Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Achterlopen in groei

4 plaatsers

Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Achterlopen in groei

Bericht  Laced ma 6 jun 2011 - 1:42

Hoi!

Zojuist hebben we de pretecho gehad. Erg fijn om ons mannetje weer te zien, maar nu blijkt dat hij achterloopt in groei. Ik ben nu 27w2d en zei kwam uit op 25w nog iets. Ze ging dit terugkoppelen aan de verloskundige, waarna ik waarschijnlijk een extra groei echo zal krijgen. Nu ben ik er eerlijk gezegd wel van geschrokken.. Ik ben zelf ook maar klein (1.55) en woog bij de geboorte 5,5 pond. Maar heeft iemand dit ook gehad? Ik maak me waarschijnlijk druk om niets, maar het dit me totaal niet lekker.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Re: Achterlopen in groei

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 1:47

Dat trekt dadelijk tijdens je verlof wel weer bij joh. Dat is niets om je zorgen om te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Re: Achterlopen in groei

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 1:48

Vlg mij is er een marge van 2 weken wat het mag verschillen. En volgens mijn gyn maakt het best wel veel uit wie er meet, het is millimeter- werk.

Bij mij lopen de hoofdjes voor en de beentjes achter, maar valt allemaal nog in de curve. Naar de cijfertjes die er komen te staan tijdens de meting (op het scherm waar je zelf op mee kijkt) kijken ze al helemaal niet, pas naar de uitslagen die de computer aangeeft en dan zit het allemaal binnen de marge. Al lijkt het als je naar de weken kijkt heel anders...

Mijn kindjes liepen eerst ook achter, net op of onder de onderste lijn, maar de ene loopt nu ruim een week voor.

Je hebt kans dat je, als je gaat minderen of stoppen met werken opeens een groeispurt krijgt. Bij mij maakte het een heel groot verschil!!

Edit: Mijn zusje kreeg ook een groei- echo omdat haar kindje veel te klein was enz. Bleek bij de geboorte ruim 8 pond...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Re: Achterlopen in groei

Bericht  Laced ma 6 jun 2011 - 1:56

Achterlopen in groei 1324636839_5_tZLB

Dit is het schema. Ik heb geen idee hoe ik zoiets moet aflezen.. Kan iemand mij dat vertellen?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Re: Achterlopen in groei

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 1:59

Meid, mij is altijd gezegt: Niet zelf dokteren aan de hand van dat soort schema's, je bent er niet voor opgeleid, je gaat alleen maar enge conclusies trekken!!

De hoofd en buikomtrek is bijv al veel belangrijker als de beentjes, en zo'n schema telt vlg mij alles even 'zwaar', terwijl dat niet zo is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Re: Achterlopen in groei

Bericht  Laced ma 6 jun 2011 - 2:05

Dank je PM. Ik weet t, ik moet zelf niet aan de slag gaan met dat schema. Maar ik werk maar drie uur op een dag, ik doe al heel weinig, dan zou je toch denken dat hij als een tierelier moet groeien?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Re: Achterlopen in groei

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 2:11

Ik denk dat het ook al verschil maakt als je straks helemaal niks meer "moet" ook voor je eigen rust, dat hij dan ook ineens groeit, wat de rest ook al zegt. Wij hebben over 3 weken een pretecho (3d) ben wel benieuwd hoe groot ons meisje dan is en of ze nog steeds alles precies gemiddeld is! (of het blijkt toch een jongen te zijn... :P ) haha daar heb ik ook al is aan gedacht, zit ik met al mn roze spul.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Re: Achterlopen in groei

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 2:14

Ik ben net zo, tijdens de echo blijf ik maar zeggen: Ja, maar dat hoofdje is dit, en die beentjes zijn dat en bij de andere baby is het blablabla... Ze worden knettergek van mij Wink

Maar niet ieder mens heeft een even groot hoofd, niet ieder mens een even dikke buik of even lange benen. Daarom is er ook een marge, als je daar maar binnen blijft.

Je hebt best kans dat je kleine op de volgende echo wel een stuk groter is, vaak dwarrelen ze door de curve is mij verteld, de ene keer ruim, andere keer krap... Als je maar genoeg rust en genoeg en gezond eet kan je verder ook niks doen.

Mocht er bij de volgende echo reden zijn tot zorg zullen ze vast wel actie ondernemen, maar zolang je gewoon naar huis mag zit je veilig hoor, al is het op dat soort momenten best heel eng, ik weet hoe het voelt, die angst en onzekerheid. hug


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Re: Achterlopen in groei

Bericht  Bruintje Beer ma 6 jun 2011 - 2:24

mijn dochter had met 30 weken een groeiachterstand van 3 weken. ben onmiddelijk gestopt met werken en moest rust houden. ik kreeg vanaf daar groeiwcho's in het ziekenhuis. met 35 weken groeide ze op baar eigen lijntje. ze werd met 42 weken geboren en woog toen 3115 gram.

mijn zoon die groeide juist wel goed zeide ze tijdens de groeiecho's en die woog maar 2600gr. met 39 weken

ik denk deat het nog wel recht trekt bij jou je moet immers nog 13 weken t/m de40 weken. gewoon rustig aan doen en je bent/ was zelf zo te zien ook geen groot kind
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Re: Achterlopen in groei

Bericht  Laced ma 6 jun 2011 - 2:27

Ja, ik voel me ook zo'n zeur naast jou. Ik moet het maar proberen los te laten. En bij de 20 weken liep hij ook al wat achter, toen kwamen ze Ook uit op 19 weken toen ik ruim 20 weken zwanger was.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Re: Achterlopen in groei

Bericht  Pien ma 6 jun 2011 - 2:30

je hebt dit dus niet bij een echte verloskundige gehad? zo nee, dan zou ik zelf de verloskundige bellen en het verhaal uitleggen, zeg eerlijk dat je je er zorgen om maakt en hopelijk mag je dan langs komen en krijg je van hun duidelijkere uitleg en tips. Misschien krijg je wel net als bruintje beer volledige rust en mag je niet meer werken, maar... alles voor je kleintje!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Re: Achterlopen in groei

Bericht  loesje ma 6 jun 2011 - 2:46

misschien maak je je zorgen om niks alex was tijdens mijn zwangerschap ook wat achter met de groei maar dat is ie nu toch echt niet meer en was met de geboorte ook gewoon 50 cm en 3160 gram .
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Achterlopen in groei Empty Re: Achterlopen in groei

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum