Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grrrr iets verkopen op Marktplaats

+13
Siem
Atelier Madame
Arwyn
MADDIE
litllejoy
Lejow
Rush
Zora
Rebecca
ellibre
Oasis
Gympie
Snoopy
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Grrrr iets verkopen op Marktplaats - Pagina 2 Empty Re: Grrrr iets verkopen op Marktplaats

Bericht  Atelier Madame ma 21 mei 2012 - 21:15

Tsja het is wat de gek er voor wil geven op Marktplaats. Zelf verkoop ik altijd veel via marktplaats, maar ik vraag dan ook geen hoge prijzen. Bedoel sandalen die nieuw 70 euro hebben gekost, dan vind ik 20 euro een nette prijs. Komen er nog verzendkosten bij van 7 euro maak je er desnoods 30 inclusief van. Maar meer kan je in mijn ogen niet vragen want in de uitverkoop heb je ze voor minder.

Vind het wel super irritant dat je soms gewoon geen reactie krijgt of pas heel laat. Of dan willen mensen nog dat je bijv extra fotos maakt of maten opneemt en roepen ze ineens, sorry ben al voorzien als je die moeite hebt genomen..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grrrr iets verkopen op Marktplaats - Pagina 2 Empty Re: Grrrr iets verkopen op Marktplaats

Bericht  Rush ma 21 mei 2012 - 21:16

Atelier Madame schreef:Tsja het is wat de gek er voor wil geven op Marktplaats. Zelf verkoop ik altijd veel via marktplaats, maar ik vraag dan ook geen hoge prijzen. Bedoel sandalen die nieuw 70 euro hebben gekost, dan vind ik 20 euro een nette prijs. Komen er nog verzendkosten bij van 7 euro maak je er desnoods 30 inclusief van. Maar meer kan je in mijn ogen niet vragen want in de uitverkoop heb je ze voor minder.
Nou de meeste merkschoenen koop je in de uitverkoop echt niet voor minder, dat is natuurlijk onzin.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Atelier Madame ma 21 mei 2012 - 21:27

Voor 30 euro heb ik in de uitverkoop echt wel een paar sandalen hoor, doorgaans wordt er eerst met 30% afgeprijsd en daarna met 50%.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 21 mei 2012 - 21:34

Ik koop ze meestal al in de uitverkoop, van Replay bijvoorbeeld. Als die naar €30 zakken mag je mij het adres wel even doorsturen van die winkel haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Atelier Madame ma 21 mei 2012 - 21:36

Rush schreef:Ik koop ze meestal al in de uitverkoop, van Replay bijvoorbeeld. Als die naar €30 zakken mag je mij het adres wel even doorsturen van die winkel haha!

oooh maar dat zei je er niet bij! haha dan is de oorspronkelijke prijs 140 euro Wink.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 21:37

vorig jaar heb ik in veel winkels replay slippers afgeprijsd gezien voor 30 euro hoor (nouwja 29) Het is dat ik ze niet fijn vond zitten haha.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 21 mei 2012 - 21:58

Slippers zijn sowieso al goedkoper meestal. Ik heb ook slippers van Replay, maar die zijn nieuw €70, voor de gewone prijs zeg maar.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 23:29

Zo kreeg ik laatst deze reactie van iemand op marktplaats toen ik aangaf dat ik niet met zijn bod akkoord ging. Wat een pipo!

"İk had je niet om commentaar gevraagd. Een ja of nee was meer dan voldoende geweest. Uiteindelijk ben ik de koper en bepaal wat mijn budget is doe er een bod mee. Voor 30 euro zou ik het id winkel kunnen kopen en vervolgens van de belasting aftrekken.. Logisch he dat ik dan voor een 2e hands niet meer dan 15e ga bieden.. Over logica gesproken Wink"

Nouuu, ik zat echt te klapperen (niet met mijn oren, dat kan niet). Wat rare knakker.

Gast
Gast

Bericht  Siem ma 21 mei 2012 - 23:55

Het ligt er vooral ook aan wat je verkoopt en als je geen te lage biedingen wilt kun je ook bieden vanaf 'inschakelen'. En op onzinbiedingen en mailtjes reageer ik gewoon niet.
Het 'probleem' met mp is gewoon dat er zoveel wordt aangeboden dat je zelden de hoofdprijs krijgt.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Marin ma 21 mei 2012 - 23:57

Nou ik heb net ook twee advertenties er op gezet met meubels.. Laat de rare mails maar komen...
(nou eigenlijk liever niet. Tot nu toe zijn ze nog niet bekeken)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 0:27

Oh, ik heb eigenlijk wel heel goede ervaringen met marktplaats. Nu hoef ik eigenlijk ook nooit de hoofdprijs voor spullen te hebben. Als een stoel of kastje mij in de weg staat en niemand in mijn omgeving hem wilt hebben gaat 'ie of naar de stort of op marktplaats. Elk tientje dat ik er dan voor krijg vind ik dan mooi meegenomen. Ik krijg eigenlijk altijd alleen serieuze biedingen en als ik er op in ga is het vaak wel gauw een deal. Andersom ook. Het kinderkamertje hebben wij gekocht via mp en dat was ook harstikke leuk contact. Ze deed er nog van alles bij, was heel flexibel met de prijs en wilde het zelfs wel komen brengen omdat ze toch in de buurt familie had wonen.

Ooh ik heb wel een keer een kerel hier in huis gehad die wel heel debiel deed. Toen deed ik tuinstoelen weg, 2 voor €5,-. Komt hij hier gaat ie over de stoelen wrijven met zo'n likje spuug over zijn vinger en zegt 'hmm ik vind ze wel een beetje vies'. Dus ik zeg 'tsja, het zijn tuinstoelen dan krijg je dat. En daarnaast zijn ze niet voor niets 2 voor €5,-'. Toen werd ie heel zeikerig dat het op de foto er niet zo op stond en dat ik dat erbij had moeten zetten. Tsja.. graag of niet hoor Laughing .

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 1:35

Ik heb hier eigenlijk nooit last van, de meeste dingen die ik op MP heb gezet zijn soms binnen een dag, en hooguit een week verkocht. Al mijn mobieltjes, mijn fiets, schoenen, inboedel, enz.

Wat wellicht helpt: ik zet het bieden altijd uit. Want daar heb ik helemaal geen zin in, dat gedoe, en dan steeds met 1 euro verhogen. De mensen die echt interesse hebben kunnen me mailen of bellen. Tot nu toe werkt dat goed, want dan heb je sneller mensen die echt serieus zijn, ipv ergens op bieden en er nooit meer naar kijken.

Laatst aangepast door Carrie op di 22 mei 2012 - 1:39; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 1:38

Ik verkoop best veel via MP.

Als ik ergens een bepaald bedrag voor wil kies ik voor bieden vanaf.
Ook zit ik er altijd bij dat als ik accoord ga en een mail gestuurd heb, ik binnen 48u iets wil horen en anders ga ik verder met andere bieders.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 19:59

Zo heb m zojuist verkocht voor 120 euro, haha.

Gast
Gast

Bericht  Gympie do 24 mei 2012 - 22:18

Wooo, chill!!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Marin do 24 mei 2012 - 22:43

Goed zo Leaf!

Bij mij gaat het ook lekker. M'n kledingkast die ik voor 150 euro nieuw had gekocht, voor 100 euro verkocht smile Nog aan een leuk iemand ook volgens mij, een moeder die 'm voor de kamer van haar dochtertje wil. Vind ik toch leuk, ergens, als ik weet dat 't ergens leuk terecht komt.
En m'n tweepersoonsbed bied ik nog aan, die heb ik voor 250 gekocht, bed incl lattenbodem en matras. Heb 'm voor 150 te koop aangeboden (inclusief al die dingen dus) en er wordt nu 120 geboden intussen. Er is een Engels meisje geïnteresseerd dus hoop dat zij het mooiste bod heeft als het nog niets omhoog gaat haha.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Atelier Madame ma 28 mei 2012 - 20:49

Eventjes gal spuwen, heb ik al 2 weken geleden een paar schoenen verkocht aan een meisje. Ze zou het geld hebben overgemaakt. Ja leuk en aardig maar ik heb het nog steeds niet op mijn rekening gehad, dus toen zij informeerde waar de schoenen bleven gaf ik dat aan. Oke nou we wachten nog even af, zij beweerd inmiddels de bank te hebben gebeld die aangeven dat het afgeschreven is bij haar, maar dat ze nog wel even geduld moet hebben. Nu heb ik haar op facebook opgezocht, blijkt het een meisje van een jaar of 14/15 te zijn. Ik betwijfel dus ten sterkste of ze uberhaupt wel geld heeft overgemaakt of dat ze misschien te weinig op haar rekening had oid. Heb inmiddels nog een hoger bod gekregen van iemand, maar ik zit dus een beetje in een spagaat. Wachten op iemand die beweerd het geld te hebben gestort maar nog geen cent hebben gezien. Terwijl het me echt nog nooit is overkomen dat een overboeking langer dan 3 dagen duurt. Grrrr iets verkopen op Marktplaats - Pagina 2 1270000679
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 22:36

misschien heeft ze een typfout gemaakt met je nr/naam waardoor het niet aankomt bij je? En anders vraag je een kopie van haar rekeningoverzicht waarbij ze de rest wegshopt in paint o.i.d. dan kan jij zien dat het bij haar is afgeschreven envetueel maar dan geef je nog wel aan dat je de schoenen pas verstuurd zodra het bedrag op jou rekening binnen is gekomen.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 28 mei 2012 - 22:44

ja dat dacht ik ook al, maar ze heeft het rekeningnummer nog een keertje gcontroleerd op mijn verzoek en gaf aan dat het het juiste was.. en een screenshot vragen kan ik natuurlijk wel doen, maar zolang het geld niet op mijn rekening staat verstuur ik helemaal niets.. het voelt alleen zo lullig omdat zij dus al 2 weken terug zowat aangaf dat het overgeschreven is.. maar mijn onderbuik zegt toch dat het niet klopt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 22:58

nee ik zou het ook pas versturen zodra het op je rekening staat maar als zij kan aantonen dat ze het wel heeft overgemaakt kan ze misschien contact opnemen met de bank o.i.d.

Gast
Gast

Bericht  Snoopy ma 28 mei 2012 - 23:17

Atelier Madame schreef:ja dat dacht ik ook al, maar ze heeft het rekeningnummer nog een keertje gcontroleerd op mijn verzoek en gaf aan dat het het juiste was.. en een screenshot vragen kan ik natuurlijk wel doen, maar zolang het geld niet op mijn rekening staat verstuur ik helemaal niets.. het voelt alleen zo lullig omdat zij dus al 2 weken terug zowat aangaf dat het overgeschreven is.. maar mijn onderbuik zegt toch dat het niet klopt.

Ik zou wel een screenshot vragen. Dan kun je zelf zien of het wel goed gegaan is of dat het toch een verkeerd nummer is.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 6:45

Krijg net een mailtje van die man waar ik die BB aan verkocht heb dat ie het niet meer doet....nu is zijn dochter heel verdrietig en hij heeft het gevoel een kat in de zak gekocht te hebben.

Wat moet ik nou doen? Hij heeft bij mij altijd prima gewerkt, ik heb de bon erbij gegeven en er zit nog garantie op, dus hij kan er gewoon mee naar de winkel...vind het heel lullig maar voel er weinig voor om nu geld terug te geven ofzo, ik heb het geld ook helemaal niet meer :S

Die man heeft m ook uitgebreid getest toen ie bij mij was dus ja....

Laatst aangepast door _Leaf_ op do 31 mei 2012 - 6:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 6:46

zou zeker geen geld terug gaan geven! Ik weet dat ie 't goed deed, dus niet jouw fout!

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 31 mei 2012 - 6:46

_Leaf_ schreef:Krijg net een mailtje van die man waar ik die BB aan verkocht heb dat ie het niet meer doet....nu is zijn dochter heel verdrietig en hij heeft het gevoel een kat in de zak gekocht te hebben.

Wat moet ik nou doen? Hij heeft bij mij altijd prima gewerkt, ik heb de bon erbij gegeven en er zit nog garantie op, dus hij kan er gewoon mee naar de winkel...vind het heel lullig maar voel er weinig voor om nu geld terug te geven ofzo, ik heb het geld ook helemaal niet meer :S

Dat is het risico van iets 2de hands kopen.. Zeker als hij er gewoon mee naar de winkel kan, zou ik geen geld terug storten hoor!
Jij weet ook neit zeker of ze hem niet uit haar handen heeft laten vallen of wat dan ook!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn do 31 mei 2012 - 6:48

Hij kan er gewoon mee naar de winkel, dus aangeven dat je het heel vervelend vindt en dat je hoopt dat ze hem daar goed kunnen helpen!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: