Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

+23
SarahKey
piene1983
Printje
Twellie
Slakje
Happydobby
Fiwen
teletascha
meisje
Sanne
Linda
kwak
Lejow
Floor
Mida4you
Parel
CCC
Liadan
Tiara
PiP
Coco
Flower_L
Tania
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Tania za 12 jan 2013 - 5:45

Hoe lang houden jullie kindjes het vol om zelf te spelen?

Mijn zoontje met een beetje geluk 5 minuten en dan komt hij tussendoor nog tien keer bij me.
Mijn dochter kan een hele ochtend of middag spelen, dan hoor je haar pas als ze honger heeft of moe is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Flower_L za 12 jan 2013 - 5:49

Hier is het bij alles 'samuh peluh' .... Heeeeel irritant soms.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Coco za 12 jan 2013 - 5:49

I kan echt uren alleen spelen als N hem met rust laat. Hij komt wel tussendoor voor een knuffel/kus. N kan totaal niet all een spelen, zodra ik niet samen met haar wat doe gaat ze tegen I lopen etterbakken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  PiP za 12 jan 2013 - 6:15

Dochter 1 a 2 uur, zoontje half uur.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Tiara za 12 jan 2013 - 6:16

Hier eigenlijk ook niet. Af en toe een minuutje of 2 misschien .
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 6:20

De oudste gerust een uurtje als ze zich fijn voelt. De jongste een half uurtje als ze zich goed voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Liadan za 12 jan 2013 - 6:20

Dochter kan bijna niet alleen spelen, ze wil altijd dat ik mee doe. Alleen als ze met water bij de gootsteen mag spelen kan ze een half uur zelf spelen. Als we naar een speeltuin gaan dan moet ik ook altijd overal mee naartoe, maar als er andere kinderen in de speeltuin zijn dan gaat ze daar naartoe en hoef ik niet mee te spelen.
Zoon kan een stuk beter alleen spelen, hij is zo een half uur aan 1 stuk ergens mee aan het spelen, komt dan even wat boekjes lezen en speelt daarna weer zelf. Ik heb opeens tijd voor mezelf overdag nu mijn dochter naar school gaat smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  CCC za 12 jan 2013 - 6:21

N. kan zich prima vermaken, ik hoor haar pas wanneer ze honger heeft en als ze erg moe is valt ze in slaap in de box of op het kleed.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Parel za 12 jan 2013 - 6:22

Hier max 20 minuten, en dat is echt sporadisch.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Mida4you za 12 jan 2013 - 6:37

Mijn dochter kan zich ook heel slecht zelf vermaken. Soms help ik haar op weg en dan loop ik weg en zegt ze 'samuh pele'. Als ik op de bank zit komt ze ook meestal met haar hele berg speelgoed bij mij zitten.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Floor za 12 jan 2013 - 7:38

Hij kan zich prima alleen vermaken, ik ben wel in dezelfde ruimte of de ruimte ernaast maar hij heeft mij niet echt nodig om te spelen. Meestal red hij zich wel een uur of 2 uur (met af en toe wat aandacht tussendoor of commentaar van mij als hij wat bedacht heeft wat niet mag).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Lejow za 12 jan 2013 - 7:40

B kan ook heel lang zelf spelen. Op de grond, of in de box.
Als ze moe wordt of honger heeft wordt ze jengelig.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  kwak za 12 jan 2013 - 7:43

geen idee, ik houd het niet bij.
het is wel zo als ik niet naast haar zit en me er niet mee bemoei kan ze alles zelf en zodra ik in de buurt kom dan begint ze te piepen en lukt niks.
Ze kan bijv. rustig een puzzel van 16 stukjes maken maar als ik er naast zit dan kan ze het opeens niet.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Linda za 12 jan 2013 - 7:48

Hier wisselt het heel erg. Soms kan ze rustig een uur alleen spelen, terwijl ze soms wilt dat ik er op een kussen bij kom zitten. Dan trekt ze me ook echt aan m'n handen mee.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Sanne za 12 jan 2013 - 7:53

Lejow schreef:B kan ook heel lang zelf spelen. Op de grond, of in de box.
Als ze moe wordt of honger heeft wordt ze jengelig.

Dit geldt ook voor H. Als ze niet moe is of honger heeft, is ze soms zo een uur aan het spelen op de grond. Als ze moe is, wil ze helemaal niets meer, alleen nog maar bij mij zijn.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  meisje za 12 jan 2013 - 8:16

S. kan zich niet goed alleen spelen. Ik moet altijd even mee doen. Soms heeft ze het ook gewoon nodig om wat opties aan te dragen wat ze kan gaan doen.
N. kan heel lang alleen spelen. Je zet haar ergens neer en ze vermaakt zichzelf.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  teletascha za 12 jan 2013 - 8:28

Hier is het wisselend. Ze wil sowieso alleen maar spelen als je in de buurt bent. Dus ze kan rustig een uur puzzelen als ze bij mij op schoot zit, zonder dat ik veel doe. Of als ik op de grond erbij ga zitten speelt ze een uur met duplo of little people. Maar als ik dan op sta om bijv de wasmachine te vullen, dan loopt ze gelijk mee.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Fiwen za 12 jan 2013 - 8:48

J kan heel goed alleen spelen, soms wel 1,5 tot 2 uur. Ze komt tussendoor wel even een knuffel of een kus brengen en vraagt soms of ik iets voor haar wil pakken. Vind het heerlijk om te zien hoe ze een heel eigen wereldje heeft als ze aan het spelen is.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Happydobby za 12 jan 2013 - 9:15

M. kan ook best even alleen spelen. soms hoor ik hem de hele ochtend niet, alleen een knuffel, een stukje fruit en drinken samen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Slakje za 12 jan 2013 - 9:40

Het valt te zien in wat voor bui ze is. Ze zit nu al heel lang in de periode dat ze mama/papa (liefst nog mama als ze thuis is) heel de tijd in de buurt wilt hebben. Meestal zit ik mee in de woonkamer terwijl ze speelt, dan komt ze wel tig keren bij mij. Maar als ik iets moet doen (koken, schoonmaken, ...) zet ik de TV ook aan, dan kan ze een beetje afwisselen. In de box wilt ze niet meer, dan krijst ze tot ze eruit is. Dat kan tot 3u duren dat ze dan krijst, daarna valt ze in slaap. Maar als de tv dan ook aanstaat, dan speelt ze, kijkt ze tussendoor 2 minuutjes TV, speelt ze verder, dan hoor ik haar wel een tijdje niet.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Tania za 12 jan 2013 - 9:47

J. is nu bij mijn ouders en M. is gewoon thuis en het verschil valt dan echt heel erg op. Met J. erbij is het de hele dag druk in huis en kunnen we niet even twee minuten zitten zonder dat hij wil dat we komen spelen (behalve als hij met de iphone mag spelen). M. heeft gewoon de hele dag gespeeld, komt af en toe even bij ons kijken of speelgoed laten zien wat ze gevonden heeft en dan gaat ze weer spelen. Het was opeens heel rustig in huis.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Twellie za 12 jan 2013 - 9:56

Oudste dochter kon laatst van de ene dag op de andere wel een half uur alleen spelen. Daarvoor maximaal ongeveer twee minuten zonder mij, dus dat is wel een aangename verbetering. Gaat nu al een paar weken beter.

De jongste kan heel goed zelf spelen, die kan gewoon een paar uur alleen spelen. Af en toe komt ze dan even langs gekropen omdat ze geknuffeld wil worden of wat wil eten maar voor de rest vermaakt ze zich prima. Niet alleen in haar uppie trouwens, ze kijkt ook veel naar wat mijn oudste doet.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Printje za 12 jan 2013 - 10:40

R kan goed alleen spelen, soms een knuffel of een kus en dan speelt hij weer verder. Ik laat hem ook al af en toe alleen spelen vanaf kleins af aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  piene1983 zo 13 jan 2013 - 9:24

B. kan niet alleen spelen. Hij rolt op zijn buik en gaat dan huilen, frustratie... Alles raakt buiten zijn bereik en terugrollen lukt hem niet, bizar want vanaf een week of 4 kon hij (bewust) van buik naar rug rollen maar sinds hij van rug naar buik kan rollen doet hij het niet meer. Zodra hij op zijn buik ligt is het hoesten en huilen. Hij heeft een week of drie geleden een longontsteking gehad en dat hoesten moet slijten, maar hij heeft er wel last van zodra hij op zijn buik ligt. Zittend spelen kan hij wel goed, tussen mijn benen op de grond. Dan kan ik wel een boekje lezen. Maar ja, eigenlijk "mag" dat nog niet omdat hij nog niet zelf gaat zitten... Beetje dubbel dus.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  SarahKey zo 13 jan 2013 - 9:28

S kan heel goed alleen spelen. Scharrelt gerust een paar uur rond. Soms vermaakt hij zichzelf een uur met 1 blokje of 1 puzzelstukje.
Tot hij moe word, dan begint hij om alles te piepen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen? Empty Re: Hoe lang kan jullie kindje zelf spelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum