De OV chipkaart is gewoon echt TE DUUR!
+14
Queen
Atelier Madame
Mizz_S
loura
Printje
Parisienne
Poubelle
Bimbam
SparklingEyes
SuperGrover
Annemoontje
girli
bolus26
Caribbeanlover
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: De OV chipkaart is gewoon echt TE DUUR!
Bij mij kost de heenweg 3 cent meer dan (exact dezelfde) terugweg.... zo voel je je wel in de zeik genomen, ook al is het maar 3 cent.
Queen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10
Ik vind t eigenlijk in mijn woonplaats met de bus reuze meevallen. Ik weer het niet precies maar volgens mij blijf ik onder een euro met een rit binnen m'n eigen woonplaats enkele reis, en voor twee euro nogwat enkele reis zit ik met de bus in Leiden. Ik heb juist het idee dat het met de strippenkaart duurder was. Heb geen rijbewijs, maar die chipkaart maakt we echt wel mobieler.
Gister heb ik zelfs gratis gereden, blijkbaar deed dat chipding het niet
Gister heb ik zelfs gratis gereden, blijkbaar deed dat chipding het niet
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Wellicht zou je ook eens moeten uitrekenen wat het voorheen kostte met de strippenkaart. Toen ik voor het eerst met de OVchip ging reizen had ik eigenlijk geen idee wat het kostte namelijk omdat je dat met de strippenkaart nooit echt zo direct meekreeg. Maar het scheelde toen nog maar 5 cent. Inmiddels zal het OV wel weer iets omhoog gegaan zijn maar wellicht was de rit al duur? Hoeveel strippen betaalde je vroeger voor deze reis?
Gast- Gast
In brabant had je de dagkaartjes, kosten maar €3. Heel de dag geldig
Er waren ook winkelkaartjes voor donderdagavond en zaterdag,kosten €1
Voor een normaal kaartje €1,60, 1 uur geldg
Met mijn ov kaart betaal ik voor diezelfde rit ( van huis naar de stad ) €1,90
Ben er niet echt blij mee.
psv-forever- Fluisteraar
- Aantal berichten : 237
Punten : 244
Registratiedatum : 18-11-10
psv-forever schreef:In brabant had je de dagkaartjes, kosten maar €3. Heel de dag geldig
Die 3 euro kaartjes is toch per rit?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik vind het Ov ook duur. Met de bus ga ik zelden, maar ik ga vaak met de trein. Nu scheelt het dat ik van de NS een kortingskaart kreeg toen ik mijn OV. Jaarabonnement moest stoppen, maar dan nog is het behoorlijk aan de prijs.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ibbeltje schreef:psv-forever schreef:In brabant had je de dagkaartjes, kosten maar €3. Heel de dag geldig
Ja nu wel sinds eind 2011. Dus moet je overtappen, heb je dikke pech. En zo ook voor de terugweg.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Ibbeltje schreef:psv-forever schreef:In brabant had je de dagkaartjes, kosten maar €3. Heel de dag geldig
nee, kon je de hele dag mee reizen
psv-forever- Fluisteraar
- Aantal berichten : 237
Punten : 244
Registratiedatum : 18-11-10
SuperGrover schreef:Ja, je ziet dat toch gewoon op het scherm? Als je uitcheckt, komt er te staan wat je rit gekost heeft en wat er nog op je kaart staat.
Dat zeg ik toch ook dat ik zag wat voor bedrag er stond.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
SparklingEyes schreef:Annemoontje schreef:Sunprincess schreef:Ik vind het ook vreselijk duur en voel me altijd genaaid.
+1 En in de spits betaal je nog meer tegenwoordig, niet normaal. Tis dat ik het niet voor het kiezen heb op het werk anders begon ik echt later met werken.
Ik snap echt niet hoe jullie daar bij komen.. Welke vervoerder hebben jullie ?
Ik pak vanaf mijn werk de bus naar het station, en ik ben standaard 1,31 kwijt. Soms minder, maar nooit meer. Heen overigens hetzelfde, hooguit minder dan de juiste ritprijs.
Als dit soort dingen gebeuren (in de spits meer moeten betalen, wat niet mag overigens..) dan moet je gewoon een account aanmaken bij OV chipkaart.nl en dan kun je bijhouden wat je transacties zijn ( met een persoonlijke kaart). Mochten ze dan in de spits voor hetzelfde ritje méér rekenen, moet je het gewoon declareren en desnoods de vervoerder melden bij een bepaalde organisatie (weet de naam even niet), dat ze dus steeds teveel vragen.
Wie zegt dat het niet mag dat klanten meer moeten betalen in de spits? Ik vind het ook niet kunnen mocht het waar zijn, maar ja je kan er toch niks aan doen.
Ik heb een anonieme dus een kan geen account aanmaken.
De vervoerder hier is GVU.
Caribbeanlover- Ratel
Loura, op een gegeven moment zullen de prijzen niet meer omhoog gaan, want dan betaal je op de duur € 100,00 voor een enkeltje onderhand ook al zijn wij er dan niet meer.
Pippa, dat van een auto kopen was een grapje, zie ook de smiley.
Zusje, ik moet ook naar de stad om het recht te laten trekken en dat kost ook geld. Dus als ik er niks op heb staan moet ik eerst ook nog eens naar de AH hier gaan om dat ding op te laden................heel nutteloos!
Ik heb het vandaag nagevraagd in de stad omdat ik daar toch moest ziin en het klopte wel zij die dame aan de hand van de uitdraai. Ze zei dat ik gister heen iets meer dan € 1,00 kwijt was en terug ook. Maar dan nog snap ik die bedragen niet die ik noemde. Dat is toch raar?!
Pippa, dat van een auto kopen was een grapje, zie ook de smiley.
Zusje, ik moet ook naar de stad om het recht te laten trekken en dat kost ook geld. Dus als ik er niks op heb staan moet ik eerst ook nog eens naar de AH hier gaan om dat ding op te laden................heel nutteloos!
Ik heb het vandaag nagevraagd in de stad omdat ik daar toch moest ziin en het klopte wel zij die dame aan de hand van de uitdraai. Ze zei dat ik gister heen iets meer dan € 1,00 kwijt was en terug ook. Maar dan nog snap ik die bedragen niet die ik noemde. Dat is toch raar?!
Caribbeanlover- Ratel
Atelier Madame schreef:@cbl: jij komt ook uit u.trecht toch? Hoe lang zit je in de bus? Ik betaal bijv vanaf de uithof maar centraal iets van 1.20 met korting, dus dat zal rond de 1.80 zonder korting zijn. Ben je al langs het g v u kantoor geweest? Zou sowieso echt een persoonlijke pagina aanmaken!
Klopt. In zit net geen 15 min. in de bus vanaf huis naar Utrecht CS. Ik ben vandag lang geweest, zie mijn reactie. Zo pagina kan ik niet aanmaken.
De dame zei ook dat het ligt aan de sateliet...............WTF?!:shock:
Dat het per km gaat is onzin gezien de prijsverschillen steeds, het is echt werkelijk waar te gek voor woorden!
Caribbeanlover- Ratel
Zusje schreef:Wellicht zou je ook eens moeten uitrekenen wat het voorheen kostte met de strippenkaart. Toen ik voor het eerst met de OVchip ging reizen had ik eigenlijk geen idee wat het kostte namelijk omdat je dat met de strippenkaart nooit echt zo direct meekreeg. Maar het scheelde toen nog maar 5 cent. Inmiddels zal het OV wel weer iets omhoog gegaan zijn maar wellicht was de rit al duur? Hoeveel strippen betaalde je vroeger voor deze reis?
Ik had eerst altijd een strippenkaart van 45 strippen, dus de langste en duurste. Door het bedrag van die kaart te delen door het aantal strippen kwam ik uit op zo € 0.43 ct per strip. Ik had er dan heen 2 nodig en terug ook 2 dus reken maar uit.
IK WIL DE STRIPPENKAART TERUG!!!....................................Sorry.
Een tijdje geleden had ik op zaterdag een winkelkaartje in de bus gekocht en had ik dat vandaag ook maar gedaan, dat is uiteindelijk goedkoper.
Caribbeanlover- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» OV-chipkaart nu écht gekraakt
» OV-chipkaart
» OV-Chipkaart
» OV-chipkaart
» OV chipkaart, hoe werkt dat?
» OV-chipkaart