Tijdelijk contract en zwanger worden
+22
Flip Fluitketel
Darius
Linnie1985
snoezel
yes1984
Sanne
Snoes
Muppetje
Jazzlyn
Thunder
Flower_L
Sophiee
CCC
Ugly Betty
Nana
Annemie
Slakje
mickey
Roodkapje
Printje
Dora
Linda
26 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Tijdelijk contract en zwanger worden
Hier was de kinderwens sterker dan de onzekerheid van een tijdelijk contract. Ik ben midden september bevallen en het contract is per 1 januari weer verlengd. Bij mij heeft het gelukkig geen consequenties gehad.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Ik ben een stresskip en de onzekerheid van geen vast contract zou mij veel onrust geven. Ik zou hier, als ik de keus zou hebben, dan ook niet voor kiezen. Ik heb hier ook bewust rekening mee gehouden. Bij l ben ik bij de organisatie gebleven omdat ik graag zwanger wilde worden en daar een vast contract had. Na mijn bevalling een andere baan gezocht en gevonden, met in mijn hoofd dat ik waarschijnlijk 1 of 2 tijdelijke contracten zou krijgen. Wij wilden altijd langere tijd tussen de kinderen laten... En natuurlijk kan er altijd wat mis gaan, maar die kans is niet heel groot. De kans dat je contract niet verlengd vind ik wel te groot. Voor mij persoonlijk. Ik zou die kans niet nemen.
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Wij zijn 30 december 2010 begonnen voor een kindje en toen had ik nog geen baan. Inmiddels heb ik een vast contract en ben ik van de 38 uur naar de 24 uur gegaan (ze mochten geen 38 uurs contracten meer geven) maar nu is het helemaal ideaal, nu er een kindje op komst is!
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:Ik sta daar dus totaal anders in dan jullie lees ik wel, ik zou zoiets nooit doen. Ook al heb je nooit zekerheid natuurlijk ikzelf zou het niet doen.
Grappig, want juist nu in het (basis)onderwijs is de situatie verschrikkelijk onzeker, ook al heb je een vaste aanstelling.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Printje schreef:Ik sta daar dus totaal anders in dan jullie lees ik wel, ik zou zoiets nooit doen. Ook al heb je nooit zekerheid natuurlijk ikzelf zou het niet doen.
Grappig, want juist nu in het (basis)onderwijs is de situatie verschrikkelijk onzeker, ook al heb je een vaste aanstelling.
Bij ons valt dat tot nu gelukkig reuze mee. Wij hebben daarnaast een continue leerlingenaantal i. Tegenstelling tot veel andere scholen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Anniejs Wat ik niet snapt je contract is niet verlengd in mei, maar je zit wel in de ziektewet heb ik je al meerdere malen zien schrijven de afgelopen periode. Je bent toch ontslagen bij je laatste werkgever of zit het allemaal weer anders in elkaar met uitkering/zwangerschap e.d.?
Ik hou ook wel van zekerheid en vind het fijn dat wij in deze tijd beide een vast contract hebben. Maar snapt dat dit in sommige branche's en situatie's niet haalbaar is en zou de situatie hier zo zijn dan zou dat denk ik onze kinderwens niet verhinderen.
Ik hou ook wel van zekerheid en vind het fijn dat wij in deze tijd beide een vast contract hebben. Maar snapt dat dit in sommige branche's en situatie's niet haalbaar is en zou de situatie hier zo zijn dan zou dat denk ik onze kinderwens niet verhinderen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Printje schreef:Darius schreef:Printje schreef:Ik sta daar dus totaal anders in dan jullie lees ik wel, ik zou zoiets nooit doen. Ook al heb je nooit zekerheid natuurlijk ikzelf zou het niet doen.
Bij ons valt dat tot nu gelukkig reuze mee. Wij hebben daarnaast een continue leerlingenaantal i. Tegenstelling tot veel andere scholen.
Hebben jullie een eigen bestuur of vallen er meerdere scholen onder dezelfde stichting?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Printje schreef:Darius schreef:Printje schreef:Ik sta daar dus totaal anders in dan jullie lees ik wel, ik zou zoiets nooit doen. Ook al heb je nooit zekerheid natuurlijk ikzelf zou het niet doen.
Hebben jullie een eigen bestuur of vallen er meerdere scholen onder dezelfde stichting?
Meerdere scholen maar ze kijken per school. Wij hebben altijd hetzelfde leerlingenaantal omdat we flinke wachtlijsten hebben.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik zit een beetje met dezelfde vraag...alleen werk ik dan voor een uitzendbureau. Ik zou eerst aankomende september weer beginnen met een deeltijd studie, maar we willen toch liever eerst voor een tweede gaan en dan volgend jaar beginnen met de studie. Ik werk nu 3 dagen in de week via een uitzendbureau. Ik vraag me alleen af of ik dan wel doorbetaald ga krijgen tijdens mijn verlof. Ik ga daar maandag achteraan bellen. Als ik de zekerheid heb dat dat zo is, dan gaan we er misschien wel voor. Super spannend!
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Julia, ik werk ook via het uitzendbureau. Ik werk een vast aantal uur per week. In mijn geval neemt randstad payroll de cao van mijn werkgever over. Dus ik zou gewoon verlof krijgen.
Ik ga trouwens nog wel ff navragen of ze ook de regels omtrent ouderschapsverlof overnemen, want dat zou dan 75% doorbetaald zijn, dat zou lekker zijn!
Ik ga trouwens nog wel ff navragen of ze ook de regels omtrent ouderschapsverlof overnemen, want dat zou dan 75% doorbetaald zijn, dat zou lekker zijn!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zijn met onze kinderwens begonnen toen ik nog een vast contract had bij de action.
Later ben ik twee keer van baan veranderd met elke keer een half jaar contract, maar onze kinderwens hebben we niet stop gezet. Gelukkig maar anders hadden we nog langer moeten wachten.
(wel getwijfeld toen hoor, zo van straks raak ik wel werkeloos? Naja dan heeft het zo moeten zijn..)
Siem is in februari geboren en heb nu vanaf juni een vast contract.
Later ben ik twee keer van baan veranderd met elke keer een half jaar contract, maar onze kinderwens hebben we niet stop gezet. Gelukkig maar anders hadden we nog langer moeten wachten.
(wel getwijfeld toen hoor, zo van straks raak ik wel werkeloos? Naja dan heeft het zo moeten zijn..)
Siem is in februari geboren en heb nu vanaf juni een vast contract.
Linda schreef:Bedankt voor jullie reacties.
De kriebels zijn nog niet zo hevig dat we het nu direct willen. Maar wat een aantal van jullie al zeggen, het kan nog best lang duren eer ik een vast contract krijg. Ik heb nu een jaarcontract via het uitzendbureau, als mijn contract verlengt wordt krijg ik waarschijnlijk wel gewoon een contract via mijn werkgever. Normaal gesproken kregen mensen daar altijd gelijk een vast contract, maar dat doen ze tegenwoordig niet meer. Dus dat zal dan weer een jaarcontract zijn.
Financieel gezien kunnen wij het niet redden met alleen mijn man z'n salaris, dus dat baart me wel wat zorgen. Ik heb dan wel recht op ww, maar dat is natuurlijk ook geen vetpot.
Geen vast contract zou mij niet tegenhouden, maar bovenstaande wel.
De banen liggen niet voor het oprapen, mocht je contract niet verlengd worden.
Wat dat betreft ben ik wel voorzichtig hoor. Maar 'je gevoel volgen' gaat bij mij niet altijd op.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Maar Lana, dat zou dan betekenen dat we nooit aan een tweede kunnen beginnen. Want dat we niet met 1 inkomen rond kunnen komen zal altijd zo blijven. Tenzij we de loterij winnen..
Linda- Ratel
Teigertje schreef:Je kunt wachten op een vast contract, maar zodra er een reorganisatie is kun je er nog zo uit liggen.
En stel je krijgt geen vast contract, je moet opnieuw solliciteren en je moet dan dus weer 3 jaar wachten tot je een vast contract hebt....
Ik denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft....
Dit is wat er bij mij is gebeurd. Ik heb een jaarcontract wat verlengd zou kunnen worden voor nog een jaar, maar dit is niet gebeurd. Het heeft niks met mijn zwangerschap en ziektewet te maken, maar puur de reorganisatie waardoor het niet verlengd gaat worden. Ben toch blij dat we er voor gegaan zijn, want je werk is vervangbaar, je leven/gezin niet.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Linda schreef:Maar Lana, dat zou dan betekenen dat we nooit aan een tweede kunnen beginnen. Want dat we niet met 1 inkomen rond kunnen komen zal altijd zo blijven. Tenzij we de loterij winnen..
Ja daar heb je wel gelijk in.
Maar ik bedoelde meer het vaste contract. Een vast contract geeft toch meer zekerheid dan een tijdelijk contract.
Ik zou dan wachten tot ik een vast contract zou hebben.
Zit dat er wel aan te komen?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik weet zeker dat m'n volgende contract geen vast contract zal zijn. Dat zal dan weer een jaarcontract zijn, waarschijnlijk gewoon bij m'n werkgever ipv nu via het uitzendbureau.
Maar ik weet dat allemaal nog niet zeker. Ik werk bij de politie en ik ben de enige in ons hele korps met mijn functie, het is een heel nieuwe functie die ik zelf vorm heb moeten geven. Aan de ene kant is dat een groot voordeel, ik ben de enige die exact weet hoe het werkt, maar aan de andere kant kan ik er wel zo uit liggen als de reorganisatie doorgaat. Voor al het niet executieve personeel is het een onzekere tijd.
Maar ik weet dat allemaal nog niet zeker. Ik werk bij de politie en ik ben de enige in ons hele korps met mijn functie, het is een heel nieuwe functie die ik zelf vorm heb moeten geven. Aan de ene kant is dat een groot voordeel, ik ben de enige die exact weet hoe het werkt, maar aan de andere kant kan ik er wel zo uit liggen als de reorganisatie doorgaat. Voor al het niet executieve personeel is het een onzekere tijd.
Linda- Ratel
Wennes, wat betreft je laatste zin heb je zeker gelijk! Ik ben normaal gesproken iemand die altijd alles op safe speelt. Maar dat zit er in deze tijd gewoonweg niet in.
Linda- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Contract tijdens zwanger worden
» zwanger (worden) en overgewicht
» Zwanger worden na keizersnede
» Zwanger worden na miskraam.
» zwanger worden na ks
» zwanger (worden) en overgewicht