Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

+11
SarahKey
Bruintje Beer
Sophiee
Tania
piene1983
Wennes
Bolleke
kwak
MamaDaan
Darius
Kruidkoek
15 plaatsers

Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  Kruidkoek di 22 mei 2012 - 20:14

dat ook?

Ik ben nog maar heel pril zwanger maar ik hoorde en las dat mijn vriend en ik al wel moeten gaan kijken naar kinderopvang.

Nu zitten we met een punt dat ik onregelmatige diensten werk en vaak pas om 15:30 begin dus 15:00 van huis ga en mijn vriend is doorgaans om 17:00 uur thuis.

Als ik een vroege dienst heb, moet ik om 07:15 beginnen tot 10:30, verder heb ik ook regelmatig dienst in de weekenden (om de 2 weken) en feestdagen maar dan is mijn vriend vrijwel altijd vrij. Ik werk 32 uur per week dus ben ook niet elke dag aan het werk.

Dus als wij ons kindje naar de opvang zouden brengen, zou dit echt maar voor een paar uur per dag zijn. Is hier iemand die dat ook doet/gedaan heeft?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  Darius di 22 mei 2012 - 20:16

Mijn ervaring is dat je een kind niet voor een paar uurtjes naar een kdv kunt brengen, maar je hebt een dagdeel nodig. Hier zijn de dagdelen van 730 uur tot 1300 en in de middag van 1230 uur tot 18 uur. Dus je zou dan een dagdeel moeten afnemen, in combinatie met flexopvang, want je hebt wisselende diensten.

In het geval van wisselende diensten is een flexibele gastouders wellicht een betere optie, maar die zitten ook niet te springen om 1 of 2 uurtjes op te passen. Daarbij is het ook niet erg prettig voor je kindje, een heel dagdeel werkt gewoon beter naar mijn mening.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  MamaDaan di 22 mei 2012 - 20:18

Wij werken allebei onregelmatig in de zorg, en hebben een flexibele kinderopvang. Nu is het nog niet vaak nodig geweest dat hij daarheen ging omdat hij nog altijd bij oma terecht kon, maar mocht ze niet kunnen, dan regelen we dat met het kinderdagverblijf hetzelfde, dus een paar uurtjes per dag. We betalen wel iets meer dan met vaste uren, maar als we hem bij wijze van 2 maanden niet brengen, kost ons dat niets.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  kwak di 22 mei 2012 - 20:19

ik werk in de thuiszorg met onregelmatige diensten. als ik alleen een ochtend is D. maar max. 3 uurtjes bij de gastouder omdat mijn man haar om 9 uur brengt en ik haar voor 12 uur weer ophaal.
'tis niet anders en D. vind het gelukkig niet erg.

als je onregelmatige diensten heb dan is het misschien voor jullie voordeliger om een gastouder te zoeken ipv een kdv.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  Bolleke di 22 mei 2012 - 20:20

Als ik het begrijp gaat hij dan bijvoorbeeld dagen van 15.30 tot 17u? Dat zou ik niet doen, dan zou ik kijken of je een andere vorm van opvang kunt regelen. Bij ons is het zo dat je dagdelen afneemt, en voor dat hele dagdeel betaalt.
Dat zou dan zonde van het geld zijn vind ik. Nu gaat mijn zoon op donderdag naar de BSO en dan haal ik hem meestal ook op voordat het dagdeel is afgelopen, dat is namelijk pas om 19u, en dan moet hij al zo onderhand naar bed. Maar hij gaat maar 1 dag, als je hem meerdere dagen maar een paar uurtjes zou brengen zou ik dat zonde van het geld vinden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  MamaDaan di 22 mei 2012 - 20:23

Maar als je een kinderdagveblijf hebt dat alleen maar met dagdelen werkt, zul je vaak ook 3 maanden ofzo van te voren moeten doorgeven welke dagen je kindje komt? Als je onregelmatig werkt heb je meestal ook geen vast rooster, en zul je misschien betalen voor opvang terwijl je gewoon thuis bent, omdat je vrij bent. Bij flexibele opvang geef je je dagen door dat je opvang moet hebben voor de komende periode, en je betaalt dan ook alleen maar die uren. Ik kan mijn zoontje bij wijze van een kwartiertje brengen, en betaal dan ook maar een kwartiertje. Nu is ons kinderdagverblijf ook wel heel flexibel, maar ons is dit perfect
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  Bolleke di 22 mei 2012 - 20:25

MamaDaan schreef:Maar als je een kinderdagveblijf hebt dat alleen maar met dagdelen werkt, zul je vaak ook 3 maanden ofzo van te voren moeten doorgeven welke dagen je kindje komt? Als je onregelmatig werkt heb je meestal ook geen vast rooster, en zul je misschien betalen voor opvang terwijl je gewoon thuis bent, omdat je vrij bent. Bij flexibele opvang geef je je dagen door dat je opvang moet hebben voor de komende periode, en je betaalt dan ook alleen maar die uren. Ik kan mijn zoontje bij wijze van een kwartiertje brengen, en betaal dan ook maar een kwartiertje. Nu is ons kinderdagverblijf ook wel heel flexibel, maar ons is dit perfect

Maar volgens mij is dat niet overal zo..
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  Wennes di 22 mei 2012 - 20:27

Ik zou idd kijken voor flexibele opvang, dat de uren die je afneemt ook maar hoef te betalen.
Bij mij op het werk kon dat en idd ouders die in de zorg werkten maakte hier gebruik van zoals jij omschrijft. Het ligt er natuurlijk aan wat voor kindje je hebt, maar de kinderen die bij ons kwamen vonden dit prima. Bij ons was wel de regel dat je min 2 aaneengesloten uren af moest nemen.
Ik zou dus even goed navraag doen hoe het bij dat kdv gaat.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  MamaDaan di 22 mei 2012 - 20:28

Bolleke schreef:
MamaDaan schreef:Maar als je een kinderdagveblijf hebt dat alleen maar met dagdelen werkt, zul je vaak ook 3 maanden ofzo van te voren moeten doorgeven welke dagen je kindje komt? Als je onregelmatig werkt heb je meestal ook geen vast rooster, en zul je misschien betalen voor opvang terwijl je gewoon thuis bent, omdat je vrij bent. Bij flexibele opvang geef je je dagen door dat je opvang moet hebben voor de komende periode, en je betaalt dan ook alleen maar die uren. Ik kan mijn zoontje bij wijze van een kwartiertje brengen, en betaal dan ook maar een kwartiertje. Nu is ons kinderdagverblijf ook wel heel flexibel, maar ons is dit perfect

Maar volgens mij is dat niet overal zo..

Nee dat is waar, maar ik wil hiermee zeggen dat ze wel bestaan, en de optie kdv dus niet meteen afvalt, en bij haar in de buurt ook misschien een flexibele opvang zit.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  Kruidkoek di 22 mei 2012 - 20:40

Oh bedankt!

Ik wist niet dat er ook flexibele opvang bestond, ga dat zo eens uitzoeken. Want het klopt dat ik niet met een vast rooster werk en dus niet lang vooruit kan zeggen wanneer we opvang nodig hebben. Ons rooster hoort officieel 3 maanden vooruit bekend te zijn maar dat is lang niet altijd zo. Zo weet ik bijvoorbeeld mijn rooster voor juli, augustus en september nog niet dus dan zou flexibele opvang wel heel fijn zijn.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  piene1983 di 22 mei 2012 - 20:59

Ik heb ooit gewerkt op een flexibele opvang hier in de buurt, ik woon weliswaar in het Gooi dus misschien dat er meer vraag naar is maar hier zitten zeker vier vestigingen die flexibele opvang aanbieden. En flexibel is dan ook een klein aantal uurtjes, op alle tijden van de dag/avond en weekend. Toen ik daar werkte heb ik zelfs nachten gewerkt voor stewardessen/piloten, artsen en televisiemensen. Ouders konden tot een week van tevoren doorgeven welke momenten ze opvang nodig hadden maar als ze echt een probleem hadden kon het vaak zelfs de dag zelf nog geregeld worden, daar hadden ze dan oproepkrachten zoals ik voor. Er waren zelfs kinderen die door hun aupair gebracht werden omdat die graag even wilde gaan tennissen..... Decadent... Overigens ligt de uurprijs voor deze opvang wel boven het landelijk gemiddelde, indertijd betaalde je een goede 8 euro per uur maar hoe dat nu is weet ik niet. Het loont de moeite om eens te kijken of zoiets wellicht ook in jouw omgeving is, en anders is een gastouders misschien een prettige oplossing.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  Tania di 22 mei 2012 - 21:03

Ik werk ook in de zorg en wij hebben een gastouder. Als ik van 7 tot 11 moet werken brengt mijn man ze rond 7.30 daarheen en haal ik ze op rond 12.00. Soms blijven ze ook de hele dag dan kan ik even makkelijk iets in huis doen. Ik kan ze wel een uurtje brengen als ik wil maar eigenlijk laat ik ze altijd minimaal een halve dag gaan omdat ze (nou ja nu nog vooral J.) het ook erg leuk vinden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  Sophiee di 22 mei 2012 - 21:14

Ik werk in de Jeugdzorg en wij hebben ook ''last'' van de onregelmatige werktijden. We hebben ervoor gekozen de oma's te laten oppassen. Het gaat vaak maar om een uurtje. Prima keuze voor ons smile.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  Bruintje Beer di 22 mei 2012 - 21:24

Wij werken beide in de zorg dus beide onregelmatig. Wel heb ik een vast rooster. Onze kinderen gaan op vrijdag van 7u t/m half 4. We werken beide op vrijdag. Evt kan zij ook andere dagen afnemen als we die nodig. Volgende week gaan ze bijv van 12u t/m 16u. Anders zijn de oma's er nog die ook graag oppassen.

Ik vind een gastouder echt ideaal vooral als je in de zorg werkt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  SarahKey di 22 mei 2012 - 21:44

Hier is dat ook zo, ik ga pas rond 13:00 uur weg en mijn man is om 16:15 thuis.
Ene dag past oma die paar uur op, andere dag gaat hij hele dag naar het kdv. Ik vind het zelf niet fijn als een kindje alleen in de middag komt, de andere kindjes hebben dan al een deel van de dag gehad.
En 1 middag is te weinig om te wennen vind ik zelf dus daarom een hele dag.
"s ochtends doe ik dingen voor het werk of doe ik wat in huis.
Of zoals afgelopen dinsdag, ga ik nog even uurtje slapen Embarassed
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  CCC di 22 mei 2012 - 21:46

Door de terugloop in de kinderopvang zijn er steeds meer bedrijven die 'uurtje factuurtje' hanteren... Dus dan kun je wel gebruik maken van flexibele opvang. Ik zou er zelf niet voor kiezen, vind het toch wat onwennig voor het kind... Dus zou het anders oplossen, meer een vertrouwde omgeving ed.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  LMCurious di 22 mei 2012 - 21:52

Joris ging in het begin 2 halve dagen naar de opvang. Wij hadden ook niet veel opvang nodig. Maar ik vond het toch ook wel goed voor hem in de omgang met nadere kindjes. En als ik nu zie hoe graag hij met zijn vriendjes daar speelt ben ik heel blij dat ik hem meer naar de opvang bracht dan nodig. Maar goed, dat moet je ook maar willen.
Want ik kan me voorstellen dat je bijv. binnen een wisselend rooster wel een vaste dienst kunt krijgen? En dan zou je voor die dag alvast opvang kunnen regelen, en verder bijv. nog kijken of je opa's/oma;s kunt regelen? Misschien je man een keertje iets eerder weg op zijn werk, zeker als het maar voor 1,5 uur is?
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  Ayla di 22 mei 2012 - 23:49

Hier gaat ze 3 dagen in de week al om 13:00 naar de opvang, terwijl ik pas om 14:30 weg hoef. Het is niet altijd handig, maar later brengen is ook geen optie. Gastouder zijn we ook nog over na aan het denken.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  Twellie wo 23 mei 2012 - 2:16

Wij hebben in principe ook maar een paar uurtjes per dag (maximaal) opvang nodig omdat ik mijn werktijden aanpas op die van mijn vriend, zodat we zo min mogelijk werktijd tegelijkertijd hebben. Ik breng de kinderen dan wel gewoon een volledig dagdeel, ik werk momenteel namelijk erg veel en daarnaast zorg ik ook het grootste deel voor de kinderen en dan heb ik tenminste nog een een uurtje voor mezelf.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed  Empty Re: Maar een paar uur op een dag naar de opvang, wie doet/deed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum