Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij ooit willen emigreren?

+33
Marsy28
Bazinga
Chocolate Cookie
Pompoen
TNMN
luisa
girli
Snoes
Roodkapje
Parisienne
Stuiterbal
Vancity_girl
Bacio
Blond
Annemoontje
Antibes
Ibbeltje
Caresses
Twellie
Marin
Rouxxxe
TukTuk
rapa nui
Coco
mzcharlotte
Highway
SarahKey
Puggle
Monte
_Lacey_
Oasis
Fayebella
Ilargi
37 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren?

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 2 Lijn111038%Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 2 Lijn1110 38% 
[ 44 ]
Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 2 Lijn111032%Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 2 Lijn1110 32% 
[ 37 ]
Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 2 Lijn111023%Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 2 Lijn1110 23% 
[ 27 ]
Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 2 Lijn11106%Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 2 Lijn1110 6% 
[ 7 ]

Totaal aantal stemmen : 115

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Annemoontje za 26 mei 2012 - 23:40

Nee, zou mijn familie en mijn vriendinnen niet kunnen missen. Tenzij ik niks zou hebben hier meer en niks om voor thuis te komen, dan zou het wel een optie kunnen zijn.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 2 Empty Re: Zou jij ooit willen emigreren?

Bericht  Blond za 26 mei 2012 - 23:48

Nee. Ik ben erg gehecht aan Nederland. Tijdelijk, voor een paar jaar (maximaal 3) zou ik nog wel weg willen, maar zeker niet voorgoed. Het liefste zou ik dan naar Scandinavië of de Nederlandse Antillen willen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bacio zo 27 mei 2012 - 0:24

Ik ben bezig om een baan te krijgen in Amerika. We zouden daar graag een aantal jaar wonen, maar niet voor altijd.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 0:44

Ja,

Het lijkt mij echt heel erg leuk om een tijd in een ander land te wonen.

Wel een westers land trouwens of een tropisch land maar dan nog steeds redelijk westers :P

Plaatsen die mij en mijn vriend aantrekken zijn trouwens Londen en Stockholm (als we er serieus over praten).

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl zo 27 mei 2012 - 0:46

Ik heb ja gestemd.

Wij hebben al 2,5 jaar in Canada gewoond en dat is erg goed bevallen. We zouden ook zeker weer in het buitenland willen wonen maar dan niet zo ver weg. Nu was het 9.5 u vliegen en dat is duur en kost veel tijd.
Mijn man zou graag in Duitsland willen wonen, maar ik weet niet of ik dat zou willen. Wie weet wat de toekomst ons brengt. Zou jij ooit willen emigreren? - Pagina 2 561177
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Stuiterbal zo 27 mei 2012 - 7:14

Als ik geen zoontje had gehad had ik het waarschijnlijk nu gedaan. Mijn vriend heeft namelijk een baan aanbod gekregen in het buitenland en we zitten nu nogal in de rats of beter gezegd stress.
Ik was mee gegaan als ik hier niet mijn verplichtingen had gehad maar helaas.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Parisienne zo 27 mei 2012 - 7:20

Nee, ik zou nooit bij mijn vrienden en familie weg kunnen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Roodkapje zo 27 mei 2012 - 8:06

Ja, als het werkzame leven hier ophoudt gaan we naar Zweden. Mijn man zijn baan is daar helaas niet echt voor handen ( hier in NL ook maar heel minimaal en je komt er alleen via via in ). Hij wil zijn baan niet opzeggen omdat daar echt zijn hart ligt en ik wil ook dat mijn kinderen opgroeien met meer dan alleen ons als gezin, ook gewoon familie in de buurt. Al is Zweden maar kort vliegen natuurlijk.

We gaan wel over een paar jaar als hier ons huis helemaal af is sparen voor een leuk vakantiehuisje daar waarschijnlijk. Het lijkt ons heerlijk om samen met de kinderen lekker in de vakanties de rust en ruimte te kunnen vinden en even weg uit het drukke bestaan hier. Nu gaan we ook met enige regelmaat erheen en dat is altijd fijn.

Wel zou ik willen dat dat niet de enige plek is waar we op vakantie "moeten" zeg maar. Dat is een puntje wat we nog even moeten bekijken of het verstandig is om echt een huisje daar te kopen ( het kost aan onderhoud,belastingen en post ophalen door iemand die je inhuurt oid etc. ook het gehele jaar extra geld)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Snoes zo 27 mei 2012 - 9:47

Nee, ik ben veel te gehecht aan familie en vrienden. Zou het nooit doen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 7:14

Nee.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 7:21

Nee, ik ben erg gehecht aan mijn woonplaats. Soms denk ik erover na om toch naar een andere stad/dorp te verhuizen. En wellicht dat, dat in de toekomst ook wel gaat gebeuren. Maar ik vind de gedachte alleen al beangstigend. Laat staan een ander land. Dan ben ik bang dat ik mijn draai nooit zal vinden.

Gast
Gast

Bericht  girli ma 28 mei 2012 - 7:34

Lastig! Aan de ene kant hoeft het van mij niet. Ik heb nooit een behoefte gehad om te reizen. Aan de andere kant, mijn vriend komt uit het buitenland en ik sluit niet uit dat als hij ooit terug wil gaan, ik mee zal gaan.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  luisa ma 28 mei 2012 - 8:42

Ik ben al eens geëmigreerd en inmiddels weer geremigreerd.
Ik had erg graag gebleven waar ik zat en mis het ook erg, maar het was niet realistisch om een toekomst op te bouwen. Vandaar dat ik weer terug ben. Ik denk ook echt dat Nederland een van de betere landen is om te leven en toekomst op te bouwen. Daarbij wou ik ook graag iets met mijn studie doen, en gelukkig doe ik dat nu ook. Maar mocht ik ook een goede en leuke baan in het buitenland aangeboden krijgen (of een flink geldbedrag winnen) dan pak ik gelijk mijn koffers.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Bacio ma 28 mei 2012 - 9:04

luisa schreef:Ik ben al eens geëmigreerd en inmiddels weer geremigreerd.
Ik had erg graag gebleven waar ik zat en mis het ook erg, maar het was niet realistisch om een toekomst op te bouwen. Vandaar dat ik weer terug ben. Ik denk ook echt dat Nederland een van de betere landen is om te leven en toekomst op te bouwen. Daarbij wou ik ook graag iets met mijn studie doen, en gelukkig doe ik dat nu ook. Maar mocht ik ook een goede en leuke baan in het buitenland aangeboden krijgen (of een flink geldbedrag winnen) dan pak ik gelijk mijn koffers.
Hoe lang heb je in een ander land gewoon? Waarom vind je NL een van de betere landen om te wonen?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  luisa ma 28 mei 2012 - 10:10

Omdat de lonen hier gemiddeld hoger zijn, gemakkelijk een baan op je niveau vindt,je beter kunt sparen en gemakkelijk huis kan kopen. Vooral economisch gezien dus. Daarnaast is hier ook een uitgebreid sociaal stelsel wat de meeste landen niet hebben.
Heb in zuid Europa bewoont en verschil met nl is enorm. Ik geloof overigens dat de punten die ikgenoemd heb o.a in se scandinavische landen ook goed geregeld zijn, maar daar is het mij te koud;-)
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 10:22

Ik heb ooit in België gewoond maar dat was niks spectaculairs Wink
Dat was 10 minuten van de grens en het enige dat ik er deed was slapen en eten.

Als onze baas een filiaal in Spanje zou openen staan wij als eerste in de rij om erheen te gaan.
Dat zouden we heel graag willen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 22:11

Ik heb misschien ingevuld. Ik heb niet voor ja gekozen, omdat ik niet de illusie heb dat emigreren helemaal fantastisch is. Daar wordt het ook 'gewoon' en kom je in een dagelijks ritme terecht.

Maar het kan een fantastische kans zijn, dus mocht het ooit op mijn pad komen, wie weet.

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 28 mei 2012 - 22:31

Stella_ schreef:Als ik geen zoontje had gehad had ik het waarschijnlijk nu gedaan. Mijn vriend heeft namelijk een baan aanbod gekregen in het buitenland en we zitten nu nogal in de rats of beter gezegd stress.
Ik was mee gegaan als ik hier niet mijn verplichtingen had gehad maar helaas.

Wat lastig zeg.. Hopelijk komen jullie er samen uit.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TNMN do 31 mei 2012 - 8:33

Ja, ik ben al geemigreerd. Was makkelijker dan ik dacht, al had ik geen baan die ik op hoefde te zeggen. De rest kan je makkelijk opzeggen.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 8:41

Vroeger wilde ik het wel, had altijd iets onrustigs in me. Tegenwoordig zou ik niet meer zonder mijn familie kunnen/ willen. Het onrustige is altijd gebleven maar het willen dus niet meer...

Gast
Gast

Bericht  TNMN do 31 mei 2012 - 8:45

Voor mij is het juist goed geweest om bij mijn familie vandaan te verhuizen. We hebben nu een betere relatie.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 8:46

Dat kan maar ik heb al een hele hechte band met mijn familie. Ik kan me er niet goed bij voelen als ik ze niet gewoon kan zien wanneer ik wil. Zeker gezien de gezondheid van mijn vader en daarnaast mijn nichtje die ik op wil zien groeien. Oh en mijn zusje is weer zwanger dus die spruit wil ik natuurlijk ook meemaken :cheering:. Voor mij zou het niet hetzelfde zijn als ik ver weg zit.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen vr 1 jun 2012 - 23:03

Jarenlang wilde ik niets liever dan emigreren naar het buitenland, die onrust was bij mij enorm. Maar langzamerhand begin ik meer en meer gehecht te raken aan mijn omgeving, aan dit land en aan de vaste patronen die ik hier heb. Het klinkt heel stom, maar ik zou écht mijn koor niet zomaar willen missen. We hebben het er nog steeds wel eens over hoor, met name als we ergens zijn waar het ons heel goed bevalt. Maar écht willen, nee die wens is langzamerhand afgezakt, ik droom er niet meer over, maak niet meer stiekem plannen. Eigenlijk ben ik heel tevreden met mijn leven hier in Nederland en af en toe op reis. Eigenlijk wil ik gewoon helemaal niet meer verhuizen de komende 10 jaar, zelfs niet binnen onze woonplaats.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 23:32

Ik heb ja gestemd. Ik ben al eerder geëmigreerd dus ik weet wel hoe het is. Dat was echter wel met mijn familie maar ik zou er geen moeite mee hebben om hun dan achter te laten. Van mijn zusjes verwacht ik ook wel dat ze zich ooit in het buitenland gaan vestigen en mijn ouders zijn zeer reislustig hebben graag vakantieadresjes over de hele wereld. En wonen bovendien misschien ook wel in het buitenland als ze met pensioen zijn.

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie vr 1 jun 2012 - 23:42

Misschien. Maar misschien ook weer niet. Het lijkt me wel leuk om ergens te wonen, maar ik denk niet voor altijd. Zeg nooit nooit natuurlijk! smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: