Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v Zeg jij zelf sorry tegen je kinderen?

+21
M-G
M@niek
Floor
Parisienne
Aagje!
Pink!
Balloon
Snoes
Linda
Tiara
Liadan
Razz
Susan
Steep
Annemie
Maple
Bimbam
Tania
Shopaholic
Pineco
Luce
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v Zeg jij zelf sorry tegen je kinderen? Empty N.a.v Zeg jij zelf sorry tegen je kinderen?

Bericht  Luce do 22 aug 2013 - 20:57

Als je bijvoorbeeld boos bent geweest of snauwerig? 

Ik doe dat wel. Als ik boos op hem ben door omstandigheden waar hij eigenlijk niet zoveel aan kon doen (haast, hij treuzelen met eten enz), dan zeg ik sorry en waarom.

Je zou denken dat het vanzelfsprekend is, maar mijn ouders deden dat dus nooit. En dat vond ik zo vervelend altijd. Zij vonden dat ze dat niet hoefden omdat ze de ouders waren.

Laatst aangepast door Luce op do 22 aug 2013 - 21:00; in totaal 1 keer bewerkt
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Zeg jij zelf sorry tegen je kinderen? Empty Re: N.a.v Zeg jij zelf sorry tegen je kinderen?

Bericht  Pineco do 22 aug 2013 - 20:59

Ja, ik zeg het soms zelfs wat te vaak. Dat iemand tegen me aanloopt en dat ik dan sorry zeg... dat moet ik echt afleren.

Edit: verkeerd begrepen, ik dacht dat het over sorry zeggen in het algemeen ging Embarassed Tegen mijn kinderen zeg ik het wel altijd, deden mijn ouders ook gelukkig!

Laatst aangepast door Pineco op do 22 aug 2013 - 21:02; in totaal 1 keer bewerkt
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

N.a.v Zeg jij zelf sorry tegen je kinderen? Empty Re: N.a.v Zeg jij zelf sorry tegen je kinderen?

Bericht  Shopaholic do 22 aug 2013 - 20:59

Ja altijd. Mijn ouders deden dat dus ook nooit! En nog niet. Sad 
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Tania do 22 aug 2013 - 21:00

Ja dat doe ik ook altijd. Als ik het van hun verwacht moet ik het zelf ook doen vind ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bimbam do 22 aug 2013 - 21:01

Ik doe dat wel ja. Ik ben dan wel zijn moeder, maar dat maakt mij nog geen heilige die nooit iets verkeerd doet. Dus ja, als ik snauwerig tegen hem ben dan zeg ik daar later wel sorry voor, ook al snapt hij er nu misschien nog niks van.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Maple do 22 aug 2013 - 21:02

Ik vind het moeilijk, maar ik heb het van mijn ouders ook nooit geleerd. Bij iets wat per ongeluk gaat zich ik het wel direct,vooral bij de kleine dingetjes, maar fouten toegeven en na een ruzie sorry zeggen vind ik echt ontzettend moeilijk. Ookal weet ik dat ik het bij het verkeerde eind had en een sorry gerechtvaardigd is.

Edit: oh, dacht dat dit een topic in z'n algemeenheid was. Dat 'tegen je kinderen' stond net nog niet in de titel Wink

Laatst aangepast door Maple op do 22 aug 2013 - 21:16; in totaal 1 keer bewerkt
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Annemie do 22 aug 2013 - 21:03

Tania schreef:Ja dat doe ik ook altijd. Als ik het van hun verwacht moet ik het zelf ook doen vind ik.
+1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Steep do 22 aug 2013 - 21:05

Te weinig. Mijn ouders deden dat ook nooit en ik probeer er nu wel echt op te letten.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Susan do 22 aug 2013 - 21:11

Als het onredelijk was wat ik zei wel. Als ik ben uitgevallen nadat ze echt vervelend zijn geweest niet. Gisteren bijvoorbeeld lagen we samen op de bank en Yrsa duwde de hele tijd haar voeten in mijn gezicht, na een paar waarschuwingen ben ik flink boos geworden en toen begon ze te huilen. Ik zeg dan geen sorry, maar ik troost haar wel en leg uit waarom ik zo boos werd en dan maken we het goed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Razz do 22 aug 2013 - 21:41

Ligt aan de situatie maar meestal wel. En dan zegt hij heel lief 'geeft niks mama' Nou dan kan je me opvegen..

Laatst aangepast door Razz op do 22 aug 2013 - 21:42; in totaal 1 keer bewerkt

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Liadan do 22 aug 2013 - 21:42

Ja, dat zeg ik tegen ze. Als ik ze per ongeluk pijn doe (tegen ze aanloop, ze ergens tegen aan stoot) of bijv. als ik onredelijk tegen ze geweest ben.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Tiara do 22 aug 2013 - 21:54

Liadan schreef:Ja, dat zeg ik tegen ze. Als ik ze per ongeluk pijn doe (tegen ze aanloop, ze ergens tegen aan stoot) of bijv. als ik onredelijk tegen ze geweest ben.

Hier ook zo ja.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Linda do 22 aug 2013 - 21:58

Susan schreef:Als het onredelijk was wat ik zei wel. Als ik ben uitgevallen nadat ze echt vervelend zijn geweest niet. Gisteren bijvoorbeeld lagen we samen op de bank en Yrsa duwde de hele tijd haar voeten in mijn gezicht, na een paar waarschuwingen ben ik flink boos geworden en toen begon ze te huilen. Ik zeg dan geen sorry, maar ik troost haar wel en leg uit waarom ik zo boos werd en dan maken we het goed.
Ja precies. Zo doe ik het ook.

Laatst was ze echt stront vervelend in de keuken. Toen heb ik haar boos opgetild en in de woonkamer gezet. Ik had het misschien iets pedagogisch verantwoorder aan kunnen pakken, maar ik was er helemaal klaar mee. Dat heb ik haar toen ook uitgelegd.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Snoes do 22 aug 2013 - 22:14

Bimbam schreef:Ik doe dat wel ja. Ik ben dan wel zijn moeder, maar dat maakt mij nog geen heilige die nooit iets verkeerd doet. Dus ja, als ik snauwerig tegen hem ben dan zeg ik daar later wel sorry voor, ook al snapt hij er nu misschien nog niks van.
Eens.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Balloon do 22 aug 2013 - 22:31

Ja, vooral als ik onredelijk was tijdens een depressieve bui. Dan leg ik ook uit waarom ik zo deed.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Bericht  Gast do 22 aug 2013 - 22:43

Als ik onredelijk boos was wel.
Soms kunnen ze zo klieren dat ik om iets kleins uit m'n slof kan schieten, dan zeg ik daarna wel sorry en leg ik uit waarom ik zo boos werd.

Gast
Gast

Bericht  Pink! do 22 aug 2013 - 22:53

Ja ik doe dat als ik onredelijk ben geweest of als ik per ongeluk hun pijn doe.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Luce do 22 aug 2013 - 23:17

Maple schreef:Ik vind het moeilijk, maar ik heb het van mijn ouders ook nooit geleerd. Bij iets wat per ongeluk gaat zich ik het wel direct,vooral bij de kleine dingetjes, maar fouten toegeven en na een ruzie sorry zeggen vind ik echt ontzettend moeilijk. Ookal weet ik dat ik het bij het verkeerde eind had en een sorry gerechtvaardigd is.

Edit: oh, dacht dat dit een topic in z'n algemeenheid was. Dat 'tegen je kinderen' stond net nog niet in de titel Wink
Nee, zag later dat het anders werd opgevat. Dacht dat het wel begrepen werd ivm de pijler enzo haha. Maar maakt niks uit hoor.

Hoe kan het dan dat je het na een ruzie moeilijk vindt?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Aagje! do 22 aug 2013 - 23:28

Ja dan zeg ik dat ook.

Mijn dochter overdrijft er de laatste tijd wel wat in haha.... 
Bijvoorbeeld lopen we langs een supermarkt, zegt ze: mama gaan we flesjes kopen?? ik: nee schat vandaag even niet! zegt ze: nou! dat is niet zo leuk he, zeg maar sorry tegen mij! Laughing
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Parisienne do 22 aug 2013 - 23:55

Ja hoor. Als ik inzie dat ik onredelijk ben geweest praten wij daar vaak eventjes over en zeg ik sorry.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Floor vr 23 aug 2013 - 0:25

Ja ik zeg gewoon sorry tegen hem. soms loop ik hem perongeluk omver dan zeg ik sorry. Maar soms ook als ik onredelijk ben geweest, boos op hem (omdat ik migraine heb val ik dan nogal snel uit) dan zeg ik sorry, mama had niet zo boos moeten doen tegen jou, het spijt mij, Zijn we nu weer vriendjes? (en dan zegt hij ja en geven we elkaar een knuffel)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  M@niek vr 23 aug 2013 - 0:53

Als ik boos ben op haar zeg ik geen sorry achteraf, ben altijd wel met een reden boos. Als ze gaat huilen dan leg ik uit waarom ik boos ben maar ik vind niet dat ik daarvoor sorry hoef te zeggen.

Als ik haar per ongeluk omver loop of als ik dr haar te hard kam of iets in die richting dan zeg ik wel sorry.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  M-G vr 23 aug 2013 - 13:06

Snoes schreef:
Bimbam schreef:Ik doe dat wel ja. Ik ben dan wel zijn moeder, maar dat maakt mij nog geen heilige die nooit iets verkeerd doet. Dus ja, als ik snauwerig tegen hem ben dan zeg ik daar later wel sorry voor, ook al snapt hij er nu misschien nog niks van.
Eens.
 Hier sluit ik mij bij aan.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Aoi vr 23 aug 2013 - 21:17

Ik zeg niet altijd sorry als ik boos ben. Ze krijgen wel eens een tik op de billen en daar sta ik eigenlijk niet achter en dan zeg ik wel sorry en leg ik uit dat dat niet hoort en waarom het gebeurde. Iedereen maakt fouten en ik vind het dan veel belangrijker dat ik daar ook open over ben naar hen toe dan dat ik koppig erachter blijf staan. Als ik boos word om niks leg ik dat later ook uit en zeg dat ze het niet verdiend hebben. Klinkt net of dat heel vaak gebeurt dat is niet zo maar als het gebeurt wil ik het wel uitleggen.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Bericht  *Lieke* vr 23 aug 2013 - 21:31

Ja ik zeg sorry als ik bijvoorbeeld onredelijk ben geweest, of hem omver loop (ben nogal een kluns en mijn zoon ook dus dat gebeurt nog wel eens haha)

Andersom verwacht ik dat ook en in mijn ogen doet goed voorbeeld volgen.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: