Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

+10
_Femme
Zwerver
CCC
Cheesegirl
Try
jena
Toet
Kqip
TukTuk
Sarah1985
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 3:43

Wat raden jullie mij aan?
Losse rijlessen of een pakket?

Ik heb namelijk vorig jaar januari een gratis proefrijles gehad en weet wel zeker dat ik bij die rijschool wil lessen, zodat ik weet wat ik moet sparen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 3:45

Dat ligt aan de voorwaarden denk ik.. Kan je bijv. een pakket van 30 lessen nemen en daarna losse lessen bijkopen? Of moet je dan bijv. verplicht een pakket van 10 lessen nog nemen?

En als je 30 lessen pakket neemt en je slaagt met 25, krijg je dan in verhouding 5 lessen terug?? etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 3:46

Dit is de info :P

• Het BasisPakket bevat de minimaal noodzakelijke onderdelen voor iedere nieuwe leerling;
• Na 15 rijlessen uit het BasisPakket worden telkens 8 rijlessen bijgekocht door middel van PlusPakket A. Op die manier neemt een leerling nooit teveel rijlessen af en loopt niet het risico dat -zoals veelal bij de concurrentie het geval is- teveel afgenomen rijlessen niet worden terugbetaald. De TTT en het eerste praktijkexamen schuiven door naar het moment dat de leerling daar aan toe is;
• Bij afname van het BasisPakket zijn de kosten van (extra) rijlessen € 5,- per rijles voordeliger dan losse rijlessen (PlusPakket A);
• De TTT kent 2 belangrijke voordelen. 1. Het (gedeeltelijk) wegnemen van examenvrees omdat de leerling met een TTT de praktijk ervaart van een officieel examen. 2. Vrijstelling van de bijzondere verrichtingen op het praktijkexamen.
• Bij afname van het BasisPakket heeft een leerling telkens nadat hij zakt het recht op afname van PlusPakket B: 6 rijlessen en een herexamen (incl. autohuur + arbeidstijd instructeur). berekening leert dat rijlessen dan nog slechts € 20,- per rijles kosten


Basispakket: € 1.075,-
15 rijlessen van 1 uur voor € 35,- per uur
Tussentijdse toets incl. autohuur(proefexamen) t.w.v. € 199,-
1e praktijkexamen incl. autohuur t.w.v. € 247,-
Theoriepakket t.w.v. € 79,-
Bij afname van het basispakket recht op pluspakket A en pluspakket B
Eenmalige administratiekosten van € 25,-

Pluspakket A: € 280,- (besparing € 40,-)
(alleen mogelijk na afname van het basispakket)
8 rijlessen van 1 uur voor € 35,- per uur (normaal bij losse lessen € 40,- per uur)

Pluspakket B: € 367,- (besparing € 120,-)
(alleen mogelijk na afname van het basispakket)
6 rijlessen van 1 uur voor € 20,- per uur (normaal bij losse lessen € 40,- per uur)
Herexamen incl. autohuur t.w.v. € 247,-

Losse rijlessen: € 40,- per uur
Losse rijlessen per uur

Rijbewijsgarantie: € 2.500,-
Onbeperkt aantal rijlessen
Onbeperkt aantal examens incl. autohuur
Tussentijdse toets
Theoriepakket
Eigenverklaring

Eigenverklaring: € 35,-
Als je een rijexamen wilt aanvragen, moet je altijd eerst een Eigen verklaring invullen. Hierop staan vragen over je lichamelijke en geestelijke gesteldheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 3:48

Ik heb zelf losse lessen gehad, omdat ik geen pakket kon betalen in 1 keer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 3:50

Ik kon mijn pakket trouwens in delen betalen.. Wel het liefst zo weinig mogelijk.. Twee delen in mijn geval..

Maarre, het ziet er wel goed uit vind ik!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Sarah1985 wo 19 jan 2011 - 3:51

bij mijn rijschool had je toen geen pakketen, had dus losse lessen. die waren 39 euro per stuk 6 jaar geleden. En zat gratis theorie les bij
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 3:52

_Donnaa schreef:Ik kon mijn pakket trouwens in delen betalen.. Wel het liefst zo weinig mogelijk.. Twee delen in mijn geval..

Maarre, het ziet er wel goed uit vind ik!

Ja dat lukte me helaas ook niet Very Happy Ik moest het echt per week bekijken.


Laatst aangepast door Darcy op wo 19 jan 2011 - 4:08; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 3:52

Ja ik ook volgens die mail stond nog stukje onder dat je het in delen mag betalen..

maar voor pakket gaan dus?
Weet ik wat ik nog nodig heb hahaha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 3:57

Anousch schreef:Ja ik ook volgens die mail stond nog stukje onder dat je het in delen mag betalen..

maar voor pakket gaan dus?
Weet ik wat ik nog nodig heb hahaha
Vaak is het wel het voordeligst.. Maar in beide gevallen (losse lessen of pakket) is het gewoon het handigst om genoeg gespaard te hebben.. Mocht je dan wel losse lessen kiezen, dan hoef je niet halverwege te stoppen omdat je geld op is..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  TukTuk wo 19 jan 2011 - 3:58

Anousch schreef:Ja ik ook volgens die mail stond nog stukje onder dat je het in delen mag betalen..

maar voor pakket gaan dus?
Weet ik wat ik nog nodig heb hahaha

Maar bij het pakket heb je 15 lessen en dan eerst examen? Of mag je daarna nog wel lessen doen voordat je examen aflegt? Want na 15 uur lessen is een examen doen niet erg realistisch..

Ik had overigs losse lessen, omdat ze geen pakketten aanboden. Het liefst had ik wel een pakket gehad, maarja dat kon niet en ik wilde persee bij die rijschool. Ik betaalde 42 of 43 euro per uur, en 180 euro voor TTT en 200 euro voor examen. Ben in 1x geslaagd met 38 uur lessen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:01

AngelNyn schreef:
Anousch schreef:Ja ik ook volgens die mail stond nog stukje onder dat je het in delen mag betalen..

maar voor pakket gaan dus?
Weet ik wat ik nog nodig heb hahaha

Maar bij het pakket heb je 15 lessen en dan eerst examen? Of mag je daarna nog wel lessen doen voordat je examen aflegt? Want na 15 uur lessen is een examen doen niet erg realistisch..

In de tekst staat:
De TTT en het eerste praktijkexamen schuiven door naar het moment dat de leerling daar aan toe is;

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  TukTuk wo 19 jan 2011 - 4:05

_Donnaa schreef:
AngelNyn schreef:
Anousch schreef:Ja ik ook volgens die mail stond nog stukje onder dat je het in delen mag betalen..

maar voor pakket gaan dus?
Weet ik wat ik nog nodig heb hahaha

Maar bij het pakket heb je 15 lessen en dan eerst examen? Of mag je daarna nog wel lessen doen voordat je examen aflegt? Want na 15 uur lessen is een examen doen niet erg realistisch..

In de tekst staat:
De TTT en het eerste praktijkexamen schuiven door naar het moment dat de leerling daar aan toe is;

Oeps.. Embarassed Heb daar gewoon over heen gelezen!

Nou in dat geval zou ik zeker zo'n pakket nemen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Kqip wo 19 jan 2011 - 4:11

Pakket is op zich wel handig als ze het aanbieden. Bij de rijschool waar ik gelest heb kon dat niet. Wel boden ze gratis theorieles (2x) en voor die verklaring of je in orde bent heb ik nooit wat hoeven betalen. Zat waarschijnlijk bij de 200 euro examenkosten in ofzo. Zou gewoon informeren bij de rijschool wat vaak voorkomt en wat zij aanraden. Suc6!
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:12

Ik zou ook voor een pakket gaan. Zie er in dit geval ook geen nadelen in.
Ik heb zelf ook een pakket gekocht en daarna kon ik per les betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:29

Ik zou ook voor zo'n pakket gaan. Heb ik ook gedaan en daarna per losse les betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Toet wo 19 jan 2011 - 4:30

Ik zou ook een pakket doen, dat is volgens mij altijd voordeliger.

Anousch, hou je er wel rekening mee dat je zeker nog lessen bij moet gaan kopen, 15 lessen is heel erg weinig natuurlijk. Volgens mij ligt het gemiddelde boven de 30 ofzo.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:42

Ja ik weet het smile
Dus kan wel rekenen op 1500 euro ofzo wat ik zeker moet sparen he?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  jena wo 19 jan 2011 - 4:43

Ik heb losse lessen gehad, dus geen ervaring met een pakket.
Waar ik me wel over verbaas zijn de kosten: 12 jaar geleden reed ik voor 47,50 GULDEN per uur!
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Toet wo 19 jan 2011 - 4:44

Daar zou ik minimaal van uit gaan ja, voor het zeker zou ik zelf nog meer sparen als ik jou was.
Het is zonde als je moet stoppen omdat je geld op is.
Ik was 1750 euro kwijt, ik heb 35 lessen gehad maar ben wel in één keer geslaagd. Als je zakt kost een nieuw examen ruim 200 euro.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  TukTuk wo 19 jan 2011 - 4:46

Anousch schreef:Ja ik weet het smile
Dus kan wel rekenen op 1500 euro ofzo wat ik zeker moet sparen he?

Minimaal toch wel smile Ik was 1800 euro kwijt smile

En je moet natuurlijk ook bedenken.. wil je daarna gelijk een auto kopen? Dan zou ik daar toch ook voor sparen smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Try wo 19 jan 2011 - 4:48

AngelNyn schreef:
Anousch schreef:Ja ik weet het smile
Dus kan wel rekenen op 1500 euro ofzo wat ik zeker moet sparen he?

Minimaal toch wel smile Ik was 1800 euro kwijt smile

En je moet natuurlijk ook bedenken.. wil je daarna gelijk een auto kopen? Dan zou ik daar toch ook voor sparen smile

Ik geloof dat mijn lessen me 180 euro voor 3 uur kostte, en dit is nu bijna 3 jaar geleden, echt belachelijk duur achteraf gezien! Ik heb 't allemaal zelf betaald en het heeft me ong 2500 euro gekost Neutral Achja, ik ben zo blij met mijn rijbewijs dat het dat bedrag wel waard was, maar vind het wel veel geld.
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:50

Ik was nog geen €1000 kwijt, maar dat is niet echt te vergelijken, denk ik :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:52

Ik ben nu zelf aan het lessen en heb een pakket van 35 lessen gekocht. Inclusief ook van alles. Vond ik wel zo'n prettig idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Toet wo 19 jan 2011 - 4:57

_Donnaa schreef:Ik was nog geen €1000 kwijt, maar dat is niet echt te vergelijken, denk ik :P

want?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:58

toetje_ schreef:
_Donnaa schreef:Ik was nog geen €1000 kwijt, maar dat is niet echt te vergelijken, denk ik :P

want?
Ik heb heel weinig lessen gehad..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dames die rijlessen hebben of gehad hebben Empty Re: Dames die rijlessen hebben of gehad hebben

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum