Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderen bezig houden/ zelf spelen

+5
Parisienne
Filoria
Coco
Purpleflower
Stuiterbal
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Stuiterbal ma 28 mei 2012 - 1:05

Nee dat geloof ik dat het haast niet te doen is met een kind op je heen. Kan ik ook niet van hem verwachten dat hij zich rustig houd omdat ik in de boeken zit daar is hij veel te jong voor.
Dus dan uitwijken naar andere mogelijkheden.

Ja ik ben al sinds vorig jaar feb alleen staande mama helaas. Erg jammer aangezien mijn zoon net 1,5 jaar was. Maar de dingen lopen zoals ze moeten lopen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Printje ma 28 mei 2012 - 2:23

R kan erg goed alleen spelen, ik heb hem dit vanaf kleins af aan al proberen te leren. Ik vind het erg belangrijk dat hij zichzelf kan vermaken en niet altijd mama nodig heeft.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Parisienne ma 28 mei 2012 - 6:31

Printje schreef:R kan erg goed alleen spelen, ik heb hem dit vanaf kleins af aan al proberen te leren. Ik vind het erg belangrijk dat hij zichzelf kan vermaken en niet altijd mama nodig heeft.
Ik vraag me af in hoeverre je dat kan aanleren. Het ene kind kan het, het andere kind niet. Ik zou het ook fijn vinden als N. zich een half uur lang kan vermaken, maar zij kan/wil het gewoonweg niet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 6:43

Wat bij J hielp was gewoon bij hem zitten. Ik maakte dan bijv. een treinbaan en ging gewoon bij hem op de grond zitten met een boek of wat ik dan op dat moment ook wilde doen.

Ik heb hem ook echt zelf 'leren' spelen. Door steeds te zeggen: mama gaat even snel iets pakken, blijf maar zitten. En dat deed hij en zo bleef ik elke keer iets langer weg. Nu kan hij redelijk goed alleen spelen gelukkig, maar ik hoef nog steeds niet te verwachten dat hij zichzelf een uur lang vermaakt alleen...


Laatst aangepast door Jetje op ma 28 mei 2012 - 6:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Liadan ma 28 mei 2012 - 6:47

Parisienne schreef:
Printje schreef:R kan erg goed alleen spelen, ik heb hem dit vanaf kleins af aan al proberen te leren. Ik vind het erg belangrijk dat hij zichzelf kan vermaken en niet altijd mama nodig heeft.
Ik vraag me af in hoeverre je dat kan aanleren. Het ene kind kan het, het andere kind niet. Ik zou het ook fijn vinden als N. zich een half uur lang kan vermaken, maar zij kan/wil het gewoonweg niet.
Dat vraag ik me ook af. Yara kan zich slecht alleen vermaken, Kian kan zich wel goed alleen vermaken. Ik denk ook dat dat per kind gewoon verschillend is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 7:20

Yenthe kan zich ook heel goed vermaken alleenig, en soms zeg ik wel eens mama mee spelen? Nou dat wil ze soms echt niet hoor.:O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Printje ma 28 mei 2012 - 7:26

Ik denk wel dat je het ze deels kan aanleren om zelf te spelen. Zoals net omschreven werd, eerst erbij zitten en dan ging ik steeds wat langer weg. Ik vertel hem dat hij soms even alleen moet spelen omdat ik met de was bezig ben oid.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Liadan ma 28 mei 2012 - 7:33

Dat heeft bij Yara nooit gewerkt, zij stopt dan gewoon met spelen en loopt me achterna of gaat op de bank zitten wachten tot ik terug ben of ze gaat haar broertje vervelen. Helaas, ik zou het af en toe wel fijn vinden als ze zich wat langer zelf kan vermaken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Printje ma 28 mei 2012 - 7:34

Liadan, ik snap dat dat idd vervelend is voor je. Hier werkte mijn tactiek wel maar dat kan idd ook met zijn karakter te maken hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Liadan ma 28 mei 2012 - 7:36

Gelukkig heb ik nog een kind dat zichzelf wel kan vermaken, haha. En misschien als hij wat groter is, dat ze echt samen kunnen spelen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Printje ma 28 mei 2012 - 7:37

hahahaa misschien kan hij het zijn grotere zus wel leren idd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 8:03

zeggen dat ze (alleen) moet spelen werkt hier ook niet, hier moet ze uit zichzelf tot spelen komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen - Pagina 2 Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum