Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overtijd en actie ondernemen

+12
moepie
Viva
iloverose
Jezzie
-Ieniemienie-
Annie24
Fiwen
Bruintje Beer
Mute_
PiP
Liadan
Darius
16 plaatsers

Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Darius za 22 sep 2012 - 6:42

Morgen is de uitgerekende datum, echt heel vreemd. Bij L. ben ik met 39+1 en bij P. met 39+4 bevallen, allebei spontaan. Deze baby vindt het vast nog erg gezellig in mijn buik.

Ik ben even benieuwd welke actie je vk heeft ondernomen en wanneer, dus met welke zwangerschapsduur.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Liadan za 22 sep 2012 - 6:46

Beide keren is er voor mij een afspraak gemaakt in het ziekenhuis waar ik heen zou moeten met ruim 41 weken. Ik zou dan een CTG krijgen en afspraak bij de gyneacoloog.
Bij mijn dochter kon ik deze afspraak afzeggen omdat ze een paar dagen ervoor geboren was. Bij mijn zoon ben ik 3 uur voordat hij werd geboren nog naar die afspraak geweest (en stuurde de gyneacoloog me met 5 cm ontsluiting snel naar huis om te gaan bevallen Laughing ).

edit: de verloskundige heeft de afspraken in het ziekenhuis voor me gemaakt toen ik 40 weken zwanger was voor de week erop dus.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  PiP za 22 sep 2012 - 6:48

Bij F ben ik met 41+3 gestript met resultaat (doen ze hier rond de 41 weken) en met ruim 40 weken was er ook alvast een afspraak gemaakt bij de gyn voor 41+4.

En bij S hebben ze met 39 en 40 weken gekeken of er al iets ontsluiting was om de vliezen te breken, maar alles was nog potdicht en ze dachten dat ik wel weer hulp nodig zou hebben.
Met 40+3 is de bevalling toch nog spontaan begonnen.

Sterkte nog even meid, kan me voorstellen dat je niet had gedacht nu overtijd te gaan na 2 bevallingen in week 39. Overtijd en actie ondernemen 699888

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Mute_ za 22 sep 2012 - 6:50

Hier werd ook de eerste afspraak gemaakt met 41.4 in het ziekenhuis en bij 42 zou ik ingeleid worden. Strippen deed mijn verloskundige pas vanaf 41 weken omdat de kans dat het daarvoor nut heeft niet heel groot is. Overigens bleef mijn verloskundige mij op het hart drukken dat de meeste babys tussen 40.5 en 41.3 ofzo werden geboren. Mijn dochter is uiteindelijk met 41 weken en 3 dagen geboren. (een dag voordat de afspraak gepland stond dus).

Lijkt me gek als je nog nooit de uitgerekende datum hebt gehaald en nu misschien wel overtijd loopt!
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Bruintje Beer za 22 sep 2012 - 6:50

Bij S. werd er afgesproken mocht ik over tijd lopen dat er rond 41 weken werd gestript. Zou ik dan nog niet bevallen zijn dan stond er met 42 weken een afspraak in het ziekenhuis. En laat nu staan dat ik precies op die datum bezig was en het ziekenhuis naar de verloskundige belde waar ik bleef. Tja ik was aan het bevallen thuis. Helaas mocht ik 2 uur later wel naar het ziekenhuis.

Maar vervelend als je bij de jongens rond 39 weken ben bevallen en nu nog niet. Meisjes zijn toch eigenwijser!!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Fiwen za 22 sep 2012 - 6:53

In principe is de afspraak met het ziekenhuis dat je bij 41+3 weken voor controle naar het ziekenhuis gaat en dan krijg je een CTG (hartfilmpje van de baby) en een echo en als alles goed is dan maken ze een afspraak dat je tot 41+6 mag afwachten en naar de verloskundige moet bellen als er wat is en dan moet je je de dag dat je met 42 weken bent melden in het ziekenhuis voor inleiding. Eventueel kunnen ze je bij 41 en 41+3 en 41+5 nog strippen om te proberen de bevalling op gang te brengen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Annie24 za 22 sep 2012 - 6:56

Ik ben bevallen met 39+5, maar heb wel naar het protocol hier geinformeerd. Ik zou met 41 weken worden overgedragen aan het ziekenhuis als ik dat zou willen en dan zouden er daar ook meteen stappen ondernomen worden zodat Y. er uiterlijk met 42 weken zeker uit zou zijn.
Ik mocht er trouwens ook voor kiezen bij de vk te blijven tot 41+5 en dan pas naar het ziekenhuis te gaan, dat was de max hier.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  -Ieniemienie- za 22 sep 2012 - 6:59

Bij allebij was ik overtijd (M 41+1, en T 41+6)
Ze zijn rond de 41 weken begonnen met kijken of ik te strippen viel.
Helaas bij allebij is dit niet gelukt. Dit probeerde ze elke 2 dagen.
Na 41 weken ging ik ook om de dag naar het zkn voor een hartfilmpje en echo om het vruchtwater te controleren.
Bij allebij was ook dit elke keer goed.
Bij M deden ze verder niks e zou ik met 42 wkn ingeleid worden.
Bij T mocht ik vanaf 41 weken al kiezen voor inleiden (dan konden ze het makkelijker 'plannen')
We hebben hier niet voor gekozen. We wilde de natuur zoveel mogelijk het zelf laten doen. Dus pas met 42 wkn inleiden.
Gelukkig zijn ze allebij, toch nog vanzelf geboren.
Bij T stond de afspraak ed er wel al voor inleiden. Maar was dus gelukkig niet nodig.

Succes nog even meis!!! Kan nooit lang meer duren! DIe eigenwijze meisjes toch Very Happy!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Darius za 22 sep 2012 - 7:01

Dank jullie wel! Woensdag heb ik weer een afspraak bij de vk, dan ben ik 40+3. Ik ben erg benieuwd! Maar wellicht zetten de harde buiken die ik nu heb, wel eens een keer door....Ik wil graag even in bad, maar L. en P. hebben het nog reuze gezellig op hun slaapkamer (ik hoor steeds poep en piemel en dan is het lachen, gieren, brullen). Dus nog maar even afwachten.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Liadan za 22 sep 2012 - 7:07

Darius schreef:Dank jullie wel! Woensdag heb ik weer een afspraak bij de vk, dan ben ik 40+3. Ik ben erg benieuwd! Maar wellicht zetten de harde buiken die ik nu heb, wel eens een keer door....Ik wil graag even in bad, maar L. en P. hebben het nog reuze gezellig op hun slaapkamer (ik hoor steeds poep en piemel en dan is het lachen, gieren, brullen). Dus nog maar even afwachten.
Laughing

Ik hoop voor jou dat de harde buiken heel snel doorzetten, succes nog eventjes met de laatste loodjes!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Jezzie za 22 sep 2012 - 7:24

Ik had voor 40+6 een afspraak bij de vk staan, dan zou ze me strippen. Maar ben met 40+5 bevallen, dus die afspraak was niet meer nodig!

Succes met de laatste loodjes!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  iloverose za 22 sep 2012 - 7:33

Ben met 40 weken gestript met 41 we ken 3 xgestript 42 weken 2x ingeleidt 42_1 weer keer ingeleidt kreeg eindelijk weeen vreeselijke rugweeen na 5 uur zat ik nog op 1cm A. Is gehaaldt met keizersnee
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Viva za 22 sep 2012 - 7:59

Oeh hopelijk zet het door, spannend hoor! Very Happy

Ik zou met 41.1 wk gestript worden maar beviel in de nacht ervoor, dus met precies 41 weken.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Darius za 22 sep 2012 - 9:24

O, die harde buiken en voorweeen zijn alweer verdwenen hoor...hoeven jullie daar niet meer over in spanning te zitten.Overtijd en actie ondernemen 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  PiP za 22 sep 2012 - 9:40

Darius schreef:O, die harde buiken en voorweeen zijn alweer verdwenen hoor...hoeven jullie daar niet meer over in spanning te zitten.Overtijd en actie ondernemen 561177
Overtijd en actie ondernemen 1270000679

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  moepie za 22 sep 2012 - 9:52

Ik was met 39+4 (de dag dat ik s'avonds beviel) bij de verloskundige. Ze zei me dat ik maar moest nadenken of ik de volgende keer (dan zou ik 40+2 zijn) gestript wou worden.

Ik hoop voor jou dat de bevalling snel begint! Overtijd en actie ondernemen 699888
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Gast za 22 sep 2012 - 10:52

Jezzie89 schreef:Ik had voor 40+6 een afspraak bij de vk staan, dan zou ze me strippen. Maar ben met 40+5 bevallen, dus die afspraak was niet meer nodig!

+1, alleen ben ik met 40+4 bevallen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Gast za 22 sep 2012 - 18:59

Hier strippen ze pas bij 41 weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  nillis za 22 sep 2012 - 20:11

Ik was gestript met 41+5 weken, want daarvoor zat alles nog dicht. met precies 42 weken werd ik overgedragen aan de gyn en daar moest ik mij ook precies melden met 42 weken en met 42+1 werd ik ingeleid en dezelfde dag is T geboren.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Flip Fluitketel za 22 sep 2012 - 23:06

Ik had met 41+1 een afspraak in het zkh voor verdere actie. Ben daar gestript en volgende afsrpaak stond op 41+5 in het zkh. Maar ben bevallen op 41+4 in het zkh.

Hoop dat het gauw zover is voor je!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Slakje za 22 sep 2012 - 23:12

Mijn gynaecoloog deed niks. Ik heb zelf nog behangen, gesleurd met dozen, gesekst, op en neer gesprongen, ananas gegeten (hart vond ik niet, maar dat was even goed vond ik), van dat drankje gedronken, ...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Gast zo 23 sep 2012 - 1:47

Slakje schreef:Mijn gynaecoloog deed niks. Ik heb zelf nog behangen, gesleurd met dozen, gesekst, op en neer gesprongen, ananas gegeten (hart vond ik niet, maar dat was even goed vond ik), van dat drankje gedronken, ...

Maar jij bent toch ook voor je uitgerekende datum bevallen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  MADDIE zo 23 sep 2012 - 3:53

Ik ben met 41+ 1 gestript en met 41+4 nog een keer. zou op 41+6 een afspraak bij de gyn hebben maar ben die dag bevallen
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en actie ondernemen Empty Re: Overtijd en actie ondernemen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum