Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

+9
PiP
Sneeuwwitje
juffie001
Mamsie
mama van Mila
PapillonRose
meisjesmama
Susan
Flemy
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Flemy wo 19 jan 2011 - 5:39

Hoe nemen jullie de temperatuur van je kind op? Rectaal of met een oorthermometer?

Mijn jongste is ziek en ik moet haar nu vaak temperaturen. Ten eerste doet het haar nu zeer doordat het zo vaak gedaan wordt, maar ik vind het ook onhandig omdat ik haar steeds moet uitkleden dan.

Een oorthermometer lijkt me handiger, maar is dat nu werkelijk net zo betrouwbaar?


Laatst aangepast door Flemy op di 25 jan 2011 - 2:14; in totaal 1 keer bewerkt
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 5:43

Rectaal omdat dat toch het betrouwbaarste is. Ik zou de thermometer met flexibele top van Braun aanschaffen, die is wel iets duurder, maar is veel sneller dan de meeste goedkopere thermometers, waardoor het een stuk minder belastend is voor je kind. Bovendien is die flexibele top ook prettig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  meisjesmama wo 19 jan 2011 - 5:43

Rectaal omdat dieh het meest betrouwbaar is.
Wat heeft je meisje? Beterschap.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 5:44

Altijd rectaal, dit is het betrouwbaarste.

Beterschap voor je meisje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  PapillonRose wo 19 jan 2011 - 6:06

Ik doe het ook altijd rectaal, vertrouw die oorthermometers voor geen meter! Had een keer koorts in het ene oor en normale temp in het andere oor, hoe vreemd!

En bij kleintjes hoor je dat rectaal alleen maar betrouwbaar is. Hier trouwens ook een thermometer met flexibele top, bevalt prima en is heel snel klaar.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 6:07

Ik doe het altijd rectaal, maar die van ons duurt heel lang voordat ie de temperatuur opgemeten heeft. Nu nog geen probleem voor haar, maar als ze wat ouder wordt denk ik wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  mama van Mila wo 19 jan 2011 - 6:12

Rectaal, wij hebben er 1 en die is binnen 15 seconde ofzo al klaar. Mila vindt het gelukkig nog steeds niet vervelend, vandaag al een x 5 getempt!
Oorthermeter vertrouw ik niet zo.

Oja en hij koste maar 2,50 ooit bij de aldi!

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Flemy wo 19 jan 2011 - 6:12

Zie je wel, dat vind ik dus ook.
Ik heb trouwens een thermometer met flexibele top en hij is wel erg snel, dat is dus al fijn.

Wat ze precies heeft weet ik niet, voor nu houden we het op erg verkouden. Er heerst aan alle kanten RS hier, dus misschien is dat het ook wel. Ze is erg benauwd, hoest veel, drinkt slecht en heeft verhoging. Nog geen koorts gelukkig.

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Mamsie wo 19 jan 2011 - 6:22

Bij RS hoeven ze geen koorst te hebben. Als je het niet vertrouwd naar de hap gaan hoor.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  juffie001 wo 19 jan 2011 - 8:01

wij hebben ze allebei. De oorthermometer gaf een tijd terug 38,4 aan. Ik vertrouwde het toch niet helemmaal en heb het met de andere thermometer gedaan en die gaf 40.7 aan dus een behoorlijk verschil.
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  PapillonRose wo 19 jan 2011 - 8:15

De oorthermometer is volgens mij minder betrouwbaar omdat je oor veel gevoeliger is voor warmte en kou dan rectaal gezien. Als je even op je oor hebt gelegen kan de temperatuur onterecht te hoog zijn, en als je buiten geweest bent bijvoorbeeld weer te koud.

Ook afgezien van dat soort dingen vertrouw ik die dingen niet, want als ik vroeger een meting deed dan lette ik er wel op dat ik niet bijvoorbeeld net op mijn oor gelegen had ofzo. En toch rare metingen, met meer dan een graad per oor verschil. Maar misschien spoorde mijn oorthermometer wel niet, geen idee, ik vertrouw ze doordoor in elk geval niet.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Sneeuwwitje wo 19 jan 2011 - 8:42



Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 6:04; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 8:44

Ik doe het altijd rectaal, maar de oudste heeft een traumaatje opgelopen met haar ontlastingproblemen, en wil dit dus absoluut niet meer hebben. Voor haar wil ik dus toch een oorthermometer aanschaffen.
Zat er net toevallig wat info over te zoeken op internet.

Voor mij blijft rectaal ook het betrouwbaarst, maar ja, je moet ook wat als je kind het echt niet wil hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  PiP wo 19 jan 2011 - 8:47

Wij hebben pas een oorthermometer aangeschaft, maar ik vertrouw dat ding voor geen meter...
Als we het bij ons zelf doen zit er soms wel een graad verschil in!

Ik heb er 1 van de Hema, deze meet in 5 tot 10 sec de temperatuur!
Eerst vertrouwde ik het niet omdat het zo snel ging en hebben we het een paar keer vergeleken met 1 die er langer over doet en meestal was het gelijk of 0.1 graden verschil.


PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Flip Fluitketel wo 19 jan 2011 - 11:20

Altijid rectaal, is ook het betrouwbaarste. Ze zeggen dat oorthermometers niet de juiste metingen aangeven en hierdoor niet betrouwbaar zijn.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 20:43

RS kan heel gevaarlijk zijn voor baby's dus ik zou daar zeker mee langs de huisarts gaan. Hier hebben ze er allebei voor in het ziekenhuis gelegen.

Verder precies wat de rest al zegt, rectaal is het betrouwbaarste. Je kunt een beetje sudocreme smeren vlak voordat je tempt, dan gaat de thermometer makkelijker naar binnen en doet het ook geen pijn. Beterschap voor je meisje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 20:45

Lieskuh schreef:RS kan heel gevaarlijk zijn voor baby's dus ik zou daar zeker mee langs de huisarts gaan. Hier hebben ze er allebei voor in het ziekenhuis gelegen.

Verder precies wat de rest al zegt, rectaal is het betrouwbaarste. Je kunt een beetje sudocreme smeren vlak voordat je tempt, dan gaat de thermometer makkelijker naar binnen en doet het ook geen pijn. Beterschap voor je meisje.

Dat laatste wou ik ook zeggen.
Hier ook altijd rectaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 21:20

Snoepy87 schreef:
Lieskuh schreef:RS kan heel gevaarlijk zijn voor baby's dus ik zou daar zeker mee langs de huisarts gaan. Hier hebben ze er allebei voor in het ziekenhuis gelegen.

Verder precies wat de rest al zegt, rectaal is het betrouwbaarste. Je kunt een beetje sudocreme smeren vlak voordat je tempt, dan gaat de thermometer makkelijker naar binnen en doet het ook geen pijn. Beterschap voor je meisje.

Dat laatste wou ik ook zeggen.
Hier ook altijd rectaal.

Sudocreme is juist wat stroef toch? Ik gebruik dan eerder vaseline.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 21:23

Nee dat gaat hel goed hoor smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Flemy wo 19 jan 2011 - 23:38

Maar in het ziekenhuis gebruiken ze wel weer oorthermometers.. scratch
Althans, in het ziekenhuis hier. Toen ik vorig jaar werd opgenomen, werd mijn temperatuur gemeten in mijn oor.
Mijn man vroeg toen ook of dit betrouwbaar was en toen kreeg hij als antwoord dat ze nu uit gaan van deze temperatuur en over bijvoorbeeld een uur weer meten en dan zo ook wel het verschil kunnen zien. Hmm mja..

Hoe dan ook houden wij het gewoon bij rectaal.

Wat betreft onze dochter, we zijn bij de huisarts geweest. Het is (nog) geen RS gelukkig, wel heeft ze dezelfde verschijnselen alleen is het nog niet erg genoeg zeg maar. We konden gelukkig dus wel weer naar huis en moeten nu goed op de signalen letten of het erger wordt. Ze drinkt nog steeds slecht, heeft 38,5 gemiddeld en is met een piepende ademhaling nog wel aardig benauwd. Maar even goed aankijken dus..
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 23:45

Ja dat viel mij ook op, dat ze in het ziekenhuis oorthermometers hebben, misschien zijn die wel veel geavanceerder of zo?

In elk geval beterschap voor je meisje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 1:39

Nee dat is juist weer frisser voor de vele mensen die dat ding te gebruiken krijgen én het is gewoon veel sneller en makkelijker. Je moet trouwens bij een oorthermometer altijd 0.2 tot 0.5 graden optellen. Dan is hij ongeveer hetzelfde als rectaal.

Heeft de huisarts je geen minimum intake afgesproken. Dus dat je bij moet houden hoeveel ze drinkt ivm uitdroging? Dat is misschien ook wel makkelijk om te weten. Ik zou het sowieso bijhouden, ook de plasluiers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Flemy do 20 jan 2011 - 1:44

Nee er is niets afgesproken verder. Hij zei alleen dat we haar goed in de gaten moesten houden, omdat bij zo'n kleintje in een halve dag al alles anders kan zijn. Maar ze heeft net toch 100cc binnen gekregen, dat is alweer heel wat dus. Wel nog verhoging, 37,8.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 4:13

Als die 100cc erin blijft zitten en ze drinkt elke fles zo'n hoeveelheid dan heeft ze gelukkig geen RS en droogt ze daarop niet uit. Gelukkig maar want die RS is echt heel vervelend voor die kleintjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Flemy do 20 jan 2011 - 4:46

Ik heb helemaal geen idee wat RS precies is eigenlijk. Ik heb wel informatie opgezocht toen ik erover hoorde, maar ik las alleen dat het lijkt op een 'gewone griep/verkoudheid'. Alleen dat baby's en jonge kinderen er gauw uitgedroogd van kunnen raken of zo benauwd dat ze in sommige gevallen naar het ziekenhuis moeten.

Ze heeft nu weer steeds boven de 38 graden, slaapt eigenlijk alleen maar naast de voedingen, maar ze drinkt goed. Ik denk dat het dus wel meevalt gelukkig.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.) Empty Re: Oorthermometer of rectaal? (Update over de RS.)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum