwijt willen, maar dat is even een ander detail)
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract niet verlengd hoe lang van te voren  Empty Re: Contract niet verlengd hoe lang van te voren

Bericht  Gizmo vr 30 sep 2011 - 9:27

Dat mag inderdaad gewoon op de laatste dag, in het laatste uur nog... Helaas.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Contract niet verlengd hoe lang van te voren  Empty Re: Contract niet verlengd hoe lang van te voren

Bericht  Minx vr 30 sep 2011 - 9:32

en als iemand al voor de maand erna ingepland staat?? en een 0-uren contract heeft?

Laatst aangepast door Fairytale op vr 30 sep 2011 - 9:37; in totaal 1 keer bewerkt
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gizmo vr 30 sep 2011 - 9:37

Volgens mij wel ja.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 9:42

Gizmo schreef:Dat mag inderdaad gewoon op de laatste dag, in het laatste uur nog... Helaas.

Jup. Want een tijdelijk contract loopt van rechtswege af.

Ik heb het toevallig helemaal uitgezocht.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 9:43

Ow, en het maakt niet uit of je wel of niet ingepland staat. Als ze jou op de laatste dag laten weten dat het einde oefening is, dan is het ook einde contract.

Gast
Gast

Bericht  Minx vr 30 sep 2011 - 9:48

Ah ok, nou ja komt vast wel goed. Is alleen niet echt handig om het zo te doen. Ze willen hem in ieder geval niet kwijt. Ben blij dat ik al 8 jaar een vast contract heb daar anders zou ik wss hetzelfde probleem gehad hebben.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 9:56

Dat scheelt dan al een hele hoop. smile

In het verleden had ik een jaarcontract dat niet verlengd werd, maar waar ik wel in dienst bleef. Dus ik had een vastcontract, omdat zij hun administratie niet op orde hadden. Domweg heb ik daarna alsnog getekend voor een jaar, en toen konden ze van mij af. Dom, dom, dom van mij. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Jente10 vr 30 sep 2011 - 23:37

Klopt helaas inderdaad.. Heb er deze week ook mee te maken gehad en ben nu na volgende week ook werkloos. Het was dan maar een een bijbaan maar ik heb toch inkomen nodig om huur enz. te betalen. Had ook liever gehad dat ze het mij eerder verteld hadden zodat ik wat langer de tijd had gehad om iets anders te zoeken..
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Blond zo 2 okt 2011 - 3:24

Ja, helaas werkt dat wel zo. Vorig jaar kreeg ik ook 3 dagen voordat mijn jaarcontract afliep te horen dat ze mij vanwege de bezuinigingen geen vast contract konden aanbieden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: