Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapshormonen in actie of terrecht?

+12
Caroow
Susan
Angel1982
Lolly's
Kruidkoek
Parel
Muis
Tania
Bimbam
Marin
SarahKey
M@niek
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapshormonen in actie of terrecht? Empty Zwangerschapshormonen in actie of terrecht?

Bericht  Kruidkoek ma 29 okt 2012 - 0:03

Ik had gister een discussie met mijn vriend, over de telefoon (ik was aan het werk) over volgende punt:

Mijn schoonzus en haar vriend gaan eind volgende maand samenwonen in het huis van haar vriend.Om dat te vieren geven ze dan een samenwoonfeest. Hartstikke leuk voor hun en ik gun het ze ook echt.

Maar nu is het zo dat schoonzus en haar vriend allebei behoorlijk roken (kettingrokers vind ik zo akelig klinken maar het lijkt er wel enorm op) en dit ook in (hun) huis doen.

Bij vorige verjaardagsfeesten waren er veel mensen die van hun dus in huis mogen roken waardoor het huis in no time blauw staat van de rook.

Als ze hun feest geven ben ik ruim 7 maanden zwanger en ik zie het niet zitten om naar dat feest te gaan, puur om die rook. Ik vind het zelf stinken pale en daarbij ook niet gezond voor de baby.

Vriend stelde voor dat we dan een andere keer langs gaan maar eerlijk gezegd zie ik het helemaal niet zitten om daar heen te gaan, puur vanwege dat gerook binnen. Nu, maar ook als straks de baby geboren is. Schoonzus en haar vriend hebben eerder al duidelijk aangegeven dat het hun huis is, hun keuze om te roken binnenshuis en dat zij daarin geen rekeing gaan houden met de niet rokers. Vooral haar vriend is daar heel stellig in....

Mijn vriend vind dat ik mij aanstel en dat een middag/avond in de rook heus niet uitmaakt. Omdat ik geen zin had om dit via de telefoon uit te praten hebben we het onderwerp even gelaten voor wat het was, maar nu na een nacht slapen denk ik er eigenlijk nog net zo over.

Ben benieuwd naar jullie mening, stel ik mij aan en moet ik me door een middag/avond in huis vol rook verbijten of idd gezonder/beter om te kiezen er niet heen te gaan?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapshormonen in actie of terrecht? Empty Re: Zwangerschapshormonen in actie of terrecht?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 0:06

Ik zou niet gaan..

Gast
Gast

Zwangerschapshormonen in actie of terrecht? Empty Re: Zwangerschapshormonen in actie of terrecht?

Bericht  M@niek ma 29 okt 2012 - 0:07

Ik zou dat ook absoluut niet doen. Als er echt zoveel gerookt wordt dat het huis blauw staat, nee dank je! Het is gewoon echt ongezond zowel voor zwangere vrouw en ook voor de baby.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey ma 29 okt 2012 - 0:08

Ik was ook thuisgebleven. En als de baby er is al helemaal. Was daar echt niet naar binnen gegaan als iemand zou gaan roken waar mijn kleintje bij is. Dan maar geen bezoek aan oom en tante.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 0:11

Als zij geen rekening willen houden met mensen, zou ik er überhaupt al geen zin in hebben om erheen te gaan. Zwanger & rook is gewoon slecht, en ik zou dat dus ook niet doen. Al helemaal niet als de kleine er is. Wellicht kun je een keer gaan als er geen anderen zijn, dat ze het huis eerst door luchten & op het moment dat jij er bent gewoon niet roken? Het is graag of niet. Als zij die moeite niet willen doen, ga je gewoon niet bij hun thuis kijken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 0:12

Je vriend vindt dat jij je aanstelt.... Dan gaat hij toch lekker alleen? :nopompom:

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 0:12

Je krijgt niets van een middag in een rokerige ruimte zitten. Op straat krijg je genoeg schadelijke stoffen binnen. Maar daar gaat het niet om: volgens mij gaat het hier meer om het feit dat je wilt dat je vriend partij kiest voor jou. En ja, je houding hierin vind ik onredelijk. Je kunt namelijk ook gewoon zeggen 'oh, sorry, dan kom ik niet' zonder daar al teveel toestanden van te maken, maar dat doe je niet, je zegt 'ik kom niet, want jullie roken' en meteen daarbij 'ik kom nooit meer, want jullie roken'. Nu is het echt je goed recht om thuis te blijven vanwege de rook, maar je laat het zo wel erg hoog opspelen.

Feitelijk val je echt niet dood neer van een middagje in de rook zitten. Dat je dat niet wilt als je hoogzwanger bent snap ik en dat is je goed recht. Ik vind wel dat je het overdreven neerzet en dat je er een te groot punt van maakt, net als van het niet langs willen gaan na de bevalling. Je kunt toch op een ander moment even een uurtje binnen wippen om de boel te bekijken? Nu maak je er een toestand van die niet nodig is, het gaat helemaal niet om de inhoud (het roken) maar om de relatie (wat hebben we voor elkaar over). Jij gooit het op de inhoud, maar feitelijk gaat het écht over de verhoudingen tussen jou en je schoonzus en zwager en je vriend.

Niet zo moeilijk doen. Als je niet wilt gaan, ga dan niet, maar net als het jouw goed recht is om niet te gaan is het hun goed recht om te roken in hun eigen huis. Jij wilt je niet aanpassen (even een uurtje langs) en zij willen zich niet aanpassen (het roken even laten), dus jullie staan quite en zijn even inflexibel.

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 29 okt 2012 - 0:13

Ik zou ook niet gaan. Het is hun huis, daar hebben ze gelijk in, maar ik neem aan dat ze met een beetje empathisch vermogen wel kunnen in zien dat rook voor een (ongeboren) baby gewoon hartstikke ongezond is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Bimbam ma 29 okt 2012 - 0:13

Als zij altijd binnen roken dan snap ik wel dat ze dat met feestjes ook doen, dat is inderdaad hun keuze. Net zoals het jou keuze is om wel of niet heen te gaan.

Ik snap wel dat je daar niet heen wilt. Ik zou ook niet graag naar dat feest gaan. Niet eens per se omdat ik 7 maanden zwanger ben (al is dat wel een extra reden om niet te gaan), maar vooral omdat ik het gewoon ontzettend smerig vind om een hele middag/avond in de rook te gaan zitten.

Of je nu wel of niet gaat, het is jou keuze en ik vind dat je vriend dat maar moet accepteren.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 0:16

Jij wilt én niet gaan én er een punt van maken dat het stom is dat ze in hun eigen huis roken en geen rekening houden met anderen én je wilt dat je vriend je daarin gelijk geeft en zich bij je aansluit. Dat vind ik het overdrevene. Dat zij willen roken is hun goed recht, dat zij daar niet mee stoppen voor een ander is ook hun goed recht. Dat jij dan vervolgens zegt 'joh, dan blijf ik thuis, want ik voel me daar niet prettig bij' is ook jouw goed recht, maar maak er niet teveel woorden aan vuil. Er hoeft geen partij getrokken te worden, niemand heeft hierin gelijk omdat iedereen in z'n recht staat, dus gelijk ga je niet krijgen. Daarbij zit je vriend in een lastige positie, hij wordt gedwongen te 'kiezen' en dat is oneerlijk.

Kun je niet een middenweg bedenken?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 0:19

Ik persoonlijk zou het voor een keer niet zo erg vinden, goed is wat anders maar mij lijkt dat van een paar uurtjes rook inademen de baby niks krijgt.

Gast
Gast

Bericht  Tania ma 29 okt 2012 - 0:20

Ik zou ook niet gaan, ook niet met de baby. Dat ze willen roken in hun eigen huis is logisch en dat is natuurlijk ook prima maar ik zou er dan niet op visite gaan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muis ma 29 okt 2012 - 0:20

Ik ben denk ik een van de weinige die er geen probleem van zou maken. Bij ons thuis mag er alleen onder de afzuigkap gerookt worden, ik ga geen rokershollen binnen, maar als ik een keer in een rokerige ruimte ben omdat er een feestje ofzo is, dan leg ik mij daar bij neer. Ik denk dat je van af en toe in een rokerige ruimte staan echt niks overhoud hoor.

Dat je het straks niet prettig vind als er bij de baby gerookt wordt vind ik wel terecht, maar ik denk dat je niet alle situatie's uit de weg kunt gaan. Als je in de grote stad woont zijn er ook tig uitlaatgassen, daar blijf je ook niet voor binnen toch?

Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  Parel ma 29 okt 2012 - 0:23

Bij ons zouden wij niet kunnen gaan, zonder dat het een dingetje wordt in de familie.
Het is bij ons gewoon een ´moetje´. Ik zou een paar dagen later even langs gaan, je baby zit goed beschermd in je buik.

En als je daar na de bevalling heen gaat, al is het maar een half uurtje, dan willen ze heus wel even buiten roken, of even niet roken. Gewoon allemaal oude kleren aan en daarna jezelf wassen als je de rook zo vies vindt. Ik denk echt dat als je gewoon uitlegt waarom je niet komt, ze wel begrip ervoor op kunnen brengen, tenminste zo zou het hier wel gaan.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Kruidkoek ma 29 okt 2012 - 0:24

Ik snap je punt Eucalypta en dat is ook de reden dat ik dit gister niet via telefoon met mijn vriend wilde door/uitpraten.

Ik wil best een keer bij hun langs, het is alleen dat het bijna 2 uur rijden is met de auto en dan een uurtje langsgaan vind ik zonde van de dag. Daarom stelde ik ook aan mijn vriend voor dat we als het weer warmer wordt, we langsgaan. Ik weet dat dat nog maanden duurt maar dan kunnen we wel buiten in hun tuin zitten en maakt de rook mij minder uit. Wat mij betreft mag mijn vriend ook naar hun feest, leuk juist en ik eis dus ook niet van hem dat hij niet gaat omdat ik het niet zie zitten. Schoonzus en haar vriend weten dit echter nog niet, die heb ik gister niet gezien/gesproken omdat zij pas kwamen toen ik al op mijn werk was.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Bericht  Lolly's ma 29 okt 2012 - 0:24

Helemaal eens met Euc, ik zou er ook niet zo'n punt van maken. Ook na de bevalling niet. Gewoon doen wat jij wil en verder niet al te veel woorden aan vuil maken.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12

Bericht  Susan ma 29 okt 2012 - 0:25

Maar ik lees nergens dat haar vriend ook niet mag gaan. Haar vriend wil een andere keer samen gaan, maar zij niet omdat daar altijd gerookt wordt.

Toen ik zwanger was heb ik wel op rokerige visites bij een oom en tante gezeten, maar later ook wel verstek laten gaan omdat ik het roken echt teveel vond. Daar was toen wel begrip voor. Na de bevalling zijn zij er veel meer rekening mee gaan houden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Angel1982 ma 29 okt 2012 - 0:27

Ik zou gewoon eventjes gaan,

Je hoeft toch geen uren te blijven ? Zodra je thuis komt gooi je je kleren in de wasmachine, stap je onder de douche en je ruikt niets meer.

Kijk als je er dagelijks zou zitten vind ik het een ander verhaal, maar die paar uurtjes zou ik geen punt van maken, er zijn genoeg andere schadelijke dingen wat je op een dag allemaal in ademt.

Wij roken zelf ook niet meer, maar als ik bij iemand op bezoek moet die rookt ga ik daar ook gewoon heen met de kinderen ik kan niet iedereen mijden omdat ze roken, dan kom ik bijna nergens meer

Angel1982
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 25
Registratiedatum : 22-06-12

Bericht  Susan ma 29 okt 2012 - 0:29

Het is maar net wat je gewend bent. Ik ken inmiddels eigenlijk niemand meer waar nog binnen wordt gerookt.

Maar hoe het ook is en wat je voor de rest ook inademt, als je tijdens je zwangerschap rokerige ruimtes wil vermijden hoor je daar vrij in te zijn zonder daarop afgerekend te worden, vind ik. Je moet er alleen niet een groot issue van maken, gewoon afmelden en klaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 0:31

Mijn schoonouders roken (heel veel) binnen. Daar zou ik ook niet graag zitten als ik zwanger ben, of een baby heb hoor. Nu zouden zij er zeker rekening mee houden en luchten & buiten roken op dat moment, maar ik vind het zo kinderachtig om dan gelijk te roepen dat je je echt niet wil aanpassen op zo'n moment.

Gast
Gast

Bericht  Caroow ma 29 okt 2012 - 0:33

Ik zou gewoon gaan, een paar uurtjes in de rook vind ik niet zo erg. Een andere optie is misschien om na de bevalling te gaan, maar dan zonder kind?

Vervelend vind ik het wel, thuisrokers Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Ella ma 29 okt 2012 - 0:37

Tania schreef:Ik zou ook niet gaan, ook niet met de baby. Dat ze willen roken in hun eigen huis is logisch en dat is natuurlijk ook prima maar ik zou er dan niet op visite gaan.

mee eens. Je vriend kan natuurlijk wel gaan
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Travelgurly ma 29 okt 2012 - 0:39

Ik zou ook niet gaan. Zeker als het een eindje rijden is ga je er niet voor een half uurtje/uurtje heen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/verslaving/45363-hoe-slecht-is-meeroken.html

Bij ons houden vrienden er rekening mee als ik op visite kom. vaak gaan ze danbuiten of onder de afzuigkap roken. Dit doen ze gelukkig al zonder dat ik het zelf gevraagd heb....voel je je toch een soort van bezwaard. Wel informeer ik van te voren als we een verjaardag hebben of er gerookt wordt binnen.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  LDJ ma 29 okt 2012 - 0:39

Ik zou ook gewoon even gaan. Ik begrijp je punt wel, maar even kan heus geen kwaad.
Van de andere kant vind ik dat als jij het echt niet ziet zitten, je vriend je keuze moet respecteren.

Bij mijn schoonouders word ook binnen gerookt.
Wel word er rekening met mij als zwangere en de kleinkinderen gehouden.
Soms word er wel eens gerookt als ik daar binnen ben, maak er geen probleem van.
Hun houden vaak genoeg rekening met mij en ik weet zeker dat als straks ons kindje mee gaat ze
niet binnen zullen roken als ons kindje er ook is.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 0:40

Nou, als ik er 2 uur voor zou moeten rijden én ik was hoogzwanger én ik zag op tegen de rook zou ik ook vriendelijk bedanken geloof ik hoor. Dan zou ik ze nog liever een keer bij mij uitnodigen onder het motto 'ver rijden is nu wat lastig'. Na een uurtje weggaan doe je ook niet als je 2 uur moet rijden. Dus ik snap het heel goed.

Maar je krijgt er natuurlijk ook niet meteen iets van, een middag in de rook. Hoeveel mensen roken er nou nog binnen? Ik ken er geen in ieder geval, dus dat komt zeker niet wekelijks voor, zeker niet als ze op 2 uur afstand wonen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: