Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groei kind

+6
Thunder
Annemie
Teddyaapje
Liadan
Printje
Jazzlyn
10 plaatsers

Ga naar beneden

Groei kind Empty Groei kind

Bericht  Jazzlyn zo 27 mei 2012 - 6:54

Even een vraagje, hoe groeien jullie kinderen dan boven de 1,5 ongeveer?

Onze L. is erg veel ziek en is nou ook niet altijd een even goede eter.

Hij woog met 14 maanden 9750 , met 18 maanden 10500 (dat was tussen 10500 en 10600 moeilijk te zien) en nu met bijna 26 maanden weegt hij 10800, hij is dus in 8 maanden bijna niet gegroeid! Wel gigantisch in de lengte, bijna 90 cm!in 8 maanden 6 tot 8 cm gegroeid Groei kind 561177

Maar dit wil wel zeggen dat de grafiek steeds meer in een slechte verhouding komt! Zijn lengte gaat naar de +1 lijn toe en zijn gewicht zit onder de - 1 lijn, zelfs nog niet verder gezakt zo uit mijn hoofd.

Als hij naakt staat zie je ook wel zijn ribbetjes. Voor iemand herkenbaar?

Je kan er weinig aan doen, daar niet van Groei kind 561177
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Groei kind Empty Re: Groei kind

Bericht  Printje zo 27 mei 2012 - 7:03

R groeit ook maar langzaam, en eet zeer weinig savonds. Op het cb maken ze er een groot drama van terwijl hij gewoon netjes zijn eigen lijntje volgt. Hij woog met 2 jaar iets van 12 kilo geloof ik en als je hem ziet ziet hij er gewoon goed uit. Nu kan ik een hoop gaan spuien over hoe ik het over cb denk maar dat weten jullie vast al wel angel

Mij is daar wel gezegd dat ze na 1 jaar veel minder hard groeien. R was met 14 maanden 10 kilo en dus met 24 maanden 12 dus das ook niet zoveel toch. Maar vergeleken met L idd toch nog een hoop.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan zo 27 mei 2012 - 7:23

Yara groeit ook niet zo snel. Ze woog met 1 jaar 8,5 kilo en met 2 jaar 9,8 kilo, toen zat ze volgens de CB curve met haar gewicht onder de onderlijn. We zijn toen een half jaar later nog een keer extra gaan wegen en toen woog ze 11,1 kilo en was ze dus wel weer goed gegroeid in gewicht terwijl ze niet anders is gaan eten.
Nu is ze nog steeds niet groot met haar 12 kilo en 92 cm (dat was in januari, ik weet niet hoeveel ze nu weegt en hoelang ze nu is). CB heeft hier nooit iets van gezegd, het is gewoon haar bouw.

Ik denk dat het het belangrijkste is dat ze blijven groeien en niet af gaan vallen. En misschien heeft je zoon over een paar maanden wel een groeispurt en is het weer helemaal anders. Maar het in de gaten blijven houden is natuurlijk nooit slecht, helemaal omdat je zegt dat hij vaak ziek is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Teddyaapje zo 27 mei 2012 - 7:23

Ik ben toevallig vrijdag met T. naar t bureau geweest om te wegen en meten. Hij is bijna 19mnd en weegt 10,850 en is 81cm. Helemaal gemiddeld.

Als ik zie dat jouw kindje qua lengte behoorlijk gegroeid is maar qua gewicht hetzelfde is gebleven waardoor hij niet meer in verhouding en dus te licht is tov zijn lengte zou ik me wel zorgen maken. Vooral omdat hij slecht eet en vaak ziek is. Kwam het cb met ideeen wat je eraan kon doen? Je kan een kind natuurlijk niet dwingen om te eten, dat werkt alleen maar averechts, maar misschien zijn er wel andere oplossingen? Weten jullie de oorzaak van het ziek zijn en het niet willen eten? Eet hij niet omdat hij vaak ziek is en dan dus minder eetlust heeft, of zou hij vaak(er) ziek zijn omdat hij niet veel eet en misschien een verlaagde weerstand heeft?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annemie zo 27 mei 2012 - 7:31

Ik maak me over mijn zoontje ook wel zorgen, als ik hem naakt zie dan schrik ik toch wel elke keer, hij is echt erg dun, je ziet al zijn ribbetjes en hij heeft hele dunne armpjes en beentjes,hij draagt aan zijn shirtjes ook nog dezelfde maat als vorig jaar, maatje 74. Nou was ik zelf en mijn vriend vroeger ook wel heel mager.. maar toch.. Ik weet niet hoelang mijn zoontje is, maar hij weegt zo'n 10 kilo. Hij zat bij het cb altijd al op de onderlijn, ik ben benieuwd, over een maandje ofzo zal ik wel weer naar het cb moeten, omdat hij dan 2 is.. Mijn zoontje is/was ook erg vaak ziek en eet heel slecht, vooral het avondeten, dan eet hij misschien 4 hapjes en dat is het, we geven hem wel altijd een toetje zodat hij toch wat binnen krijgt en een vitaminedrankje.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Thunder zo 27 mei 2012 - 7:36

Mijn jongste was met 1 jaar 7,5 kilo, met 2 jaar amper 9 kilo en nu met ruim 2,5 jaar is hij eindelijk pas boven de 10 kilo. Hij is nu 10,7 kilo, maar heeft ook al 4 weken sondevoeding. Hij viel geregeld erg af en dat gaf de doorslag om aan de sonde te gaan. Als hij een bepaald gewicht heeft gaat hij naar een medisch kdv voor therapieën ed. Mijn zoon eet praktisch niks meer nu en via de therapie zal hij opnieuw moeten leren eten.

Zolang jouw zoon niet afvalt en gestaag doorgroeit, is er normaal gesproken geen reden je zorgen te maken.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Jazzlyn zo 27 mei 2012 - 7:50

@ printje, hier is het avondeten ook een ramp. Hij eet bijna niks. Maarja, de ene avond is het beter als de andere. Soms eet hij ineens heel goed en dan weer een week niet haha! Hij hoeft dan ook geen toetje ofzo.

@ liadan, hij krijgt steeds een groeispurt alleen dan in de lengte. Het gewicht staat al een jaar bijna zo goed als stil. Heb niet echt het idee dat hij daar nog een spurt in krijgt ook. Hij valt gelukkig niet af!

@ teddyaapje, nee hij is niet ziek door het slechte eten. Hij is vaak ziek omdat hij astma heeft en omdat hij ongeveer om de 2 a 3 weken oorontsteking heeft. Vrijdag heeft hij weer buisjes gekregen en lag met 40,7 graden koorts bij ons!! Tja dan eet hij niks, en dat elke keer weer. Pas heeft hij buikgriep gehad gewoon pech en regelmatig de griep verkouden, door verminderde weerstand. Hier wordt hij door behandeld bij de kinderarts. Het CB komt allen met commentaar, niet met bruikbare tips. Ja volle melk etc. Mensen ik ben al blij dat hij af en toe een slokje halfvolle melk drinkt en dat is nog zeldzaam. Hij krijgt wel de fruitmelk. Hij eet niet alleen slecht hoor, beetje met vlagen en afhankelijk van zijn bui. Nu met het warme weer wel. Maar zijn dag gaat ongeveer zo : (extra eetmomenten, omdat hij dat wel wil)

06.00 2 bekers drinken (sap of fruitmelk) met 2 a 3 droge biscuits!
07.00 ong. 2 boterhammen met pindakaas (zonder korstjes, tenzij hij een goed bui heeft Idea Groei kind 253468018) Soms nog 2 mickeymouse worstjes en natuurlijk drinken
10.00 (of eerder/later) een knijpfruitje (of fruit, maar dat is niet favoriet) en vaak 2 a 3 snoepbanaantjes (is hij verslaafd aan)
12.00-13.00 2 boterhammen met pindakaas, soms een tosti of iets anders extra's.
15.00 De laatste tijd wil hij bijna geen koekjes meer. Dus krijgt hij soms aardbeien (erg lekker) of knijpfruit met wat snoepjes / kaakjes, soms chipjes of iets anders lekkers.
17.00-18.00 avondeten, hier eet hij bijna niks.
19.00 nog wat te snoepen een knijpfruitje of kaakje met wat drinken en rond half 8 naar bed

Hij is gek van pindakaas, hij wil bijna niks anders op brood, dan eet hij dus niet. Nou dan maar lekker pindakaas. Soms slaat hij ook gewoon het broodmoment over. Hij wil dan helemaal niks nakes nada niet. Dan maak ik wel eens een tosti.

Op een dag zoals vandaag eet hij dit (wat aangeboden is, is veel en veel meer...maar om dat te vertellen..)
07.00 2 hapjes brood, 1 mickeyworstje
10.00 1 aardbei
15.00 koekjes bij oma
18.00 3 of 4 stukjes stukbrood
19.00 schaaltje chips

Maar denk dat het echt door de warmte komt en het niet lekker voelen nog
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn zo 27 mei 2012 - 7:51

Owja, zijn gewicht was altijd al -1 , nu nog lager en de lengte gemiddeld en nu wordt het dus aanzienlijke groter het verschil.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Liadan zo 27 mei 2012 - 8:20

Hier zijn er meestal ook geen groeispurts in gewicht, dat komt heel geleidelijk aan. Maar onze dochter groeit wel, al gaat het niet snel dus ik maak me geen zorgen.
Ik vind dat je zoontje niet zo heel weinig eet (ja vandaag wel maar ik bedoel het schema erboven). Brood eet hij zo te zien wel goed, avondeten niet.

Onze dochter eet op een dag ongeveer:
- ochtend: halve boterham
- tussendoor: fruit en een stukje ontbijtkoek
- middag: 3/4 boterham (of nog minder, soms eet ze 'm op en heel soms eet ze 2 boterhammen)
- tussendoor: ijsje/ koekje/ fruit/ontbijtkoek
- avond: soms een paar happen, vaak niks. Toetje ook maar een paar happen.

Drinken doet ze ook heel weinig op een dag.
Voordat we 's avonds eten, geef ik haar vaak een stukje komkommer of wat tomaatjes, daar eet ze dan wel iets van.
Hier dus ook geen grote eter.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn zo 27 mei 2012 - 8:22

~@liadan, het jammere is dat hij soms zo goed eet voor bijv. een weekje en dan eet hij weer een week bijna niet Groei kind 1371890812 en soms weken bijna niet. Maar hij drinkt wel heel erg veel (gelukkig). Jou meisje eet inderdaad ook niet veel!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Liadan zo 27 mei 2012 - 8:27

Gelukkig drinkt hij wel goed! Vervelend dat hij periodes heeft dat hij heel weinig eet.
Maar als je je zorgen maakt over zijn groei, kan je dat misschien ook een keer aankaarten bij de kinderarts?

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose zo 27 mei 2012 - 11:23

Hier hebben we precies last van het tegenovergestelde sinds kort. Altijd groeide ze zo´n beetje volgens het gemiddelde, op een gegeven moment iets daarboven.

Nu zijn we pas weer op het CB geweest voor controle en is ze 83 cm en 12,1 kilo. In bijna 4 maanden tijd is ze ineens 1,8 kilo aangekomen :O Ze zit met de lengte boven het gemiddelde, maar met het gewicht dus ook alleen verder dan met de lengte.

Vraag niet hoe het komt, want ze eet echt erg weinig, krijgt niet overdreven vaak een tussendoortje en bijna alles wat ze krijgt is gezond. Begonnen ze bij het CB al meteen over overgewicht dat kan ontstaan, dieetmaatregelen, etc.. En een extra controleafspraak over 3 maanden ipv over 6. Die verpleegkundige geloofde er volgens mij geen moer van toen ik beschreef wat ze at, want het is echt niet veel en het zijn normale dingen.

Ik ga er nu wel een beetje extra opletten wat ze eet, en zorgen dat de trend zich hopelijk niet voortzet in deze lijn. Maar op dieet ga ik echt nog niet aan beginnen, ze heeft geen overgewicht en eet al niet veel. En ze at heel lang bijna niks, ben allang blij dat ze nu eet (al let ik echt wel op). Zo zei de verpleegkundige dat ze maximaal 1 boterham per maaltijd mag, tenzij ze zelf om meer vraagt (juist, als ze normaal meer dan 1 boterham at deed ik het zeker onder dwang door een trechter ofzo?!).

Oeps, lang verhaal geworden.. In elk geval, ik weet niet wat ze er op het CB over zeiden, maar ik zou zelf proberen te kijken wat je zelf met zijn voeding nog kunt proberen, en het verder afwachten. Elk kindje groeit weer anders, en ik krijg de indruk dat ze meteen moeilijk doen op het Cb als het niet precies op de lijntjes zit
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Twellie zo 27 mei 2012 - 11:28

Mijn dochter is ook vaak ziek en is dus ook weinig gegroeid in gewicht de afgelopen tijd omdat ze dan weinig eet. Hier varieert het eigenlijk tussen zo goed als niets eten en dan vaak ook nog overgeven (omdat ze buikgriep heeft of moet overgeven van het heftige hoesten) en heel erg veel eten. Ze groeit met sprongetjes omdat als ze gezond is, ze de schade van de periode daarvoor in gewocht inhaalt. Lengte groeit wel stabiel door.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  loesje zo 27 mei 2012 - 18:53

@PapillonRose

wat raar dat ze zeggen dat ze dik is want hier zeggen ze over alex dat hij gemiddeld is en hij weegt net zo veel en is net zo lang als jou kindje.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 20:08

Bij H. zie je haar ribben ook. Ze eet als een bootwerker. Dat lange slanke heeft ze van haar vader.

Met 2 jaar is ze gemeten en gewogen: 92cm en 12kilo.
Ik heb haar laatste zelf gemeten en kwam toen op 96cm uit, dat kan ook wel want broeken met maat 92 beginnen echt te kort te worden.

Wat ze op een dag eet:

`s Ochtends 2 boterhammen (of 3) en een beker melk
2 stuks fruit
`s Middags 2 boterhammen (of 3) en een beker melk
Avondeten: Een flink bord met wat we die avond ook eten. Ze lust vrijwel alles. + toetje

Tussendoor eet sze meestal komkommer en tomaat.
Soms een spekje/koekje en drinken staat altijd klaar en kan ze pakken wanneer ze wil.
Dit is meestal gewoon water, ze drinkt denk ik 1 beker sap op een dag.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 4:09

Hier ook slank en lang kind. Met 18 mnd was S. 86 cm lang een woog 10,9 kilo. Afgelopen week hebben we hem gewogen en hij woog nu bijna 12 kilo. Hij is ook weer flink gegroeid. Hij eet echt flink maar waar hij het allemaal laat Wink

S. eet op een dag dit :

1 a 2 stuks fruit
2 a 3 boterhammen
1 a 2 tussendoortjes zoals een koekje, zakje knijpfruit enz op een dag
Flink bord avondeten + toetje
En hij drink zo'n 200 ml melk op een dag en 1/1,5 grote rietjesbeker met Roosvicee oid

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer ma 28 mei 2012 - 7:15

Mijn dochter is ook heel licht. Weegt met haar bijna 3 nog geen 11/12kilo en is denk ik rond 92cm.
Ze groeit ook niet zo heel snel maar wel naar tevredenheid van het CB omdat ze gewoon haar eigen lijntje volgt. Ze zit al vanaf haar babyjaren op de onderste lijn.

Ze is ook nooit ziek en eet best goed.
over een dag eet ze 2/3 boterhamen, vaak 2/3 stuks fruit en 1 koekje. Ze eet bijna altijd haar bordje avondeten op.
Verder drink ze heel goed.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud