Huis laten afkoelen
+16
Pompoen
Rush
Floor
Snoes
Leine
Beachgirl
Printje
mama1984
Jerry
Dennenappel
SarahKey
Ibbeltje
Sarah1985
Rovine
Zora
Parisienne
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Huis laten afkoelen
Hoeveel graden is het in jullie huis? En hoe zorgen jullie ervoor dat je 's nachts in een beetje draaglijke temperatuur kunt slapen?
Bij ons is het rond de 28 graden overdag. 's Avonds wil ik alles tegen elkaar openzetten, maar we hebben maar aan 1 kant van het huis horren. Aan de voorkant durf ik 's avonds het raam dus niet lang open te houden in verband met muggen. Hoe doen jullie dit?
Bij ons is het rond de 28 graden overdag. 's Avonds wil ik alles tegen elkaar openzetten, maar we hebben maar aan 1 kant van het huis horren. Aan de voorkant durf ik 's avonds het raam dus niet lang open te houden in verband met muggen. Hoe doen jullie dit?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Huis laten afkoelen
Ik heb hier nog geen mug gezien, dus ik zet alles open. Heb je daadwerkelijk muggen gezien?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
35 graden in de slaapkamer.
Mijn plan is om te gaan douchen en dan meteen, zonder nog te bewegen in bed gaan liggen. Want van bewegen krijg ik het warm. Luchten wordt hem niet vandaag, tegen de tijd dat ik naar bed ga staat de zon nog vol op mijn raam.
Mijn plan is om te gaan douchen en dan meteen, zonder nog te bewegen in bed gaan liggen. Want van bewegen krijg ik het warm. Luchten wordt hem niet vandaag, tegen de tijd dat ik naar bed ga staat de zon nog vol op mijn raam.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
onze slaapkamer is een hel momenteel 39 graden. We hebben alles dicht en savonds doen we alles open maar blijft maar warm. We hebben nu witte lakens voor het raam in de slaapkamer schijnt te helpen.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Het is hier vandaag afgekoeld van 27 graden naar 23,5 graden. En dat enkel door alles tegen elkaar open te zetten. Eerst had ik de voordeur en de balkondeur tegen elkaar openstaan, maar dat werd me iets te koud. Dus de voordeur dicht en de slaapkamerraam opengezet. Voordeel van een kleine ruimte, want het waait nu heerlijk door. En ik zorg er gewoon voor dat ik weinig licht in huis heb, als het donker wordt. Op twee verdwaalde vliegende mieren, weinig mugjes of vliegjes gezien.
Gast- Gast
Hier geen horren maar toch alles tegen elkaar open nu. Het was 30,5 graad, nu 28 dus het koelt al wel wat af.
Maar s avonds zijn hier wel muggen, ben al geprikt ook nog. Dus doe zo laat mogelijk een lamp aan en anders ramen en deuren weer dicht.
Maar s avonds zijn hier wel muggen, ben al geprikt ook nog. Dus doe zo laat mogelijk een lamp aan en anders ramen en deuren weer dicht.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
bij ons op de slaapkamer weet ik niet hoe warm het is, maar overdag houden we alles dicht en 's avonds even raam open.
Op siem's kamer is het rond de 26 graden en daar krijg ik het ook niet koeler als 24 graden. Kan ook moeilijk 's avonds luchten want hij slaapt na 19:00 uur. Dus meestal doe ik het raam even een uurtje ervoor open. De zon schijnt ook de hele dag op onze kamers, echt ellendig met een kleine baby.
Op siem's kamer is het rond de 26 graden en daar krijg ik het ook niet koeler als 24 graden. Kan ook moeilijk 's avonds luchten want hij slaapt na 19:00 uur. Dus meestal doe ik het raam even een uurtje ervoor open. De zon schijnt ook de hele dag op onze kamers, echt ellendig met een kleine baby.
Wat een hoge temperaturen bij jullie!
Hier is de woonkamer op zijn warmst 25 graden geweest. De gordijnen waar de zon op schijnt naar beneden houden scheelt al veel.
Boven weet ik de temperatuur niet, in ieder geval warmer. Helaas hier al veel muggen, waardoor ik niet veel tegen elkaar open zet.
Hier is de woonkamer op zijn warmst 25 graden geweest. De gordijnen waar de zon op schijnt naar beneden houden scheelt al veel.
Boven weet ik de temperatuur niet, in ieder geval warmer. Helaas hier al veel muggen, waardoor ik niet veel tegen elkaar open zet.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Je kunt ook een plant kopen die naar citroen ruikt en die voor je open raam zetten. Dan komen muggen ook minder graag binnen. (dit doe ik al een week en nog geen mug gezien, maar of dat aan die plant ligt, of aan dat ze afgelopen winter allemaal zijn doodgevroren, I don't know )
Edit: volgens mij is het een citroen-geranium
Edit: volgens mij is het een citroen-geranium
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Overdag zoveel mogelijk dicht en donker houden, dus alles gordijnen/ rolluiken omlaag.
En 's avonds alles tegen elkaar open zetten...
Wij slapen tijdelijk op zolder i.v.m. verbouwing, en daar is het echt super warm... Daar laat ik 's nachts ook heel de nacht het raam open...
En 's avonds alles tegen elkaar open zetten...
Wij slapen tijdelijk op zolder i.v.m. verbouwing, en daar is het echt super warm... Daar laat ik 's nachts ook heel de nacht het raam open...
mama1984- Zwijger
- Aantal berichten : 5
Punten : 9
Registratiedatum : 03-05-12
Hier beneden staan alle ramen tegen elkaar open, het waait hier heerlijk door en het is ook alweer flink afgekoeld. Boven is het nog wel warm, daar is het 27 graden. Het raam staat daar wel een stukje open, maar echt door laten tochten kan daar ook niet, omdat onze dochter op bed ligt.
Gast- Gast
Jeetje wat een temperaturen bij jullie zeg. Hier is het op het warmste 25 graden geweest beneden maar inmiddels staat alles open en is het ongeveer 23 gr. Ook boven is het nu 23 gr.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Rond de 20 graden, maar mijn huisje zit half onder de grond dus ik speel vals
Groot voordeel in de zomer... maar soms wel een nadeel in de winter.
Groot voordeel in de zomer... maar soms wel een nadeel in de winter.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Onder de grond? Wat grappig. Wat voor soort huis is dat dan?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Onder de grond? Wat grappig. Wat voor soort huis is dat dan?
Een souterrain... weet niet of je dat kent?
Het was hier sowieso niet warm vandaag, een graad of 15 met dank aan de zeedamp.
Laatst aangepast door Beachgirl_24 op ma 28 mei 2012 - 8:40; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Ik heb het idee dat het vanavond wat koeler is dan de afgelopen avonden, dus hopelijk koelt het binnen ook wat beter af.
Ik heb hier alleen een deur die ik open kan zetten, dus echt tochten kan niet. Overdag houd ik alles dicht en de gordijnen ervoor, 's avonds laat ik de deur zo lang mogelijk open en het licht uit.
Ik heb hier alleen een deur die ik open kan zetten, dus echt tochten kan niet. Overdag houd ik alles dicht en de gordijnen ervoor, 's avonds laat ik de deur zo lang mogelijk open en het licht uit.
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Het wordt hier niet zo warm, vandaag was 24 graden en dat is het warmst geweest. Ik heb in de woonkamer alles open gehad en nu is het 22 graden.
Gast- Gast
In onze woonkamer wordt het niet zo heel warm, maar wij houden de rolluiken overdag dicht met zulk weer. In de keuken is het wel erg warm, omdat daar de zon 's avonds continu schijnt. Boven is het ook warm, dus daar zetten we 's avonds alles tegen elkaar open. Wij hebben ook al last van muggen helaas.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Wij zetten 's avonds de grote dakramen open en de tuindeur, dan trekt het lekker door.
Gast- Gast
Beneden is het 26 graden nu, boven 29 (en op zolder nog warmer). Boven hebben we wel wat ramen open gehad met hor maar echt afkoelen doet het niet.
En muggen hebben we hier al genoeg gezien, zowel mijn man als ik en onze zoon zitten onder de muggenbulten.
En muggen hebben we hier al genoeg gezien, zowel mijn man als ik en onze zoon zitten onder de muggenbulten.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Het is hier gedaald tot 21,5 graden. Dus ik heb de slaapkamerraam maar weer dichtgedaan. Kreeg het koud.
Gast- Gast
Wij hebben wel muggen helaas. Wonen vlakbij een grote plas en bos. Ook hebben we veel bomen aan de voorkant van het huis en aan de achterkan ook veel bomen en bosjes (en verwaarloosde tuinen onder ons). Nu is het inmiddels afgekoeld met deze temperaturen In N.'s kamertje was het op z'n warmst 29 graden. Bij ons in de slaapkamer nog wel warmer, daar staat de zon tot zonsondergang op.
Parisienne- Ratel
En een hor voor je raam? Bij de Xenos kan je bijv. van die goedkope kopen die je zelf moet knippen en ik zit dan klittenband bij. Het kost niks en het werk super. Op mijn oude slaapkamer had ik die een en die zit er na 7 jaar nog op
Gast- Gast
We hebben bij de slaapkamer zo'n rol-hor en bij de balkondeur ook. Het probleem is alleen dat we aan de voorkant niks mogen plaatsen aan de buitenkant, een hor valt daar ook onder.
Parisienne- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
» Stelling: Van huis huis uit......
» CV aan laten leggen
» In of uit de zon laten spelen..
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
» Stelling: Van huis huis uit......
» CV aan laten leggen
» In of uit de zon laten spelen..
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: