Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

+9
PiP
Sneeuwwitje
juffie001
Mamsie
mama van Mila
PapillonRose
meisjesmama
Susan
Flemy
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) - Pagina 2 Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  shadow do 20 jan 2011 - 8:24

nora heeft laatst ook last gehad van het rs virus. Gelukkig dronk ze nog gewoon redelijk dus kon mee naar huis. Als je het niet vertrouwd gewoon naar de dokter!
Ik doe de temperatuur ook altijd rectaal. Bij volwassenen in het ziekenhuis doen ze tegenwoordig inderdaad via de oorthermometer maar hier op de nicu is het nog gewoon rectaal. (toch het betrouwbaarst)
Zoals al gezegd, wat vaseline op de top dat scheeld al. Wat ik wel merk is dat verschillende thermometers ook verschillende meettijden hebben. Ik heb hier een flexibele en die heeft echt maar heel even nodig en de andere thermometer doet er vrij lang over.

beterschap met je meisje en probeer je ook niet te gek te maken met het temperaturen

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) - Pagina 2 Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 9:04

Wat is het RS-Virus
Respiratoir Syncytieel Virus, kortweg RSV genoemd, is een veel voorkomend virus dat infecties van de luchtwegen (neus, keel, luchtpijp, longen) veroorzaakt.

Het is verwant aan het griepvirus. Het RSV heeft een sterk seizoensgebonden karakter, vanaf de herfst tot in april komt deze infectie voor.

Volwassenen krijgen meestal verkoudheidsverschijnselen, maar zuigelingen en jonge kinderen kunnen er behoorlijk ziek van worden. Afhankelijk van de ernst van de infectie lopen de klachten uiteen van neusverkoudheid tot een ernstige benauwdheid, waarvoor soms een ziekenhuisopname nodig is.

De symptomen van RSV
RSV veroorzaakt bij de meeste gezonde kinderen en volwassenen een mild ziektebeeld, dat veel lijkt op een gewone verkoudheid.

In het begin heeft het kind een beetje koorts, een loopneus, een verstopte neus, een lichte hoest, oorpijn en wil niet graag drinken. Meestal blijft het hierbij. Maar de symptomen kunnen verergeren.

Kinderen worden toenemend benauwd, kortademig en hoesten veel. Het kind kan gaan braken en slecht drinken, waardoor kans op uitputting en uitdroging ontstaat. In zeldzame gevallen kunnen, vooral baby’s onder de twee maanden, adem pauzes hebben.

De benauwdheid en/ of (dreigende) uitdroging kan zulke vormen aannemen dat een ziekenhuisopname nodig is.

Na de actieve infectie kunnen kinderen nog wel enkele weken blijven hoesten en soms wat kortademig zijn. Een eenmalige infectie met RSV biedt geen blijvende bescherming. Dit betekent dat het RSV hetzelfde seizoen of in de jaren hierna kan terugkomen, meestal in een mildere vorm.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) - Pagina 2 Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Parisienne do 20 jan 2011 - 11:27

Ik neem bij N. haar temperatuur ook rectaal op. Ik smeer, net als eerder werd gezegd, dan ook eerst wat vaseline tussen haar billetjes en breng daarna de thermometer in. Dat gaat dan minder stroef zegmaar.

Houd het inderdaad even in de gaten en als je het niet vertrouwd gewoon even naar de huisartsenpost bellen en gaan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) - Pagina 2 Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 20:34

Rectaal, al wordt hij al helemaal wild als ik zijn temperatuur op wil meten, dat gaat niet bepaald gemakkelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) - Pagina 2 Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Makamba do 20 jan 2011 - 21:16

Altijd rectaal.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) - Pagina 2 Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Flemy di 25 jan 2011 - 2:14

Even ter update; Fleur bleek toch RS te hebben en heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.
We vertrouwden het toch niet, ondanks dat de huisarts zei dat het geen RS was. Zaterdag naar de HAP geweest en die wilden ons naar huis sturen met een puffertje. Daar hebben we erop aangedrongen dat we naar een kinderarts wilden en dat kon toen gelukkig. Daar bleek het wel degelijk RS te zijn en moesten we dus blijven.
We zijn nu weer thuis, maar ze is er nog niet helemaal. Ze is niet meer benauwd, haar longen piepen niet meer, alleen veel hoesten en ze heeft vrijwel geen verhoging/koorts meer (we zijn nu 24 uur thuis, 1x verhoging gehad). Maar ze drinkt nog veel te weinig, kom op 500cc maximaal in 24 uur en ze zou voor haar gewicht 900 moeten.
We hebben het ziekenhuis gebeld en de kinderarts belt me nog terug hierover.

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) - Pagina 2 Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  PapillonRose di 25 jan 2011 - 2:21

Jeetje, dus toch? Goed dat jullie hebben aangedrongen bij de HAP, zo zie je maar weer dat het geen kwaad kan om naar je gevoel te luisteren. Fijn dat ze weer thuis is en hopelijk gaat ze gauw weer wat beter drinken! Sterkte en heeeel veel beterschap voor je meisje!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) - Pagina 2 Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 2:47

Aaaah arme meid. Ik snap nog steeds niet hoe de huisarts heeft kunnen zeggen dat het niet het rs virus was. Hoe weet hij dat ?
Daarvoor zou je toch echt een bloedtest en slijmvlies test moeten doen.
En als je kindje duidelijk de symptomen heeft zou ik dat sowieso al laten doen.

RS heerst altijd in de maanden met een R. Mijn manneke heeft het ook gehad met 6 maanden en is 2x opgenomen geweest op 1,5 week tijd. Echt helemaal niet leuk !
Daar werd aangehouden dat hij minimaal 500 cc binnen moet krijgen op 24 uur. Dus is denk dat die 500 cc wel al goed is. Ze moet nu nog wat beter worden om beter te drinken !

Goed dat jullie aangedrongen hebben ! Hopelijk is ze er snel boven op ! Beterschap

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) - Pagina 2 Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Flemy di 25 jan 2011 - 4:59

De kinderarts heeft me net terug gebeld en die zegt dat ze voor morgenochtend wel echt meer gedronken moet hebben, anders moeten we terug om haar na te laten kijken.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) - Pagina 2 Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 6:03

Nonnevot schreef:Daar werd aangehouden dat hij minimaal 500 cc binnen moet krijgen op 24 uur. Dus is denk dat die 500 cc wel al goed is.
Wij hadden zelfs een minimale intake van 250-300 cc. Ik vind 500 ook niet echt weinig voor een kindje van die leeftijd, hoeveel drinkt ze normaal op een dag? Het is ook niet veel natuurlijk maar dat komt als het goed is vanzelf weer als ze zich beter voelt.

Goed dat je hebt aangedrongen! Hier zei de HA ook dat het geen RS was destijds. Pas toen ik erachter kwam dat Tygo van 9400 gram afgevallen was naar 8840 werden ze erg snel. Hij is toen ook erg ziek geweest. RS is alleen aan te tonen middels een sneltest, dus een HA kan helemaal die conclusie niet trekken. Beterschap voor je meisje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) - Pagina 2 Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Flemy di 25 jan 2011 - 8:04

Nou wat raar dat de kinderarts dan tegen mij zegt dat ze veel te weinig drinkt!
Ik had het CB ook nog aan de lijn om de afspraak voor vaccinatie af te zeggen. Zij vroeg toen ook wat er was en hoe het ging en adviseerde me om meteen het ziekenhuis te bellen, aangezien ze echt veel te weinig binnen krijgt.

Oh ja ze drinkt normaal 900 tot 1000 cc op een dag. Vijf flessen van 180+6, die ze soms niet helemaal leeg dronk. Dat is dan wel nog maar sinds kort hoor, ze heeft een periode 180+6 gedronken, toen zakte ze weer naar 150+5 en sinds 2 weken voor ze ziek werd ofzo zat ze weer op die 180+6.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) - Pagina 2 Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum