Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Soms zou ik willen..

+33
Caroow
Caramba
Angela_1986
bolus26
_Lacey_
Bacio
Rovine
rapa nui
Mida4you
Stuiterbal
Didi
Bolleke
VeryCherry
Caribbeanlover
Middleme
Shisha
Siem
heartsdale
Caro
SoGood
girli
Blond
Marin
Oasis
Arwyn
schuddebuikje
Susan
Paper Crown
Ooh La La!
Rush
Bay
Rose
Lavendel
37 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Soms zou ik willen.. - Pagina 2 Empty Re: Soms zou ik willen..

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 3:50

Lavendel schreef:Ecrits, als jij zoveel meer plezier haalde uit studeren dan uit werken is een Phd dan niets voor jou? (En daarna een baan in de academische onderzoekswereld). En boeiend dat ze je een luxe trien vinden, gewoon een lekker broodje halen hoor.

Lief dat je meedenkt, maar dat zit er niet in. Ik ben met zoveel andere dingen bezig dat elke dag minimaal 4 uur reistijd naar een plek waar ik eventueel een phdplek kan bemachtigen er niet in zit. Ooit hoop ik dat ik rust vind om zelf thuis te schrijven. En tot die tijd werk ik gewoon, andere mensen moeten het ook en ik leer er vast veel van. Wat doe jij eigenlijk dat je je werk saai vindt?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Arwyn di 22 mei 2012 - 3:54

2CKC2 schreef:
Susan schreef:Samantha en Miranda hadden wel een drukke baan, maar Carrie werkte echt geen 60 uur, die zag je alleen maar af en toe op bed een stukje typen en verder was ze aan het winkelen, uitgaan, lunchen, dineren en rondhangen met Big. Zij verdiende blijkbaar goud geld met haar column, hoewel ik het wel vaag vond dat ze het ene moment liep te pronken met haar zesduizend paar dure merkschoenen en na het winkelen een taxi nam omdat ze geen zin had om haar tasjes te dragen en het andere moment haar huur niet eens kon opbrengen.

Nee, dat was toen Aiden haar appartement had gekocht voor hun tweetjes maar omdat ze de verloving verbrak, mocht ze haar eigen appartement terugkopen. Dat ging niet want de bank wilde haar niets lenen. Later, toen ze voor Vogue ging schrijven for $4.50 per word ging het beter. Maar ze smeet al haar geld over de balk aan schoenen etc.

Wat ik trouwens nooit heb begrepen is dat Big haar het geld wilde lenen, Miranda en Samantha dat niet goedkeurden en ze haar aanboden het te lenen aan haar, maar ze zei: 'That's really sweet of you two to offer, but I'm gonna do this on my own..' en vervolgens de dure 2.7 karaat engagement ring van Charlotte accepteerde..why?

Ik snapte zoveel niet aan haar...
Maar ach, dat maakte de serie niet minder vermakelijk Wink

Ik zou wel eens willen.. Dat er 15kg af was bij mij, een leuk bedrag winnen in de loterij zodat we allebei de ruimte hebben om werk te zoeken dat we echt leuk vinden en een auto met airco, haha. Dat laatste wordt aan gewerkt Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lavendel di 22 mei 2012 - 3:56

Er zijn trouwens ook mogelijkheden om extern, dus bij instellingen of bedrijven een Phd onderzoek te doen. (Of een groot deel van de week thuis). Je zult er zeker van leren dat werken maar je eigen droombaan kunnen uitvoeren is nog beter natuurlijk!

Ik werk nu als d.ata-analist/c.onsultant bij een commercieel bedrijf terwijl ik Sociologie en Internationale Betrekkingen heb gestudeerd. Ik zou denk ik liever in een andere omgeving werken (non profit, overheid) en ook sowieso ander werk willen uitvoeren. Meer richting projectmanagement. Ik ben veel liever actief en uitvoerend bezig. Ik zou trouwens ook graag iets als management assistent oid doen, maar daar word ik natuurlijk niet voor aangenomen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan di 22 mei 2012 - 3:57

Dat is inderdaad raar, van die ring, maar misschien is het in die kringen anders om financiële steun van je vriendinnen te accepteren dan van een man of zo. Ik snapte ook heel veel niet aan Carrie, eerlijk gezegd vond ik haar het grootste deel van de tijd echt meesterlijk irritant. De serie was wel leuk verder, maar niet door de persoonlijkheid van Carrie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Oasis di 22 mei 2012 - 3:59

Powerbabe schreef:Soms zou ik willen dat ik niet deze studie had gekozen. En dat ik "later als ik groot ben" het vondelpark kan kopen en dan daar een huis bouw, maar als ik de stad in wil er zo ben Very Happy.

Welke studie doe je, en waarom wil je die niet (meer) doen?
Ik herken het gevoel in ieder geval!

Soms zou ik willen.. dat ik een andere studie gedaan had, en meer kansen had gegrepen/gecreeerd om meer van de wereld te zien.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Marin di 22 mei 2012 - 4:02

Als ik op reis ben voor m'n koeriersbaantje voel ik me soms wel even heel hip en jetsetterig. Is gauw over als ik midden in de nacht in een taxi met pakketje en jetlag door de buitenwijken dwaal, maar in de hotels met m'n laptop aan het werk in de lounge of even gauw een lunch of manicure pakken voor dat ik weer een vlucht pak (zeker toen ik business class vloog laatst) voelt toch best wel een beetje it-girl-achtig. Alleen jammer dat ik er de looks niet voor heb. Maar voelt toch best beetje tof.

En ja, ik mocht willen dat schrijven zo veel verdiende als Carrie. Maar toch blijft het een heerlijke serie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 4:03

Susan schreef:Dat is inderdaad raar, van die ring, maar misschien is het in die kringen anders om financiële steun van je vriendinnen te accepteren dan van een man of zo. Ik snapte ook heel veel niet aan Carrie, eerlijk gezegd vond ik haar het grootste deel van de tijd echt meesterlijk irritant. De serie was wel leuk verder, maar niet door de persoonlijkheid van Carrie.

Ik had daar de volgende gedachte over; van Big moest ze niet afhankelijk worden, Miranda en Samantha hebben er zelf heel hard voor gewerkt en hebben ook bepaalde vasten lasten die ze moeten betalen. Charlotte daarentegen heeft een extreem luxe appartement gekregen van haar ex en die ring ligt daar maar te liggen, daar hoeven geen andere lasten van worden betaald. Op die manier kan ze ook meteen mentaal afstand nemen van haar getrouwde leven. Die ring had ook niet meer de symbolische waarde. Zo... tot dusver mijn satc analyse. Ik heb het zeker al drie jaar niet meer gekeken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 4:06

Lavendel schreef:Er zijn trouwens ook mogelijkheden om extern, dus bij instellingen of bedrijven een Phd onderzoek te doen. (Of een groot deel van de week thuis). Je zult er zeker van leren dat werken maar je eigen droombaan kunnen uitvoeren is nog beter natuurlijk!

Ik werk nu als d.ata-analist/c.onsultant bij een commercieel bedrijf terwijl ik Sociologie en Internationale Betrekkingen heb gestudeerd. Ik zou denk ik liever in een andere omgeving werken (non profit, overheid) en ook sowieso ander werk willen uitvoeren. Meer richting projectmanagement. Ik ben veel liever actief en uitvoerend bezig. Ik zou trouwens ook graag iets als management assistent oid doen, maar daar word ik natuurlijk niet voor aangenomen.

Wat balen dat je niet helemaal op je plek zit. Doe je nu wel enigzins relevante werkervaring op, zodat je in betere tijden wel kan doorstromen naar non profit/ overheid?

Op mijn vakgebied kan je volgens mij niet extern een phd onderzoek doen. Ik zou nog weleens kunnen kijken, misschien is er toch meer mogelijk dan ik nu denk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 4:11

Dat het leven soms niet zo moeilijk was.

Gast
Gast

Bericht  Blond di 22 mei 2012 - 4:12

Ik zou willen dat ik één van de leuke huisjes kon kopen die wij in de verkoop hebben. Maar sowieso tot januari wachten (vast contract) en meer gaan verdienen..

Laatst aangepast door Chance op di 22 mei 2012 - 4:16; in totaal 1 keer bewerkt
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan di 22 mei 2012 - 4:16

Jolicious schreef:Dat het leven soms niet zo moeilijk was.

Ja, dat lijkt me ook wel wat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 4:30

Ik doe rechten en dat is op zich prima, en lekker breed. Maar ik vind de studie echt 90% van de tijd geen reet aan. Ik werk op een advocatenkantoor en ik weet iig zeker dat ik geen advocaat wil worden haha.

Ik wilde altijd geneeskunde doen maar ben 2x uitgeloot en wilde niet een studie doen, dat als het echt niks zou worden met geneeskunde, ik iets deed wat ik echt niet wilde. Dus rechten was wel echt mijn 2e keus, maar het valt me nogal zwaar. Ik ben er zo klaar mee. Maar nog 3 weken en dan ben ik als het goed is er van af.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 22 mei 2012 - 4:32

Wel lekker dat je bijna klaar bent.

Er zijn zoveel studies die ik achteraf graag had willen doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Oasis di 22 mei 2012 - 4:32

Gelukkig is het een brede studie inderdaad, je kunt er alle kanten mee op!
En die 3 weken zijn voorbij voordat je het weet Very Happy
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 4:39

Ik moet alleen nog 3 weken heel hard studeren haha. Maar goed het einde is in zicht!

Gast
Gast

Bericht  Oasis di 22 mei 2012 - 4:43

Powerbabe schreef: Maar goed het einde is in zicht!

En dat motiveert wel toch? Wink
Bij mij in ieder geval wel!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 4:50

Oasis schreef:
Powerbabe schreef: Maar goed het einde is in zicht!

En dat motiveert wel toch? Wink
Bij mij in ieder geval wel!

Dat zou je denken ja.. Haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 5:00

Marin schreef:Als ik op reis ben voor m'n koeriersbaantje voel ik me soms wel even heel hip en jetsetterig. Is gauw over als ik midden in de nacht in een taxi met pakketje en jetlag door de buitenwijken dwaal, maar in de hotels met m'n laptop aan het werk in de lounge of even gauw een lunch of manicure pakken voor dat ik weer een vlucht pak (zeker toen ik business class vloog laatst) voelt toch best wel een beetje it-girl-achtig. Alleen jammer dat ik er de looks niet voor heb. Maar voelt toch best beetje tof.

En ja, ik mocht willen dat schrijven zo veel verdiende als Carrie. Maar toch blijft het een heerlijke serie.

Je hebt er best de looks voor. En wat zijn de looks? Persoonlijk vind ik Carrie nou niet bepaald de knapste. Mijn vriend vindt haar zelfs de lelijkste vrouw ooit. Dus ook jij bent een it-girl. Ik niet trouwens met mijn boterhammenzakjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 5:05

..... dat ik gewoon een 'ouderwetse' huisvrouw was. Huishouden, kids en de pantoffels voor je man klaarzetten.
Maar dat is maar soms, want waarschijnlijk zou ik uiteidenlijk gillend gek worden.

De opties: niet meer hoeven werken voor m'n geld / dat 't leven niet zo moeilijk was spreken mij ook altijd aan. Ohja, en het leven van een (zogenaamde) IT-girl als Paris Hilton of Peaches Geldolf (ofhoezeookmagheten) spreekt me inderdaad wel aan.

Edit: en soms zou ik willen dat ik héééél goed kon acteren of zingen. Lijkt me gaaf om daar je werk van te maken.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 22 mei 2012 - 5:09

Hahaha nou af en toe een beetje it-girl dan. Maar meestal gewoon lekker casual op de bank. En dat is wat ik fijn vind, en ook heerlijk vind aan thuis werken. En ik zit nu al te bedenken wat voor werk-jurkje ik aan doe op jouw bruiloft. Wil altijd beetje representatief er uit ziet, maar ook feestelijk, en het moet redelijk makkelijk kunnen bewegen.

Kenya, ja dat lijkt mij ook wel wat. Maar dan wel zonder sleur. Daar kan ik niet goed tegen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 5:11

Dat ik heel knap was en geld als water had...

Gast
Gast

Bericht  Marin di 22 mei 2012 - 5:13

Soms zou ik trouwens willen dat ik het leven vijf of tien jaar vooruit kon zetten. Ik kijk zo uit naar de periode van trouwen, kindjes krijgen en de hele periode daarna van het gezinsleven. Vast ook heel hectisch, maar ik kijk daar zo naar uit. Ben zo benieuwd naar hoe m'n (mogelijke) kindjes er uit komen te zien, hoe ze zijn, wat voor keuzes zij later zullen maken, en hoe ons gezinnetje zal zijn.
Maar dan bedenk ik me daarna weer dat het eigenlijk een nog lekkerder gevoel is om dat allemaal nog in 't verschiet te hebben.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 5:13

Susan schreef:
Jolicious schreef:Dat het leven soms niet zo moeilijk was.

Ja, dat lijkt me ook wel wat.

Dit lijkt mij ook wel wat.

Gast
Gast

Bericht  girli di 22 mei 2012 - 5:19

Dat mijn vriend zich in tweeen kon delen, zodat ik hem niet zoveel hoefde te missen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  SoGood di 22 mei 2012 - 6:17

Oh god, hebben jullie even?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: