Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij ooit willen emigreren?

+33
Marsy28
Bazinga
Chocolate Cookie
Pompoen
TNMN
luisa
girli
Snoes
Roodkapje
Parisienne
Stuiterbal
Vancity_girl
Bacio
Blond
Annemoontje
Antibes
Ibbeltje
Caresses
Twellie
Marin
Rouxxxe
TukTuk
rapa nui
Coco
mzcharlotte
Highway
SarahKey
Puggle
Monte
_Lacey_
Oasis
Fayebella
Ilargi
37 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren?

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Lijn111038%Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Lijn1110 38% 
[ 44 ]
Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Lijn111032%Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Lijn1110 32% 
[ 37 ]
Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Lijn111023%Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Lijn1110 23% 
[ 27 ]
Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Lijn11106%Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Lijn1110 6% 
[ 7 ]
 
Totaal aantal stemmen : 115
 
 

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Bazinga za 2 jun 2012 - 9:39

Ja, Denemarken trekt ontzettend en daar woont familie.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Marsy28 zo 3 jun 2012 - 2:43

Ik lees hier veel reacties van mensen die wel een paar jaar weg willen. Maar zou je voor altijd weg kunnen? Dus echt ergens anders je leven opbouwen, kinderen krijgen etc.?

Ik ben 2 keer geemigreerd maar heb ook jaren 'gewoon' in het buitenland gewoond. Het echie is wel iets anders, het was voor mij wel het idee om daar voor altijd te blijven. Ik ga zeer w.s. eind dit jaar weer naar Australie voor een jaar. Ik emigreer niet, ik hou hier gewoon mijn verzekeringen etc. Mocht het nou wel goed blijven gaan tussen mijn vriend en mij, vraag ik daar partner visum aan en schrijf ik me hier officieel uit en emigreer ik, weer. Maar wel met als doel uit Nederland weg te blijven. Ik pas hier niet zo.

Voor de mensen die het niet weten, denk erom dat als je emigreert (en je dus uitschrijft en hier geen verzekeringen of verplichtingen meer hebt financieel) dat je per jaar ik geloof 2% straf krijgt op je pensioen later. Je kunt dat per maand doorbetalen, is alleen vreselijk duur. Ik wist dat helaas niet waardoor ik dus al bijna op 12% zit laughcry
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 3:02

Ja, ik ben al geemigreerd. Ik heb nog geen idee of ik hier blijf, naar een ander land ga of terug naar Nederland ga, ik zie het wel. Als ik in NL ben voel ik me niet meer thuis, maar in het buitenland mis ik weer dingen uit Nederland. Het is dus maar even kijken hoe dingen lopen, ook met een baan in de toekomst.
Ik denk wel dat veel mensen zeggen dat ze emigreren, maar er niet echt bij stilstaan wat het precies inhoudt (tenzij je natuurlijk 3 km over de grens gaat wonen in Belgie). Ik ben vrij impulsief geemigreerd en was ook pas 20. Ik heb er absoluut geen spijt van, maar weet niet of ik het anderen ook zo aan zou raden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Bacio zo 3 jun 2012 - 3:09

Marsy28 schreef:Ik lees hier veel reacties van mensen die wel een paar jaar weg willen. Maar zou je voor altijd weg kunnen? Dus echt ergens anders je leven opbouwen, kinderen krijgen etc.?

Ik ben 2 keer geemigreerd maar heb ook jaren 'gewoon' in het buitenland gewoond. Het echie is wel iets anders, het was voor mij wel het idee om daar voor altijd te blijven. Ik ga zeer w.s. eind dit jaar weer naar Australie voor een jaar. Ik emigreer niet, ik hou hier gewoon mijn verzekeringen etc. Mocht het nou wel goed blijven gaan tussen mijn vriend en mij, vraag ik daar partner visum aan en schrijf ik me hier officieel uit en emigreer ik, weer. Maar wel met als doel uit Nederland weg te blijven. Ik pas hier niet zo.

Voor de mensen die het niet weten, denk erom dat als je emigreert (en je dus uitschrijft en hier geen verzekeringen of verplichtingen meer hebt financieel) dat je per jaar ik geloof 2% straf krijgt op je pensioen later. Je kunt dat per maand doorbetalen, is alleen vreselijk duur. Ik wist dat helaas niet waardoor ik dus al bijna op 12% zit laughcry

Dat viel me ook op, dat veel mensen emigreren zien voor een paar jaar ipv voor altijd.
Hoe lang ben je al met je vriend en in welk gedeelte ga je wonen?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 3:17

Ja ik zou wel voor altijd weg kunnen. Ik heb hier in Nederland geen 'thuis' gevoel en ik heb ervaren dat ik die ergens anders wel heb al weet ik niet of ik daar weer heen zou willen verhuizen. Misschien later.

Maar ik kan mijn leven leiden op een plek wat niet mijn thuis is, want dat doe ik al de afgelopen 15 jaar.
Ik weet wat emigreren inhoudt en ik weet dat je daar net zo goed je gewone leven leidt, je je zal ergeren aan bepaalde gebruiken van een ander land en je dingen zal missen uit Nederland.
Maar het bovenstaande ervaar ik nu omgekeerd ook in Nederland dus in mijn ogen zal er voor mij niet heel veel gaan veranderen wat dat betreft.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Tinus zo 3 jun 2012 - 3:25

Ik heb misschien gestemd. Ik zeg geen ja en geen nee. Geen 'Ja', omdat ik het niet voor altijd zou willen. Op den duur zou ik familie en Nederland zelf toch gaan missen. En geen 'Nee' omdat het altijd al een droom van me is geweest om in Amerika te wonen. Zou dat best een paar jaar willen, en als het dan bevalt, dan misschien wel blijven...
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Marsy28 zo 3 jun 2012 - 5:45

Dat viel me ook op, dat veel mensen emigreren zien voor een paar jaar ipv voor altijd.
Hoe lang ben je al met je vriend en in welk gedeelte ga je wonen?


1,5 jaar. Maar mijn vriend heeft het vrij impulsief vorige maand uitgemaakt, na wat twijfels. En net voordat hij vertrok naar zijn ouders (want hij mag niet meer legaal in Nederland wonen) in Rome, maakte hij het weer aan. Nu dus lange afstandsrelatie waar hij gaat werken aan zichzelf en de relatie. Wel dus plannen samen naar Oz te vertrekken in november maar toen het uit was had ik ook al voor mezelf besloten dat ik hoe dan ook zou gaan. Ik word dit jaar 30 dus heb alleen dit jaar nog om mijn visum aan te vragen, vandaar. Dus ik hoop met hem oud te worden maar we moeten maar even kijken. En hij gaat in Melbourne studeren (is in Sydney opgegroeid) en ik ga daar ook in eerste instantie mee heen. Lukt onze relatie niet, dan ga ik plekken bezoeken in Australie waar ik nog niet ben geweest, vrienden bezoeken, Nieuw Zeeland en stukje Azie. En onderwijl dus werken. Dan kom ik wel weer terug, vandaar dat ik niet alles opgeef. Ik weet de consequenties namelijk.

Ik vind ook een paar jaar buitenland ervaring niet echt emigreren. Emigreren doe je naar mijn mening met als doel om niet meer terug te keren.

@ Jente, waar woon jij en hoe lang al?
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  May zo 3 jun 2012 - 6:42

Ik heb nee gestemd. Ik zeg alleen geen nooit. Ik weet namelijk niet wat de toekomst mij gaat brengen. Wie weet loop ik de liefde van mijn leven tegen het lijf in het buitenland en ga ik daarheen. Maar mijn eerste keus zou het zeker niet zijn.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Bacio zo 3 jun 2012 - 6:54

Marsy ik wil de pret niet drukken, maar je komt niet zomaar in aanmerking voor een spouse visa in Australie. Je moet bijv bewijzen hebben dat je meer dan een jaar samenwoont, meer dan een jaar een bankrekening deelt, officiele post krijgen op beide namen van minimaal 1 jaar geleden etc. Nadat je de aanvraag doet duurt het proces nog 6 maanden. In die 6 maanden mag je niet werken, ik weet eigenlijk niet of je uberhaupt dan in t land mag zijn.

Mocht je dus langer willen blijven is dat wel iets om in je achterhoofd te houden.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 6:55

Marsy28 schreef:@ Jente, waar woon jij en hoe lang al?

Ik woon bijna 4 jaar in Noorwegen. Ik ben gegaan met het idee voor altijd weg te blijven, ook omdat ik een Noorse vriend had. Het is toen uit gegaan, maar ik ben in Noorwegen gebleven omdat ik me hier wel thuis voel. Ik vind Noorwegen een geweldig land en het is hier allemaal super geregeld enzo, dus ik hoef hier absoluut niet weg. Maar ik sluit niet uit dat ik verder ga naar een ander land als ik daar mijn droombaan kan krijgen. En of dat dan Nederland of Australie is maakt niet uit, vrijwel alle landen zijn 'gelijk' voor mij, al heeft Noorwegen op dit moment nog steeds de voorkeur Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 7:00

Sorry hoor, maar sommigen hebben het over "een tijdje ergens anders wonen". Da's iets anders dan emigreren. Emigreren doe je met het idee dat je de rest van je leven in een ander land woont. En dat is een stuk minder romantisch en ideaal dan je denkt. Ik denk dat maar een klein percentage van de mensen dat echt kan. Dat het merendeel van de reacties hier 'ja' op zegt, is niet realistisch.

Ik heb overigens 'misschien' geantwoord. Ik zou alleen voor een liefde die 99% kans heeft op een goede toekomst emigreren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Bacio zo 3 jun 2012 - 7:05

Rood schreef:Sorry hoor, maar sommigen hebben het over "een tijdje ergens anders wonen". Da's iets anders dan emigreren. Emigreren doe je met het idee dat je de rest van je leven in een ander land woont. En dat is een stuk minder romantisch en ideaal dan je denkt. Ik denk dat maar een klein percentage van de mensen dat echt kan. Dat het merendeel van de reacties hier 'ja' op zegt, is niet realistisch.

Ik heb overigens 'misschien' geantwoord. Ik zou alleen voor een liefde die 99% kans heeft op een goede toekomst emigreren.
Je hoeft niet te emigreren met het idee nooit meer terug te keren en toch echt ge-emigreerd zijn. Mijn vriend is naar NL gekomen " voor een tijdje" . Hij is nu ingeburgerd en heeft recht op een paspoort. Hij is dus Nederlander, maar zou hier nooit de rest van zn leven willen blijven, Toch vind ik dat hij ge-emigreerd is. Zou niet weten hoe je t anders zou moeten noemen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Marsy28 zo 3 jun 2012 - 7:06

Bacio schreef:Marsy ik wil de pret niet drukken, maar je komt niet zomaar in aanmerking voor een spouse visa in Australie. Je moet bijv bewijzen hebben dat je meer dan een jaar samenwoont, meer dan een jaar een bankrekening deelt, officiele post krijgen op beide namen van minimaal 1 jaar geleden etc. Nadat je de aanvraag doet duurt het proces nog 6 maanden. In die 6 maanden mag je niet werken, ik weet eigenlijk niet of je uberhaupt dan in t land mag zijn.

Mocht je dus langer willen blijven is dat wel iets om in je achterhoofd te houden.

Lief, maar weet ik Very Happy
We wonen nu ook samen, hij moet daar op een campus wonen dus, mits het goed gaat, zullen we erna weer gaan samenwonen. We kunnen aantonen hoe lang we bij elkaar zijn. Het zal niet van een lijen dakje gaan maar heb een vriendin in dezelfde situatie die nu, na 4 maanden wachten, partner visum heeft. En ik kan er eerst heen op mijn 2e working holiday visum.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Marsy28 zo 3 jun 2012 - 7:09

Bacio schreef:
Rood schreef:Sorry hoor, maar sommigen hebben het over "een tijdje ergens anders wonen". Da's iets anders dan emigreren. Emigreren doe je met het idee dat je de rest van je leven in een ander land woont. En dat is een stuk minder romantisch en ideaal dan je denkt. Ik denk dat maar een klein percentage van de mensen dat echt kan. Dat het merendeel van de reacties hier 'ja' op zegt, is niet realistisch.

Ik heb overigens 'misschien' geantwoord. Ik zou alleen voor een liefde die 99% kans heeft op een goede toekomst emigreren.
Je hoeft niet te emigreren met het idee nooit meer terug te keren en toch echt ge-emigreerd zijn. Mijn vriend is naar NL gekomen " voor een tijdje" . Hij is nu ingeburgerd en heeft recht op een paspoort. Hij is dus Nederlander, maar zou hier nooit de rest van zn leven willen blijven, Toch vind ik dat hij ge-emigreerd is. Zou niet weten hoe je t anders zou moeten noemen.

Letterlijk betekent emigreren het land verlaten om ergens in het buitenland te gaan wonen. Dus ook als het maar paar jaar is. Maar emigreren betekent wel dat je je verzekeringen opzegt en je uitschrijft in Nederland. Hier zitten gevolgen aan. Ik weet niet of jouw vriend toen hij 'voor een tijdje' naar Nederland kwam (waar komt hij vandaan?) alles heeft opgezegd in zijn thuisland. Zo ja, dan is hij gewoon geemigreerd en wellicht emigreren jullie samen ook weer. Maar persoonlijk vind ik tijdelijk ergens wonen ook niet emigreren, niet als je uiteindelijk weer van plan bent terug te keren naar Nederland.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 7:11

Eens met Marsy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  sanne-84 zo 3 jun 2012 - 7:18

zowel niet voor even, als voor altijd niet.
ik ben te graag bij bekenden, en ik kan me in het buitenland ook niet uitdrukken (ik kan totaal geen talen) dus zou me daar ook niet op mn gemak voelen.
mn man zou het wel kunnen, dus hopenlijk komt er nooit zo'n situatie voor!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Bacio zo 3 jun 2012 - 7:24

Hoe zouden jullie het dan noemen wat mijn vriend doet? Uiteraard staat hij niet meer ingeschreven in land van herkomst en heeft ie geen verzekeringen daar lopen. Dan zou hij officieel hier geeneens een visum kunnen hebben. Stel dat hij hier over 15 jaar nog is (dan is hij er in totaal 18 jaar), maar hij weet nog steeds hier niet zn oude dag willen te spenderen. Is hij volgens jullie dan alsnog niet ge-emigreerd?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Bacio zo 3 jun 2012 - 7:26

Ik heb trouwens ook een tijdje in het buitenland gewoond en heb toen ook mn verzekeringen hier opgezegd en me hier uitgeschreven. Dat kan ook vaak niet anders, wil je een langdurig visum bemachtigen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Marsy28 zo 3 jun 2012 - 7:28

Volgens mij gaat het niet specifiek om jouw vriend. Het gaat erom dat 43 mensen hier aangeven op het forum wel te willen emigreren. En vervolgens er een kanttekening bij plaatsen dat ze wel voor paar jaar zouden willen. Zowel rood als ik vinden dat geen emigratie, dat is misschien leuk voor je algemene ontwikkeling, even een poosje weg. Voor mij is emigreren inderdaad dat je niet terug gaat naar het land van herkomst of in elk geval dit van plan bent. Zoals in het geval van Jente. Je inschrijft in het land van je keuze en daar verder alles hebt: bankrekening, werk of school, verzekeringen etc.

Jouw vriend is dus wel geemigreerd en nu Nederlander. Gaat hij hier weer weg om voorgoed in Verweggistan te wonen, emigreert hij weer. Dat is mijn mening.

Ja Bacio. Daarom maak ik ook het onderscheid tussen even een paar jaar weg en emigreren. Ook al moet je je uitschrijven etc.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Bliss zo 3 jun 2012 - 7:55

Nee, ik voel totaal geen behoefte om ooit te emigreren, ben daarvoor te veel gehecht aan Nederland. Ben trouwens wel een paar jaar geleden vanuit het oosten naar de Randstad verhuisd en heb gemerkt dat ik me dus wel ergens anders kan aarden (vijf jaar geleden dacht ik nog dat ik nooit uit mijn geboorteplaats weg zou gaan), maar ik heb het in NL gewoon naar mijn zin.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum