Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

+5
Bruintje Beer
LMCurious
Tania
Susan
Printje
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Printje wo 31 aug 2011 - 8:47

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Het valt me op dat ons ventje dat al zo goed kan. Vandaag, en daar geniet ik intens van, heeft hij meer dan een uur met zijn Little People gespeeld. Auto's laten rijden, beestjes in de stal, poppetjes samen laten 'kletsen'.... en geen kik of wat dan ook..helemaal in zijn eigen spel zat hij.
Ik vind dat zo mooi om te zien, we spelen veel samen maar ik laat hem ook geregeld zo lekker alleen spelen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Susan wo 31 aug 2011 - 8:50

Ezra heel erg lang, te lang eigenlijk. Vooral toen hij nog jonger was.

Yrsa speelt af en toe wel eventjes alleen, dat kan ze best, maar komt toch ook heel vaak iets laten zien of ze komt aan met een boekje dat ze samen wil lezen of met zogenaamd een kopje thee of een beer die ik op schoot moet houden. Juist dat samen spelen, daar ben ik wel heel blij om, omdat dat nou juist bij Ezra zo moeilijk is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Tania wo 31 aug 2011 - 8:53

Bij de gastouder speelt hij rustig de hele dag door alleen, ze doen natuurlijk wel dingen tussendoor maar hij is echt een tijd lang alleen bezig als ze hem laat gaan.
Thuis is het heel wisselend. Soms gaat hij wel alleen spelen (vooral boekjes 'lezen') maar nooit echt lang. Hij komt toch altijd tussendoor wel naar me toe omdat hij speelgoed heeft wat aangezet/uitgevouwen moet worden. Of hij pakt speelgoed en gaat naast me op de bank spelen.
Maar hij heeft ook momenten dat hij echt niet alleen wil spelen en als ik niks met hem ga doen blijft hij de hele tijd op me klimmen en aan me plukken enz. Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Printje wo 31 aug 2011 - 8:56

Susan schreef:Ezra heel erg lang, te lang eigenlijk. Vooral toen hij nog jonger was.


wat vind je dan te lang als ik vragen mag?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  LMCurious wo 31 aug 2011 - 8:58

Joris op de leeftijd van ong. een jaar kon hij regelmatig een half uur tot een uur alleen spelen. Vaak kwam hij dan wel na een kwartier ofzo even een kus of knuffel geven en iets laten zien, om dan weer verder te spelen zelf.

Tijdens mijn zwangerschap is hij verwend geraakt aan m'n aandacht. Juist doordat ik veel ziek was lag ik veel vaker op de bank ipv te poetsen ofzo. Toen ging hij altijd voor de bank zitten spelen. Na m'n bevalling zegt hij nog vaak tegen me; jij moet daar zitten mama! Tijdens m'n zwangerschap heb ik hem trouwens aangewend dat hij elke dag even alleen op zijn kamertje blijft spelen als ik bezig ben. (toen op bed lag in de ochtend, nu strijk ofzo op zolder) Sinds een week of 2 merk ik weer duidelijk dat hij zelf meer gaat spelen. Ook als ik wel in de woonkamer ben. Hij gaat echt weer op in zijn eigen verhaal ipv continue aan mij dingen te vragen/vertellen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Susan wo 31 aug 2011 - 9:06

Nou, laat ik het zo zeggen, destijds vond ik het goed dat hij zich zo goed kon vermaken en later zagen we pas de andere kant van de medaille.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Bruintje Beer wo 31 aug 2011 - 9:19

Hier kan ze ook heel goed alleen spelen. En ook heel lang met verschillende speelgoed.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 9:24

D. speelt als ik in de buurt ben niet lang alleen. Op het kinderdagverblijf en bij de oppas gaat dit wel prima. Ze wil graag dicht bij me zijn en als ik naar een andere kamer ga, verplaatst ze haar speelgoed daarheen en gaat daar dan spelen smile. Het is niet zo dat ik steeds mee moet doen, maar ze wil wel graag bij me in de buurt blijven. Ze speelt nu vaak theekransje en dat vindt ze met de poppen niet leuk: ik krijg dan ergens een plaats toegewezen en krijg dan tien keer zogenaamd thee bijgeschonken waarvan verwacht wordt dat ik die luid slurpend opdrink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Printje wo 31 aug 2011 - 9:34

Susan schreef:Nou, laat ik het zo zeggen, destijds vond ik het goed dat hij zich zo goed kon vermaken en later zagen we pas de andere kant van de medaille.

Maar qua tijd dan waar moet ik dan aan denken, uren?? Ik vind het, en hoogstwaarschijnlijk bedoel je het niet zo, een beetje overkomen alsof ik me nu zorgen moet gaan maken.

Ik maak me hier bij ons ventje echt geen zorgen, hij speelt ook goed samen, komt me regelmatig halen om mee te spelen maar kan net zoals vandaag soms ook echt lekker alleen spelen. Ik speelde zelf als kind ook graag alleen trouwens dus het is wel herkenbaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Susan wo 31 aug 2011 - 9:43

Printje schreef:
Susan schreef:Nou, laat ik het zo zeggen, destijds vond ik het goed dat hij zich zo goed kon vermaken en later zagen we pas de andere kant van de medaille.

Maar qua tijd dan waar moet ik dan aan denken, uren?? Ik vind het, en hoogstwaarschijnlijk bedoel je het niet zo, een beetje overkomen alsof ik me nu zorgen moet gaan maken.

Ik maak me hier bij ons ventje echt geen zorgen, hij speelt ook goed samen, komt me regelmatig halen om mee te spelen maar kan net zoals vandaag soms ook echt lekker alleen spelen. Ik speelde zelf als kind ook graag alleen trouwens dus het is wel herkenbaar.

Nee hoor, ik zeg niet dat jij je zorgen moet maken. Ezra laat heel moeilijk anderen toe in zijn spel, dat is bij hem de andere kant van het verhaal en dat is bij jou niet van toepassing, maar je vroeg om ervaringen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 9:45

S. hooguit een kwartier en dan moet hij mijn aandacht hebben. Soms best vervelend als je een drukke dag hebt. Komt wel goed hoop ik Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Printje wo 31 aug 2011 - 9:47

Klopt Susan ik vroeg ook om ervaringen maar ik nam je zin verkeerd op over de keerzijde vd medaille, ik dacht dat je daarmee ook op ons doelde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 9:47

Wat bedoelen jullie eigenlijk precies met alleen spelen? Als jullie naar een andere kamer lopen of bijvoorbeeld naar het toilet gaan, blijven jullie kinderen dan ook verder spelen op de plek waar ze waren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Printje wo 31 aug 2011 - 10:09

Nee ik ben dan wel in de kamer. Maar rommel wat,lees of kijk tv.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 19:43

Hij vermaakt zich niet heel goed in zijn eentje, hij betrekt ons heel veel in zijn spel. Dan moeten we komen kijken of even meespelen met de treintjes. Het gaat wel steeds beter naarmate hij ouder wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Mida4you wo 31 aug 2011 - 20:53

Razz_ schreef:S. hooguit een kwartier en dan moet hij mijn aandacht hebben. Soms best vervelend als je een drukke dag hebt. Komt wel goed hoop ik Wink

Hier precies hetzelfde
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Annemie do 1 sep 2011 - 1:50

Mijn zoontje kan zich 1 a 1,5 uur vermaken, daarna wil hij graag wat anders doen en dan vermaakt hij zich daar weer een poos mee, dus bijv eerst een uur in de box en daarna een uur rollen door de kamer.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Spring do 1 sep 2011 - 21:11

Mijn dochter (7 maanden) speelt denk ik wel een half uur of langer alleen.
Kijkt af en toe even om en lacht dan naar me en speelt weer verder.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Ezzer do 1 sep 2011 - 23:42

Nog geen 10 minuten ;-)
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen? Empty Re: Hoelang kunnen jullie kinderen ongeveer alleen spelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum