Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! Oorpiercing ontstoken!

+2
Rush
Bliss
6 plaatsers

Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Bliss wo 23 mei 2012 - 22:27

Kuuuuutzooi. Ik heb begin januari een piercing laten zetten aan de buitenrand van mn oor, halverwege de oorrand. Ik heb hem een paar maanden goed verzorgd met Unicura zeep en het ging allemaal goed. Ik zit er wel vaak aan te prutsen, onbewust. Nu zat ik er net weer aan en drong t tot me door dat er aan de achterkant naast de piercing een hele bult is ontstaan :O Er zit ook wat vocht in. Ik heb de piercing er nu even uitgehaald, maar heeft iemand een idee wat ik nu het beste kan doen?

Ik zit nu op mn werk, maar denk dat ik vanmiddag thuis eerst mn oor maar weer goed schoonmaak met die zeep (hoewel, volgens mij heb ik die laatst weggegooid bedenk ik me nu...) en de piercing er weer in doe. Of is dit niet verstandig?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Rush wo 23 mei 2012 - 22:28

Afblijven!

Niet schoonmaken (gewoon douchen, maakt genoeg schoon) en al helemaal niet met zeep. Zo`n bult trekt vanzelf weer weg.

En je piercing er wel weer in doen natuurlijk. Help! Oorpiercing ontstoken! 3079029344


Laatst aangepast door Rush op wo 23 mei 2012 - 22:28; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 22:28

Volgens mij kun je de piercing juist het beste laten zitten.

Ik had bij mijn navelpiercing na een aantal maanden ook ineens een vochtbult zitten maar die trok na 2 weken goed wassen/verzorgen weer netjes weg.

Als je hem eruit haalt is hij volgens mij binnen te kortste keren dichtgegroeid.



Maar Rush is hier de piercingkenner in mijn ogen haha. Dus wacht haar reactie even af Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 22:29

In ieder geval laten zitten.

Ik heb precies zo'n piercing. Het schijnt opeens tegenwoordig niet meer te mogen hoorde ik laatst, maar druppelen met sterilon helpt bij mij altijd als een tierelier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 22:30

Dat wassen zeggen ze overal anders.

Ik moest mijn navelpiercing gewoon 1x per dag (in de douche dus) wassen met sebamed. Verder niet draaien o.i.d maar gewoon er rond omheen het schoon houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 22:37

ik heb dat ook gehad, kreeg zo`n bloemkooloor, goed verzorgd en alles maar het werd niet beter dus toen de piercing er maar uitgehaald en een paar maanden later in m`n andere oor laten zetten, hierbij hetzelfde probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Bliss wo 23 mei 2012 - 22:38

Hmm hij is er nu dus uit en wil eerst goed schone handen hebben voor ik hem er weer in doe. Heb de piercing ff in mn portemonnee gedaan om m te bewaren, dus lekker bij de geldbacteriën Help! Oorpiercing ontstoken! 394967 Ga m er vanmiddag wel weer z.s.m. in doen! Trekt die bult echt vanzelf weg? Ik krijg visioenen over bloemkooloren enzo... :O

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Rush wo 23 mei 2012 - 22:48

Charlie schreef:In ieder geval laten zitten.

Ik heb precies zo'n piercing. Het schijnt opeens tegenwoordig niet meer te mogen hoorde ik laatst, maar druppelen met sterilon helpt bij mij altijd als een tierelier.
Sterilon doodt naast slechte bacteriën ook de goede die het herstel bevorderen en wordt daarom meestal afgeraden door piercers, sowieso in de herstelperiode.

Daarna wil het inderdaad nog wel eens goed helpen, maar ik gebruik liever iets zonder alcohol.

En absoluut niet draaien idd!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Rush wo 23 mei 2012 - 22:50

Punk'd schreef:Dat wassen zeggen ze overal anders.

Ik moest mijn navelpiercing gewoon 1x per dag (in de douche dus) wassen met sebamed. Verder niet draaien o.i.d maar gewoon er rond omheen het schoon houden.
Moest ik ook inderdaad, maar ik ben er geen fan van.

Voor iedereen werkt iets anders het beste. Mijn piercer zegt altijd dat als je het idee hebt dat het niet helpt, niet van alles gaan proberen, maar gewoon afblijven, haha! Help! Oorpiercing ontstoken! 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Rush wo 23 mei 2012 - 22:54

Bliss schreef:Hmm hij is er nu dus uit en wil eerst goed schone handen hebben voor ik hem er weer in doe. Heb de piercing ff in mn portemonnee gedaan om m te bewaren, dus lekker bij de geldbacteriën Help! Oorpiercing ontstoken! 394967 Ga m er vanmiddag wel weer z.s.m. in doen! Trekt die bult echt vanzelf weg? Ik krijg visioenen over bloemkooloren enzo... :O
Ik hoop dat het gaatje vanmiddag nog open is. Meestal trekt zo`n bult wel weg, of knapt open. Maar als je het idee hebt dat echt niets werkt (en niet volgende week al, maar echt over een tijdje) dan is eruit halen wel het beste.

Mijn bloemkoolbulten zijn weer helemaal plat hoor en al mijn piercings zijn wel zo ontstoken geweest. Tot bloedens en pus aan toe!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Bliss do 24 mei 2012 - 0:54

Heb m er toch snel weer in gedaan, was ook bang dat ie dicht zou gaan zitten! Ik zal proberen er voorlopig zoveel mogelijk af te blijven, lijkt me het beste toch? Ik ga wel naar Pinkpop dit weekend en kan m dan dus niet zo goed schoonmaken aangezien ik waarschijnlijk niet douche daar :OHelp! Oorpiercing ontstoken! 394967

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Rush do 24 mei 2012 - 1:13

Jazeker. Je kan ook altijd water wat van de kook af komt er langs spoelen of bronwater uit een nieuw flesje. Als het maar 'schoon' is. Misschien kan je dat wel op pinkpop doen!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Rush do 24 mei 2012 - 1:14

Ik heb trouwens een 'sterilon' zonder alcohol, maar ik kan gewoon NIET op de naam komen. Wit flesje met een rode dop. Misschien heeft een piercingshop bij je in de buurt ook wel zoiets?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Esperanza do 24 mei 2012 - 23:54

Ik heb dus wel een bult en een zere plek overgehouden aan een piercing boven in m'n oor. Deze is toen wel geschoten en volgens mij mag dat nu niet meer, maar dat weet ik niet zeker. Maar ik kreeg ook een bult en het ging ontsteken. Dus constant gereinigd, maar het ging op een gegeven moment zo zeer doen dat ik niet meer op m'n oor kon liggen. Toen heb ik 'em er uit gehaald. En nu toch een bloemkooloortje. Het valt niet heel erg op, maar het is best pijnlijk. Als ik er per ongeluk met de borstel langs kom, of als ik met m'n nagel langs die plek ga dan is dat erg pijnlijk. Ik heb 'em er denk ik zo'n 10 jr geleden uit gehaald.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Rush do 24 mei 2012 - 23:58

Klopt Esperanza, dat mag nu niet meer, omdat het je kraakbeen in 'stukjes' schiet waardoor je eerder kans hebt op bloemkooloren idd!

Bluh, bloemkooloor klinkt vies!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Esperanza vr 25 mei 2012 - 0:07

Dan komt het daardoor! Klinkt inderdaad heel vies! Gelukkig zie je het bij mij niet echt, maar ik weet dat het zo is. Als ik dat van tevoren had geweten........
Bij mij willen dat soort dingen sowieso niet echt, de gewone gaatjes in m'n oren zijn ook allemaal ontstoken geweest (3 per oor) en m'n navelpiercing is er uitgegroeid, dus ook daar een litteken. Ik hou het nu maar bij 1 paar oorbellen.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Paper Crown vr 25 mei 2012 - 0:09

Mijn navelpiercing is ooit ontstoken geweest, ik kreeg van de piercer het advies om gekookt water met zeezout in een bakje te doen en op mijn rug gaan liggen met de piercing in 't bakje zeg maar. Mijn advies is dan ook een flesje aquarius ofzo te vullen met gekookt water met zeezout en met schone wattenschijfjes doordrenkt op je piercing leggen..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Poubelle vr 25 mei 2012 - 0:17

Wat CKC zegt heb ik ook moeten doen bij m'n navelpiercing.
Maar die bleef ontstoken, kwam op een gegeven moment wild vlees uitgroeien en ik kon niet echt lekker meer zitten.
Toen ik de piercing eruit haalde was er niets meer aan de hand.
Maar bij mij gaan ook alle piercings ontsteken, ik durf het niet meer!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Bliss wo 30 mei 2012 - 7:22

Een dag later was de bult al veel minder gelukkig, kwam nog wel vocht/bloed uit, maar nu ziet het er al een stuk beter uit! Hopelijk was het dus vals alarm smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Rush wo 30 mei 2012 - 19:51

Bliss schreef:Een dag later was de bult al veel minder gelukkig, kwam nog wel vocht/bloed uit, maar nu ziet het er al een stuk beter uit! Hopelijk was het dus vals alarm Help! Oorpiercing ontstoken! 561177
Dat is een goed teken als het eruit komt Help! Oorpiercing ontstoken! 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Toet wo 30 mei 2012 - 22:47

Een bult met vocht gaat inderdaad weg. Ik zou het wel in de gaten houden, want als het bultje harder wordt kan hij wel blijven zitten. Mijn zus heeft al 12 jaar zo'n hard bultje op haar oor, die gaat nooit meer weg.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Bliss za 16 jun 2012 - 3:26

Bahh nu zit er weer zo'n zelfde bult! Denk wel dat hier binnenkort ook weer vocht uitkomt en hij weer weggaat, maar het is wel irritant. Zal proberen er zo veel mogelijk af te blijven angel

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 3:53

Ik heb ook eens zo'n megabult achter op mijn oor bij mijn piercing gehad. Door die druk die erop kwam deed het ook echt zeer. Heb er echt lang mee gelopen en ging maar niet over. Ik heb het toen eerst schoon gedept met Dettol op een wattenschijfje en gebruikte daarna wat trekzalf erop. Na een paar dagen dit herhalen, haalde ik de piercing eruit en liep het pus er eigenlijk zo uit (Dit klinkt echt vies realiseer ik me nu Help! Oorpiercing ontstoken! 394967 ). Sindsdien geen last meer van gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Oorpiercing ontstoken! Empty Re: Help! Oorpiercing ontstoken!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum