Vuile actie van Centerparcs
+2
Happinaz
Filoria
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vuile actie van Centerparcs
Nou, mijn bek viel gisteren avond open.
Ik kwam thuis van een paar dagen in Londen geweest te zijn en er lag een brief voor me klaar.
Binnen 14 dagen moet ik een betaling voldoen, want ik heb een betalingsachterstand bij Centerparcs. Ik heb gewoon gelijk een incassobedrijf achter me aan zitten. Het gaat om een vakantie van ongeveer twee jaar geleden. Die heb ik via vakantieveilingen gekocht. De betaling heb ik in het park voldaan en toen heb ik nog gevraagd of dit alles was. Die mevrouw heeft dat beaamd. Ik dacht al dat het niet klopte, maar ach, wie gaat er nou zeuren als ze denken goedkoper uit te zijn? Die mevrouw zij dat alles klopte dus ik ging er van uit dat dat ook zo was.
Nu zou je denken, goh dan heb je vast wel al wat brieven/mails/telefoontjes gehad van Centerparcs om je te herinneren aan die betaling. Nee dat heb ik niet. Totaal niets. Ondertussen ben ik nog een keer op vakantie geweest bij Centerparcs, in een ander park. Ook toen hadden ze me er even op kunnen wijzen dat er nog een betaling open stond (toen dus al een jaar lang), maar ook toen is er niets gezegd.
Het gaat maar om 45 euro, maar ik ben hier zo boos om! Dat ze niet eens de moeite doen om mij te contacteren, maar gelijk hoppa mijn gegevens aan een incassobureau geven. Ik ben geen wanbetaler. Heb het ook meteen betaald, maar stel je voor, ik was op vakantie naar Londen. Voor het zelfde geld was ik pas na twee weken terug geweest. Na 14 dagen werd er 40 euro bovenop geteld. Ik ben er niet van gediend dat ze mij als klant zo behandelen en niet eerst contact met mij opnemen om aan te geven dat er nog een betaling open staat. Morgen ga ik ook zeker even bellen naar Centerparcs klantenservice. Dit is gewoon geen stijl in mijn ogen.
Kan ik eisen dat ze contact op nemen met het incassobureau en mijn gegevens daar laten verwijderen? Want het is een fout van Centerparcs en niet van mij. Ik wil namelijk niet geregistreerd staan als wanbetaler voor een rekening waarvan ik van het bestaan niet af wist...
Ik kwam thuis van een paar dagen in Londen geweest te zijn en er lag een brief voor me klaar.
Binnen 14 dagen moet ik een betaling voldoen, want ik heb een betalingsachterstand bij Centerparcs. Ik heb gewoon gelijk een incassobedrijf achter me aan zitten. Het gaat om een vakantie van ongeveer twee jaar geleden. Die heb ik via vakantieveilingen gekocht. De betaling heb ik in het park voldaan en toen heb ik nog gevraagd of dit alles was. Die mevrouw heeft dat beaamd. Ik dacht al dat het niet klopte, maar ach, wie gaat er nou zeuren als ze denken goedkoper uit te zijn? Die mevrouw zij dat alles klopte dus ik ging er van uit dat dat ook zo was.
Nu zou je denken, goh dan heb je vast wel al wat brieven/mails/telefoontjes gehad van Centerparcs om je te herinneren aan die betaling. Nee dat heb ik niet. Totaal niets. Ondertussen ben ik nog een keer op vakantie geweest bij Centerparcs, in een ander park. Ook toen hadden ze me er even op kunnen wijzen dat er nog een betaling open stond (toen dus al een jaar lang), maar ook toen is er niets gezegd.
Het gaat maar om 45 euro, maar ik ben hier zo boos om! Dat ze niet eens de moeite doen om mij te contacteren, maar gelijk hoppa mijn gegevens aan een incassobureau geven. Ik ben geen wanbetaler. Heb het ook meteen betaald, maar stel je voor, ik was op vakantie naar Londen. Voor het zelfde geld was ik pas na twee weken terug geweest. Na 14 dagen werd er 40 euro bovenop geteld. Ik ben er niet van gediend dat ze mij als klant zo behandelen en niet eerst contact met mij opnemen om aan te geven dat er nog een betaling open staat. Morgen ga ik ook zeker even bellen naar Centerparcs klantenservice. Dit is gewoon geen stijl in mijn ogen.
Kan ik eisen dat ze contact op nemen met het incassobureau en mijn gegevens daar laten verwijderen? Want het is een fout van Centerparcs en niet van mij. Ik wil namelijk niet geregistreerd staan als wanbetaler voor een rekening waarvan ik van het bestaan niet af wist...
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Re: Vuile actie van Centerparcs
Ben je verhuisd in de afgelopen twee jaar en/of is je e-mailadres gewijzigd? Soms sturen ze de eerste herinneringen naar een onjuist adres. Pas als er een incassobureau bij komt kijken ontvang je de post daadwerkelijk, want incassobureaus mogen jouw adres waar je ingeschreven staat opvragen bij de GBA.
(Ik heb vanuit mijn werk ervaring met dit soort situaties. Heel vervelend inderdaad )
Dat ze je in het andere park niet op je openstaande schuld hebben gewezen snap ik wel. Bij dit soort grote bedrijven werken afdelingen vaak heerlijk langs elkaar heen
Ik snap je frustratie.
(Ik heb vanuit mijn werk ervaring met dit soort situaties. Heel vervelend inderdaad )
Dat ze je in het andere park niet op je openstaande schuld hebben gewezen snap ik wel. Bij dit soort grote bedrijven werken afdelingen vaak heerlijk langs elkaar heen
Ik snap je frustratie.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ben niet verhuisd en mijn e-mailadres is niet gewijzigd, dus dat kan het niet zijn. Alleen mijn mobiele telefoonnummer is gewijzigd, maar ik denk niet dat ze via je mobiele nummer contact zoeken, toch?
Evalynn- Prater
Als je betaald hebt worden je gegevens gewoon gewist.
Dan ben je er al vanaf, geen paniek!
Dan ben je er al vanaf, geen paniek!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Wij sturen wel een smsje als 'extraatje' maar daarnaast ook een e-mail en een brief. Dan hebben we het via alle kanalen geprobeerd. Mochten we dan niks horen, dan schakelen we een incassobureau in. Maar niet pas na twee jaar (dat zei je geloof ik?), maar na een maand of twee / drie. Dat lijkt me ook normaal eigenlijk.Lissa schreef:Ben niet verhuisd en mijn e-mailadres is niet gewijzigd, dus dat kan het niet zijn. Alleen mijn mobiele telefoonnummer is gewijzigd, maar ik denk niet dat ze via je mobiele nummer contact zoeken, toch?
Filoria- Ratel
Zit er hier niet iemand op t forum die rechten heeft gestudeerd of zo en er echt verstand van heeft? Lees trouwens nu pas dat je al betaald hebt. Dan kan niemand zien dat je 'wanbetaler' bent hoor. Voor een negatieve BKR-registratie is wel wat meer nodig. Als ik jou was zou ik wel proberen de extra incassokosten terug te vragen.
Filoria- Ratel
Het is goed dat je het gelijk betaald hebt. Wel zou ik even contact leggen met Centerparks, puur voor jezelf. Uitleggen wat er is voorgevallen. Misschien komen zij erachter dat er een fout is gemaakt en kunnen ze nog iets doen m.b.t. extra kosten? Of een excuses zou ik zelf al fijn vinden om te horen.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Heb vanmiddag een mail gestuurd naar Centerparcs.
Een excuus zou me tevreden stellen want ik heb geen extra kosten moeten betalen. De manier waar op was gewoon heel vervelend.
Een excuus zou me tevreden stellen want ik heb geen extra kosten moeten betalen. De manier waar op was gewoon heel vervelend.
Evalynn- Prater
Als ik jou was zou ik een klacht indienen, gewoon een nette mail dat je het een vervelende gang van zaken vindt. Ik bedoel, het is niet dat je nu op een zwarte lijst staat volgens mij toch? Of wel?
Gast- Gast
Jeetje wat vervelend. Verwacht niet teveel van je mail. Van de klantenservices daar heb ik geen hoge pet. heb er ook al een 'problemen' mee gehad.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb werkelijk waar geen idee, waarschijnlijk reserveringskosten ofzo? In ieder geval was het een deel van het totaalbedrag dat ik had moeten voldoen... Er waren nog geen extra kosten bovenop omdat ik dus nu binnen die 14 dagen heb betaald. Maar goed ik weet dus nog steeds niet echt waar die 45 euro ineens vandaan komt, maar het zal allemaal wel.Lennox schreef:Waar waren die kosten dan van?
Evalynn- Prater
Maar je weet wel dat het van de vakantie is van 2 jaar geleden...
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ja, omdat ik toen al dacht dat het niet helemaal klopte. Omdat ik nooit meer iets er over had gehoord en het vrouwtje aan de kassa zei dat het wel klopte, heb ik het zo gelaten, in de veronderstelling dat ik zelf fout zat. Ik wist dus wel dat er iets niet klopte, maar niet wat het nou was. En dat weet ik dus nog steeds niet, wat er nou fout is gegaan en wáár ik niet voor heb betaald.xxjojootjexx schreef:Maar je weet wel dat het van de vakantie is van 2 jaar geleden...
Ik dacht dus op dat moment dat ik iets niet had betaald, maar heb daar nooit meer iets van gehoord in een herinnering oid. Als iemand aan de kassa dan zegt dat wat je hebt betaald gewoon klopt en je verder een prettige vakantie wenst, ga ik er van uit dat het ook daadwerkelijk klopt, want de rekening die ik bij had (van de vakantie algemeen) heb ik gewoon betaald daar aan de receptie. Ik denk dat het iets van reserveringskosten geweest zullen zijn die ze er niet bij hebben geteld, of zoiets?
Oke volgens mij zeg ik nu alles tien keer dubbel, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Evalynn- Prater
Waarom betaal je dan zomaar 45 euro zonder te weten waarvoor? Je kunt toch een belletje plegen aan het incassobureau?
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik geloof dat ik toch eerst had geïnformeerd waar die kosten van waren, ik vind het namelijk raar een rekening te betalen waarvan je eigenlijk niet weet waar de kosten van zijn. Overigens staat dat meestal gewoon op de herinnering/factuur vermeld.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Vuile was
» Centerparcs mystery
» mystery centerparcs....
» Mystery Centerparcs
» Verlof en centerparcs.
» Centerparcs mystery
» mystery centerparcs....
» Mystery Centerparcs
» Verlof en centerparcs.
Pagina 1 van 1