Ontstoken teen
+3
Joli86
Mamsie
Prosecco
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ontstoken teen
Sinds een paar dagen heb ik last van een onstoken teen. Er is een hoekje van m'n nagel afgescheurd en dat is gaan inschroeien (ik heb het niet afgescheurd, het is vanzelf ingescheurd).
Nu is m'n teen inmiddels ongeveer 2 keer zo dik geworden, en het doet zo zeer dat ik amper meer kan lopen. Dus de hele week zit ik al in een soda badje en probeer ik het zo goed mogelijk schoon te houden. Overdag doe ik er betadine zalf op zodat de huid wat zachter blijft waardoor de nagel makkelijker kan groeien en het ontsmet gelijk (tip van de huisarts een paar jaar geleden)
Nu heb ik er vanavond met m'n moeder naar gekeken en zij zei dat ik het door moest prikken zodat de vuiligheid er uit kan. Nu heb ik al 20 keer zitten prikken, maar er komt niks uit terwijl het wel heel duidelijk ontstoken is.
Heeft iemand tips wat ik hier mee kan doen? Sowieso naar de dokter gaan, maar ja aangezien het nu weekend is wordt dat wat lastiger.
Nu is m'n teen inmiddels ongeveer 2 keer zo dik geworden, en het doet zo zeer dat ik amper meer kan lopen. Dus de hele week zit ik al in een soda badje en probeer ik het zo goed mogelijk schoon te houden. Overdag doe ik er betadine zalf op zodat de huid wat zachter blijft waardoor de nagel makkelijker kan groeien en het ontsmet gelijk (tip van de huisarts een paar jaar geleden)
Nu heb ik er vanavond met m'n moeder naar gekeken en zij zei dat ik het door moest prikken zodat de vuiligheid er uit kan. Nu heb ik al 20 keer zitten prikken, maar er komt niks uit terwijl het wel heel duidelijk ontstoken is.
Heeft iemand tips wat ik hier mee kan doen? Sowieso naar de dokter gaan, maar ja aangezien het nu weekend is wordt dat wat lastiger.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Re: Ontstoken teen
Naar de dokter gaan, de rest heb je blijkbaar al gedaan.
Maar de verdoving in mijn teen is een van de ergste pijnen die ik ooit heb meegemaakt..
Gast- Gast
Eeens Smikkel, EEEEEENS!
Ahum, ja voor de rest doe je het gewoon goed, laten weken in een soda badje en echt z.s.m naar de dokter gaan...ik heb het ook 2 keer gehad, is echt geen pretje nee..
Ahum, ja voor de rest doe je het gewoon goed, laten weken in een soda badje en echt z.s.m naar de dokter gaan...ik heb het ook 2 keer gehad, is echt geen pretje nee..
Gast- Gast
Prosecco schreef:Sinds een paar dagen heb ik last van een onstoken teen. Er is een hoekje van m'n nagel afgescheurd en dat is gaan inschroeien (ik heb het niet afgescheurd, het is vanzelf ingescheurd).
Ik heb mijn grote teennagels aan alle kanten ontstoken gehad en heb daar veel en veel te lang mee rond gelopen, zo lang dat ik echt niet meer kon lopen en tegen de vlakte ging als er maar een zacht tikje tegen mijn teentjes aan kwam. Ik ben toen geopereerd en toen hebben ze aan 4 kanten mijn teennagels weggesneden. Ik zou echt meteen naar de dokter gaan, dan kunnen ze misschien een klein stukje wegsnijden want dit kun je zelf niet oplossen. Ik vond overigens die prikken in mijn tenen echt reuze meevallen, de pijn wanneer ik ergens tegenaan stootte was erger
Gast- Gast
Het punt is dat ik het al wel vaker heb gehad (ik heb echt te brakke teennagels, die breken en scheuren bij het minste of geringste) maar toen ging het elke keer na dit soort behandelingen na een paar dagen wel weer beter. En nu wordt het eigenlijk alleen maar erger...
Prosecco- Kletskop
HEL! Echt vreselijk een ontstoken teen. Idd in een soda batje gaan en misschien proberen of je een mini stukje keukenrol/tissue onder de nagel kan plaatsen zodat hij naar boven moet groeien.
Ik ben een keer zonder verdoving aan een ontstoken ingegroeide nagel geopereerd, nou werkelijk ik viel bijna knock. Doe mij maar bevallen.
Ik ben een keer zonder verdoving aan een ontstoken ingegroeide nagel geopereerd, nou werkelijk ik viel bijna knock. Doe mij maar bevallen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Prosecco schreef:Het punt is dat ik het al wel vaker heb gehad (ik heb echt te brakke teennagels, die breken en scheuren bij het minste of geringste) maar toen ging het elke keer na dit soort behandelingen na een paar dagen wel weer beter. En nu wordt het eigenlijk alleen maar erger...
Ook herkenbaar, maandagochtend meteen op de stoep van de huisarts staan met je teentje!
Gast- Gast
AUW AUW AUW, voel nu weer de spuiten om het te verdoven... leek echt wel of die spuit er in de bovenkant in ging en er weer aan de onderkant kwam.. jaks... nee geen pretje!! Ben er denk ik nu 4x aan geholpen ofzo maar nooit meer!
Sterkte meis!!
Sterkte meis!!
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Nou, dat dus. Vergeet het nooit meer.x-justme-x schreef:AUW AUW AUW, voel nu weer de spuiten om het te verdoven... leek echt wel of die spuit er in de bovenkant in ging en er weer aan de onderkant kwam.. jaks... nee geen pretje!! Ben er denk ik nu 4x aan geholpen ofzo maar nooit meer!
Sterkte meis!!
Ik kon ook echt mijn schoen niet meer aan of lopen. Veel te lang gewacht!
Gast- Gast
Heerlijk die opbeurende woorden Ik ben al zo bang voor naalden
Prosecco- Kletskop
Ik adviseer je om gewoon zelf je teen af te zagen en de wond goed schoon te houden.Prosecco schreef:Heerlijk die opbeurende woorden Ik ben al zo bang voor naalden
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik adviseer je om gewoon zelf je teen af te zagen en de wond goed schoon te houden.Prosecco schreef:Heerlijk die opbeurende woorden Ik ben al zo bang voor naalden
Klinkt best aanlokkelijk, met wat voor een zaag zou ik dat het beste kunnen doen denk je?
Prosecco- Kletskop
Gezien het klussen heb je vast het een en ander in huis. Begin met een ijzerzaagje..Prosecco schreef:Smikkell schreef:Ik adviseer je om gewoon zelf je teen af te zagen en de wond goed schoon te houden.Prosecco schreef:Heerlijk die opbeurende woorden Ik ben al zo bang voor naalden
Klinkt best aanlokkelijk, met wat voor een zaag zou ik dat het beste kunnen doen denk je?
Gast- Gast
Wel even goed schoon maken met betadine he!
Joli86- Prater
Ik ga ook never nooit niet meer. Ik peuter en pulk net zo lang tot ik het eruit heb!! Word er niet mooier van maar dat moet dan maar.
Mamsie- Ratel
Mamsie schreef:Ik ga ook never nooit niet meer. Ik peuter en pulk net zo lang tot ik het eruit heb!! Word er niet mooier van maar dat moet dan maar.
Hoe het er uit ziet boeit me echt niks, m'n voeten zijn toch al lelijk. Maar m'n moeder vertelde dat ze een keer te lang had doorgelopen met een ingegroeide teennagel en toen kreeg ze bloedvergiftiging. Zij heeft toen weet-ik-hoe-lang met haar hand (het was haar duim) in een dik verband rond moeten lopen omdat ze de halve nagel weg hadden gesneden.
Prosecco- Kletskop
Maar als je naar de dokter gaat wordt sowieso een deel van de nagel weggesneden.Prosecco schreef:Mamsie schreef:Ik ga ook never nooit niet meer. Ik peuter en pulk net zo lang tot ik het eruit heb!! Word er niet mooier van maar dat moet dan maar.
Hoe het er uit ziet boeit me echt niks, m'n voeten zijn toch al lelijk. Maar m'n moeder vertelde dat ze een keer te lang had doorgelopen met een ingegroeide teennagel en toen kreeg ze bloedvergiftiging. Zij heeft toen weet-ik-hoe-lang met haar hand (het was haar duim) in een dik verband rond moeten lopen omdat ze de halve nagel weg hadden gesneden.
Gast- Gast
Nou Prosecco dan heb ik wel wat opbeurende woorden voor je. Ik vond de spuiten echt heel erg meevallen!
Maar ik zou even langs de huisartsenpost gaan, die kunnen het even opensnijden zodat de druk eraf kan. En dat scheelt al een heel stuk in de pijn vond ik.
Heel veel succes, ik dezelfde soort nagels als jij! Ik ga binnenkort mijn nagelbeugels er voorgoed op laten zetten, zodat ik dit niet meer hoef mee te maken.
Maar ik zou even langs de huisartsenpost gaan, die kunnen het even opensnijden zodat de druk eraf kan. En dat scheelt al een heel stuk in de pijn vond ik.
Heel veel succes, ik dezelfde soort nagels als jij! Ik ga binnenkort mijn nagelbeugels er voorgoed op laten zetten, zodat ik dit niet meer hoef mee te maken.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
May schreef:Nou Prosecco dan heb ik wel wat opbeurende woorden voor je. Ik vond de spuiten echt heel erg meevallen!
Wat zijn nagel beugels?
En Smikkell, als ze je nagel er zo afhalen, gaat het toch later alsnog weer ingroeien, als aan de onderkant je volledige nagel weer gaat groeien?
Prosecco- Kletskop
May schreef:Nou Prosecco dan heb ik wel wat opbeurende woorden voor je. Ik vond de spuiten echt heel erg meevallen!
Maar als de nagel erin is gegroeid zal ie er toch uit moeten? Met alleen de druk eraf laten los je het probleem toch niet op?
Joli86- Prater
De druk gaat er zo af, het vuil kan er uit, de teen kan weer slinken en dan gaat het meestel weer goed als de nagel weer is aangegroeid.Prosecco schreef:May schreef:Nou Prosecco dan heb ik wel wat opbeurende woorden voor je. Ik vond de spuiten echt heel erg meevallen!
Wat zijn nagel beugels?
En Smikkell, als ze je nagel er zo afhalen, gaat het toch later alsnog weer ingroeien, als aan de onderkant je volledige nagel weer gaat groeien?
Gast- Gast
Die nagelbeugeltjes doen ze om je nagel heen zodat je nagel niet zomaar naar binnen krult. Zelf prop ik er dus altijd wat tissue of watten onder zodat de nagel omhoog groeit. ( Tip van de podo )
Mamsie- Ratel
Bij mij hebben ze dus al eens zo'n stukje nagel weggehaald. Dat stuk komt dus ook niet meer terug (is iig wat ze mij hebben verteld) bij mij groeit er alleen een een stukje nog steeds langs wat ongeveer de dikte heeft van een nagel. Wat nu dus ook steeds ingroeit als ik even niet oplet. Oftewel, ook ik zit hier nu weer met een ontstoken teen! Gebeurt wel vaker, maar nagel is er nu al even uit, en begint toch weer te ontsteken. Ik doe er zelf trekzalf op, en badjes met soda idd. Ik durf niet terug naar de huisarts, wamt die prikken zijn echt verschrikkelijk!!! (sorry, maar het is echt zo) en ook omdat ze tegen mij hebben gezegd dat als het nog een keer ging ontsteken ze de hele nagel eraf halen. Nou nee, bedankt, wil nog gewoon 'normale' tenen hebben in mn slippers!
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, ik hoop dat je er snel vanaf bent. In jouw geval zou ik idd naar de huisartsenpost gaan. Want 2x zo dik is wel erg extreem!! En die spuiten, tja, it hurts like hell, maar daarna voel je ook echt niks meer in die teen! succes, en ik houdt dit topic nog even in de gaten, misschien komt er nog een goede tip voorbij
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, ik hoop dat je er snel vanaf bent. In jouw geval zou ik idd naar de huisartsenpost gaan. Want 2x zo dik is wel erg extreem!! En die spuiten, tja, it hurts like hell, maar daarna voel je ook echt niks meer in die teen! succes, en ik houdt dit topic nog even in de gaten, misschien komt er nog een goede tip voorbij
Stitch- Fluisteraar
- Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» ontstoken tandvlees
» Au :( ontstoken verstandskies!
» Help! Oorpiercing ontstoken!
» Ontstoken tandvlees
» Ontstoken insectenbeet, what to do?
» Au :( ontstoken verstandskies!