Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tuigje voor peuter

+17
Mama Titty
Teddyaapje
snoezel
Printje
SparklingEyes
duckie
Thunder
Tania
_Nina
Jazzlyn
Darius
Flower_L
Annie24
Liadan
Sanne
Parisienne
loesje
21 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

tuigje voor peuter - Pagina 3 Empty Re: tuigje voor peuter

Bericht  SparklingEyes za 2 jun 2012 - 19:05

Ik krijg ook steeds deze reacties van mensen als ik vertel dat ik een armbandje heb met een elastiek eraan voor N. Maar het is heel simpel: ik kan niet hard rennen, zeker niet met de wagen bij me waar de jongste in zit. Maar ik wil ook dat N. zélf kan lopen.

Hij vind het helemaal niet erg, zeker als ik het aan de wagen vast maak.

Ik heb zelf vroeger ook een tuigje om gehad met een riempje die mijn ouders vast hielden. Voorkwam in ieder geval dat ik op de begraafplaats zou eindigen! En daarbij: ik heb het nooit als vervelend ervaren!

Dus .. TO... als je je daar prettig bij voelt, schaf een rugzakje met zo'n lijn aan of iets anders wat jou fijn lijkt en gebruik het gewoon. Wat een ander denkt, lekker laten gaan.

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 20:13

Eens met Rejoy. Meer kan ik er niet van maken.

Toen ik hoogzwanger was, had mijn zoon ook de neiging om er vandoor te gaan. Ik had toen ook wel een polsbandje aan de lijn willen hebben. Kon hij lekker rennen en hoefde ik toch niet bang te zijn dat hij onder een auto kwam oid. Ideaal

Gast
Gast

Bericht  Printje za 2 jun 2012 - 20:29

Ik neem altijd de buggy mee en hij loopt stukken zelf en stukken in de buggy. Ik kan daar al een hele tijd goede afspraakjes over maken met hem, hij gaat dan ook zonder mopperen in de buggy. Ik dacht eerst ook altijd aan zo'n koordje maar heb het tot nu toe niet hoeven kopen omdat het eigenlijk meestal best goed gaat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  snoezel za 2 jun 2012 - 20:45

Wat een ophef. Ik snap serieus het probleem niet van sommige mensen. Wat is er nou zo erg aan een lijntje? Overal zet je je kind in vast en is het helemaal geaccepteerd: De buggy, de kinderwagen, de kinderstoel? Waarom daar dan wel? Je kan je kind toch ook vertellen dat hij niet uit de kinderstoel mag klimmen? Hij moet dan toch ook maar leren luisteren...

Nee hoor, L luistert goed, loopt alleen niet graag aan de hand. Het is het karakter van haar en ik gun het haar ook om zelf de wereld te ontdekken. En ja, ze blijft 99 van de 100 keer ook gewoon netjes naast me lopen.. Maar ze zal maar ergens van schrikken ofzo, of weet ik het. Voor mijn gemoedsrust heeft ze in drukke gebieden dan een tuigje om. Gewoon voor dat extra "lijntje" met je kind.. Letterlijk en figuurlijk. Nee, vastzetten in de buggy is kindvriendelijk.... :O
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 4:04

Liadan schreef:

En verder is het totaal anders om dagelijks voor een groep 1,5jarigen te moeten zorgen dan om dagelijks voor je eigen 1,5jarige zorgen. Met een groep ga je een keer wandelen en verder ben je toch meestal op het kinderdagverblijf samen met een collega(ik neem even aan dat je daar werkt). Met je eigen kind ga je boodschappen doen, wandelen, naar de speeltuin, naar het ziekenhuis, naar de stad enz.

En bovendien reageren kinderen van een ander vaak heel anders op mensen dan je eigen kind.

Dat merk ik op mijn werk, maar ook bij mijn broer en zus. De jongste zoon van mijn broer, bijvoorbeeld, wil nog wel eens wat lacherig doen wanneer mijn broer of zijn vrouw hem iets opdraagt/verbiedt. Wanneer mijn eigen man, hun oom dus, er dan iets van zegt, weet het kereltje niet hoe snel hij zich moet gaan gedragen!

Ik begrijp zo'n tuigje wel. Niet om standaard te gebruiken, maar wel wanneer zich speciale situaties voordoen (gedrag, beperkingen)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 6:30

Hier geeft H. of een hand of ze gaat in de buggy. En dat gaat goed.
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat er ouders zijn die wél voor een lijntje/tuigje/rugzakje kiezen.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje zo 3 jun 2012 - 6:37

PrinsesBo schreef:Dat is ook wel zo, maar ik kan me herinneren dat ik een meisje van 9/10 was en zoiets voor het eerst zag. Ik vond dat er zo 'naar' uitzien, vergeet ik nooit meer.
Daarom zal ik er zelf nooit voor kiezen.

Mijn kind hoeft later nooit groente te eten...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 6:41

Teddyaapje schreef:
PrinsesBo schreef:Dat is ook wel zo, maar ik kan me herinneren dat ik een meisje van 9/10 was en zoiets voor het eerst zag. Ik vond dat er zo 'naar' uitzien, vergeet ik nooit meer.

lol!

Gast
Gast

Bericht  Sanne zo 3 jun 2012 - 6:45

TBIB schreef:
Teddyaapje schreef:

lol!

Haha, Teddyaapje, en ook geen kriebeltrui aan hè...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 6:47

Sanne schreef:
TBIB schreef:
Teddyaapje schreef:

lol!

Haha, Teddyaapje, en ook geen kriebeltrui aan hè...
En geen huiswerkt te maken.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 zo 3 jun 2012 - 6:53

En ik heb net een 2e !!!!! tuigje besteld voor Y. Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Mama Titty zo 3 jun 2012 - 7:06

Persoonlijk zou ik er ook niet voor kiezen voor tuigje, vind het ook erg naar om te zien, maar ieder eigen keus.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 7:08

Maar ziet het er juist niet naar uit omdat iedereen daar zo over denkt?
HEt daardoor eigenlijk een soort van "taboe" is?
Terwijl het gewoon een heel veilige optie is....

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 3 jun 2012 - 7:42

TBIB schreef:Maar ziet het er juist niet naar uit omdat iedereen daar zo over denkt?

Ja dat denk ik ook. Want je kind vastmaken in een kinderwagen/buggy/kinderstoel/autostoeltje vindt iedereen wel heel normaal.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mama Titty zo 3 jun 2012 - 7:44

Zal idd een taboe zijn en het idee geven dat het niet 'kan' het is nog niet echt ingeburgerd denk ik.
Je ziet het nog te weinig.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517

Bericht  Printje zo 3 jun 2012 - 7:47

Ik denk dat er ook een soort taboe op heerst omdat je het vrijwel niet ziet. Maar ja liever aan een tuigje als kwijt want ook dan heeft men zijn oordeel weer klaar. Er is altijd wel iets natuurlijk.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 7:49

Tania schreef:
TBIB schreef:Maar ziet het er juist niet naar uit omdat iedereen daar zo over denkt?

Ja dat denk ik ook. Want je kind vastmaken in een kinderwagen/buggy/kinderstoel/autostoeltje vindt iedereen wel heel normaal.

terwijl dit een veel grotere belemmering is w.b. bewegingsvrijheid!

Ik denk dat het vooral de associatie is met de hondenriem wat maakt dat mensen het niet vinden kunnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 7:53

Tuigjes zijn er al heel lang. 20 jaar geleden liep mijn buurtjongetje ook in de tuin rond aan zo'n ding. Vastgebonden aan een boom, trouwens, dat vind ik dan weer wat te ver gaan...

Maar wat ik zeggen wil: zou dat taboe ooit wel verdwijnen? Het tuigje heeft nog nooit echt een duidelijke come-out gehad.

Gast
Gast

Bericht  snoezel zo 3 jun 2012 - 8:17

Ik liep vroeger ook aan een tuigje... Dus ja, bestaat al heel lang (dus minstens 27jaar) en mijn moeder werd er ook altijd raar op aangekeken.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Makamba zo 3 jun 2012 - 8:40

Mama Titty schreef:Zal idd een taboe zijn en het idee geven dat het niet 'kan' het is nog niet echt ingeburgerd denk ik.
Je ziet het nog te weinig.

Dus omdat het nog niet helemaal ingeburgerd is, is het niet geoorloofd?? Ik vind het juist naar om zulke reacties te lezen. Natuurlijk mag je een mening hebben over iets, maar waarom moet dat altijd op zo'n manier zijn dat het lijkt alsof het abnormaal is (omdat de rest van de maatschappij het (nog) niet doet)?

Iedereen die zo'n tuigje gebruikt heeft daar zijn/haar redenen voor. Niemand heeft er last van verder, dus ik zie het probleem niet. En inderdaad, fijn als je besluit zo'n tuigje te kopen voor je kind omdat het bijv. een beperking heeft en mensen vinden dat tuigje naar. Je kind kwijt raken, dat is pas naar.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  PapillonRose zo 3 jun 2012 - 8:45

Een van mijn broertjes heeft ook een tijdje aan een polsbandje gelopen. Hij was enorm van het weglopen en heeft ADHD, mijn moeder kon hem geen seconde uit het oog verliezen. Omdat ze mij ook nog had, ging mijn broertje als we ergens naartoe gingen soms aan het polsbandje voor de veiligheid.

Ik gebruik nu niks voor A. van een polsbandje of tuigje, en denk het voorlopig ook niet nodig te hebben. Maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die het gebruiken. Liever een tuigje dan je kind kwijt vind ook ik. En ik sluit niet uit dat ik het in de toekomst wel ga gebruiken. Liever niet, maar dat geldt voor alle methoden van gedwongen vasthouden, vastzetten, etc. En als ik er dan goed over nadenk zou ik eerder voor een tuigje gaan zodat het kind nog enige bewegingsvrijheid heeft (lopen) dan vastzetten in een buggy waar het geen kant op kan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Tania zo 3 jun 2012 - 8:47

snoezel schreef:Ik liep vroeger ook aan een tuigje... Dus ja, bestaat al heel lang (dus minstens 27jaar) en mijn moeder werd er ook altijd raar op aangekeken.

Ja ik liep ook vaak aan een tuigje omdat ik blijkbaar graag wegliep. Ik heb er niks aan overgehouden, heb alsnog geleerd wat ongewenst gedrag is en ik neem het mijn ouders niet kwalijk Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 9:12

Ik zie het probleem niet zo.
Ik heb al meldt keren een ouder volledig in paniek zijn of hart kind zien zoeken, dat vind ik en rot gezicht.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M zo 3 jun 2012 - 20:25

Mama Titty schreef:Persoonlijk zou ik er ook niet voor kiezen voor tuigje, vind het ook erg naar om te zien, maar ieder eigen keus.

Persoonlijk vind ik het er heel naar uitzien om een kind een ambulance in te zien gaan met een grote hoofdwond omdat het onder een kermisattractie is gekomen. Al meerdere keren meegemaakt en dat blijft naar om te zien en het beeld achtervolgd je nog jaren... Wij geven de mensen met een tuigje/polsbandje/ugzakje altijd een complimentje

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 21:09

Er is geen ouder die denkt, heej leuk zo'n tuigje die gaan we een nemen. Er zit altijd een gedachte achter. Een vriendin van mij heeft er een en ik zou het in haar geval ook doen. Haar zoontje gaat altijd precies de andere kant op dan zij en uiteraard doet hij dat als mams even een seconde wegkijkt. Ze is hem ooit bij haar ouders kwijtgeraakt, hij was gewoon in de tuin aan het spelen met zijn nichtjes en neefjes. Hij was zo door een gat in de heg geklommen en erop uit getrokken. Hij kent totaal geen angst en netjes kijken bij het oversteken zit er als 2,5-jarig ventje ook nog niet in. Hij liep echt al honderden meters van huis toen ze hem vlak bij een 80km weg vonden. Ze is hem al een paar keer in winkels kwijtgeraakt en ga zo maar door. Tja, die kreeg van mij ook zo'n tuigje om. Liever dan dat er iets naars gebeurt met je kind.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: