wandelkoord / tuigje
+15
MissD
Sophiee
Barbabella
VeryCherry
SarahKey
Tania
Catwoman79
Susan
SparklingEyes
Annie24
Liadan
Star007
kwak
Floor
duckie
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
wandelkoord / tuigje
laatst zag ik tijdens het winkelen een moeder lopen met haar zoontje aan
een wandelkoord, ik vond het er eerst een beetje raar uitzien en ben er ook nog niet over uit wat ik er van vind eigenlijk.... Hpe denken jullie erover?
een wandelkoord, ik vond het er eerst een beetje raar uitzien en ben er ook nog niet over uit wat ik er van vind eigenlijk.... Hpe denken jullie erover?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: wandelkoord / tuigje
Ik zou het zelf niet snel doen met 1 kind, maar met meerdere kinderen kan ik het me zeker voorstellen en helemaal in drukke menigtes, je bent een kind zo kwijt.
Gast- Gast
Mijn schoonmoeder stelde dat ooit eens voor, ik vind dat echt helemaal niks. Krijg altijd zo'n gevoel van een hond aan de lijn.
Gast- Gast
Ik heb het vroeger wel eens gezien. Ik vind het er eigenlijk niet uitzien, maar goed ik kan me voorstellen dat het soms best handig is. Liever dan een tuigje denk ik als je kind kwijtraken. Maar of ik het zelf zou gebruiken.... daar kan ik geen antwoord op geven.
Gast- Gast
Mij lijkt het wel fijn/handig. Ik weet nu natuurlijk nog niet of ik het ook zou gebruiken voor onze zoon maar een vriendin van mij gebruikte het wel een tijdje voor haar zoon, hij rende constant overal de straat op (waar ze ook liepen, hij moest en zou de straat op rennen) uit veiligheid heeft hij toen zo'n tuigje om gekregen zodat hij niet onder een auto kon rennen. Nu na een paar maanden gaat het beter en loopt hij wel netjes met haar mee.
Mensen keken haar trouwens ook vreemd aan maar dat vond ze niet zo erg, ze vond het belangrijker dat hij niet onder een auto kwam.
Mensen keken haar trouwens ook vreemd aan maar dat vond ze niet zo erg, ze vond het belangrijker dat hij niet onder een auto kwam.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
haha ja idd, alleen wilde ik dat dan net weer niet noemenZelda schreef:Mijn schoonmoeder stelde dat ooit eens voor, ik vind dat echt helemaal niks. Krijg altijd zo'n gevoel van een hond aan de lijn.
Gast- Gast
ik zag van de week een moeder met haar zoontje aan z'n lijntje. Ze liep er alleen mee als of ze een hond aan het uitlaten was.
mijn broertje heeft vroeger wel een koord om gehad om zijn pols. Mijn moeder heeft 3 kinderen in 3 jaar gekregen en mijn broertje was een ster in weglopen en die was om de haverklap kwijt, hij was toen 2.
mijn broertje heeft vroeger wel een koord om gehad om zijn pols. Mijn moeder heeft 3 kinderen in 3 jaar gekregen en mijn broertje was een ster in weglopen en die was om de haverklap kwijt, hij was toen 2.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik vind het er erg raar uit zien. Ik begrijp wel dat mensen het doen als ze met veel kinderen ergens heen moeten, en er is maar 1 ouder bij.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik vind het er ook raar uit zien, maar dat komt vooral omdat je het bijna nooit ziet denk ik.
Bij mijn dochter heb ik het niet nodig, maar als onze zoon makkelijk wegloopt dan zou ik het zeker overwegen. Liever dit dan dat ik hem kwijt ben.
Bij mijn dochter heb ik het niet nodig, maar als onze zoon makkelijk wegloopt dan zou ik het zeker overwegen. Liever dit dan dat ik hem kwijt ben.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben hier een polsbandje liggen, en ook een rugzakje in de vorm van een kikker met een koord eraan. Ik heb een spierziekte aan mijn voeten waardoor ik moeilijk loop en rennen kan ik helemaal niet. Als mijn vriend er bij is, is het niet nodig, want dan kan die achter Y. aan. Maar als ik alleen ben kan ik Y. niet achterna als hij een sprintje trekt.
Voor mij is het dus een uitkomst
Voor mij is het dus een uitkomst
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik wil heel graag een polsbandje met elastiek voor mijn oudste gaan gebruiken, hij wil graag 'los' lopen, geen hand geven. Maar ja, ik de stad is dat niet handig en ik heb t natuurlijk in de wagen..
Ik vind er niks raars aan, maar dat komt omdat ik zelf vroeger ook in een tuigje heb gelopen. Ik wilde gewoon niet aan de hand en anders liep ik weg. Door het tuigje voelde het ( hoe raar ook) dat ik 'vrij' was...
Sja, zoals met zoveel dingen is dit heel persoonlijk denk ik..
Ik vind er niks raars aan, maar dat komt omdat ik zelf vroeger ook in een tuigje heb gelopen. Ik wilde gewoon niet aan de hand en anders liep ik weg. Door het tuigje voelde het ( hoe raar ook) dat ik 'vrij' was...
Sja, zoals met zoveel dingen is dit heel persoonlijk denk ik..
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
*
Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wij hebben er wel 1, maar niet gebruikt als we ergens zijn waar het druk is omdat we dan toch samen met ons zoontje gaan.
Maar ik heb een kind die heel snel verdwenen is. En op deze manier ben ik hem niet kwijt.
Ik heb het tot nu toe wel in de slee gebruikt.
Maar ik heb een kind die heel snel verdwenen is. En op deze manier ben ik hem niet kwijt.
Ik heb het tot nu toe wel in de slee gebruikt.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Ik zit er aan te denken er 1 aan te schaffen. Zoon heeft de neiging om de straat op te hollen als we gaan wandelen. Nu met dikke buik hol ik daar niet zo even achteraan en straks met baby ook niet schat ik zo in
Volgens mij had mijn moeder vroeger ook zo'n polsbandje voor mij. Ik heb er niks ergs aan over gehouden
Volgens mij had mijn moeder vroeger ook zo'n polsbandje voor mij. Ik heb er niks ergs aan over gehouden
Gast- Gast
Als L net zo beweeglijk, vrij, makkelijk weglopen of met iedereen meelopen -erig is als haar nichtje dan is de kans heel erg aanwezig dat ik een drukke menigte zij aan de pols gaat. Helemaal als er ooit een broer of zus is.
En Susan, ik snap jouw beweegredenen helemaal hoor, ik plak ook wel snel overal een stigma op maar probeer toch altijd verder te denken. Probeer het (zoals je al voortreffelijk doet) schijt aan de wereld te hebben, je doet precies wat voor e het prettigst is en daar kan ik alleen maar lof over uitspreken.
En Susan, ik snap jouw beweegredenen helemaal hoor, ik plak ook wel snel overal een stigma op maar probeer toch altijd verder te denken. Probeer het (zoals je al voortreffelijk doet) schijt aan de wereld te hebben, je doet precies wat voor e het prettigst is en daar kan ik alleen maar lof over uitspreken.
Gast- Gast
Susan, het zou mij werkelijk geen drol interesseren of mensen het raar vinden. Weet je wat nog raarder (? Is dat wel een woord?) is? Je kind onder de auto oid. Mensen hebben altijd een mening, of je het nou wel of niet doet.
Gast- Gast
Ik zou het ook gewoon doen Susan als dat voor jullie werkt. Ik zei nu wel dat ik het zelf niet snel zou doen met 1 kind maar dan ga ik uit van mijn situatie en mijn kinderen, ik zal ook niet snel denken dat het zielig is voor een kind, inderdaad weet je de reden niet en als dit voor jullie werkt, waarom niet. Maar ik kan me je gevoel wel voorstellen, lijkt me moeilijk om je er niks van aan te trekken.
Gast- Gast
Als mijn zoontje makkelijk weg zou lopen zou ik het wel overwegen. Hij loopt pas sinds een paar weken los mee met ons dus ik weet het nog niet precies. Gisteren in de Efteling bleef hij redelijk bij ons maar ik kan me voorstellen als het druk is dat ik hem zo kwijt ben als hij iets moois ziet waar hij naartoe wil.
Ik heb vroeger zelf heel vaak aan een tuigje gelopen omdat ik altijd wegliep. Dat vond ik prima, zo kon ik toch gewoon alleen lopen. Ik heb er verder geen trauma's aan overgehouden.
Ik heb vroeger zelf heel vaak aan een tuigje gelopen omdat ik altijd wegliep. Dat vond ik prima, zo kon ik toch gewoon alleen lopen. Ik heb er verder geen trauma's aan overgehouden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik zie ze ook wel eens en dan denk ik alleen maar: wat handig! vooral als je een kindje hebt wat wel zelf wil lopen/alles wil zien en toch een wegloper is. Of een dromer en zo niet doorheeft dat de rest al doorgelopen is.
Zou er zo 1 aanschaffen als dat handig is voor ons gezin.
Zou er zo 1 aanschaffen als dat handig is voor ons gezin.
Ik heb voor mijn zoontje een tuigje gebruikt op vakantie in Luxemburg. Hij was toen bijna 1 en zo snel weg. Voelde me er wel ongemakkelijk bij, en heb het niet zo vaak gedaan. Hij zat voornamelijk veel in de rugdrager, want we hebben heel veel van die wandeltochten gedaan.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Ik heb het op vakantie op het strand gebruikt. Vond het ideaal, zo kon hij toch lekker in het zand spelen zonder dat hij over vreemde mensen heen kroop
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Even een praktische vraag hierbij, is het handig als je ergens loopt met veel mensen om je heen? Struikelen anderen dan niet snel over je kind/het koord?
Dat rugzakje vind ik er wel leuk uit zien (heb even gegoogled want kende deze niet).
Dat rugzakje vind ik er wel leuk uit zien (heb even gegoogled want kende deze niet).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik kan trouwens ook niet rennen, dan kan ik daarna niet meer lopen. Dus ik ren alleen bij écht gevaar. N is toen hij 2.5 was de hele stad doorgerend en ik kon hem niet bijhouden. Toen heb ik de eerste de beste agent aangesproken en die is hem gaan zoeken. En net op het punt dat ik op instorten stond kwamen er twee meisjes met hem aan de hand aangelopen. Ze hadden hem gevonden aan de stadsring bij de bushalte. Ik heb staan janken als een malle. N was me kwijtgeraakt en wilde naar huis gaan, want in de speelgoedwinkel vond hij het niet meer leuk.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Susan schreef:Erg leuk altijd om al die oordelen te lezen over dat soort dingen...
Ezra kan absoluut nog niet zelf meelopen in de stad. We oefenen het wel op de camping, waar het rustig is, maar zelfs daar is het moeilijk, omdat hij erg impulsief en snel is. Hij zit dus nog vaak in de wagen, maar we hebben ook zo'n walk-o-long gekregen van mijn schoonmoeder, dat is dus ook een soort tuigje. Voor ons is dat echt een soort tussenstapje naar aan de hand meelopen. We gebruiken het nog niet echt veel omdat het nog niet altijd even makkelijk gaat, het kan goed gaan, maar hij kan ook een flinke woedeaanval krijgen als hij een kant op moet die hij niet op wil. Ik voel me dus vaak al onzeker als ik dat ding gebruik en dit soort oordelen, dat het er niet uitziet, dat het net is alsof je met een hondje loopt, et cetera, maken het niet echt beter. Nou ja, nu zit hij dan meestal nog in de wagen en ik weet dat heel veel mensen daar ook een uitgesproken oordeel over hebben: geen gezicht, zo'n groot kind in de wagen. Ik probeer me er niet teveel van aan te trekken, maar bij het lezen van dit soort topics denk ik wel: oh ja, oké...
Maar goed, om de vraag te beantwoorden: ik vind het niet belachelijk, en ik vind het ook niet alleen kunnen voor ouders die in hun eentje met meerdere kinderen lopen. Je weet nooit waarom mensen zo'n ding gebruiken.
Ondanks dat ik het wel een beetje een gek gezicht vind, kindjes aan zo'n tuigje zal ik de laatste zijn die iemand daarover raar gaat aankijken of oordelen over iemand. Ik krijg nou eenmaal een beetje een honden uitlaat idee erbij, maar dat komt ook waarschijnlijk omdat je het eigenlijk bijna nooit ziet. Ik weet niet of ik het zelf zou gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat als een ouder dat alleen als optie ziet, je het wel gaat gebruiken. Beter zo'n tuigje als je kind onder de auto ofzo.
Gast- Gast
Ik heb het vroeger zelf ook gehad. Als mijn dochter zo impulsief en snel ik als ik vroeger was, zou het zomaar kunnen dat we ook zo'n ding aaanschaffen als ze eenmaal kan lopen. Er zullen dan waarschijnlijk wel mensen zijn die ons aankijken, maar dat maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Gebruiken jullie een wandelkoord?
» tuigje in de kinderstoel
» tuigje kinderstoel
» Vraagje stokke tuigje
» tuigje voor peuter
» tuigje in de kinderstoel