Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gewone thermometer of oorthermometer

+5
Makamba
Flip Fluitketel
Flower_L
L!ND@
nillis
9 plaatsers

Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  nillis ma 16 jan 2012 - 7:50

Wij gebruiken altijd de normale thermometer, maar ben benieuwd of er veel gebruik wordt gemaakt van een oorthermometer. We zitten er namelijk over na te denken om er één aan te schaffen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 7:51

oorthermometer is niet echt betrouwbaar. Kan zomaar een graad of vier verschil geven als je kindje net op het oortje dat je meet heeft gelegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 7:52

Ik heb een oorthermometer, die gebruik ik gewoon om ze af en toe te checken als ik het niet vertrouw of ze warm/ koud aanvoelen. Als die uitslag afwijkend is temp ik altijd even rectaal voor de zekerheid, maar dat wijkt vaak maar 0,1 graad af.
Ik temp wel altijd beide oortjes, als ze op 1 kant hebben gelegen een paar uur kan het wel verschillen vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  L!ND@ ma 16 jan 2012 - 7:52

Ik vertrouw dat niet zo, dus ik gebruik een normale thermometer.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Flower_L ma 16 jan 2012 - 7:54

L!ND@ schreef:Ik vertrouw dat niet zo, dus ik gebruik een normale thermometer.

Hier ook!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Flip Fluitketel ma 16 jan 2012 - 7:54

Oorthermometers zijn niet betrouwbaar. Rectaal is het betrouwbaarst, hier dus altijd een normale thermometer.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Makamba ma 16 jan 2012 - 7:56

Flower_L schreef:
L!ND@ schreef:Ik vertrouw dat niet zo, dus ik gebruik een normale thermometer.

Hier ook!

En hier ook!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Parisienne ma 16 jan 2012 - 7:56

Hier ook een gewone thermometer. Heb eens een oorthermometer geprobeerd bij N. maar zij vond het maar vreselijk zo'n ding in haar oor, kreeg met geen mogelijkheid op die manier haar temperatuur gemeten. Was blij dat ik hem toen nog niet gekocht had maar geleend had. Dat kan dus ook nog Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 8:00

Ik wil er ook één aanschaffen omdat ik dat met twee kinderen gewoon veel handiger vind. Nu moet uik moet ik met verschillende thermometers gebruiken en dat vind ik gewoon niet handig. Zeker als ze beiden ziek zijn vind ik het erg vervelend.
En ik las laatst weer dat het juist wel betrouwbaar is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 8:05

In het ziekenhuis wordt ook gewoon gemeten met een oorthermometer en dat doet de huisarts ook, dus hoe onbetrouwbaar kan het zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  nillis ma 16 jan 2012 - 8:09

Oke, ik vertrouw ook eigenlijk de rectale het meest, maar zie inderdaad in het ziekenhuis en bij de ha oorthermometers.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Gast ma 16 jan 2012 - 8:12

Wij werken ook met oorthermometers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Tania ma 16 jan 2012 - 8:15

Hier in het ziekenhuis en ook bij de HA willen ze altijd de temp weten die rectaal gemeten is (bij kindjes in ieder geval).
Op mijn werk hebben we wel een oorthermometer. Ik heb heel vaak zowel rectaal als met die oorthermometer gemeten en eigenlijk scheelde het nooit meer dan 0,2 graden. Alleen bij oorontsteking was de oorthermometer niet zo betrouwbaar. Misschien ligt het er ook nog aan welke je hebt (al hebben we op mijn werk een hele goedkope).

Ik doe het zelf bij J. altijd rectaal, gaat net zo snel en makkelijk als ik toch zijn luier moet verschonen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Susan ma 16 jan 2012 - 8:35

Wij hebben voor onszelf wel een oorthermometer, maar voor de kinderen vind ik dat te onbetrouwbaar.

Die koortsthermometers van Braun met zo'n turquoise flexibele top zijn trouwens heel fijn, je moet dan nog steeds wel rectaal meten, maar ze zijn heel snel en het topje is dus flexibel. We hebben ook een keer een thermometer met flexibele top van Nuby gehad, maar die piepte continu zonder reden (zelfs nog in de verpakking) dus daar werden we helemaal gek van.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Tania ma 16 jan 2012 - 8:47

Susan schreef:Wij hebben voor onszelf wel een oorthermometer, maar voor de kinderen vind ik dat te onbetrouwbaar.

Die koortsthermometers van Braun met zo'n turquoise flexibele top zijn trouwens heel fijn, je moet dan nog steeds wel rectaal meten, maar ze zijn heel snel en het topje is dus flexibel. We hebben ook een keer een thermometer met flexibele top van Nuby gehad, maar die piepte continu zonder reden (zelfs nog in de verpakking) dus daar werden we helemaal gek van.

Dat is ook fijn als je je kindje na uren eindelijk in slaap hebt en dat ding begint opeens te piepen laughcry

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Susan ma 16 jan 2012 - 8:49

Tania schreef:
Susan schreef:Wij hebben voor onszelf wel een oorthermometer, maar voor de kinderen vind ik dat te onbetrouwbaar.

Die koortsthermometers van Braun met zo'n turquoise flexibele top zijn trouwens heel fijn, je moet dan nog steeds wel rectaal meten, maar ze zijn heel snel en het topje is dus flexibel. We hebben ook een keer een thermometer met flexibele top van Nuby gehad, maar die piepte continu zonder reden (zelfs nog in de verpakking) dus daar werden we helemaal gek van.

Dat is ook fijn als je je kindje na uren eindelijk in slaap hebt en dat ding begint opeens te piepen Gewone thermometer of oorthermometer 394967

Nou, hij lag gelukkig beneden in de keuken en niet in de slaapkamer bij de kinderen, maar we werden er zelf ook aardig gek van, we hebben 'm uiteindelijk zelfs ongebruikt weggegooid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  -Ieniemienie- ma 16 jan 2012 - 9:07

T rectaal. M ook altijd zo gedaan. Maar voor ons heb ik een oorthermometer. Vorige week was ze niet zo lekker en heb die tijd een keer geprobeerd. Die gaf aan dta ze 38.1 had. Daarna nog rectaal gemeten en was 38.5. Het is niet heel precies. Maar om het even globaal te meten vind ik het prima. Het geeft igg veel minder strijd.
Ik heb wel in allebij de oortjes gemeten. Deze uitslag was wel redelijk hetzelfde per oor.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewone thermometer of oorthermometer Empty Re: Gewone thermometer of oorthermometer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum