Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vreemde actie

+14
Sanne
Lenthe
SarahKey
LMCurious
Tania
Coco
Bolleke
Novalee
M@niek
Slakje
Twellie
Susan
mickey
mauwmauw
18 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

vreemde actie - Pagina 2 Empty Re: vreemde actie

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 1:59

mauwmauw schreef:
Zelda schreef:Die man wat aangedaan? Serieus?
Ik ben blij dat mijn vriend niet zo is :shock:
mijn vriend is in dit opzicht gewoon heel opvliegerig en meer doen en dan pas denken.
Misschien komt het omdat ik best anti-geweld ben maar ik vind dit geen goed voorbeeld voor je kind(eren). Om er meteen op te meppen als iets je niet zint..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lenthe ma 28 mei 2012 - 2:21

Sunprincess schreef:
LMCurious schreef:Maar dacht die man misschien niet dat het zijn kind was ofzo. En dat ie je daarom zo aankeek toen je goed zo zei?

Misschien ben ik gewoon te positief ingesteld, dat ik altijd eerst de positieve dingen zie en daarna pas eventueel negatieve opties bedenk?

Dat was ook mijn eerste gedachte maar anders is het inderdaad wel een hele vreemde actie.

Verder vind ik het alleen maar lief als mensen mijn kinderen aanraken en het zou niet in me opkomen om iemand af te snauwen. Vind ik ook echt een beetje respectloos.
Helemaal mee eens. Het is misschien wat vreemd hoe die man deed, maar je weet helemaal niet wat de reden was dat hij het kind aan de hand pakte.
Lieskuh schreef:
Zelda schreef:.
Nou inderdaad. Ik blijf me nog steeds verbazen over sommige reacties van moeders hier.
Een hele dikke +1
+1
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan ma 28 mei 2012 - 2:28

Zelda schreef:
mauwmauw schreef:
Zelda schreef:Die man wat aangedaan? Serieus?
Ik ben blij dat mijn vriend niet zo is :shock:
mijn vriend is in dit opzicht gewoon heel opvliegerig en meer doen en dan pas denken.
Misschien komt het omdat ik best anti-geweld ben maar ik vind dit geen goed voorbeeld voor je kind(eren). Om er meteen op te meppen als iets je niet zint..

Eens, lijkt me ook niet echt aantrekkelijk trouwens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Sanne ma 28 mei 2012 - 2:46

Mij eerste gedachte is echt dat die man zelf niet goed oplette en daardoor jouw kind een hand wilde geven. Als die man kwaad in de zin had (daar lijk je vanuit te gaan, omdat je het steeds over 'ongepast in deze tijd' hebt), dan zou hij toch niet iets proberen bij een kindje dat tevens de hand van één van zijn ouders vast heeft? Volgens mij maak je van een mug een olifant. Ik zou er iets luchtiger mee omgaan.

Dat denk ik trouwens ook over een aai over het wangetje of over de bol. Kleine kindjes zijn nou eenmaal aandoenlijk. Mensen bedoelen dat alleen maar lief. Overigens vind ik het verhaal van Rejoy dan wel weer heel vreemd. Als iemand merkt dat het kind in kwestie iets echt niet wil, dan mag je als volwassen persoon niet zomaar over die grens heen gaan.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan ma 28 mei 2012 - 2:49

Sanne schreef:Mij eerste gedachte is echt dat die man zelf niet goed oplette en daardoor jouw kind een hand wilde geven. Als die man kwaad in de zin had (daar lijk je vanuit te gaan, omdat je het steeds over 'ongepast in deze tijd' hebt), dan zou hij toch niet iets proberen bij een kindje dat tevens de hand van één van zijn ouders vast heeft? Volgens mij maak je van een mug een olifant. Ik zou er iets luchtiger mee omgaan.

Dat denk ik trouwens ook over een aai over het wangetje of over de bol. Kleine kindjes zijn nou eenmaal aandoenlijk. Mensen bedoelen dat alleen maar lief. Overigens vind ik het verhaal van Rejoy dan wel weer heel vreemd. Als iemand merkt dat het kind in kwestie iets echt niet wil, dan mag je als volwassen persoon niet zomaar over die grens heen gaan.

Eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 3:00

mauwmauw schreef:,mijn vriend is erg opvliegerig als het om dit soort dingen gaat,en die zei gister dus ook van ik had het niet moeten zien,want dat had hij die man wat aangedaan.

Nou nou, wat een geweldige vent heb jij daar... Suspect Wees er maar trots op laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 3:01

Als ik ooit kinderen mag hebben en iemand praat tegen mijn kindje of geeft het kindje een aai over de bol, dan zou ik daar alleen maar trots op zijn.
Maar als t kindje het niet wil, hoeft t natuurlijk niet.

Gast
Gast

Bericht  Steep ma 28 mei 2012 - 3:26

Ging dit topic nou over de vreemde actie van die man, of gaan jullie allemaal de vriend van mauwmauw afkraken. Valt me nog mee dat er niet staat dat ze maar bij hem weg móet gaan. Beetje overdreven reacties hier. Wel uitgaan van het goede van de man in de dierentuin, maar mauwmauw haar vriend.. Das de echte slechterik in dit verhaal nietwaar? nerd :nopompom:
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 3:36

Steep schreef:Ging dit topic nou over de vreemde actie van die man, of gaan jullie allemaal de vriend van mauwmauw afkraken. Valt me nog mee dat er niet staat dat ze maar bij hem weg móet gaan. Beetje overdreven reacties hier. Wel uitgaan van het goede van de man in de dierentuin, maar mauwmauw haar vriend.. Das de echte slechterik in dit verhaal nietwaar? nerd :nopompom:
En jouw reactie is niet overdreven wil je zeggen?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 4:22

Steep schreef:Ging dit topic nou over de vreemde actie van die man, of gaan jullie allemaal de vriend van mauwmauw afkraken. Valt me nog mee dat er niet staat dat ze maar bij hem weg móet gaan. Beetje overdreven reacties hier. Wel uitgaan van het goede van de man in de dierentuin, maar mauwmauw haar vriend.. Das de echte slechterik in dit verhaal nietwaar? nerd :nopompom:

Hmm.. vreemde actie - Pagina 2 Loser

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 4:28

Komt Mauwmauw (en/of vriend) niet van het kamp?
Volgens mij is het daar vrij "normaal" om zo te reageren....
Waarmee ik het niet wil rechtvaardigen hoor, als mijn man zo zou reageren op een handje vastpakken dan zou ik bij thuiskomst vriendelijk vragen of hij zijn spullen wil pakken en er eens even goed over na zou denken.

En als hij dit al doet bij een handje vastpakken....

Gast
Gast

Bericht  CCC ma 28 mei 2012 - 4:40

Sanne schreef:Mij eerste gedachte is echt dat die man zelf niet goed oplette en daardoor jouw kind een hand wilde geven. Als die man kwaad in de zin had (daar lijk je vanuit te gaan, omdat je het steeds over 'ongepast in deze tijd' hebt), dan zou hij toch niet iets proberen bij een kindje dat tevens de hand van één van zijn ouders vast heeft? Volgens mij maak je van een mug een olifant. Ik zou er iets luchtiger mee omgaan.

+1

Daarbij zou ik het behoorlijk vervelend vinden als mijn vriend zo zou reageren.... en erg onaantrekkelijk eigenlijk ook...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Makamba ma 28 mei 2012 - 5:38

mickey schreef:Ik heb gezegd: "als u wilt, mag u van hem afblijven, dat vind ik niet zo fijn". Is dat echt onaardig ja? Ik vind het zelf gewoon niet prettig en ook niet nodig. Ze praatte overigens ook alleen tegen mijn zoon, niet tegen mij. Dan had ik het misschien anders gevonden. Het voelde gewoon niet prettig.

Ik kan me goed voorstellen dat je dat niet prettig vindt, maar mensen bedoelen het nu eenmaal niet slecht! Ze zien zo'n klein schattig kindje in de maxi cosi of in het stoeltje van de kar en denken 'aaah' en maken dan zo'n gebaar. Mijn dochter krijgt ook wel es een aai over haar bol in de winkel bijv. Ook toen ze klein was.

Zelf raak ik nooit kinderen van andere mensen aan, maar als iemand mijn dochter gewoon een vriendelijke aai over haar bol wil geven heb ik daar niet zo heel veel moeite mee. Het ligt er wel aan wie het is en de manier waarop het gebeurd.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Makamba ma 28 mei 2012 - 5:39

chococupcake schreef:

+1

Daarbij zou ik het behoorlijk vervelend vinden als mijn vriend zo zou reageren.... en erg onaantrekkelijk eigenlijk ook...

+2
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  Slakje ma 28 mei 2012 - 5:42

Ik vind het echt héél erg vreemd en beangstigend dat een vreemde man een kind een hand wilt geven terwijl het kind aan de hand bij een ouder loopt. Al helemaal als er totaal geen aanleiding aan is.

Gisteravond was er op het terras een vrij zatte, stinkende, vieze, oude man die heel veel vroeg over Louise (maar echt heel vreemde dingen). Hij ging ook echt helemaal over haar hangen (ze lag in de draagmand te slapen). Toen heb ik ook echt wel gezegd dat hij mocht oprotten. Bah, hij stonk echt uren in de wind. Een mannetje waar iedereen echt snel van zou weglopen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Makamba ma 28 mei 2012 - 5:46

Slakje schreef:

Gisteravond was er op het terras een vrij zatte, stinkende, vieze, oude man die heel veel vroeg over Louise (maar echt heel vreemde dingen). Hij ging ook echt helemaal over haar hangen (ze lag in de draagmand te slapen). Toen heb ik ook echt wel gezegd dat hij mocht oprotten. Bah, hij stonk echt uren in de wind. Een mannetje waar iedereen echt snel van zou weglopen.

Dat vind ik dan weer heel wat anders! Maar als een man/vrouw die je tegenkomt in de winkel of waar dan ook even een aai over de bol van je kindje wil geven, vind ik dat echt niet zo raar. Mensen bedoelen het 9 van de 10 keer écht alleen maar goed en het is gewoon een eerste reactie uit enthousiasme. Als ik een baby zie of een klein kindje sta ik er soms ook wel eens tegen te kletsen of gekke bekken te trekken in de rij bij de kassa van de supermarkt bijv. Ik raak het kindje zelf niet aan, maar is dat dan ook gek? Heb toch echt geen verkeerde intenties (net zoals meerdere mensen met mij die ook alleen maar enthousiast zijn).

Laatst aangepast door Makamba op ma 28 mei 2012 - 6:03; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  Slakje ma 28 mei 2012 - 5:51

Maar je weet het als ouder toch nooit of een vreemde goede of slecht intenties heeft? Ik vind dat je als ouder van nature wat achterdochtig moet zijn.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Makamba ma 28 mei 2012 - 5:58

Slakje schreef:Maar je weet het als ouder toch nooit of een vreemde goede of slecht intenties heeft? Ik vind dat je als ouder van nature wat achterdochtig moet zijn.

Mijn dochter zat destijds in de buggy, maar staat inmiddels gewoon naast me! Ik ga er echt niet vanuit dat die man achter me in de rij van plan is mijn dochter wat aan te doen of mee te nemen. Het is maar een aaitje over haar bol. Natuurlijk let ik op en kijk ik goed uit, maar het is echt niet zo dat ik bij iedereen die wat tegen haar zegt of haar een aaitje over haar bol geef denk 'oh, die zou wel eens wat van plan kunnen zijn'.

Ik heb het wel al eens een keer meegemaakt dat een wildvreemde vrouw mijn dochter uit de wagenbak wou tillen omdat ze huilde, ja.. dan wordt ik wel achterdochtig en kom ik in actie, maar toch niet van een aai over haar bol? Als ik bij iedereen bepaalde dingen moet gaan denken, kan ik beter niet meer naar buiten toe met mijn dochter. Er zijn ook wel eens mensen die met haar flauwekullen in de rij van de kassa. Zolang mijn dochter het niet erg vindt en ik niks achterdochtigs zie en me niks vreemds opvalt, vind ik er niks raars aan. Tenzij mijn dochter bijv. aangeeft dat ze het niet wilt/leuk vindt.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 6:17

Slakje schreef:Maar je weet het als ouder toch nooit of een vreemde goede of slecht intenties heeft? Ik vind dat je als ouder van nature wat achterdochtig moet zijn.

Dat vind ik wel overdreven.

Gast
Gast

Bericht  Sanne ma 28 mei 2012 - 6:24

Dat weet je inderdaad niet. Ik denk alleen dat je achterdocht wel moet bewaren voor de juiste gevallen en dat je niet in elk mens dat interesse in jouw kind toont, een potentiële kinderlokker/pedofiel moet zien. Alleen al om het feit dat het in de dierentuin druk was en het kind van TO ook nog aan de hand van vader liep, maakt dat ik niet gelijk van de foute intenties van de desbetreffende vreemde meneer uitga. Het geval dat jij eerder beschreef, over de bezopen man op het terras, vind ik alweer een ander verhaal. Ook daar zou ik niet gelijk bang worden, omdat het in de openbaarheid op een terras plaats heeft, maar me vooral storen aan het ongepaste gedrag. Ik zou mij veel eerder zorgen maken als een kind in de speeltuin speelt, moeder verderop op een bankje, en een vreemde man dan mijn kind een hand zou willen geven. Dan gaan bij mij veel eerder alarmbellen af dan in het geval van TO.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 6:43

Ik weet niet of 'van nature wat achterdochtig zijn' nou echt nodig is. Maar ik vind wel dat je best op je intuitie of mag gaan. Als iets niet fijn voelt is het je goed recht als ouder zijnde om niet te lang te blijven staan of te vragen of ze niet aan je kind te komen. Als je als ouder dat aangeeft ben je brutaal (zoals mickey?), maar als je als vreemde in een kinderwagen aan wangetjes/mondjes gaat zitten ben je dat niet? Die mensen die graag even met het kindje willen kroelen of even aan willen raken kunnen dat toch ook even zeggen?

Van de week zei een lief dametje 'aah wat een liefje, mag ik even over haar buikje kriebelen'. Ja natuurlijk mag dat! Maar ik hoef met een rondje stad ook niet jan en alleman aan mijn kind te hebben. Ik doe het zelf trouwens ook noooit, hoe lief en aandoenelijk ik kindjes dan ook vind.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 28 mei 2012 - 7:02

Ik vond wat mickey zei niet brutaal, maar onaardig, dat is heel wat anders. Je mag best aangeven dat je het niet wil, maar doe het een beetje netjes en een beetje vriendelijk. Het mag dan wel je goed recht zijn, maar daarom kun je toch wel uitkijken dat je een ander, die gewoon lieve en goede intenties heeft, niet al te hard voor de schenen schopt? Kom op zeg, dat kost niks. Je kunt heus wel op een tactvollere manier een einde maken aan dat ongewenst aanraken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 8:41

Oh dat ben ik ook wel met je eens. Ik denk alleen ook niet dat er hier echt mensen zijn die een soort van 'he rot op uit mijn buggy'- houding hebben. Maar misschien denk ik dan weer te lief over alle moeders Wink

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw ma 28 mei 2012 - 8:50

TBIB schreef:Komt Mauwmauw (en/of vriend) niet van het kamp?
Volgens mij is het daar vrij "normaal" om zo te reageren....
Waarmee ik het niet wil rechtvaardigen hoor, als mijn man zo zou reageren op een handje vastpakken dan zou ik bij thuiskomst vriendelijk vragen of hij zijn spullen wil pakken en er eens even goed over na zou denken.

En als hij dit al doet bij een handje vastpakken....
ik reageer verder niet op al het gezeur over de eventuele reactie van mijn vriend,maar dit vind ik pure discriminatie eigenlijk en puur gebaseerd op vooroordelen.
Waar baseer je het op dat het een de normale manier van reageren is van mensen die op een kamp wonen?Ik kom zelf uit een huis en woon nu zo'n 4 jaar op het kamp,in die 4 jaar is er hier nog nooit wat voor gevallen of wat dan ook.Het komt nu eenmaal sneller in het nieuws als iemand van het kamp wat doen dan "burgers"net zoals dat het sneller in het nieuws komt als buitenlanders wat doen in plaats van de "oh zo geweldige nederlanders"

En voor degene die zeiden dat ik meteen dacht dat die man wat slechts van plan was,dat heb ik niet gezegd,ALS die man het expres deed,vind ik het niet gepast in deze tijd.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 8:54

Maar ALS de man het expres deed is het toch nooit gepast? Daar heeft deze tijd toch niets mee te maken?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: